Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 708 089
  • 33 914

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt alkaa väsyttää. Paras käydä nukkumaan että jaksaa huomenna olla aktiivinen... urheilullinen yms. Spa hemmottelua on ainakin luvassa.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Kissa on peto myös ihmiselle. Nainen jota tykkään panna ja se tykkää vielä siitä, niin on nyt kolmatta päivää sairaalassa kissanpuremasta ja joutunee maanantaihin olemaan. Tänään avautuu ensimmäinen koskaan ostamani jaloviinapullo seuraksi yksinäisyyteeni.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Ei jumpe, pitäisikö myös alkaa ostella ihan fyysisiä levyjä... keskustassa on ainakin yks levykauppa, jossa en ole käynyt, mutta vilkuilen näyteikkunaa aina kun kuljen ohi. Kaikki musiikki tulee kuunneltua YouTubesta, kuten nytkin. Moni kuuntelee kernaammin Spotifysta. Mä en välitä siitä, vaan käytän pelkkää YouTubea, kaikki suosikkimateriaali on siellä. Mainokset vaan häiritsee. Ei olisi ongelmaa niistä pistäessä levyjä soimaan tuohon radion levyasettimelle.

Mikä ihmeen musiikkifani se on joka ei fyysisiä levyjä osta? Tsiisus. Ja kaikki musiikki ilmaiseksi Youtubessa, mutta siellä häiritsee mainokset. Nuorissa ei ole tulevaisuus ei.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kymppi Spotifysta ei ole kovin paha ja kai sitä ihan hyvällä omalla tunnolla voi musiikkia sieltä kuunnella ja keikoilla käydä, niin saavat artistit meikäläiseltäkin vähän särvintä leivän päälle. Musiikkiin ei kuulu mainokset.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Edit: ja niin joo, unohdin vallan: onhan meikällä yksi ihan levykin lokeroissa, Volbeatin "Seal the Deal & Let's Boogie" muutaman vuoden takaa. Ihan jees levy, ei suurta moittimista. Volbeat ei kuitenkaan ole suurimpia suosikkejani.
Tästä muistui omat ensimmäiset musiikkihankinnat mieleen. Eka ostamani lp oli Hassisen Koneen Rumat Sävelet, kasetti puolestaan Duran Duranin ensimmäinen. Molemmat ostin syyskesällä -81.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tästä muistui omat ensimmäiset musiikkihankinnat mieleen. Eka ostamani lp oli Hassisen Koneen Rumat Sävelet, kasetti puolestaan Duran Duranin ensimmäinen. Molemmat ostin syyskesällä -81.
Eikös teidänkin seudulla viimeinen levykauppa laittanut pillit pussiin lopullisesti? Kohta varmaan ei myydä stereoitakaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Eikös teidänkin seudulla viimeinen levykauppa laittanut pillit pussiin lopullisesti? Kohta varmaan ei myydä stereoitakaan.
Niinhän tuo teki. Paska homma, hyvä ja asiantunteva liike oli kyseessä. Toki viime vuosien useista omistajanvaihdoksista oli ounasteltavissa, että näin käy. Stereoita varmaan pitäisi muutamat ostaa varastoon rikkoutumisten varalta. Tietokoneesta en ryhdy musiikkia kuuntelemaan, kyllä sitä varten pitää olla ihan omat vehkeet.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tästä muistui omat ensimmäiset musiikkihankinnat mieleen. Eka ostamani lp oli Hassisen Koneen Rumat Sävelet, kasetti puolestaan Duran Duranin ensimmäinen. Molemmat ostin syyskesällä -81.
Itselläni taisi ensimmäinen levyhankinta olla Metallican Master of Puppets ja melko heti tuon jälkeen silloin juuri julkaistu Offspringin Americana (CD-pyörylöitä toki molemmat). Ei ole ollut musiikkimaullisesti suunta noista kuin alaspäin.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Eka omistamani LP-levy oli W.A.S.P. Yhtään kasettia en muista ikinä ostaneeni (tosin kopioin enon laajasta kasettivalikoimista itselleni). Eka ostamani CD-levy oli Use Your Illusion II (ostin kakkosen ennen ykköstä terminator 2 biisin takia, seuraavana toki ykkösen). Viimeisin ostamani levy on Garbagen Strange Little Birds (minulla oli jostain tutkimuksesta saatu lahjakortti amazon uk:hon ja vihdoin viimein keksin mihin sen käytän, kun facessa bändiä seuraavana huomasin tuon levyjulkaisun muutama vuosi sitten).

Älppäreitä ei ole enää jäljellä, mutta CD-levyjä kyllä vino pino. Pitäisi kyllä ostaa joku CD-soitin niin tulisi noita kuunneltuakin (onnistuu toki telkkarin kautta kun pistää levyn vaikka pleikkaan, mutta sitten ei voi katsoa telkkaria samalla). Pikainen googletus kertoo, että noitahan näyttää saavan nykyään ihan pirun halvalla eli jokin asia avautui tätä kirjoittaessa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt jos lähtisi niin ehtisi vielä kuuntelemaan Redramaa (showtime 23.45). Voisi vetää pään täyteen ja jorata hulluna... ja katsoa mihin se johtaa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Nyt jos lähtisi niin ehtisi vielä kuuntelemaan Redramaa (showtime 23.45). Voisi vetää pään täyteen ja jorata hulluna... ja katsoa mihin se johtaa.
Vikaan menee. Sinuna en lähtisi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Vikaan menee. Sinuna en lähtisi.
Kyllä, olen vakaasti sitä mieltä. Olkapäälle tuli vaan istumaan pikku piru joka kuiskii muuta. Ei menisi kuin hetki kun pukisin, ottaisin lompakon ja hiipsisin ales yökerhoon. Mies ei tajuisi mitään. Mutta sitä pettymystä en hänelle voi järjestää. Se tässä vaan on avautunut etten voi pettää itseäni.. en häntä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kyllä, olen vakaasti sitä mieltä. Olkapäälle tuli vaan istumaan pikku piru joka kuiskii muuta. Ei menisi kuin hetki kun pukisin, ottaisin lompakon ja hiipsisin ales yökerhoon. Mies ei tajuisi mitään. Mutta sitä pettymystä en hänelle voi järjestää. Se tässä vaan on avautunut etten voi pettää itseäni.. en häntä.
Ei todellakaan kannata. Tämä menee ihan maalaisjärjellä. Jos on ongelmia, selvitetään ne. Ellei se mitenkään onnistu, erotaan. Sitten vasta lähdetään yökerhoihin iskumentaliteetilla. Oikea elämä on kuitenkin oikeaa elämää, ei mitään jatkuvaa Temptation Islandia. Minä ainakin ajattelen niin, että jos vaimon kanssa tulisi ongelmia, niin olen hänelle näistä 20 vuodesta velkaa ainakin sen, että yrittäisin ensin selvittää ne ongelmat ennen kuin lähtisin kuksimaan jotain satunnaisia baarihutsuja.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@Iisoppi Hyvä näin.

Mulle avautui, että tällä hetkellä on kovin hankala kumman puolella olis EDM-DAL -matsissa. No, Dallasin. Suomalaisia enemmän ja sitten siellä toisessa on se Taavetti. Dreiseitl menee vielä.
E:
@Evil Tuskin Iisoppia ne miehet houkutteli, se pikku piru varmastikin houkutteli ihan muun viihdykkeen pariin. Ja hyvä ettei onnistunut.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
E:
@Evil Tuskin Iisoppia ne miehet houkutteli, se pikku piru varmastikin houkutteli ihan muun viihdykkeen pariin. Ja hyvä ettei onnistunut.
Aa, ymmärsin väärin. Ja ehkä parempi niin. Ja olipa se mikä hyvänsä mikä houkutteli, niin jos se on pahaksi, niin hyvä että luonne piti.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Mulle avautui, että tällä hetkellä on kovin hankala kumman puolella olis EDM-DAL -matsissa. No, Dallasin. Suomalaisia enemmän ja sitten siellä toisessa on se Taavetti. Dreiseitl menee vielä.

Omalla kohdalla ainakin helpottaa moisessa pienikin panostus pelin tuloksesta. Hyvät pointit toki sulla ja ostan ne helposti.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jos on ongelmia, selvitetään ne. Ellei se mitenkään onnistu, erotaan. Sitten vasta lähdetään yökerhoihin iskumentaliteetilla.
Ei minulla ongelmia ole miehen kanssa vaan viinan. En minä olisi ketään mennyt yökerhoon iskemään vaan vetämään pään täyteen. Olen alkoholisti vaikket sinä sellaisiin usko. Silkkaa luonteenheikkoutta... Sitähän se on. Antaa olla... jään tänne lepäilemään rakkaan mieheni viereen jos vaikka uni tulisi. Loppuisi tämä kamala kihinä pään sisällä...
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ei minulla ongelmia ole miehen kanssa vaan viinan. En minä olisi ketään mennyt yökerhoon iskemään vaan vetämään pään täyteen. Olen alkoholisti vaikket sinä sellaisiin usko. Silkkaa luonteenheikkoutta... Sitähän se on. Antaa olla... jään tänne lepäilemään rakkaan mieheni viereen jos vaikka uni tulisi. Loppuisi tämä kamala kihinä pään sisällä...
Pyysin jo anteeksi toisessa ketjussa, ymmärsin väärin. Äläkä sinä huoli siitä, että minä en usko johonkin. Toiset uskoo Jeesukseen, toiset Joulupukkiin. Toiset vitamiineihin, toiset alkoholismiin. Minä uskon Pyhään Bon Scottiin.

Ja vaikka minut ehkä tunnetaan tämän palstan virallisena vittuilijana, kyynikkona ja ironikkona, niin aina välillä - oikeastaan useammin kuin kukaan ymmärtää - kirjoitan ihan paljaasti, alastomana ja ilman mitään ketunhäntiä kainalossa. Vaikkapa nyt.

Voimia sinulle, ihan kaikkeen.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Tajusin, että eka oma LP-levyni on Eaglesien The Long Rung. Se on tuolla jossain komerossa vieläkin, koska levarini huolto on vieläkin kesken, tämäkin muuten avautui jälleen tehtävälistalleni eli saasnähdämikälielonpäiviäriittää-kirjanpitoon.

Onnistuin puhumaan tuon levyn kaupanpäälliseksi ekojen stereojeni ostostapahtuman finaaliksi. Olin tyytyväinen seitsentoistavuotias kesätyöläinen silloin. Levari on vieläkin joku Akain tuote, oli silloin pärjännyt hyvin Tekniikan Maailman testissä. Tuo Eaglesien levy kuulosti hemmetin hyvältä, ekaa kertaa omista vehkeistä kuunneltuna.
Oi niitä aikoja, silloin joskus nuorena osasi vielä riemuita monistakin tapahtumista.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tajusin, että eka oma LP-levyni on Eaglesien The Long Rung. Se on tuolla jossain komerossa vieläkin, koska levarini huolto on vieläkin kesken, tämäkin muuten avautui jälleen tehtävälistalleni eli saasnähdämikälielonpäiviäriittää-kirjanpitoon.

Onnistuin puhumaan tuon levyn kaupanpäälliseksi ekojen stereojeni ostostapahtuman finaaliksi. Olin tyytyväinen seitsentoistavuotias kesätyöläinen silloin. Levari on vieläkin joku Akain tuote, oli silloin pärjännyt hyvin Tekniikan Maailman testissä. Tuo Eaglesien levy kuulosti hemmetin hyvältä, ekaa kertaa omista vehkeistä kuunneltuna.
Oi niitä aikoja, silloin joskus nuorena osasi vielä riemuita monistakin tapahtumista.
Tarkoittanet The Long Run, ellei Eagles ole sitten tietämättäni tehnyt Marion Rungin kanssa kimppakivaa.

Vittu miten kivaa oli, kun jostain Soundista luki Angus Youngin haastattelun, josta kävi ilmi että ensi vuonna ehkä tulee uusi AC/DC-levy. Sitä sitten ootettiin ja riemuittiin jo valmiiksi. Kun levy ilmestyi, leikattiin Soundista Epesin tilauskuponki ja lähetettiin Tampereelle. Kahden viikon päästä levy tuli. Huomattiin että oli vääntynyt kuljetuksessa. Lähetettiin takaisin. Kolmen viikon päästä tuli ehjä levy. Sitä kuunneltiin ja siitä tykättiin. Opittiin odottamaan asioita. Kaikkea ei saanut heti millisekunnissa parilla klikkauksella.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
@Evil Marion Rungin The Long Rung, hihiih. Olisi jäänyt arveelta ostamatta vaikka Marion on suomalaisten artistien huippusakkia.

Luin minäkin Soundia, mutta silti tilasin ekat, tokat ja vielä kolmannetkin levyni Porista! Ladylandilta.
Ai niin perskules, Soundistahan ne Ladylandinkin levytarjoukset, listat luettiin.
Muistaakseni Ladyland pisti muutaman markan halvemmalla kuin Epes, tärkeä marginaali minulle tuolloin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös