Mua taidettiin ensimmäistä kertaa työurallani ahdistella seksuaalisesti. Tai en tiedä missä se raja menee, mutta koin kyllä oloni tilanteessa helvetin epämukavaksi.
Siinä kahvipöydässä istuskellessani lueskelin päivän lehteä, kun sivukorvalla kuuntelin muun seurueen juttutuokiota. Siinä vaiheessa, kun n. 50-vuotias, yksin asuva, vanhempi "herrasmies" teki lähtöään, hän totesi ääneen, että niinhän se maailmassa menee: Jos rapsutat toisen selkää, niin toinen yleensä rapsuttaa myös takaisin (tai jotain yhtä dorkaa, en mä niin tarkkaan tuolloin keskittynyt tuohon keskusteluun). Ja tämä säestettynä sellaisella 3-4 sekunnin olkapään/selkäni "rapsuttamisella", vaikka en keskusteluun osallistunutkaan. Siinä vaiheessa kun käännyin katsomaan, että mitä vittua tässä oikein tapahtuu, niin setä sen kuin hymyilee jatkaen hetken sitä saatanan "rapsutustaan".
Joo, voi hyvinkin olla, että sedän tarkoitusperät eivät olleet ihan sellaiset, millaiseksi ne koin. Mutta kuka saatanan tahvo nyt ylipäätään alkaa "rapsuttamaan" toista yhtäkkiä olkapäästä, oli teon motiivina ihan mikä tahansa. Varsinkaan, kun ei me mitään pitkän ajan työkavereita olla, ja silloin tällöin jutellaan jos kahville samaan aikaan osutaan. Rapsuttakoon vaikka pallejaan jos haluaa, mutta mun selkää saa jatkossakin rapsutella vain sellaiset, kenelle annan siihen luvan.