Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 706 353
  • 33 910

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katsoin äsken vähän huolimattomaksi viimeksi ketjuun kirjoittaneen nimimerkin ja sen myötä avautui, että palstalla on HIFK-kannattajan @Moto lisäksi myös HIFK-kannattaja @Mojo.
Jokusen kerran olen itsekin erehtynyt nopealla vilkaisulla ja hetken ihmetellyt, että koskas tuollaista olen kirjoittanut.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Sepä avautui mistä Dingon rumpali Keijo Q (lausutaan Keijo Guu) on ottanut taiteilijanimensä. No, Keith Moon The Huusta.

Avautui, että sinäkään et lausu (ainakaan tuossa edellisessä viestissäsi) Q:ta kuuksi vaan guuksi. Vai jopa guugsi? Eikös Q ole kuitenkin kuu eikä guu?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Avautui, että sinäkään et lausu (ainakaan tuossa edellisessä viestissäsi) Q:ta kuuksi vaan guuksi. Vai jopa guugsi? Eikös Q ole kuitenkin kuu eikä guu?

Mutta Quuppa oli mielestäni Guuppa, eikä Kuuppa.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Avautui, että sinäkään et lausu (ainakaan tuossa edellisessä viestissäsi) Q:ta kuuksi vaan guuksi. Vai jopa guugsi? Eikös Q ole kuitenkin kuu eikä guu?
Kuuhan se on, guu vaan näyttää paljon hauskemmalta.

Onkos suomen kielessä sanaa jossa on Q-kirjain?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Kuuhan se on, guu vaan näyttää paljon hauskemmalta.

Onkos suomen kielessä sanaa jossa on Q-kirjain?
Qyllä. Mutta vain lainasanoissa tai nimissä. Squash taitaa olla ihan suomea(kin), mutta ei ihan kotoperäinen sana.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Olen ihan tippunut kärryiltä mitä tuolla
Päivän maantieto- visa ketjussa tapahtuu. Olin itsekin siellä joskus aktiivinen mutta nykyään kun sitä vilkaisee niin ei ihan ymmärrä mistä keskustellaan.
 

Glove

Jäsen
Wikipedian mukaan suomen kielessä kirjaimen q nimi äännetää "kuu" ja vaihtoehto "guu" on väärin. Vanhassa kirjasuomeesa q oli enemmän käytössä kuin nykyään.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Piti se melkein neljä vuotta asua tuolla ennen kuin hoksasin että suihkussa on nappi, mitä painamalla vettä tulee vähän eri paineella.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Jätin tänään pitkävedon (KooKoo-JYP 2, 9,20, 15€) ihan vanhanliiton tyyliin paperilla Cittarin infoon. Ihmetyksen aihe ei ollut se, että kupongilla pelasin ensimmäisen kerran varmaan 15 vuoteen, vaan se kun edessäni vanhempi herrasmies osti askin valkoista Mallua.

Olisin veikannut tupangien maksavan jotain 5,40€, jota sitäkin olisi pitänyt varsin kalliina, mutta 9,25€, mitä helvetti?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Laulaja Anita Hirvosen "oikea" sukunimi on Lindgren. Ei sillä että asia oikeasti kiinnostaisi mutta tuli tuollainen tieto vastaan...
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Katsoin Youtubesta Karpon jakson Naapuririitoja. Taitaa olla saaneet Kummelin pojat tuosta innoitusta Puukon veljesten kehittelyyn?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Olen ihan tippunut kärryiltä mitä tuolla
Päivän maantieto- visa ketjussa tapahtuu. Olin itsekin siellä joskus aktiivinen mutta nykyään kun sitä vilkaisee niin ei ihan ymmärrä mistä keskustellaan.
Oisko ketju ollu pystyssä 2 päivää kun pistin ignoreen. Oli niin hassunhauskaa ja hulvatonta huumoria että ei keuhkot kestäneet sitä riemua.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Oisko ketju ollu pystyssä 2 päivää kun pistin ignoreen. Oli niin hassunhauskaa ja hulvatonta huumoria että ei keuhkot kestäneet sitä riemua.

Sitä kuuluisaa setämieshuumoria. Et taidakaan olla oikea setämies?
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen ihan tippunut kärryiltä mitä tuolla
Päivän maantieto- visa ketjussa tapahtuu. Olin itsekin siellä joskus aktiivinen mutta nykyään kun sitä vilkaisee niin ei ihan ymmärrä mistä keskustellaan.
Siellä tapahtuu paljon mukavia maantietoon liittyviä asioita letkeässä ristelytunnelmissa.
Olemme kuulema Islannin vesillä par'aikaa.
Tervetuloa takaisin.
 

redpecka

Jäsen
Olen ihan tippunut kärryiltä mitä tuolla
Päivän maantieto- visa ketjussa tapahtuu. Olin itsekin siellä joskus aktiivinen mutta nykyään kun sitä vilkaisee niin ei ihan ymmärrä mistä keskustellaan.
On kaikenlaista metavisaa eri kansilla, mutta päävisa käydään edelleen kl 18 päivittäin. Tulkaa ainakin sinne jos ei muu paskanjauhanta kiinnosta. On mielenkiintoinen kevät tulossa kun saadaan vielä pleijarit aloitetuksi joskus!

P.S. Saattekohan te botskin ignoreen laittaneet tägäysroskapostia visasta? Osaako @Ylläpito tai @Moderaattorit vahvistaa?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
On kaikenlaista metavisaa eri kansilla, mutta päävisa käydään edelleen kl 18 päivittäin. Tulkaa ainakin sinne jos ei muu paskanjauhanta kiinnosta. On mielenkiintoinen kevät tulossa kun saadaan vielä pleijarit aloitetuksi joskus!

P.S. Saattekohan te botskin ignoreen laittaneet tägäysroskapostia visasta? Osaako @Ylläpito tai @Moderaattorit vahvistaa?

Kannattaako nyt noita kutsua, joudutaan vielä laivaputkaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös