Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 713 397
  • 33 930

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kerran viikkoon on hyvä pestä hampaat. Mut tavoitteena olis käydä kaks kertaa viikossa suihkussa. Ei hitto meitsi on kohta Ted Raikas.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Avautui että vaikka @Johnny B. Goode ja @Kiekkokatsoja ovat ainakin lukijan silmin melko erilaisia ihmisluonteita, niin näyttävät keskustelevan asioista mielellään ja ovat muutenkin hyvää pataa keskenään. Tämä oli siis täysin positiivisessa mielessä tekemäni havainto.
 

Kyle

Jäsen
Avautui että maailman vahvinmies-kisoissa meriittejä kerännyt Jouko Ahola on myös esiintynyt vuosien saatossa useissa elokuva ja tv-sarjojen rooleissa. Aina puhutaan Vikings-sarjan suomalaisista Pääkkösestä ja Franzenista. Vaikka ei Ahola toki montaa jaksoa ollut mukana.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Prisman Antti Tapani- vaatemalliston Antti Tapani viittaa Antti Tuiskuun jonka kanssa yhteistyössä mallisto on suunniteltu. Ei kyllä ole minun tyylisiä retkuja nuo...
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Avautui, että ehkä muutamaa hellejaksoa lukuunottamatta Suomen kesä on sellainen ettei kannata ottaa peppuimplanttia. Rannat tyhjiä eikä speedoissa tarkene.
 
K

Kiekkokatsoja

Kyllä sitä tulee entistä enemmän kuunneltua sitä musiikkia, jossa tekijä(t) on juuri lähtenyt taivaaseen. Toki ennenkin oon kuunnellut juuri poistuvien musaa, mutta esim viimeyönä soitin ja katsoin yli 2h, Morricone musiikkia, ja elokuvapätkiä. Ja lisäksi juutuubista muiden sinfoniaorkestereiden cover soittoja hänen musiikista.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kyllä sitä tulee entistä enemmän kuunneltua sitä musiikkia, jossa tekijä(t) on juuri lähtenyt taivaaseen. Toki ennenkin oon kuunnellut juuri poistuvien musaa, mutta esim viimeyönä soitin ja katsoin yli 2h, Morricone musiikkia, ja elokuvapätkiä. Ja lisäksi juutuubista muiden sinfoniaorkestereiden cover soittoja hänen musiikista.
Niin ne nuoruuden sankarit tuppaavat kuolemaan kun ovat vanhoja. Sitten tietty nuorena kuolleet myös.
 
K

Kiekkokatsoja

Niin ne nuoruuden sankarit tuppaavat kuolemaan kun ovat vanhoja. Sitten tietty nuorena kuolleet myös.
No juu, kiitoksia kommentista.
Tossa pohdin myös sitä, että yhä enemmän huomaan poimivani/pohtivani näitä poistuneita.
Tuossapa yksi Morricone/Leone pätkä 60 luvulta. Ajalta jolloin jatkoajan kirjoittajan vanhemmat syntyivät, tai osa seuraavalla vuosikymmenenllä. Eli vanha klippi:
[MEDIA=youtube]aJCSNIl2Pls[/MEDIA]
 

Glove

Jäsen
Siihen on muuten aika tarkkaan 20 vuotta, että pääsen eläkkeelle. Jos semmoista järjestelmää enää silloin on olemassa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Siihen on muuten aika tarkkaan 20 vuotta, että pääsen eläkkeelle.
Mukavaa odotusta. Minulla on vähän enemmän aikaa... Enkä edes tarkkaan tiedä milloin minulle se eläköityminen suodaan. Siihen on vielä aikaa...
 

Glove

Jäsen
Mukavaa odotusta. Minulla on vähän enemmän aikaa... Enkä edes tarkkaan tiedä milloin minulle se eläköityminen suodaan. Siihen on vielä aikaa...
Joskus se tuli lappu ja muistelen, että siinä luki 67 v 4 kk olisi eläkeikä. Toissa sunnuntaina täytin 47 v 4 kk. Eli vähän myöhään hoksasin, mutta minkäs sille voi kun on niin pitkät piuhat.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kai se on vähitellen alettava uskomaan siihen että Kelan maksamista tuista säästöön jääneitä rahoja ei oteta huomioon toimeentulotukea myönnettäessä. Olen ollut siinä uskossa että nekin säästöt otetaan kyllä huomioon mutta asia ei näin taida ollakaan?

Minulla ei nyt ole tarkempaa faktaa heittää asiasta tiskiin mutta kun noita omia toimeentulotukipäätöksiä kun olen seurannut monen kuukauden ajan jo niin eipä niissä todellakaan huomioida noita minun Kelan tuista säästämiäni rahoja. Vaikka olen tuonut sen kyllä selvästi hakemusta lähettäessäkin esille että minulla on säästöjä sen verran suunnilleen yhteensä ja toimitan Kelaan joka hakemuksen yhteydessä myös pankkitilitositteet.

Nytkin Kela maksaa minulle melkein kaksisataa euroa myös toimeentulotukea vaikka tililläkin on säästössä jo jopa tonnin verran rahaa. No tämähän varmaan tietää sitä että nyt olisi sitten hyvinkin rahaa reissata kesälomalla. Rahaa jää silti vielä varmasti hyvin säästöönkin.

Ja onhan tuo nyt hyvä juttu että toimeentulotukeakin hakeva ja Kelan tuilla elävä ihminen pystyy jopa myös säästämään.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja onhan tuo nyt hyvä juttu että toimeentulotukeakin hakeva ja Kelan tuilla elävä ihminen pystyy jopa myös säästämään.
Siitä voit kiittää itseäsi. Se on Vilperi kaksi aamua enää lomiin! Muista muuten pitää turvavälit kun reissaat lomallasi.
 

Glove

Jäsen
Kai se on vähitellen alettava uskomaan siihen että Kelan maksamista tuista säästöön jääneitä rahoja ei oteta huomioon toimeentulotukea myönnettäessä. Olen ollut siinä uskossa että nekin säästöt otetaan kyllä huomioon mutta asia ei näin taida ollakaan?

Minulla ei nyt ole tarkempaa faktaa heittää asiasta tiskiin mutta kun noita omia toimeentulotukipäätöksiä kun olen seurannut monen kuukauden ajan jo niin eipä niissä todellakaan huomioida noita minun Kelan tuista säästämiäni rahoja. Vaikka olen tuonut sen kyllä selvästi hakemusta lähettäessäkin esille että minulla on säästöjä sen verran suunnilleen yhteensä ja toimitan Kelaan joka hakemuksen yhteydessä myös pankkitilitositteet.

Nytkin Kela maksaa minulle melkein kaksisataa euroa myös toimeentulotukea vaikka tililläkin on säästössä jo jopa tonnin verran rahaa. No tämähän varmaan tietää sitä että nyt olisi sitten hyvinkin rahaa reissata kesälomalla. Rahaa jää silti vielä varmasti hyvin säästöönkin.

Ja onhan tuo nyt hyvä juttu että toimeentulotukeakin hakeva ja Kelan tuilla elävä ihminen pystyy jopa myös säästämään.
Sulleko ne mun rahat tulee kun ne ei mulle anna mitään. En edes peruspäivärahaa. Alappa Vilperi järjestämääm toimeentulotuen hakukoulutuksia niin osallistun heti ensimmäisenä.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
K

Kiekkokatsoja

Hitto, näyttää siltä, että mulle on tulossa pari naista "kylään".. ihan kohta.
Vesimittarinlukijat meni jo naapuriin.
 
K

Kiekkokatsoja

Onko niillä isot hameet ja äänet?
Ei. Ihan niinkuin sanoin, että vesimittarinlukijat. Onneksi täällä ei manneja, eikä oikeastaan muitakaan kiertäjiä ole juurikaan kulkenut.
Ja nämäkin kai ymmärsi avaran suuni, kun möläsin että nyt voin kaikille kertoa, että mulla kävi naisia kylässä.
Toisen kommentti oli että joo, kaksin kappalein.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Ei. Ihan niinkuin sanoin, että vesimittarinlukijat. Onneksi täällä ei manneja, eikä oikeastaan muitakaan kiertäjiä ole juurikaan kulkenut.
Ja nämäkin kai ymmärsi avaran suuni, kun möläsin että nyt voin kaikille kertoa, että mulla kävi naisia kylässä.
Toisen kommentti oli että joo, kaksin kappalein.
Laitoin rasistisesti mielessäni vesimittarinlukijoille lainausmerkit ympärille. Mä häpeän! en oikeasti
 
K

Kiekkokatsoja

Laitoin rasistisesti mielessäni vesimittarinlukijoille lainausmerkit ympärille. Mä häpeän! en oikeasti
Avautui, että syy voi olla suosikkijoukkueessasi, muutoin toki hyvä tyyppi.
Lisäys. Avautui mulle juuri sekin, että vaikken manneista ja monista vähemmistöistä pidäkkään (koska aiheuttavat tavallista enemmän ongelmia), niin en aina viitsi moittiakaan heitä.
Eilen tositapahtuma kaupassa. Pari mannea ei noudattanut jonossa turvaväliä, mutta se oli tavallaan ymmärrettävää. Siksi koska olivat jonossa seuraavana, jonkun ottoautomaatti ihmisen takana.
Tosi juttu, vaikka vitsiksi väänsin.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
K

Kiekkokatsoja

Avautui, että hyvin nyt kuivaa pyykit ulkona. Heitin narulle ennen pyöräilyä, ja nyt lähes kaappikuivat.
Paistaa ja tuulee on hyvä juttu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös