Mainos

Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 910 632
  • 34 606

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
"Mikko Leppilammen lapselle nimi"

Näin lukee otsikko MTV3:n tekstisivujutskan etusivulla. Luulen että tuo on ihan hyvä ratkaisu, vaikka nimen keksimisestä aina pientä vaivaa onkin. Jos jättäisi lapsen nimettömäksi, niin siitä voisi aiheutua ongelmia viimeistään lapsen mennessä kouluun.
Voishan sille antaa numeron.
Mites vaikkapa @mikko600?

Takki jne...

Viimeksi muokattu:

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Veneily avoveneellä hämärässä, kohtalaisessa vastatuulessa ja sakeassa räntäsateessa huonosti merkittyjen kalaverkkojen seassa huuruisin linssein ei ole ihan helppoa hommaa.

Viimeksi muokattu:

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Veneily avoveneellä hämärässä, kohtalaisessa vastatuulessa ja sakeassa räntäsateessa huonosti merkittyjen kalaverkkojen seassa huuruisin linssein ei ole ihan helppoa hommaa.
Voin jakaa kyllä kokemuksesi. Tämä asia avautui minulle kerran ihan Pohjois-Kallavedellä. Vettä alkoi satamaan kuin esterin perseestä ja ukkonen alkoi nousemaan. Otettiin vedossa olleet kamppeet ylös ja sanoin että lähdetään ajelemaan kohti "kotia". Avoveneessä kaatosateessa käsigepsiä ei voinut enää lukea, vaan piti mennä rauhallisesti saarien ja merimerkkien mukaan. Sade lakkasi noin 20 min tms. jälkeen ja huomasin menneeni 1-2 km aivan väärään suuntaan. No tässäkin rauhallisuus palkittiin, vaikka ylimääräinen lenkki tulikin.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Seuraavaksi lista asioista, joiden suhteen muodostan käsitykseni oikeasta ja väärästä lapsen luokalla olevan häirikön mukaan:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Suomesta viedään Sambiaan aurinkoenergialla toimivia liesiä. Liesissä on myös netti mukana. Kiva että pääsee surffaamaan samalla kun ruokaa keittelee..

Viimeksi muokattu:

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Suomesta viedään Sambiaan aurinkoenergialla toimivia liesiä. Liesissä on myös netti mukana. Kiva että pääsee surffaamaan samalla kun ruokaa keittelee..

Valokuidulla Elisan huippunopea 5G.

Suosikkijoukkue
Tappara, Avalanche
Tämä on parin päivän aika tapahtunut moniosainen valaistuminen.

80 luvulla on ollut Zero Nine niminen yhtye jonka keulakuva on ollut Keijo "Kepa" Salmirinne. Kepasta oli ollut lehdessä jotain juttua ja työkaverini totesi että on tuntenut/tuntee hänet hyvin.

Aknestikin suomirokkia kappaleessa lauletaan että "missä on Kepa" ja kuulin toiselta kaveriltani että kyseessä on tämä kyseinen Zero Ninen Kepa. Paitsi että googlettamisen jälkeen paljastuikin että siinä lauletaan "missä on Keba" joka on suomalainen yhtye joka toiminut ilmeisesti samoihin aikoihin kuin Zero Nine (tai hieman myöhemmin).

Itse en ollut kuullut Kepasta, Kebasta tai Zero Ninesta aikaisemmin, enkä tiennyt kuka tuo Kepa/Keba Aknestikin kappaleessa on. Nämä kaikki siis nyt avautui minulle.

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Zero Nine esiintyi viimeksi menneenä kesänä mm. Rock In the City festareilla Joensuussa...

ace

Jäsen
Never Stop Running oli Hittimittarissa. Hyvä biisi. Tämä "avautui" minulle jo lähemmäs 40 vuotta sitten.
Itse muistan biisin Soitellaan Soitellaan ohjelmasta, jossa ei heviä juurikaan soiteltu. Yhdessä jaksossa oli kuitenkin ”Hevipaketti” jossa soitettiin pätkittyinä ainakin seuraavat biisit:

W.A.S.P.: L.O.V.E. Machine
Iron Maiden: Aces High
Kiss: Lick it Up
Zero Nine: Never Stop Running

Loput on jo unohtuneet, mutta VHS:ltä tätä Hevipakettia tuli katseltua uudestaan ja uudestaan.

E: Olisiko mukana ollut myös Twisted Sisterin We’re Not Gonna Take It

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Itse muistan biisin Soitellaan Soitellaan ohjelmasta, jossa ei heviä juurikaan soiteltu. Yhdessä jaksossa oli kuitenkin ”Hevipaketti” jossa soitettiin pätkittyinä ainakin seuraavat biisit:

W.A.S.P.: L.O.V.E. Machine
Iron Maiden: Aces High
Kiss: Lick it Up
Zero Nine: Never Stop Running

Loput on jo unohtuneet, mutta VHS:ltä tätä Hevipakettia tuli katseltua uudestaan ja uudestaan.

HOOOOO! Muistan tuon jakson! Kari Salmelainen tuli hevitamineissa katosta alas (ei siis ylös).

(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

axe

Jäsen
Laittaisin tuohon hevipakettiin vielä Mötley Crüen Looks That Killin. Muistan vaan kun lopuksi Salmelainen meni peruukki päässä ja kädessä samanlainen soihtu kuin em. videossa puhelinkoppiin ja soitti äidilleen ettei tule ihan vielä kotiin. Soihdusta kauhee savu kopissa ja Salmelainen puhelimeen, että "eää, emmä enää polta".

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Never Stop Running oli Hittimittarissa. Hyvä biisi. Tämä "avautui" minulle jo lähemmäs 40 vuotta sitten.
Jonnet ei muista kuinka Zero Nine voitti Levyraadin kappaleellan Down The Line

axe

Jäsen
Tätäkään en tiennyt että esiintyvät vieläkin, mutta ilmeisesti olivat 80 luvulla todella suosittuja Suomessa ja lähellä myös kansainvälistä läpimurtoa.

Vähäsen huono kuva, mutta siellä se on aikansa suurten kanssa samassa keikkajulisteessa.

Liitteet

• ann2860823.jpg
    ann2860823.jpg
    93,6 KB · kertaa luettu: 172

ace

Jäsen
Laittaisin tuohon hevipakettiin vielä Mötley Crüen Looks That Killin. Muistan vaan kun lopuksi Salmelainen meni peruukki päässä ja kädessä samanlainen soihtu kuin em. videossa puhelinkoppiin ja soitti äidilleen ettei tule ihan vielä kotiin. Soihdusta kauhee savu kopissa ja Salmelainen puhelimeen, että "eää, emmä enää polta".
Mötley Crüe ei soinut tuossa kyseisessä ohjelmassa. Tein hieman tutkimustyötä ja mainittujen lisäksi mukana oli ilmeisesti Van Halenin Jump. Itsellä tästä ei ole kyllä muistikuvaa, mutta siitä olen varma että Mötiköitä ei nähty.

Tässä klippi ohjelmasta, harmi ettei musavidoita löydy.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy