Sulleko ne mun rahat tulee kun ne ei mulle anna mitään. En edes peruspäivärahaa. Alappa Vilperi järjestämääm toimeentulotuen hakukoulutuksia niin osallistun heti ensimmäisenä.
Heh. En sitten tiedä mikä sinun tukien haussa on ongelmana? Minun asian käsittely oli sen sijaan myös yllättävän nopeaa, sunnuntaina lähetin hakemuksen ja tänään luin jo päätöksestä. Ei kestänyt tosiaan asian käsittely sitä seitsemää arkipäivää minkä pitäisi kestää ja hyvähän se tietenkin on että asiat sujuvat nopsaan.
Mutta miksikään toimeentulotuen hakemisen kouluttajaksi en ryhdy sillä inhoan tuota prosessia. Pakon edessä sen hakemuksen aina silti lähetän ja siinä toivossa jos sieltä saisi rahaa. En tällä hetkellä rahan suuressa tarpeessa ollut mutta kyllähän lisäraha on aina mieltä lämmittävä asia.
Mutta juu, inhoan tuota hakemista ja etenkin niiden eri liitteiden kokoon keräämistä. Ei ole pitkää aikaa siitäkään kun "unohdin" tehdä toukokuun hakemuksen ajoissa. Sekin varmaan johtui tuosta inhosta. Kyllä sen hakupaperin tai nettilomakkeen täyttö vielä menee mutta sitten niiden liitteiden kerääminen, huh huh.
Mutta hyvin näyttää homma kuitenkin minulla pelaavan ja rahaakin tulee. Mitä teen oikein? Ehkä painottaisin sanaa huolellisuus ja tarkkuus. Huolellisesti luen ensin edellisestä päätöksestä sen kohdan mitä liitteitä ne kulloinkin pyytävät ja sitten täytän lomakkeen ja kerään liitteet tarkkaan kasaan. En oikein muuta neuvoa osaa antaa ja toisaalta, se hakeminen on niin tapauskohtaistakin?