Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 771 369
  • 34 077

HemmoP

Jäsen
Katselin äsken noita NHL:n logoja hieman tarkemmin ja olen aina ajatellut että Atlantan logossa on joku hurrikaani ja sen keskellä maila, mutta vielä mitä - siinähän on vielä joku kotkanpää.

http://nhl.onlinegames.cz/inet/pic/logo_big/ATL.jpg


Ja tästähän olikin juttua tässä samassa topicissa jo aiemmin, eli tuosta Minnesotan logosta löytyy metsän lisäksi joku kissaeläin.

http://nhl.onlinegames.cz/inet/pic/logo_big/MIN.jpg

Minnesotan logossa on karhun pää :

http://www.sportslogos.net/logo.php?lo=118

Mainio sivusto muutenkin tuo linkissä oleva.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
HIMin Kiss of down ja Disturbedin Stricken kuulostavat samalaisilta....
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katselin äsken noita NHL:n logoja hieman tarkemmin ja olen aina ajatellut että Atlantan logossa on joku hurrikaani ja sen keskellä maila, mutta vielä mitä - siinähän on vielä joku kotkanpää

http://nhl.onlinegames.cz/inet/pic/logo_big/ATL.jpg
Ei siinä mitään kotkanpäätä ole, vaan erään toisenlaisen linnun pää (thrasher), jonka suomenkielistä nimeä en tiedä. Eräs näistä linnuista on ruostesirppimatkija (Brown Thrasher, Toxostoma rufum). Thrasherin voisi siis ehkä suomentaa nimellä sirppimatkija.

http://en.wikipedia.org/wiki/Thrasher

EDIT: Tuo Atlanta Thrashersin logossa näkyvä varpuslintu on juuri ruostesirppimatkija.
 
Viimeksi muokattu:

Rocco

Jäsen
Maitotölkeissä ei ole vuosilukuja.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Logosivustolta mulle avautui, että Detroitin logossa on auton rengas vanteineen, jossa siivet ovat kiinni. :)
 

scholl

Jäsen
Suomen väestönkasvu on ollut huikeata.

Kouluaikoinani Suomessa oli muistaakseni 15-16 asukasta neliökilometrillä. Nyt se on Iltasanomien Sanna Ukkolan mukaan 120. Erittäin kova väestönkasvu - varsinkin kun Neuvostoliitolle ei ole enää luovutettu alueita.
 

scholl

Jäsen
Ei, vaan The Timesin mukaan, jota Ukkola lainaa.

Tarkistitko, että hän lainaa oikein. Itse en vaivautunut tarkistamaan.

Tuo Ukkola on köyhän miehen Sporde. En usko, että vaivautuu edes lehtikioskille, vaan kopioi kaikki juttunsa muiden tiedotusvälineiden nettisivuilta. Se on muuten aika yleistä muutenkin. Varmaan viidesosa Iltasanomien ja Iltalehtien jutuista on poimittu Expressenin tai Aftonbladetin sivuilta päivän viiveellä. Joskus olen oikein vakavasti käynyt itseni kanssa keskustelua siitä, että kumpi nyt loppupeleissä onkaan fiksumpi: tuollainen lainaajatoimittaja, jolla ei ole mitään suhteellisuudentajua vai se palmu, mihin Kekkonen kiipesi. Hemmetin tiukka kisa loppupeleissä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tarkistitko, että hän lainaa oikein. Itse en vaivautunut tarkistamaan.
En tarkistanut, joten pallo on jälleen sulla.

Joskus olen oikein vakavasti käynyt itseni kanssa keskustelua siitä, että kumpi nyt loppupeleissä onkaan fiksumpi: tuollainen lainaajatoimittaja, jolla ei ole mitään suhteellisuudentajua vai se palmu, mihin Kekkonen kiipesi. Hemmetin tiukka kisa loppupeleissä.
Se palmu on ainakin päässyt valtionmiehen jalkoväliin, jos sitä haluaa saavutuksena pitää.
 

Kawalski

Jäsen
Suosikkijoukkue
pesäkissat
Nyrkillinen tavallisesta kermasta tehtyä kermavaahtoa pannarin päällä ei ole laktoosi-impotentille mukava kokemus.

Aina välillä sitä vaan unohtaa mitä siitä seuraa.
 

Maglor

Jäsen
Suosikkijoukkue
EDM
Jumalaa ei ole olemassa. Lähde Oikealta jukeboxi ja ei kun kiduttamaan itseään.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Maailmassa on valtava määrä ihmisiä, jotka eivät koskaan kuule hiljaisuutta.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Aivan,on myös valtava määrä ihmisiä jotka luulevat että se on oikeassa joka huutaa kaikkein kovaa.

Minulle on avautunut, että mainitsemasi ihmiset ovat sukua niille, jotka uskovat väitteensä muuttuvan todeksi sillä, että sitä toistellaan riittävän usein.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Minulle on avautunut, että mainitsemasi ihmiset ovat sukua niille, jotka uskovat väitteensä muuttuvan todeksi sillä, että sitä toistellaan riittävän usein.

Tähän liittyy myös se, että ihmisen typeryyttä ei voi yliarvioida. Näitä valheisiin lopulta uskovia on maailman sivu löytynyt aina uusia.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Eikö se pitäisi olla aliarvioida? Tai ainakin tuo lause saa siten kokolailla erilaisen (ja mielestäni paremman) merkityksen.

Minä ajattelin sen niin, että jos vaikka asteikolla 0 - 100 ihminen saa sitä suuremman arvon mitä suurempi on typeryys.
Tietysti jos ajattelee niin, että >0 fiksuutta ja <0 typeryyttä, niin sitten voisi kai aliarvioida.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minä ajattelin sen niin, että jos vaikka asteikolla 0 - 100 ihminen saa sitä suuremman arvon mitä suurempi on typeryys.
Tietysti jos ajattelee niin, että >0 fiksuutta ja <0 typeryyttä, niin sitten voisi kai aliarvioida.


Tuo menee turhan vaikeaksi.

Mutta jos yliarvioit jonkun typeryyttä, niin silloinhan tapaus on vähemmän typerä kuin miksi olet tapauksen kuvitellut. Sensijaan jos aliarvioit jonkun tahon typeryyttä, niin silloinhan kyseinen taho on ollut vielä kuvittelemaasikin typerämpi. Ja tästä on mielestäni kyse.

Itselleni on avautunut jo vuosia sitten, että Suomessa asuu yli neljä miljoonaa junttia. Tämä selittää mm. sen, että MTV3 on Suomen katsotuin tv-kanava.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuo menee turhan vaikeaksi.

Mutta jos yliarvioit jonkun typeryyttä, niin silloinhan tapaus on vähemmän typerä kuin miksi olet tapauksen kuvitellut. Sensijaan jos aliarvioit jonkun tahon typeryyttä, niin silloinhan kyseinen taho on ollut vielä kuvittelemaasikin typerämpi. Ja tästä on mielestäni kyse.
...

Minulle avautui edellisestä viestistä, että peruskoulun matematiikka ei pysty opettamaan kaikille ihmisille ihan perusasioita matematiikan ymmärtämisestä.

Edit: koska minulle avautui myös se, että tämä viesti menei eri sivulle kun viesti johon viittasin, lisäsin lainauksen tähän viestiin.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Minulle avautui edellisestä viestistä, että peruskoulun matematiikka ei pysty opettamaan kaikille ihmisille ihan perusasioita matematiikan ymmärtämisestä.
Ei niin, koska edelleenkin perus(tai kansa-)koulunkäyneille on vaikea käsittää, että 10000 metriä ei ole kaksi kertaa pidempi matka kuin 5000 metriä, tai että 40-vuotias ei ole puolta vanhempi kuin 20-vuotias.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Selvisipä sekin, että peruna on alkujaan kotoisin Perusta. Voi ihme... melkoista sanasokeutta on tässä kohdin sitten pitänyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös