Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 711 287
  • 33 924
Suosikkijoukkue
Tappara, Avalanche
Tämä on parin päivän aika tapahtunut moniosainen valaistuminen.

80 luvulla on ollut Zero Nine niminen yhtye jonka keulakuva on ollut Keijo "Kepa" Salmirinne. Kepasta oli ollut lehdessä jotain juttua ja työkaverini totesi että on tuntenut/tuntee hänet hyvin.

Aknestikin suomirokkia kappaleessa lauletaan että "missä on Kepa" ja kuulin toiselta kaveriltani että kyseessä on tämä kyseinen Zero Ninen Kepa. Paitsi että googlettamisen jälkeen paljastuikin että siinä lauletaan "missä on Keba" joka on suomalainen yhtye joka toiminut ilmeisesti samoihin aikoihin kuin Zero Nine (tai hieman myöhemmin).

Itse en ollut kuullut Kepasta, Kebasta tai Zero Ninesta aikaisemmin, enkä tiennyt kuka tuo Kepa/Keba Aknestikin kappaleessa on. Nämä kaikki siis nyt avautui minulle.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Zero Nine esiintyi viimeksi menneenä kesänä mm. Rock In the City festareilla Joensuussa...
 

ace

Jäsen
Never Stop Running oli Hittimittarissa. Hyvä biisi. Tämä "avautui" minulle jo lähemmäs 40 vuotta sitten.
Itse muistan biisin Soitellaan Soitellaan ohjelmasta, jossa ei heviä juurikaan soiteltu. Yhdessä jaksossa oli kuitenkin ”Hevipaketti” jossa soitettiin pätkittyinä ainakin seuraavat biisit:

W.A.S.P.: L.O.V.E. Machine
Iron Maiden: Aces High
Kiss: Lick it Up
Zero Nine: Never Stop Running

Loput on jo unohtuneet, mutta VHS:ltä tätä Hevipakettia tuli katseltua uudestaan ja uudestaan.

E: Olisiko mukana ollut myös Twisted Sisterin We’re Not Gonna Take It
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Itse muistan biisin Soitellaan Soitellaan ohjelmasta, jossa ei heviä juurikaan soiteltu. Yhdessä jaksossa oli kuitenkin ”Hevipaketti” jossa soitettiin pätkittyinä ainakin seuraavat biisit:

W.A.S.P.: L.O.V.E. Machine
Iron Maiden: Aces High
Kiss: Lick it Up
Zero Nine: Never Stop Running

Loput on jo unohtuneet, mutta VHS:ltä tätä Hevipakettia tuli katseltua uudestaan ja uudestaan.

HOOOOO! Muistan tuon jakson! Kari Salmelainen tuli hevitamineissa katosta alas (ei siis ylös).
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

axe

Jäsen
Laittaisin tuohon hevipakettiin vielä Mötley Crüen Looks That Killin. Muistan vaan kun lopuksi Salmelainen meni peruukki päässä ja kädessä samanlainen soihtu kuin em. videossa puhelinkoppiin ja soitti äidilleen ettei tule ihan vielä kotiin. Soihdusta kauhee savu kopissa ja Salmelainen puhelimeen, että "eää, emmä enää polta".
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Never Stop Running oli Hittimittarissa. Hyvä biisi. Tämä "avautui" minulle jo lähemmäs 40 vuotta sitten.
Jonnet ei muista kuinka Zero Nine voitti Levyraadin kappaleellan Down The Line
 

axe

Jäsen
Tätäkään en tiennyt että esiintyvät vieläkin, mutta ilmeisesti olivat 80 luvulla todella suosittuja Suomessa ja lähellä myös kansainvälistä läpimurtoa.

Vähäsen huono kuva, mutta siellä se on aikansa suurten kanssa samassa keikkajulisteessa.
 

Liitteet

  • ann2860823.jpg
    ann2860823.jpg
    93,6 KB · kertaa luettu: 147

ace

Jäsen
Laittaisin tuohon hevipakettiin vielä Mötley Crüen Looks That Killin. Muistan vaan kun lopuksi Salmelainen meni peruukki päässä ja kädessä samanlainen soihtu kuin em. videossa puhelinkoppiin ja soitti äidilleen ettei tule ihan vielä kotiin. Soihdusta kauhee savu kopissa ja Salmelainen puhelimeen, että "eää, emmä enää polta".
Mötley Crüe ei soinut tuossa kyseisessä ohjelmassa. Tein hieman tutkimustyötä ja mainittujen lisäksi mukana oli ilmeisesti Van Halenin Jump. Itsellä tästä ei ole kyllä muistikuvaa, mutta siitä olen varma että Mötiköitä ei nähty.

Tässä klippi ohjelmasta, harmi ettei musavidoita löydy.



 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tätäkään en tiennyt että esiintyvät vieläkin, mutta ilmeisesti olivat 80 luvulla todella suosittuja Suomessa ja lähellä myös kansainvälistä läpimurtoa.
Tuossa suht tuore haastatelu Kepa Salmirinteestä 60v juhlien tiimoilta. Tarinaa myös 80-luvun rock-tähteydestä ja siitä oliko silloin edes realistisia mahdollisuuksia päästä breikkaamaan ulkomailla. Suomessa kyllä suosittu bändi aikanaan ja kuten tästäkin ketjusta saa lukea niin edelleen nauttii suosiota mikä on pelkästään hyvä asia. Pariin kertaa ainakin tuli nähtyä livenä 80-luvun loppupuoliskolla Hard Rock Winter-tourin merkeissä. Siihen pakettiin kuului kyllä koko Suomi-rockin kerma tuohon aikaan. Ekana vuonna -87 mukana oli Zero Nine, Peer Günt sekä Backsliders ja seuraavana vuonna Backslidersin korvasi muuan nouseva kyky nimeltä Stone... Kevyesti kyllä harmittaa ettei kesällä pääsyt muiden kuvioiden takia tuonne Joensuuhun 09:a katsomaan...

 
K

Kiekkokatsoja

Avautui että isoa ilmastokokousta uutisoivat pian olevan. Maailman maat mukana. Mukana myös Intia, joka ei pidä ilmastonmuutosta tärkeänä asiana. Mukana Kiina, jolla tarkoitus lisätä päästöjään, vielä pitkään. Mukana Usa, joka oli irtisanoutunut "Pariisin" päästötavoitteesta. Ja tietty muitakin maita.
Jos he, (tai siis tavallaan kaikki), eivät sitoudu isoihin päästövähennyksiin, niin ilmastonmuutos jatkuu voimakkaasti.

Siinä kuvassa ei Suomen tavoite, taikka oma henkilökohtainen muutostapa ole kuin periaatteellinen. Sopivassa määrin toki hyviä periaatteita tulee olla.

Linkki yle uutiseen, jossa kokousjutusta lisää. Yli sadan kohdan lista ilmastopäätöksiä odottaa Glasgow'ssa – Kiina, Brasilia ja Intia ratkaisevat lämpeneekö maapallo 1,5 astetta vai enemmän
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Mötley Crüe ei soinut tuossa kyseisessä ohjelmassa. Tein hieman tutkimustyötä ja mainittujen lisäksi mukana oli ilmeisesti Van Halenin Jump. Itsellä tästä ei ole kyllä muistikuvaa, mutta siitä olen varma että Mötiköitä ei nähty.

Tässä klippi ohjelmasta, harmi ettei musavidoita löydy.



Tullut katsottua tuo klippi ennenkin ja silloinkin ihmetytti että on mielenkiintoista televisiota tehty aikoinaan. Juontaja ainakin kuulostaa siltä että vittuilee lähetykseen soittaneelle penskalle ja ohjelman sisältö on näyttää kuvia nimikirjoituksista mitä Eki setä on saanut jahdattua. Erilaisia aikoja ja on tuossa toki oma viehätyksensä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viimeisen viikon aikana kun oon lueskellut tätä palstaa varmaan enemmän kuin koskaan niin oon taas hoksannut mitä kaikkia kiekko-osioita tuolla onkaan. Oman suosikkijengin osion kyllä kurkkaan usein.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tässä Politiikka Suomea katsoessa avautui se että minä olin Stubbin kanssa samaan aikaan Levillä. Eli kun Kanerva sai potkut ja Stubbista tuli ulkoministeri. Stubb kertoi olleensa Levillä kun Kataiselta tuli puhelua ja minä katsoin uutislähetystä Levillä kun Katainen ilmoitti asiasta.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Seuraavaksi hankit eli etsit Spotifysta Zero Ninen Intrigue-levyn ja kuuntelet sata kertaa ja toteat parhaimmaksi kotimaiseksi levyksi niinku ikinä.

Minä puolestaan (ottamatta mitään pois Zero Ninelta) suosittelen kuuntelemaan tämän kappaleen ja toteamaan yhdeksi parhaaksi kotimaiseksi rokkibiisiksi niinku ikinä:





Tässä Politiikka Suomea katsoessa avautui se että minä olin Stubbin kanssa samaan aikaan Levillä. Eli kun Kanerva sai potkut ja Stubbista tuli ulkoministeri. Stubb kertoi olleensa Levillä kun Kataiselta tuli puhelua ja minä katsoin uutislähetystä Levillä kun Katainen ilmoitti asiasta.

Eli oli toisin sanoen aika himskatin lähellä, että sinusta ei tullut ulkoministeriä (ja sen seurauksena myöhemmin pääministeriä).

Harmillinen homma koko Suomelle, koska kirjoitustesi perusteella vaikutat siltä että olisit luultavasti hoitanut hommat Stubbia paremmin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Meinasin jo kirjoittaa ihmettelyketjuun, kun postilaatikostani löytyi hirmu paksu Maaseudun Tulevaisuus. Tuskin kukaan citynaapureistakaan nimittäin sitä tilaa, vaikka varttunutta väestöä korttelissa asuukin. Mutta olipa sama lehti jaettu muillekin, eli on ollut jossain peittojakelussa.

Mutta samalla avautui taas kerran, että konservatismi ja muutosten vastustaminen on tyhmää. Kyllä vähän nenääni nyrpistin, kun Helsingin Sanomat (ja monet muutkin) siirtyivät taannoin broadsheetista tabloid-kokoon. No, Maaseudun Tulevaisuus ilmestyy näköjään perinteisessä sanomalehtikoossa.

Kyllähän tuosta ihan nostalginen fiilis tuli, mutta samalla taas muisti kuinka hankala tuollaista isoa julkaisua on lukea.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Meinasin jo kirjoittaa ihmettelyketjuun, kun postilaatikostani löytyi hirmu paksu Maaseudun Tulevaisuus. Tuskin kukaan citynaapureistakaan nimittäin sitä tilaa, vaikka varttunutta väestöä korttelissa asuukin. Mutta olipa sama lehti jaettu muillekin, eli on ollut jossain peittojakelussa.

Mutta samalla avautui taas kerran, että konservatismi ja muutosten vastustaminen on tyhmää. Kyllä vähän nenääni nyrpistin, kun Helsingin Sanomat (ja monet muutkin) siirtyivät taannoin broadsheetista tabloid-kokoon. No, Maaseudun Tulevaisuus ilmestyy näköjään perinteisessä sanomalehtikoossa.

Kyllähän tuosta ihan nostalginen fiilis tuli, mutta samalla taas muisti kuinka hankala tuollaista isoa julkaisua on lukea.
Heh, luin tämän viestin joku aika sitten ja nyt katsoin facea niin siellä tällainen: " Välillä odottaa kotiin tullessa Kouvolan Sanomat eteisessä markkinoimistarkoituksessa, vaikka paperilehdet jäävät miulta aina tilaamatta. Tänään odotti ovella sitten tämä (kuva Maaseudun Tulevaisuudesta). Kiva kun repertuaari laajenee. "
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Amerin talon entisistä sviiteistä on tehty asuntoja.
Itse olin tuossa 1987 valmistuneessa toimistorakennuksessa töissä 13 vuotta ja tunnen sen jokaikisen kolkan, kaikki maanalaiset kerrokset VIP-saunoineen ja uima-altaineen.

Sittemminhän se muunnettiin kauppakeskukseksi, joka oli kyllä todella hämmentävää. Kävin joskus "omassa työhuoneessani" ja siinä oli kahvila.

Mutta missä välissä sinne on ehtinyt hotellitoimintaa tulla?
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ellu lepäilee seuraavat kaksi viikkoa (lääkärin suosituksesta). Eikä näin ollen osallistu Glasgow'n ilmastokokoukseen vaan Charles hoitaa homman. No onhan Ellulla jo ikää 95 vuotta... mutta kruunusta ei aio luopua niin kauan kuin henki pihisee. Ei ole ollut Iso-Britaniassa tapana luopua kruunusta että uusi polvi pääsee valtaan (toisin kuin jossain Alankomaissa).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös