Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 770 097
  • 34 075

d2uce

Jäsen
Tämä asia on avautunut jo jonkun aikaa sitten, jatkoajan keskustelupalstalta löytyy nimimerkki joka yrittää selvästi matkia erästä toista kirjoittajaa, tosin aika laimealla tuloksella..

Aika halpa kopio kieltämättä. Ei oikein herätä mitään muita tunteita kuin sääliä huonosta yrityksestä, toisen kirvoittaessa kaikkien meidän mielet tunteiden ilotulitukseen.

Itselleni avautui se, että odotan jo kesää. Me on hävitty tää talvi.
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Eräs "vanha tuttu" kirjoittaja on edelleen vahvuudessa. Aika pitkä huili taisi ainakin olla välissä, mutta vauhti ei kuitenkaan pienistä tunnu hidastuvan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika jännä juttu kun eri keskustelupalstoilla on niin erityylisiä ihmisiä. Siis keskimäärin ja noin yleisesti ottaen. Siis tietenkin joillakin autoaiheisilla keskustelupalstoilla keskustellaan autoista ja matkailuaiheisilla matkailusta jne, mutta jos miettii yleistä keskustelua esimerkiksi vapaan keskustelun puolella. Täällä jatkoajassahan on harvinaisen paljon tietokonenörttejä ja muutenkin hieman lapsellista porukkaa. Epäilisin että melko varmasti 75 prosenttia jatkoaikalaisista kuuluu nörtinpään 50 prosenttiin ihmisistä. Täältähän löytyy mm. mitä sait joululahjaksi -ketju, jossa kertoillaan joululahjoistaan nyt aikuisena uudestaan lähes samalla lailla kuin silloin joskus alle 10-vuotiaana. Ja mille naurat nyt yms ketjut ovat täynnä youtubesta linkitettyjä esimerkiksi niitä jotain olli hokkanen pätkiä ja muitakin nörttimäisiä nettivitsejä. Ja onhan täällä melko paljon lastenkin ketjuja, mm. kaikki ne pleikkari- ja tietokonepeliketjut. Ei sen puoleen, kyllähän munkin mielestä olisi joskus kiva leikkiä esimerkiksi jonkun tutun tai sukulaisten lapsien kanssa ja rakennella legoista jotain tai pelata vaikka kimbleä, vai mikä sen nimi nyt olikaan.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Joutsenlaulu on legendaa.
Oikeasti se tarinassa tarkoitettu joutsen on mykkä eikä laula siis myöskään kuollessaan. Kiva taru tosin vain.
 

Claudius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kinkkukasviskeitto on kuin onkin aivan helvetin pahaa. Aikoinaan kouluruokailun johdosta jäi pienet traumat kyseiseen ruokaan, mutta niin vain nekin oli jo ehtineet painua muistilokeroiden alimpiin syövereihin. Niinpä kun tänään päätin tehdä joulukinkun jäämistä itselleni maittavan aterian, tuli ensimmäisen lusikallisen yhteydessä sen luokan flashback, että oksat pois. Aivan kauheaa paskaa, vaikka itse teinkin!
 
a) Vanhan suolan janotus voi viedä yöunet
b) Alle parikymppiset on tosi nuoria nykyään
c) Pienestäkin kissasta lähtee ihan tajuttomasti karvaa
d) Mulla on selkeästi vikaa lähimuistissa, kun en muista enää yhtä kohtaa mitä tähän piti kirjoittaa.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Avaran luonnon suomalainen juontaja on sama kuin jossain rikossarjassa (jossa on ainakin katoamisia käsitelty). Ihmettelin nimittäin, että kuinka tähän aikaan päivästä voi tulla joku rikosohjelma, kun toisessa huoneessa pauhaavasta televisiosta tuli kuultua lause "Raijalla oli paljon kilpailijoita...". Kyse oli kuitenkin ahmoista.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Vaikka tuota tilastopuolta tuleekin jonkin verran luettua, niin silti vasta hetki sitten avautui, että Ässien maalisuhde on enemmän miinuksella, kuin kahden seuraavaksi huonoimman yhteensä. Saavutus sekin, tosin hyvinkin kyseenalainen.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Mulle avautui että Aeromanin logiikalla maalisuhdekin voi olla negatiivinen.
 

d2uce

Jäsen
Mulle avautui että Aeromanin logiikalla maalisuhdekin voi olla negatiivinen.

Hieman väärään ketjuun kirjoittelen, kun tämä viesti ei ihan täysin avautunut minulle.

05/06 Jokerit 149 tehtyä 190 päästettyä

= -41

Vai onko tuo vain jotan näsäviisasta pilkun viilausta termeillä?
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mietin ihan samaa. Totta helvetissä maalisuhde voi olla negatiivinen!
Eihän voi olla. Miten saat jakolaskusta negatiivisen tuloksen, jos sekä jaettava että jakaja ovat positiivisia (tai siis ei-negatiivisia) kokonaislukuja?

maalisuhde = tehdyt maalit / päästetyt maalit
maaliero = tehdyt maalit - päästetyt maalit

Ei voi olla näin vaikeeta!
 

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
Hieman väärään ketjuun kirjoittelen, kun tämä viesti ei ihan täysin avautunut minulle.

05/06 Jokerit 149 tehtyä 190 päästettyä

= -41

Vai onko tuo vain jotan näsäviisasta pilkun viilausta termeillä?

Maalisuhteeksi tulee siis 149/190, eli jotakin 0,78. Maaliero on -41. Tätäkös haettiin?
 

d2uce

Jäsen
Avautui juuri, että jotkut saavat suunnattoman suurta mielihyvää ynnä tyydytystä siitä, että pääsevät näsäviisaina nysväreinä viilaamaan pilkkua ja täysin tahallisesti ymmärtämään asiat väärin.

Mää niin näin tän!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös