Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 710 317
  • 33 914

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hämeenlinna vetää esiin jokerikortin: Markku Veijalainen.

Markku oli aikansa nuorisoidoli. Ylen Elävästä arkistosta löytyy tietoa asiasta.

”Radiotoimittaja Markku Veijalainen nousi 1960-luvun Suomessa popkulttuurin ikoniksi. Luokkaretkellä häntä käytiin pällistelemässä Hämeenlinnan lyseon aidan takaa.”
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Liigan yleisömäärät- ketjussa oli sana joka oli pakko googlettaa:
yleisömäärävinoutuma

Mun Googleni ei löytänyt yhtään osumaa.
 

444

Jäsen
Olen ollut käsityksessä, että Ateena olisi miljoonakaupunki, mutta siellä asuukin vain 600 tuhatta ihmistä, eli suurin piirtein saman verran kuin Helsingissä.
Historiakin noilla on lähes identtinen. ”Jo muinaiset hesalaiset...”
Liigan yleisömäärät- ketjussa oli sana joka oli pakko googlettaa:
yleisömäärävinoutuma

Mun Googleni ei löytänyt yhtään osumaa.
Vinoutuma on kyllä niin epäsuomenkielinen sana kuin vain voi olla. Vinouman suostun hyväksymään, mutta vinoutumaa en.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko sanavarastosi enempi vinoutunut vai vinou... siinä on T.
EIhän se että sanan adjektiivi- tai verbimuodossa on t, tarkoita että substantiivimuodossakin on. Jokin asia vinoutuu, siitä tulee vinoutunut ja se muuttuu vinoumaksi.
Ei minulla kyllä ole aavistustakaan onko vinoutuma ok sana. Turha se ehkä on, jos tarkoittaa samaa asiaa kuin vinouma.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Huuhkajien EM-kisapaikalle järjestetään vissiin kansanjuhlat juuri tänään ja juuri tähän ajankohtaan. Ööh... mikä jottei. Onhan se upea homma. Juhlitaan kun kerran voidaan ja on isosti aihetta. Esiintyjistä voi olla mitä mieltä tahansa. Meikä ei ole koskaan syttynyt rapille.
Tämä on kyllä ihan perseestä kun minun verorahoilla järjestetään näitä juhlia ja aina samat killekallet siellä määkyy. Koska on Panteran ja Led Zeppelinin vuoro niin saan minäkin rahoilleni vastinetta?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hitto pitäis saada joku dash cami pipoon että selviäis mistä nää mustelmat aina tulee. Samalla alkais vetää teineille jotain youtubea. Kautta likaisten varpaitteni, Nasse-setä on hyvin hyvin vihainen. Eikö poliiseillakin ole valvontakameroita vähän joka kulmalla. Kohde liikku kohti etelää, eiku itää, eiku etelää. Black hawk down! Metsureillakin riistakamerat lähes joka jorpakossa. Lumimies! Godzilla! Attack of the 50 feet woman! Eikun ihan meitsi vaan. Askel vaan vähän heittää. Ei rasvatonta maitoa. Ei laitti jaffaa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Lainattu NW-ketjusta.

Minusta on ala-arvoista julistaa bändin jätkät mulkuiksi jonkin Annetten haastattelun pohjalta tuntematta ihmisiä. Eikä se Cheekin musiikki ihan paskaa ole, on siinä kustakin seassa. ;)

Tässä syntyykin se keskeinen ero minun ja näköjään useamman NW-fanipojan(tämä nyt siis ei itseään korottaen sanottuna) ajattelumaailman kanssa. Minä olen saanut kuulla niin paljon vittuilua Cheekistä että oma fanipoikailu tuli kyseenalaistettua. Ja hyvä niin. Olen sittemmin kyennyt puhumaan artistista lausuntoineen ja yleisistä perseilyistä kriittisesti. Samaten kuin musiikista. Ja vastaavasti näkemään edelleen niitä hyviä puoliakin. Asiat eivät ole mustavalkoisia.

Tässä kyseisessä asiassa tuntui vähän oudolta ettei jätkiä saanut millään pitää mulkkuina tuon tietyn tapauksen suhteen. Nyttemmin avautui että minun oletetaan pitävän noita jätkiä kaikkinensa mulkkuina. Väärin luultu ja näköjään pitäisi olla todella tarkkana sanoissaan. Ihminen voi tiettyjen asioiden perusteella olla mulkku, mutta ei se koko ihmistä määritä. Varsinkaan viihdebisneksessä. Tuollaiseen ei aina täydellistä henkilön tuntemista tarvita. Tässäkin tapauksessa on vain sanoja vastaan sanoja ja niiltä pohjilta mielipiteen pystyy vain muodostamaan.
 
Viimeksi muokattu:

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
IS/Taloussanomat 21.11.2019:

"MIKSI meitä on niin helppo houkutella jokseenkin varmoihin tappioihin?

Yksi varsin uskottava vastaus löytyy yhdysvaltalaisen toimittajan ja tietokirjailijan Malcolm Gladwellin teoksesta Sinisilmäiset – Miksi luotamme toisiin silloinkin kun ei pitäisi (WSOY).
Kirjan mukaan suurin osa meistä on syntyjään luottavaisia.
Vieraita ihmisiä ja houkutuksia kohdatessamme meitä ohjaa aivojemme algoritmeihin koodattu rehellisyyden oletus, joka heikentää kykyämme epäillä jopa epäilyttävästi käyttäytyviä huijareita."

Tämä huijareihin luottaminen ei ole ainoastaan suuria pikavoittoja tavoittelevien uhkapelureiden ominaisuus. Sitä tavataan myös poliittisten suuntausten kannattajissa. Ja mikä hauskinta: eri suuntausten kannattajat pitävät toisten suuntausten kannattajia huijattuina typeryksinä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ootteks te koskaan jättäneet ottamatta lopputiliä, jos suosikkijenginne megamatkan jälkeisenä aamuna on tärkeä työjuttu?

Ote herpaantuu. Mä nynnyynnyn.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
IS/Taloussanomat 21.11.2019:

"MIKSI meitä on niin helppo houkutella jokseenkin varmoihin tappioihin?

Yksi varsin uskottava vastaus löytyy yhdysvaltalaisen toimittajan ja tietokirjailijan Malcolm Gladwellin teoksesta Sinisilmäiset – Miksi luotamme toisiin silloinkin kun ei pitäisi (WSOY).
Kirjan mukaan suurin osa meistä on syntyjään luottavaisia.
Vieraita ihmisiä ja houkutuksia kohdatessamme meitä ohjaa aivojemme algoritmeihin koodattu rehellisyyden oletus, joka heikentää kykyämme epäillä jopa epäilyttävästi käyttäytyviä huijareita."

Tämä huijareihin luottaminen ei ole ainoastaan suuria pikavoittoja tavoittelevien uhkapelureiden ominaisuus. Sitä tavataan myös poliittisten suuntausten kannattajissa. Ja mikä hauskinta: eri suuntausten kannattajat pitävät toisten suuntausten kannattajia huijattuina typeryksinä.
Nyt ollaan jännien asioiden äärellä. Olen koko ikäni ollut kiinnostunut taikuudesta, siis siitä mitä taikurit ja mentalistit tekevät.
Ihan saman toimii taikurien jutut. "The most important thing, when it comes to sleight of hand, isn’t the moves. It’s about assumptions. Give people an assumption, sell it hard, and they’ll believe it right up until you pull the rug out from under them"

tai kuten Zen cafe sanoi: "
Minä olen kova ylipuhumaan
Tiedän miten ihmisille sanotaan
Asioita joita ne tahtovat kuulla"
"
Sinä olet sillä tavalla niin viaton
Että uskot aivan kaiken mitä minä sanon
Sinä uskot jos kerron että oot kaunis
Ja se on totta, enhän minä valehtele
Mutta paljon on kiinnostavampaa se,
Miksi minä sen sinulle kerron"


Oikesti taitavat huijarit eivät kerro sinulle että "tämä on varma voittaja". Hän keskustelee ihan muista asioista, antaa sinun ehkä "vahingossa" kuulla jotain mitä sinun "ei pitäisi kuulla" esim puhelinkeskustelun. Koukku on vedessä kun pokan mielenkiinto herää, sitten sitä vähätellään, kierrellään ja kielletään, mikä yleensä vain vahvistaa pokan intoa. Jne.
Kuten tuossa yllä olevassa lainauksessa oli, myydään oletuksia. Ei suoraan kerrota vaan rivien välistä saattaa saada vaikutelman ja poka itse luo päässään skenaarion ja alkaa maalaamaan mielikuvia.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Liettualainen vessapaperi on ihan paskaa... Kovahkoa... Ei mun pylly ja pimpero ole niin herkkä ettei pyyhkimistä liettualainen paperilla kestäisi mutta suomalainen on mukavamman tuntuista. Se ketuttaa eniten että kahdeksasta rullasta neljästä puuttuu repimisreijitys eli niistä ei saa siistejä paloja. Roskiin tuollaiset?

Ai miten meille on päätynyt liettualaista paskapaperia. Mies meni nopeasti hakemaan wc-paperia kun minä menin jo kassalle. Hänen oli tarkoitus ottaa Pirkka-paperia mutta kun se ei sattunut silmään niin katsoi että K-menu näyttää ihan hyvältä... valkoista ja kuvioitua. No olihan se likaisen valkoista ja kuvioitua mutta osittain ei rei'itettyä. Täytyy olla nyt tarkkana että ostaa tästä lähin Suomessa tehtyä paperia. Suosi suomalaista...
 
Viimeksi muokattu:

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Avautui, että @Iisoppi käyttää haarojen välissä toimivasta magneetista nimitystä pimpero. "Haluuks pimperoa"
"Lähetäänks meille, nii saat pimperoa"
"Oi kun on kostea pimpero"
"Oih, pane mua syvälle pimperoon"
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Sitä on jotenkin ajatellut, että huolimatta kenties jonkinlaisista näkemyseroista talouspolitiikan, työllisyyden jne. hoitamisessa, niin kykypuolueella on tiettyä särmää, viisautta, etikettiä ajaa asioita. Kenties jaamme useita liberaaleja arvoja.

No, nyt kun katsoo toimiansa ja viestintää oppositiosta käsin, niin ihan yks saatanan lastentarhatason populistinen vääristelijä ja vänkääjä sieltä paljastuu. Ja kenties ne todelliset konservatiiviset arvot.

Sikäli tuntee olonsa paremmaksi. Selkeyttää omaa mielipidettä.
 

Nick Neim

Jäsen
Mua taidettiin ensimmäistä kertaa työurallani ahdistella seksuaalisesti. Tai en tiedä missä se raja menee, mutta koin kyllä oloni tilanteessa helvetin epämukavaksi.

Siinä kahvipöydässä istuskellessani lueskelin päivän lehteä, kun sivukorvalla kuuntelin muun seurueen juttutuokiota. Siinä vaiheessa, kun n. 50-vuotias, yksin asuva, vanhempi "herrasmies" teki lähtöään, hän totesi ääneen, että niinhän se maailmassa menee: Jos rapsutat toisen selkää, niin toinen yleensä rapsuttaa myös takaisin (tai jotain yhtä dorkaa, en mä niin tarkkaan tuolloin keskittynyt tuohon keskusteluun). Ja tämä säestettynä sellaisella 3-4 sekunnin olkapään/selkäni "rapsuttamisella", vaikka en keskusteluun osallistunutkaan. Siinä vaiheessa kun käännyin katsomaan, että mitä vittua tässä oikein tapahtuu, niin setä sen kuin hymyilee jatkaen hetken sitä saatanan "rapsutustaan".

Joo, voi hyvinkin olla, että sedän tarkoitusperät eivät olleet ihan sellaiset, millaiseksi ne koin. Mutta kuka saatanan tahvo nyt ylipäätään alkaa "rapsuttamaan" toista yhtäkkiä olkapäästä, oli teon motiivina ihan mikä tahansa. Varsinkaan, kun ei me mitään pitkän ajan työkavereita olla, ja silloin tällöin jutellaan jos kahville samaan aikaan osutaan. Rapsuttakoon vaikka pallejaan jos haluaa, mutta mun selkää saa jatkossakin rapsutella vain sellaiset, kenelle annan siihen luvan.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Eilen naispuolinen duunikaveri halasi mua ja antoi suht voimakkaan suudelman kaulaani. En pannut pahakseni. Avautui, että se lirkuttelu oli just sitä, mitä ajattelinkin. Tapaus @Kari Runk on tosin hieman toisenlainen.
 

Nick Neim

Jäsen
Tapaus @Kari Runk on tosin hieman toisenlainen.
Kieltämättä. En tuosta nyt mitään traumoja saanut, mutta olihan tuo nyt hieman sellainen mitä vittua fiilis, ja väkisinkin tuli mieleen, että mitähän tuossa oikein yritettiin. Voi olla tosin sosiaalista kömpelyyttäkin, vaikka vähän muuta veikkaankin.

Lähinnä omat haaveet ovat ennemminkin pyörineet tuollaisessa sun kaltaisessa tapauksessa, mutta välillä käy paska mäihä. Vaikka en nyt tosiasiassa kauhean kiinnostunut naispuolisista työkavereista ole, edes seksuaalisessa mielessä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Vinoutuma on kyllä niin epäsuomenkielinen sana kuin vain voi olla. Vinouman suostun hyväksymään, mutta vinoutumaa en.
Jos jokin vinoutuu, siitä tulee vinoutuma. Jos jokin vinouu, seuraa vinouma.

Liettualainen vessapaperi on ihan paskaa... Kovahkoa...
Vasta kävin pari kuukautta sitten Liettuassa, ja majapaikkani vessapaperi oli oikein hyvää ja pehmeää. Lienevät hankkineet sen sinne ulkomailta...

Ennen ainakin päti ns. paskapaperi-indikaattori. Valtion edistyksellisyyden näki suoraan vessapaperin laadusta. Banaanivaltioissa ja itäblokissa oli sanomalehtitasoa.

Mua taidettiin ensimmäistä kertaa työurallani ahdistella seksuaalisesti.
Mie vasiten kouluttauduin naisvaltaiselle alalle ja olen vuosikaudet odotellut edes pientä ahdistelua, mutta ei ne rouvat vaan suostu kopeloimaan. Ehkä olen sitten liian ruma tai vittumainen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös