Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 703 441
  • 33 895

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tajusin että mulla on enemmän täällä viestejä mitä olin odottanut.
Liityin näköjään 2004. Viestejä (ennen tätä) 6141. Tekee reilun 361 vuoteen eli vajaan viestin per päivä. Olen siis tänäänkin ylittänyt itseni.
 

Glove

Jäsen
Tajusin että mulla on enemmän täällä viestejä mitä olin odottanut.
Liityin näköjään 2004. Viestejä (ennen tätä) 6141. Tekee reilun 361 vuoteen eli vajaan viestin per päivä. Olen siis tänäänkin ylittänyt itseni.
Tsemppaa vielä vähän lisää ja nosta keskiarvo yhteen. Ja sen jälkeen kirjoitat tarkasti harkiten yhden viestin päivässä, jotta keskiarvo pysyy samana.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tsemppaa vielä vähän lisää ja nosta keskiarvo yhteen. Ja sen jälkeen kirjoitat tarkasti harkiten yhden viestin päivässä, jotta keskiarvo pysyy samana.

Tämä särähti vähän omiin silmiini. Kai siksi että tunsin jonkinlaisen piston sydämessäni. Minun viestitahtini kun on varmaan just lähellä tuo viesti/päivä. Ja luonteeni tiedostaen niin jotkut viesteistä ainakin on varmaan tarkasti harkittujakin. Harkitsevainen kun olen oikeasti luonteeltani. Joskus kyllä seassa viestejä mitkä on kirjoitettu nopeasti, kiihtyneessä mielentilassa ja harkitsematta sen enempää.

Tarkoitukseni ei ole kirjoittaa tahallaan verkkaisella tahdilla tänne viestejä mutta kun ei aina jaksakaan työpäivän jälkeen. Ja siksi toisekseen,en mitään suorituspaineta tästä ota. Tämä on tällainen ennen kaikkea hyväntahtoinen harrastus/ajan viete josta saa tarvittaessa myös apuakin.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tajusin että mulla on enemmän täällä viestejä mitä olin odottanut.
Liityin näköjään 2004. Viestejä (ennen tätä) 6141. Tekee reilun 361 vuoteen eli vajaan viestin per päivä. Olen siis tänäänkin ylittänyt itseni.
Voitan sinut niukasti, minulla tahti on ollut 1,19 viestiä/päivä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tämä maskin käyttäminen töissä on kai tehnyt minusta nyt laiskemman parran höylääjän? Ennen höyläsin partani kerran viikossa, usein sunnuntaisin ennen uuden työviikon alkua. Nyt kun on huomannut että ei niin haittaa onko parta höylätty vai ei niin höylään sitä paljon laiskemmin. Laittaa maskin vaan naamalle niin ei se parta enää sieltä alta paljoa näy.

Toki olisi hyvä taas alkaa ahkerammin höyläämään karvat pois naamalla. Kun siten sen höyläämisen kanssa pääsee varmaan kuitenkin helpommalla. Ei ole koskaan sitten niin hitosti sitä höylättävää niin kuin ennen. Siis ennen kuin aloitin työt.
 
Viimeksi muokattu:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tsemppaa vielä vähän lisää ja nosta keskiarvo yhteen. Ja sen jälkeen kirjoitat tarkasti harkiten yhden viestin päivässä, jotta keskiarvo pysyy samana.
Kokeillaan.
Avautua pitäis. Joo, kävin systerin luona. Hän totesi että olen ollut ruoka-aikana himassa. Onhan tuo napa piilossa, teen varmaan itselleni liian hyvää ruokaa. Pitää liikkua, se on viime aikoina jäänyt vähälle.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
2229 päivää palstalla ja 13 213 viestiä. 5,9 viestiä päivässä. Aika paljon siis.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Ano on espanjaksi peräaukko.

Tässä ei toki viittausta esim. kehenkään kansanedustajaan.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Tämä maskin käyttäminen töissä on kai tehnyt minusta nyt laiskemman parran höylääjän? Ennen höyläsin partani kerran viikossa, usein sunnuntaisin ennen uuden työviikon alkua. Nyt kun on huomannut että ei niin haittaa onko parta höylätty vai ei niin höylään sitä paljon laiskemmin. Laittaa maskin vaan naamalle niin ei se parta enää sieltä alta paljoa näy.

Toki olisi hyvä taas alkaa ahkerammin höyläämään karvat pois naamalla. Kun siten sen höyläämisen kanssa pääsee varmaan kuitenkin helpommalla. Ei ole koskaan sitten niin hitosti sitä höylättävää niin kuin ennen. Siis ennen kuin aloitin työt.

Tarpeeksi kauan kun annat kasvaa niin kyllä se sieltä maskin alta tunkee esille.

Nimimerkillä "Kokemus kieltää kertomasta"
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tarpeeksi kauan kun annat kasvaa niin kyllä se sieltä maskin alta tunkee esille.

Nimimerkillä "Kokemus kieltää kertomasta"

No joo, kieltämättä varmasti totta. Ehkä tässä parran höyläämisessä on tahti hidastunut siten että ennen kuin höyläsi parran joka viikko niin nyt tahti on kenties kerran kahdessa viikossa. Sellaisella tahdilla kun parta ei vielä kummemmin pilkistää maskin alta. Tietenkin tauot on sitten oma lukunsa kun maski pitää pitää pois naamalla syömisen ja juomisen takia mutta sillä ei ole merkitystä. Tärkeämpää on ettei ne partakarvat putoile valmistettavaan ruokaan.

Mutta kyllä minä yritän tähdätä siihen parran höyläämiseen edes joka toinen viikko. Kun ennen kuin palasin työmaailmaan niin olin niin laiska höylääjä että saatoin oikeasti höylätä parran pois noin joka toinen kuukausi tahdilla! Ja silloin puhuttiinkin oikein kunnon parrasta jo. Tuo parran höylääminen oli sitten kuitenkin niin työlästä sitten jo kun partakarvoja oli paljon että parempi on höylätä se parta pois vähän kerrallaan.

Parran höyläämistä tosin helpottaisi jos olisi kunnon välineet. Nyt minä olen ostanut jotain halpishöyliä ja niillä ei oikein tunnu saavan karvoja naamalla millään pois. Toki, vikaa voi olla käyttäjässäkin.

Mutta sama juttu se on tiskaamisessa ja siivoamisessakin. Ennen tiskasin erittäin harvakseltaan ja silloin sitä tiskivuorta oli aika paljon yhdelle kerralle. Helpommalla pääsee kun tiskaa joka toinen päivä-tahdilla. Vaikka saakin tiskata usein niin tiskimäärä on niin vähäinen yleensä että ei se tunnu juuri missään. Toisin kuin tuo hirvittävä tiskikuorma.

Ja siivoamisessakin lopulta pääsee varmasti vähemmällä kun siivoaa useammin. Tällöin paikat ei edes sotkeennu koskaan niin paljoa.

Kouluaikoina meitä miehiä muuten vähän peloteltiin sellaisilla työlakkiin verrattavilla naamasuojilla. Että jos ette höylää partaa riittävän usein pois niin saatte sellaisenkin laittaa naamalle. Tällaisiakin suojia kai on oikeasti olemassa?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nollakin voi joskus olla hyvä lukema ja tuntua hyvältä. Suomen arvokisoissa saalistamien mitalien määränä se ei ole hyvä juttu, eikä myöskään kokeessa saatuna pistemääränä. Ei tunnu myöskään hyvältä jos joku kuvailee sinua sanalla nolla, arvoton.

Mutta tässä se on hieno asia: Avoimien asioiden kokonaissaldo ulosotossa 0,00. Laitan kuvan vielä todisteeksi.
 

Liitteet

  • IMG_20210217_132108_782.jpg
    IMG_20210217_132108_782.jpg
    114,8 KB · kertaa luettu: 213

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nollakin voi joskus olla hyvä lukema ja tuntua hyvältä. Suomen arvokisoissa saalistamien mitalien määränä se ei ole hyvä juttu, eikä myöskään kokeessa saatuna pistemääränä. Ei tunnu myöskään hyvältä jos joku kuvailee sinua sanalla nolla, arvoton.

Mutta tässä se on hieno asia: Avoimien asioiden kokonaissaldo ulosotossa 0,00. Laitan kuvan vielä todisteeksi.

Hyvä @vilperi ! Askel kerrallaan kohti parempaa elämää.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Lähiostarin kaffela ei ookkaan enää Wayne's Coffee vaan joku kaaddääm Vihreä Vuohi! Epäilen hippejä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös