En tiedä, eikä minulle armeijassa sitä kukaan katsonut tarpeelliseksi edes kertoa. Hassua sinänsä, että itsekin olen sulkeisia vetänyt, enkä tiedä, mikä koko keikistelyn tarkoitus on. Mutta joo, se on Suomen armeija se.
Sulkeisten tarkoitus kerrotaan oppitunnilla, sekä aivan saletisti ensimmäisessä harjoituksessa. Se on ihan sinun oma ongelmasi, jos kuuntelit silloin yhtä huonosti, kuin luet täällä näitä muiden viestejä. On muuten aika kummallista, että tällä palstalla vertaat sulkeisia, ja arvostelet niitä, vaikka heti perään toteat ettet edes tiedä/ymmärrä niiden tarkoitusta.
Niin, jos oletetaan, että asevelvollisuusarmeijalla jatketaan, niin sellaiset reserviläiset, minkä kotiutumisesta on mahdollisimman vähän aikaa kulunut, sekä tietenkin kapiaisia mahdollisuuksien mukaan. Haaveilen toki Nato-jäsenyydestä ja ammattiarmeijasta, jolloin sotilaiden valmius toimia tosipaikassa on samaa luokkaa kuin sinunkin kotikaupunkiasi valvovan poliisisedän omissa tosipaikoissaan.
Aika suppea vastaus kysymykseeni. Kuitenkin tiedustelin sinun näkökulmaasi ja perusteluita, kun kirjoitit aikaisemmin, että "mennään 2kk:n koulutuksella tykinruuaksi" tms.
Voin tuohon vastaukseen todeta, että ei ihan. Ei kotiutumisen läheisyys ole suurin kriteeri joukkoja perustettaessa. "ja kapiaisia sitten mahdollisuuksien mukaan". Ymmärrätkö edes mitä varusmiespalveluksen lopulla tapahtuvalla sijoittelulla tarkoitetaan. Vai kuvitteletko, että kriisin tapahtuessa 1000 miestä tulee paikkaan a, jossa vaaleahiuksiset lähtevät vasempaan ja tummatukkaiset oikelle.
Tietoa Venäjän asevoimista löytyy varmaan lukemattomista lähteistä netistä ja kirjastoista. Lähde ihmeessä tiedonhaun mielenkiintoiselle tielle!
Niin minähän kysyin sitä sinulta, ja ymmärrän tuon vastauksesi siksi ettet itse vastausta tiedä. Kuitenkin olet täällä kirjoittamassa, että "turpaan tulee ja kaikki kuolee" ja kun kysyn perusteita niin niitä ei sitten tulekaan. Miksiköhän en yllättynyt.