Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 711 699
  • 33 924

Nick Neim

Jäsen
Tätä minäkin olen joskus aktiiviurani aikana miettinyt, kun esim. piikkareita ja lenkkareita olin hankkimassa: miksi Puma, miksei vaikka Rudi?
Tuo firmahan alkujaan oli nimenomaan Ruda, mutta myöhemmin se vaihtui Pumaksi.

"Following the split from his brother, Rudolf originally registered the newly established company as Ruda (derived from Rudolf Dassler, as Adidas was based on Adi Dassler), but later changed the name to Puma."

Wikistä siis tämä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tuo firmahan alkujaan oli nimenomaan Ruda, mutta myöhemmin se vaihtui Pumaksi.

"Following the split from his brother, Rudolf originally registered the newly established company as Ruda (derived from Rudolf Dassler, as Adidas was based on Adi Dassler), but later changed the name to Puma."

Wikistä siis tämä.
Aina oppii uutta!
Toki, tuolloin minun aktiiviaikoinani ei kukaan, ei edes hurjimissa kuvitelmissaan, haaveillut mistään Internetistä, kun funktiolaskimetkin vasta tekivät tuloaan.
Eli - eipä tuota tietoa olisi ollut saatavilla kuin sattumalta jostain lehdestä, jos sieltäkään...
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Kukahan Adibas merkin takana on? Näitähän sai aikoinaan ainakin Tallinnasta.
Sehän on tietysti Marco Van Bastenin henkilökohtainen kenkämerkki. Teki vain vääriä valintoja, että mitä kautta tuotetta markkinoidaan.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Kukahan Adibas merkin takana on? Näitähän sai aikoinaan ainakin Tallinnasta.
Adibas vai Abibas?
Pietarin MM-kisareissulla vuonna 2000 kaveri osti Abibas-takin Viipurista ja tänä vuonna Tansaniassa eräällä neidillä oli saman merkkiset lenkkarit.
Adibas-brändiin en ole törmännyt.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Adibas vai Abibas?
Pietarin MM-kisareissulla vuonna 2000 kaveri osti Abibas-takin Viipurista ja tänä vuonna Tansaniassa eräällä neidillä oli saman merkkiset lenkkarit.
Adibas-brändiin en ole törmännyt.
Isäukolla oli nuo lenkkarit. Olisiko se ollutkin Abibas, rupesi hämäämään.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Avautui jälleen kerran, että somessa jonkin teon tuomittavuuden kannalta merkityksellistä ei ole se, millaisesta teosta on kyse, vaan se, kuka teon tekee. Keväällä Facebookissa levisi jonkinlainen kampanja, jossa kehotettiin heittämään koiranpaskapusseja Venäjän suurlähetystön pihalle. Varovaisen arvion arvion mukaan noin 90 % keskustelijoista oli sitä mieltä, että ajatus oli hyvä. Muutama päivä sitten IS:ssä taas oli uutinen, että Rosa Meriläinen oli saanut poliisilta kirjeen toimittuaan tuon kampanjan kehottamalla tavalla. Tästäpä seurasi paljon puhuttu someräjähdys, jota seuratessa oli vaikea uskoa, että keskustelua käydään Suomessa eikä Venäjällä. Varovaisen arvion mukaan noin 90 % tuomitsi teon, siis juuri saman teon, jota aikaisemmin noin 90 % kannatti. Innokkaimmat olivat jopa lähettämässä Rosaa Venäjälle ”uudelleenkoulutukseen”.

En millään usko, että suomalaiset ovat kesän aikana kääntäneet totaalisesti kelkkansa. Uskottavampi selitys vain lienee se, että Rosan heittämä paska on monien mielestä jotenkin huonompaa tai tuomittavampaa paskaa, koska sen heitti Rosa eikä joku muu.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Avautui jälleen kerran, että somessa jonkin teon tuomittavuuden kannalta merkityksellistä ei ole se, millaisesta teosta on kyse, vaan se, kuka teon tekee. Keväällä Facebookissa levisi jonkinlainen kampanja, jossa kehotettiin heittämään koiranpaskapusseja Venäjän suurlähetystön pihalle. Varovaisen arvion arvion mukaan noin 90 % keskustelijoista oli sitä mieltä, että ajatus oli hyvä. Muutama päivä sitten IS:ssä taas oli uutinen, että Rosa Meriläinen oli saanut poliisilta kirjeen toimittuaan tuon kampanjan kehottamalla tavalla. Tästäpä seurasi paljon puhuttu someräjähdys, jota seuratessa oli vaikea uskoa, että keskustelua käydään Suomessa eikä Venäjällä. Varovaisen arvion mukaan noin 90 % tuomitsi teon, siis juuri saman teon, jota aikaisemmin noin 90 % kannatti. Innokkaimmat olivat jopa lähettämässä Rosaa Venäjälle ”uudelleenkoulutukseen”.

En millään usko, että suomalaiset ovat kesän aikana kääntäneet totaalisesti kelkkansa. Uskottavampi selitys vain lienee se, että Rosan heittämä paska on monien mielestä jotenkin huonompaa tai tuomittavampaa paskaa, koska sen heitti Rosa eikä joku muu.

Vaikka en Meriläisestä muuten niin välitäkään, tuo tähän mielenilmaukseen osallistuminen hyvän mielen. "Huligaanitemppunainen, joka rikkoi ulkomaisen diplomaatin immuniteettia ja saastutti sen aluetta".

Kyllä mä vaan tykkäsin kakkajutusta.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kukahan Adibas merkin takana on? Näitähän sai aikoinaan ainakin Tallinnasta.

Varmaan sama mainostoimisto, joka on keksinyt myös brändit Orlex (naapurin isä toi aikoinaan pojalleen Viipurin torilta yllättävän edullisesti ostamansa Rolexin) sekä Fendar (eka sähkökitarani, jonka ostin huolellisen säästämisen jälkeen Kouvolan Guitar Centeristä).
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllä kahvin hinta onkin viimeisten kuukausien aikana kallistunut. Nykyään Juhla Mokastakin saa pulittaa jo melkein 7 euroa per 500 gramman paketti. Ennen sen hinta taisi olla jotain 4-5 euroa paketilta.

Ja halpakahviakaan ei saa ainakaan S-marketissa enää kovin edullisella hinnalla. Vaan ainakin Rainbowin kahvi maksaa sen melkein 5 euroa per 500 gramman paketti. Tätä Rainbowia kuitenkin äsken ostin. Muistaakseni halpakahvia sai ennen kyllä jollain 3 eurolla kaupasta. En ole varma kuitenkaan hinnasta.

En tiedä paljonko Lidlissä heidän halpakahvinsa nykyään maksaa. Lidlin halvin kahvi on kyllä pahaa mutta sen taisi ennen saada melkein alle 2 eurolla per paketti.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt avautui se, että mitä Nelli Kuukeri on toisin päin luettuna. Sananmuunnos siis on kyseessä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Mä oon kuullut Umbron verkkareista Addun raidoilla.
Pietarin toreilta, niitä oli aika tiheässä, vuosituhannen vaihteessa löytyi jos jonkinmoista "merkkikamaa". Paras löytö oli ehkä Helly Hansenin, itse asiassa hyvälaatuinen, toppatakki Haglöfsin logolla - tyttäreni piti saada se ehdottomasti, "Kun kellään muulla ei varmasti meijän koulussa oo tommosta, pliis iskä!"
Ai, mistään tiesin, että myytiin Helly Hansenina? No, siinä oli laminoitu lappu kauluksessa HH:n logolla.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mulla oli lapsena Abibaksen takki ostettu Mustamäen torilta. Enpä mä edes tajunnut mikä siinä oli hassua. Ei varmaan omat vanhempanikaan tajunneet, koska olivat/ovat daijuja.

Mutta ne piraattipeli-levyt joissa oli jotain 10 uutta PC-peliä yhdellä levyllä oli kyllä lapsena kovinta shittiä ikinä missään.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Suomen kiireisin paloauto löytyy Lahdesta.

PH101:llä suoritettiin heinäkuun alkuun mennessä 787 pelastus- ja avunantotehtävää. Seuraavaksi kiireisimmälle pelastusyksikölle kirjautui samana aikana liki 50 tehtävää vähemmän.
– Tieto löytyy pelastuslaitosten toimenpiderekisteristä, joka perustuu hätäkeskuksen välittämiin tehtäviin, kertoo Kuntaliiton Yhdyskunta ja ympäristö -yksikön koordinaattori Esa Kokki.

 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Suomen kiireisin paloauto löytyy Lahdesta.



Jutun lopussa on mainittu meistä ihan jokaiselle miettimisen arvoinen asia.

PH 101:n kyljessä on tarra, jossa lukee: Kuvaa elämää, älä onnettomuuspaikkaa. Onnettomuuspaikat keräävät siis edelleen katselijoita ja ihmettelijöitä.

– Kyllä valitettavasti, huokaa Segersven.

Tarra tuo esille sen, että onnettomuuspaikasta halutaan ottaa kuvia, sillä kaikilla on nykyään kamera mukana.

– Tämä aiheuttaa monenlaisia vaaratilanteita ja kasvattaa lisäonnettomuuksien riskiä. Kannattaisi ajatella sitä, että haluaisiko itse joutua kuvatuksi tilanteessa, jossa on joutunut onnettomuuteen.

Viesti on selvä: Anna ammattilaisille työrauha!

– Onnettomuuspaikka on meidän toimistomme. Emme mekään tule teidän toimistollenne kuvaamaan, jyrähtää Segersven.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Maapallon kehto eli paratiisi sijaitsi alunperin Suomessa

Koska ensin Jumala loi Taivaan ja sen jälkeen Loimaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Sue

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Veronpalautus tullut näköjään tänään tilille. Eipä tolla viidellä kympillä paljon juhlita. Tai sitten juhlitaan kun saahan tuolla Pitsiturnausta varten laatikon kaljaa ja pari askia röökiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös