Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 770 097
  • 34 075

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kiva, että sokeatkin saavat piparia.
 

Veijari

Jäsen
Havaitsin juuri, että minullahan on tältä vuodelta pitämättä palkallisia lomapäiviä (pekkasia) yhteensä 43 tuntia. Lyhyen matematiikan pohjalta laskettuna tämähän tarkoittaa sitä, että voin huomenna puolen päivän jälkeen jäädä "lomalle" ja palata töihin vasta uuden vuoden puolella! Vittu jee!
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
avautui sellainen asia, että demareiden kriisi alkaa olla sitä luokkaa, että työväen laulutkin on jouduttu päivittämään. Enää ei laula Kristiina Halkola tai edes Ultrabra, vaan nyt on ihan sellaiset nykyajan känniörinöitsijät päässeet laulamaan niitä. Vähän turmion kätilöiden oloiset tyypit, mutten tiedä ketkä. Tänään kuulin hetken Metallityöväenliiton laulua radiosta, kun tulin salilta. Siinä laulettiin "merkki metallisen veljeyden". Toverisanakin on hylätty. Ihan mielenkiinnosta kävin liiton sivuilla ja siellä on sellainen jaosto kuin Metallin nuoret, jossa on 45000 tyyppiä eli se on varmaan niiden laulu. Merkki jäi vain epäselväksi. Se on varmaan joku prenikka rinnassa.

Jotenkin silti harmittaa, että radiossa soitetaan noita taistelulauluja. Lauletaan sitten kuinka monesta perheestä tahansa tai metallityöväenliitosta tai mistä tahansa niin kyllä toi punikkitouhu ottaa päähän.

Ettei vaan olisi ollut Teräsbetonin mainio laulu "Taivas Lyö Tulta"?

Kertosäe:

Taivas lyö tulta yläpuolellamme
Kaikuu kallioilla ääni totuuden.

Taivas lyö tulta yläpuolellamme
Kaikuu kallioilla ääni totuuden.
Verivalan taika on aina suojanamme,
Tuo merkki metallisen veljeyden!

Mutta jos metalliliitto on ottanut tämän biisin omakseen niin mikä ettei.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulle avautui juuri äsken, että yksi puolituttuni, jonka kanssa on tullut hengattua Gesslen ja Gyllene Tiderin keikoilla, on kansanedustaja. Hassua.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Gellnerille sitten varmaan myös avautuu minun allekirjoituskin. Ainakin olettaisin niin.

Månaderna gick och våren kom och Billy var lika borta som snön..
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Gellnerille sitten varmaan myös avautuu minun allekirjoituskin. Ainakin olettaisin niin.

Eikö se ole "fattar du vad det handlar om?"
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Taitaa olla sekä että. Riippuu kappaleen kohdasta. Tästä väittelimme myös vaimoni kanssa joskus. En vanno.

Juuri avautui, että on mahdollista väitellä vaimon kanssa ja jäädä henkiin kertomaan siitä jälkipolville.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Yhtä biisiä tunnutaan soitettavan aika usein noissa jenkkilän urheilutapahtumissa, mutta biisi ei ollut minulle tuttu ja aina ihmetellyt että mikäs biisi sen nyt oikein on. Eilen juutuubissa surffatessa viimein sain selville kyseisen biisin. Eli kyseessä on Zombie Nation - Kernkraft 400.
http://www.youtube.com/watch?v=z5LW07FTJbI

Samalla tuli löydettyä seuraavat klipit:
http://www.youtube.com/watch?v=dT9t8eCm470
http://www.youtube.com/watch?v=6gBZodDzEho
http://www.youtube.com/watch?v=-RWU3_4MDK0

Olin kyllä tiennyt että jenkeissä noissa yliopisto matseissa on ihan hyvä tunnelma, mutta en uskonut että se on ihan noin hyvä on! Olin aina uskonut että jenkeissä katsojat keskittyy enemmän siihen hodarin syömiseen kuin kannustamiseen… ;) Mutta ei voi sanoa kuin että on hienoa menoa, ja jos jokus näksi vastaavaa Suomessa niin upeeta ois…
 

Teddy_H

Jäsen
Suosikkijoukkue
T-73, Pantserfaust
Olin kyllä tiennyt että jenkeissä noissa yliopisto matseissa on ihan hyvä tunnelma, mutta en uskonut että se on ihan noin hyvä on! Olin aina uskonut että jenkeissä katsojat keskittyy enemmän siihen hodarin syömiseen kuin kannustamiseen… ;) Mutta ei voi sanoa kuin että on hienoa menoa, ja jos jokus näksi vastaavaa Suomessa niin upeeta ois…

Tosi upean näköisiä noi katsomo videot, varsinkin toi viimeinen. Tuskinpa Suomessa ihan vastaavaa touhua tullaan koskaan näkemään, varsinkaan tuossa mittakaavassa. Ottamatta muuten kantaa Jokerifanien touhuihin niin viime kevään play-offs otteluissa Hämeenlinnassa kannustus kuulosti kieltämättä upealta.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Luettuani ketjua "Lapset ovat rasittavaa porukkaa" opin paljon itsestäni, ja pojistani. Sekä meitä ympäröivistä lähimmäisistämme.
 
Viimeksi muokattu:

Rocco

Jäsen
Olin kyllä tiennyt että jenkeissä noissa yliopisto matseissa on ihan hyvä tunnelma, mutta en uskonut että se on ihan noin hyvä on! Olin aina uskonut että jenkeissä katsojat keskittyy enemmän siihen hodarin syömiseen kuin kannustamiseen… ;) Mutta ei voi sanoa kuin että on hienoa menoa, ja jos jokus näksi vastaavaa Suomessa niin upeeta ois…
Jep! Yliopistojenkkifutis (ja toki myös koripallo) ovat käsittämättömän suosittuja lajeja rapakon takana. Jenkkien suurimmat stadionit, mukaanluettuna Penn Staten yli 100.000 katsojaa vetävä stadion on vain yliopistojenkkifutiksen käytössä... Edes NFL-joukkueet eivät pelaa yhtä suurilla stadioneilla kuin suosituimmat yliopistojoukkueet. Ja tosiaan suuri osa tuosta kulttuurista johtuu siitä, että koulujen opiskelijat ovat täyttämässä isoa osaa katsomoa. "Student Section" on usein se kovin meteliä pitävä osasto, ja kun katsomoissa on aina myös tuhansia vierasjoukkueen kannattajia, tunnelmaa on taatusti. Ihan tiedoksi, että Louisiana Staten yliopiston "Death Valley" -lempinimeä kantava Tiger Stadium on kenties maan äänekkäin stadion. 119dB on kerran mitattu ottelun aikana meteliksi. Ja erään paikalliskamppailun viimeisillä sekunneilla syntyneen touchdownin aikana yleisön reaktiot mitattiin viralliseksi maanjäristykseksi yliopiston seismologian laitoksella... Että näin!
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kaikkea sitä oppii mausteistakin:

Kanelia on kahdenlaista. On Ceylonin kanelia (Cinnamomum zeylanicum) ja on Kiinan kanelia (Cinnamomum cassia). Toi Ceylonilainen on sitä rullalla olevaa ja kalliimpaa, kun taas kiinalainen on semmoista kaarnan näköistä ja halvempaa. Halvemmassa versiossa on enemmän kumariini-nimistä ainetta, joka ei ole hyväksi maksalle. Arvatkaapa kumpaa kanelia teollisuus käyttää enemmän?

Toki kumariinipitoisuudet ovat sitä luokkaa, että harvapa pystyy kanelia niin paljon itseensä kiskomaan, että sillä olisi mitään todellista merkitystä.
 

scholl

Jäsen
Elina Kiikka on vasta 38 vuotias. Siinä on kyllä nainen, jonka ei ole varmaan koskaan joutunut näyttämään nuorempana papereita ravintolan ovella. Sen verran ikäistään vanhemmannäköinen. Vaikea oli uskoa, että hän olisi alle 50 vuotias, mutta jos kerran lehdessä niin lukee niin kai se on sitten uskottava.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Elina Kiikka on vasta 38 vuotias. Siinä on kyllä nainen, jonka ei ole varmaan koskaan joutunut näyttämään nuorempana papereita ravintolan ovella. Sen verran ikäistään vanhemmannäköinen. Vaikea oli uskoa, että hän olisi alle 50 vuotias, mutta jos kerran lehdessä niin lukee niin kai se on sitten uskottava.

Kuka on Elina Kiikka? Vai tarkoitatko kenties Ilkka Kanervan sutturaa Elina Kiikkoa?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
John Lennonin ja Beatlesin kappaleen "The Continuing Story Of Bungalow Bill" kitaraintro on Mellotron-kosketinsoittimen demo.
 

Tobias

Jäsen
Olen viettänyt joulun Saksassa töiden merkeissä ja pakko taas todeta, että Suomessa on kyllä todella paljon urpompaa porukkaa keskimäärin kuin Baijerissa. Olen asunut täällä aiemmin noin kolme vuotta ja samasta asiasta täten on havainto myös keskipitkältä ajanjaksolta.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Tämä asia on avautunut jo jonkun aikaa sitten, jatkoajan keskustelupalstalta löytyy nimimerkki joka yrittää selvästi matkia erästä toista kirjoittajaa, tosin aika laimealla tuloksella..

----

Toinen asia joka avautui minulle oli se, että saan näköjään tuoksukynttilöistä ankaran migreenin.. Meni eilisilta mukavasti peiton alla pimeässä, kun muutaman tunnin oli kynttilä sauhunnut.. Tiedetäänpä tämäkin vastaisuuden varalle!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös