Mainos

Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 888 593
  • 34 590

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Avautui, että suomen kieleen sopisi mainiosti sana "suupaloida". Sitä voi käyttää, kun pannaan tarjolle sopivan kokoisiksi suupaloiksi valmisteltua ruokaa.
Viron kielessä on hauska sana "suupisted". Suomeksi se on mielestäni pikkupurtavaa tai kääntäjän mukaan välipala. Jälkimmäisestä käännöksestä olen hieman eri mieltä.

K

Kiekkokatsoja

Avautui, että ylen velkaleikkuritestillä, sain säästettyä valtion kuluja riittävästi.
Testissä tulisi saada säästöön vähintään 7 miljardia. Mun diktaattorin ottein, säästäisimme 8.1 miljardia.
Kokeile itse, saatko summan kerättyä. Tässä linkki.

Muutoksien ajat on edessä.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ihana söpöliini Anniina Valtonen on 30v. Oisin veikannut pikkasen päälle parikymppiseksi. Nyt ei setämiehellekkään tuu niin likanen olo fantsuillessa.

Suosikkijoukkue
1992-1993 JyP HT, no smoking team
Ihana söpöliini Anniina Valtonen on 30v. Oisin veikannut pikkasen päälle parikymppiseksi. Nyt ei setämiehellekkään tuu niin likanen olo fantsuillessa.
Taas piti googlata kenestä on kyse, ja varsin soma neitohan hän on. Avautukohan mulle tässä vaiheessa Johnnyn mieltymys meteorologeihin, mielestäni olet heikäläisiä aiemminkin palstalla himoinnut? En siis tietenkään moiti tällaista toimintaa millään muotoa.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Taas piti googlata kenestä on kyse, ja varsin soma neitohan hän on. Avautukohan mulle tässä vaiheessa Johnnyn mieltymys meteorologeihin, mielestäni olet heikäläisiä aiemminkin palstalla himoinnut? En siis tietenkään moiti tällaista toimintaa millään muotoa.
Kyyyllähän Kotakorven Kepakin on ihan jees. Pekka Pouta on varmasti hieno mies, mutta ei niin haluttava.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kyyyllähän Kotakorven Kepakin on ihan jees. Pekka Pouta on varmasti hieno mies, mutta ei niin haluttava.
Hevanderia äijä ainakin kuuntelee. Kuulemma on alkanut käymään Yliopistolla kun pitäisi valmistua joskus

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taitaa olla syysvauva tulossa

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hevanderia äijä ainakin kuuntelee. Kuulemma on alkanut käymään Yliopistolla kun pitäisi valmistua joskus

Valmistujaisjuhliin on kuulemma haastettu kaikki, jotka on joskus nähnyt Pekan telkkarissa. Tulee olemaan sellaiset pirskeet, jottei ole ennen nähty, eikä nähdä sen jälkeen. Viruslinko vailla vertaa.

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Avautui, että ylen velkaleikkuritestillä, sain säästettyä valtion kuluja riittävästi.
Testissä tulisi saada säästöön vähintään 7 miljardia. Mun diktaattorin ottein, säästäisimme 8.1 miljardia.
Kokeile itse, saatko summan kerättyä. Tässä linkki.

Muutoksien ajat on edessä.
On kyllä hämmentävää katsoa muiden vastauksia. 58% on sitä mieltä, että ansiotulojen verotusta on nostettava paljon. Itse laskisin, että saadaan rahaa liikkeelle. Yhtään vaihtoehtoa ei liittynyt rakenteisiin kuten vaikka valtion tehtäviin. Demaritoimittajat taas vauhdissa.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kännyköiden soittoääniä pitäis kyllä vaihtaa eri luureihin eikä olettaa että jokainen puhelimen ostava on joku insinööri ja itse muuttaa sen bad command or file name.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Muutin sitten asuntoon johon paistaa ilta-aurinkokin . Enkä tajunnut alkuun laittaa noita sähköllä toimivia verhoja alas. No, Ilpu auttaa :)

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Suomessa potilaan tehohoito maksaa noin 3000e vuorokausi.

Ihan mielenkiinnosta, mistä olet tiedon saanut? En siis epäile asiaa, mutta kiinnostaa ja sitten voisi tehdä empiiristä vertailua Jenkkien vastaavaan.

Edit: vai onko tästä ollut jotain juttua iltapäivälehdissä viime aikoina tmv? No en jaksa laiskana googlata...

Glove

Jäsen
Ihan mielenkiinnosta, mistä olet tiedon saanut? En siis epäile asiaa, mutta kiinnostaa ja sitten voisi tehdä empiiristä vertailua Jenkkien vastaavaan.

Edit: vai onko tästä ollut jotain juttua iltapäivälehdissä viime aikoina tmv? No en jaksa laiskana googlata...
Ainakin OYS:n hinnasto löytyy netistä. Joku vuosi sitten kun makasin pitempään sairaalassa tuli tutkittua paljonko se hoito veronmaksajille maksoi.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
K

Kiekkokatsoja

Oli tänään nettiuutisissa. Ylen sivusto, ja koronauutiset. Julkaistu klo 10.45.

No jenkeissä se yksi mies sai miljoonan maksavan sairaalalaskun. Siellä kaikki on suurempaa.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Kauppojen kassahihnoilla ostokset erottavat pulikat ovat tehneet paluun.

Mitämitä? Ei tänään päivällä ainakaan Mansesterissa vielä ollut. Mutta hienoa!

Ei ollut eilen Helsingissäkään, mutta näemmä Lepran Prismassa oltiin tänään(?) rohkaistuttu.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy