ernestipotsi
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK
Azerbaidzanin pääkaupungin stadioni on nimetty Bakun Olympiastadioniksi vaikkei siellä ole koskaan mitään olympialaisia järjestetty.
Tämähän kuuluu yleissivitykseen tietää, parahin rouva Iisoppi. Anttihan toi useammassakin biisissään Hämppiä framille. Tavastehus on jopa nimetty ks. kylän mukaan. Toki Vexi taisi biisit kirjottaa, mutta sillti. Hieno mies.Hämeenlinnan kauppakeskus Goodman on nimetty Antti Yrjö Hammarbergin eli Irwin Goodmanin mukaan. Ja avautui myös että Irwin oli syntynyt Hämeenlinnassa.
Hämeenlinnan kauppakeskus Goodman on nimetty Antti Yrjö Hammarbergin eli Irwin Goodmanin mukaan. Ja avautui myös että Irwin oli syntynyt Hämeenlinnassa.
Oletko varma, ettei kauppakeskusta ole nimetty Hämeenlinnan entisen kaupunginjohtajan Tapani Hellstenin mukaan? Kuntien eläkevakuutus Keva osti kauppakeskuksen toukokuussa 2012 konsortiolta, jossa Hämeenlinnan kaupunki oli isosti mukana, ja marraskuussa 2012 Hellsten siirtyi Kevan varatoimitusjohtajaksi.Hämeenlinnan kauppakeskus Goodman on nimetty Antti Yrjö Hammarbergin eli Irwin Goodmanin mukaan. Ja avautui myös että Irwin oli syntynyt Hämeenlinnassa.
Voitin eräänä syksynä Hämeenlinnan lyseon lukiossa juhlavuoden kirjoituskilpailun. Vexi Salmi oli entisten lyseolaisten joukossa kutsuvieraana paikalla aplodeeraamassa.Anteeksi, mutta tämä pisti hiukan näin hämeenlinnalaisena hymyilyttämään. Eikö tämä ollutkaan jo kaikkien tiedossa?
Irwin ja Veksi Salmi ovat nuorina poikina asuneet Hämeenlinnassa myös tällä Rinkelinkadulla jossa minäkin nykyään asun. Onkin ollut erityisen hienoa muuttaa just tälle kadulle, nyt minäkin olen Irwinin ja Veksin tavoin Rinkelinkadun poika.
Ja se Ryysyranta sijaitsee taas sitten synnyinkunnassani Hattulassa ja tarkemmin sanottuna Parolassa, senkin talon lähellä olen asunut.
Kiekko-Espoo muutti nimensä Bluesiksi joskus 1998-99. Eli kyllä silloin 15 vuotta sitten Espoossa kiekkoili Blues. Eli Bleg.@vilperi ei, sillä en edes tiennyt että Hämeenlinnassa ok ko niminen kauppakeskus. No, en mä siellä ole varmaan 15 vuoteen käynytkään. Ainakin Espoossa oli sillon vielä Liigassa Kiekko-Espoo, eikä mitään Bluesia. Mistään konkurssista puhumattakaan.
Joo, en mä tuosta varma ollutkaan. Siitä on siis enemmän, sovitaan vaikka sitten reilut 20vuotta. Kerho oli vastassa, se ei ole muuttunut. Ja pisteet jäi Hämeenlinnaan.Kiekko-Espoo muutti nimensä Bluesiksi joskus 1998-99. Eli kyllä silloin 15 vuotta sitten Espoossa kiekkoili Blues. Eli Bleg.
@vilperi ei, sillä en edes tiennyt että Hämeenlinnassa ok ko niminen kauppakeskus. No, en mä siellä ole varmaan 15 vuoteen käynytkään. Ainakin Espoossa oli sillon vielä Liigassa Kiekko-Espoo, eikä mitään Bluesia. Mistään konkurssista puhumattakaan.
Jep, kyllä mä nuo herrat toki tiedän ja sen mistä ovat kotoisin. Kauppakeskusta en, mutta se lienee tosiaan ymmärrettävää kun en sielläpäin pitkään aikaan ole käynyt.No kun on asunut melkein koko ikänsä (jos ei 3,5 vuoden visiittiä Kauhajoelle huomioida) seudulla jossa irwin ja Veksi ovat olleet kovia nimiä ja joista on puhuttu paljon niin tuntuu siinä mielessä hassulta että voi löytyä jostain ihmisiä jotka eivät vielä ole tienneet että Irwin on Hämeenlinnasta kotoisin.
Se vain särähtää tällaisen korvaan joka on samalta seudulta kuin nämä herrat. Mutta ymmärrän kyllä toisaalta jos joku ei näitä juttuja vielä tiennyt. On täällä Hämeenlinnassakin porukkaa joille Irwin ei oikein sano mitään.
Ja tuon nyt ymmärrän vielä paremmin jos ei tuota kauppakeskuksen olemassa oloa tiennyt.
Listalle kuuluu myös allekirjoittanut, joten aika kovasta kattauksestahan tässä kieltämättä puhutaan.Hämeenlinnan lyseon kasvattejahan ovat Antti "Irwin" Hammarbergin ja Vexin ohella mm.
+ Eino Leino
+ Jean Sibelius
+ J. K. Paasikivi
Arvostan.
Jotenkin on tuohon kohti jäänyt aukko ja olen täyttänyt sen ehkä vähemmän yleissivistävällä mutta minulle tärkeällä tiedolla. En ole paljon tutustunut Irwinin musiikkiinkaan. Tollo mikä tollo, siis Iisoppi ei Irwin.Tämähän kuuluu yleissivitykseen tietää, parahin rouva Iisoppi.
Kyllä tästä maasta nyt yksi löytyi joka ei tänä aamuna osannut yksilöidä missä Irwin Goodman on syntynyt. Ehkä sen joskus olen tiennyt mutta olen jo unohtanut. Ja ehkä kauppakeskuksen nimestä (mistä se juontuu) on ollut juttua täälläkin päin aikoinaan mutta olin silloin ehkä aika huonossa kunnossa enkä paljon kiinnittänyt huomiota ulkomaailman tapahtumiin.Anteeksi, mutta tämä pisti hiukan näin hämeenlinnalaisena hymyilyttämään. Eikö tämä ollutkaan jo kaikkien tiedossa?
Meitin paikallislehdessä luki että kauppakeskus on nimetty Irwin Goodmanin mukaan niin mennään sillä.Oletko varma, ettei kauppakeskusta ole nimetty Hämeenlinnan entisen kaupunginjohtajan Tapani Hellstenin mukaan?
Paasikivi aloitti muuten koulu-urakkansa Lahdessa.Hämeenlinnan lyseon kasvattejahan ovat Antti "Irwin" Hammarbergin ja Vexin ohella mm.
+ Eino Leino
+ Jean Sibelius
+ J. K. Paasikivi
Hämeenlinnan kauppakeskus Goodman on nimetty Antti Yrjö Hammarbergin eli Irwin Goodmanin mukaan. Ja avautui myös että Irwin oli syntynyt Hämeenlinnassa.
Listalle kuuluu myös allekirjoittanut, joten aika kovasta kattauksestahan tässä kieltämättä puhutaan.
Hämeenlinnan lyseon kasvattejahan ovat Antti "Irwin" Hammarbergin ja Vexin ohella mm.
+ Eino Leino
+ Jean Sibelius
+ J. K. Paasikivi
Hämeenlinna vetää esiin jokerikortin: Markku Veijalainen.Oulun lyseo nokittaa ketjulla Martti Ahtisaari - Kyösti Kallio - K. J. Ståhlberg.
Hämeenlinna vetää esiin jokerikortin: Markku Veijalainen.
Historiakin noilla on lähes identtinen. ”Jo muinaiset hesalaiset...”Olen ollut käsityksessä, että Ateena olisi miljoonakaupunki, mutta siellä asuukin vain 600 tuhatta ihmistä, eli suurin piirtein saman verran kuin Helsingissä.
Vinoutuma on kyllä niin epäsuomenkielinen sana kuin vain voi olla. Vinouman suostun hyväksymään, mutta vinoutumaa en.Liigan yleisömäärät- ketjussa oli sana joka oli pakko googlettaa:
yleisömäärävinoutuma
Mun Googleni ei löytänyt yhtään osumaa.
Onko sanavarastosi enempi vinoutunut vai vinou... siinä on T.Historiakin noilla on lähes identtinen. ”Jo muinaiset hesalaiset...”
Vinoutuma on kyllä niin epäsuomenkielinen sana kuin vain voi olla. Vinouman suostun hyväksymään, mutta vinoutumaa en.
Silti vinouma on vakiintunut termi, vinoutuma ei.Onko sanavarastosi enempi vinoutunut vai vinou... siinä on T.
EIhän se että sanan adjektiivi- tai verbimuodossa on t, tarkoita että substantiivimuodossakin on. Jokin asia vinoutuu, siitä tulee vinoutunut ja se muuttuu vinoumaksi.Onko sanavarastosi enempi vinoutunut vai vinou... siinä on T.