Asevelvollisuusarmeijasta luopuminen

  • 363 995
  • 3 362

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Olen päättötyötä vaille valmistunut. Jos en olisi joutunut vuodeksi armeijaan, olisin siis jo valmistunut. Eli kyllä armeija on viivästyttänyt valmistumista paitsi suoranaisesti, myös siten, että sotki elämääni aika hankalassa vaiheessa ja siksi ylipäätäänkin opintojen aloittaminen viivästyi.

En ymmärrä miten armeijaan meno on voinut sotkea noin paljon, kun kumminkin tiedossa oli a) milloin sinne pitää mennä, b) suurinpiirtein kauanko siellä menee ja ennenkaikkea se, että c) sinne menoa olisi voinut esim lykätä itselleen parempaan/sopivampaan ajankohtaan.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Kun nyt "unohdit" vastata taas minulle, niin palataan tähän alkuperäiseen kirjoitukseesi, josta kysyn vielä hieman perusteluita.

Mistä tulisivat ne varusmiesraakileet, jotka olisivat yhtä tyhjän kanssa tosipaikassa?

Jos sota syttyisi maaliskuussa 2010, niin uskotko, että tammikuussa 2010 palvelukseen astuneet olisivat rintamalla "niillä tiedoilla ja taidoilla". Jos eivät, niin ketä siellä olisi? Ja jos eivät niin miksi edes kirjoitat tuollaista mitä olen lainannut.

Ja oleelista pärjäämisessä on myös se, ketä meitä olisi vastassa. Olisiko siellä kenties myös varusmiehiä, joiden tiedot ja taidot saattaisivat olla jopa sinun tietotaitoa alhaisempia, motivaatiosta tai kaluston kunnosta puhumattakaan. Vai olisiko siellä niitä supermiehiä ydinaseineen.

Jos ainoa argumenttisi on se, että "turpaan tulee, usko pois", niin eiköhän tämä keskustelu ollut tässä.

Kyllä olen oikeastaan näihin kaikkiin kysymyksiisi vastannut jo eri kirjoittajille tosin. Joten selaa tätä ketjua taaksepäin, sieltä varmasti löytyy minun kirjoittamani vastaus kaikkiin kysymyksiisi. Jos joku jää epäselväksi, pistä yv:tä vain tulemaan.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
vlad, kun oli puhetta noista mt-ongelmista, niin eikö se ole vain huono juttu että tuollaiset "armeija-vapautus mt-tyypit" pahentaa oikeiden mt-ongelmaisten maineen. Kaikkien niiden maine menee sen takia, että jotain isin ja äidin sankaria ei kiinnostanut mennä armeijaan ja hommasi C-paperit.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
En ymmärrä miten armeijaan meno on voinut sotkea noin paljon, kun kumminkin tiedossa oli a) milloin sinne pitää mennä, b) suurinpiirtein kauanko siellä menee ja ennenkaikkea se, että c) sinne menoa olisi voinut esim lykätä itselleen parempaan/sopivampaan ajankohtaan.

Pistetään nyt sitten sinullekin: Et tosiaankaan voikaan ymmärtää, miten armeijaan meno on sotkenut asioitani, koska et tunne elämäntarinaani. Ja elämässä voi tulla yllättäviä käänteitä, armeijasta johtuen tai siitä johtumatta. Joten palaa sinäkin vain aiheeseen, älä vaivaa päätäsi minun henkilökohtaisilla asioillani, tai tee se sitten yv:llä mieluummin. En pidä siitä, että menneisyydelläni spekuloidaan täällä yleisellä, vaikka tietyllä tavalla otettu siitä olenkin.
 

julle-jr

Jäsen
Jotenkin on kummallista, että armeija lopulta edes nähdään niin suurena mörkönä. Sehän on pisimmilläänkin vain yksi vuosi elämästä, enkä pysty ymmärtämään miten voi olla niin kamalaa viettää näin lyhyt aika hyvän asian puolesta, oli puolustusvoimien toimimisesta tositilanteessa sitten mitä mieltä tahansa. Itse uskon, että kyllä meidänkin armeijalla hyvin saadaan hyökkääjälle kapuloita rattaisiin ja jo sen takia homma kannatti suorittaa, siis kun se nyt oli vain yksi vuosi eikä näin ollen mikään paha rasti.

Se, että puolustusvoimien ylläpitoon menee rahaa on kieltämättä ikävää ja tätä kautta ymmärränkin kritiikin, mutta se, että jollain menee muutama hassu kuukausi maanpuolustuksen opetteluun on melko samantekevää. Toisaalta olen tahtookirjoittaa:n kanssa samaa mieltä siitä, että on kummallista, että jako asevelvollisiin tehdään sen mukaan onko henkilöllä munat vai römpsä. Tätä en ymmärrä. Melkein yhtä järkevää olisi tehdä jako vaikkapa hiustenvärin perusteella.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Pistetään nyt sitten sinullekin: Et tosiaankaan voikaan ymmärtää, miten armeijaan meno on sotkenut asioitani, koska et tunne elämäntarinaani. Ja elämässä voi tulla yllättäviä käänteitä, armeijasta johtuen tai siitä johtumatta. Joten palaa sinäkin vain aiheeseen, älä vaivaa päätäsi minun henkilökohtaisilla asioillani, tai tee se sitten yv:llä mieluummin. En pidä siitä, että menneisyydelläni spekuloidaan täällä yleisellä, vaikka tietyllä tavalla otettu siitä olenkin.

Iso mies ja kehtaa jankata tuollaisesta asiasta viikkotolkulla. Aina ei mene tasa-arvo ja mikään muukaan juttu ihan absoluuttisesti tasan tässä maailmassa. Olen minäkin jäänyt joistain duuneista paitsi, kun jo vakityöntekijän lellipentu on pitänyt päästää työmaailmaan. Enkä jaksa sen takia valittaa kaikkia hyvä-osaisten nuoria kultalusikka suussa syntyneiksi kermaperseiksi.

Ettei vaan olisi tullut joltain lupaavalta naiselta rukkasia, niin on vähän tullut katkeruutta? Pää vain ylös ja uusiin haasteisiin.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Iso mies ja kehtaa jankata tuollaisesta asiasta viikkotolkulla. Aina ei mene tasa-arvo ja mikään muukaan juttu ihan absoluuttisesti tasan tässä maailmassa. Olen minäkin jäänyt joistain duuneista paitsi, kun jo vakityöntekijän lellipentu on pitänyt päästää työmaailmaan. Enkä jaksa sen takia valittaa kaikkia hyvä-osaisten nuoria kultalusikka suussa syntyneiksi kermaperseiksi.

Niin kauan, kuin naiset vetävät itkupotkuraivareitaan jonkin marginaalisen pienen palkkaeron takia, niin kauan minä vedän omia ipr:ni sen vuoksi, että olen ollut vuoden ajan vanki, varusmiehen tittelillä kulkeva sellainen.
 

Fordél

Jäsen
Niin kauan, kuin naiset vetävät itkupotkuraivareitaan jonkin marginaalisen pienen palkkaeron takia, niin kauan minä vedän omia ipr:ni sen vuoksi, että olen ollut vuoden ajan vanki, varusmiehen tittelillä kulkeva sellainen.

Eiks teil oo sitten mukavasti asiat tasan kun nainen joutuu tekemään työtä yleisesti ottaen huonommalla palkalla kuin sinä eikä tähän löydy mitään järkevää perustetta. Sinä taas joudut käymään intin eikä tähänkään löydy sulta mitään järkevää perustetta. Tossahan sitä on puntit mukavasti tasan niin voit varmasti unohtaa kaiken tuon katkeruuden, joka näyttää vievän miehestä voimat.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Niin kauan, kuin naiset vetävät itkupotkuraivareitaan jonkin marginaalisen pienen palkkaeron takia, niin kauan minä vedän omia ipr:ni sen vuoksi, että olen ollut vuoden ajan vanki, varusmiehen tittelillä kulkeva sellainen.

No eikö tässä tapauksessa olisi vain tasa-arvoa lisäävä asia, että miehet pidetään vuoden poissa työelämästä? Meinaan jos naiset tienaavat vähemmän, niin saavat yhden vuoden aikaa ottaa sitä eroa kiinni (niinku pitkässä juoksussa) =)

Ja ettei nää miehet ihan löysäksi menis tän vuoden aikana, niin laitetaan ne sellaselle puuhaleirille, jossa kunto pysyy edes jotenkuten kuosissa. Ettei siis menisi ihan sohvan pohjalla makoilemiseksi. Ja laitetaan siihen vielä vähän kuria mukaan, niin saadaan vähän nöyryyttä tähän nykyajan nuorisoon =)

Baituvei, ei olisi ollut ihan mahdotonta opiskella intissä ja vapailla. Ei tietenkään täysipainoisesti, mutta jokusen opintoviikon olisit saletisti halutessasi saanut kasaan. Itse en sentään opiskellut, mutta tein töitä intin aikana vapailla, eikä se ollut mitenkään ylivoimainen rasti. Perjantaina hirveet naamat, lauantai aamuna vapisevin käsin töihin, lauantai iltana vielä hirveemmät naamat ja sunnuntai aamuna taas töihin. Sitten sunnuntai iltana pääsiki taas inttiin "lepäämään" =)
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Ja ettei nää miehet ihan löysäksi menis tän vuoden aikana, niin laitetaan ne sellaselle puuhaleirille, jossa kunto pysyy edes jotenkuten kuosissa. Ettei siis menisi ihan sohvan pohjalla makoilemiseksi. Ja laitetaan siihen vielä vähän kuria mukaan, niin saadaan vähän nöyryyttä tähän nykyajan nuorisoon =)

Tässä viestissä nyt ei ollut mitään sisältöä, mutta tähän kohtaan voisin tarttua. Eli eikö kurinpalautus olisi paikallaan myös nuorille naisille? Kun kerran nykynuorisosta puhut. Minusta olisi, sen verran juntteja kusipäitä nykyajan nuoret ämmäntaimet ovat ainakin enemmistö niistä. Luulen, että tämä jatkoajan miesten naistensuojelu on vain seurausta tossun alla olemisesta, ja levy on jäänyt vähän junnaamaan. Eli parempi palvoa naistaan, muuten voipi pian vieras veijari vatkata sitä oman kullan vakoa.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Tässä viestissä nyt ei ollut mitään sisältöä,

Eikö ollut mitään sisältöä? Kysyin, että eikö tässä olisi nähtävissä eräänlainen tasa-arvo elementti, kun naiset tienaavat vähemmän, niin saisivat vuoden enemmän aikaa tienata sitä rahaa? Eli pitkässä juoksussa vähän tasottaisi noita palkkaeroja. Ja koska miehiä ei ihan heitteillekkään voi jättää (tuon vuoden ajaksi), niin tarjotaan heille tällanen laimea versio survivor kisasta. Tästäkin voi kieltäytyä halutessaan, vetoamalla uskomuksiin, omatuntoon tms.

Lisäksi kerroin, ettei ole ihan mahdotonta intin aikana tehdä muitakin asioita, kuin pelkästään suorittaa inttiä. Vai eikö sinusta ole tekemään kahta asiaa samaan aikaan? Jos näin, niin se on tuskin puolustusvoimien ja "yleisen" asevelvollisuuden syy.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Eikö ollut mitään sisältöä? Kysyin, että eikö tässä olisi nähtävissä eräänlainen tasa-arvo elementti, kun naiset tienaavat vähemmän, niin saisivat vuoden enemmän aikaa tienata sitä rahaa? Eli pitkässä juoksussa vähän tasottaisi noita palkkaeroja. Ja koska miehiä ei ihan heitteillekkään voi jättää (tuon vuoden ajaksi), niin tarjotaan heille tällanen laimea versio survivor kisasta. Tästäkin voi kieltäytyä halutessaan, vetoamalla uskomuksiin, omatuntoon tms.

Sano sitten akoille, että ovat turpa kiinni miesten paremmista palkoista, se on vain korvausta vapauden menetyksestä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Sano sitten akoille, että ovat turpa kiinni miesten paremmista palkoista, se on vain korvausta vapauden menetyksestä.

Kumma juttu kun 40 vuoden aikana en ole törmännyt sellaisiin naisiin, jotka olisivat mulle valittaneet palkastaan. Lähinnä moni tapaamani mies on ollut tyytymätön tuloihinsa. Sä kuitenkin käsittelet tätä asiaa niin kuin olisit jatkuvasti tekemisissä tuollaisten valittavien naisten kanssa. Jos taas puhut yleisellä tasolla eli eri medioissa esille tulleisiin epätasa-arvoasioihin koskien palkkausta niin aika herkkähipiäinen asian suhteen olet. Tuntuu kuin asia olisi sinulle jonkinlainen elämää suurempi painajainen.
 

julle-jr

Jäsen
Sano sitten akoille, että ovat turpa kiinni miesten paremmista palkoista, se on vain korvausta vapauden menetyksestä.
Tietysti jotkut naiset valittava huonommista palkoista. Ainahan ihmiset haluavat itselleen enemmän. Se on osa lajiamme. Ei "turpa kiinni" ole mielestäni asiallinen vastaus vaan osoittaa enemmänkin huonoa makua.

Itsehän kylläkin olen sitä mieltä, että työnantajalla täytyy olla oikeus maksaa työntekijöilleen juuri sitä palkkaa mitä hän haluaa, olkoon peruste sitten sukuelinten tyyppi tai vaikkapa isovarpaan asento. Eihän työntekijän ole pakko mennä duuniin jos sopimus ei miellytä. Jos olet maailman paras siinä mitä teet niin palkkauksen kanssa ei ole ongelmia, oli sukupuoli vaikka she-male. Jos taas et ole maailman paras niin se on lähinnä oma ongelma, ei työnantajan.

Ja tosiaan, Tshekki77 on oikeassa siinä, että intin aikana ehtii myös opiskella mikäli haluaa. Toisaalta se, että on mahdollisuus ilmaiseen opiskeluun, on mielestäni syy suorittaa valtion haluama palvelus ilomielin vaikka ei itse ajattelisikaan, että ko. palvelus nyt niin hyödyllinen olisi.

Mutta mutta, samaa mieltä edelleen siitä, että sukuelinten tyyppi on hassu kriteeri jakaa ihmiset asevelvollisiin. Itse valitsisin palvelusvelvollisiksi kaikki, niin miehet kuin naisetkin, ja kouluttaisin parhaiten tappamaan sopivat yksilöt tappajiksi ja osan vaikkapa lääkintään tai viestiin tai minne nyt kukakin parhaiten sopisi.
 

Fordél

Jäsen
Tässä viestissä nyt ei ollut mitään sisältöä, mutta tähän kohtaan voisin tarttua. Eli eikö kurinpalautus olisi paikallaan myös nuorille naisille? Kun kerran nykynuorisosta puhut. Minusta olisi, sen verran juntteja kusipäitä nykyajan nuoret ämmäntaimet ovat ainakin enemmistö niistä. Luulen, että tämä jatkoajan miesten naistensuojelu on vain seurausta tossun alla olemisesta, ja levy on jäänyt vähän junnaamaan. Eli parempi palvoa naistaan, muuten voipi pian vieras veijari vatkata sitä oman kullan vakoa.

Kellähän se on jääny levy junnaamaan? Ja tässä viestissä sitä on sisältöä vaikka muille jakaa! Oikeesti ei kannata laittaa ihan jokaista ajatusta tänne, sillä näillä viesteillä menee pohja sun muiltakin kirjoituksilta kun alkaa paljastumaan mitkä ovat todelliset motiivisi. Tuo vihasi naisia kohtaan on kyllä hyvin surullista ja en ole katkerampaa ihmistä tällä palstalla tavannut. Koita päästä tuon katkeruuden yli tai muuten kulutat sen levyn ja ittesi puhki.

Itse en palvo naisia, mutta mieluusti kyllä suojen ja pidän heidän puoliaan tällaisia katkeria sovinisteja vastaan, joilla ei ole ihan kaikki inkkarit kanootissa. Kuten olet huomannut, valtaosa täällä ja varmasti myös Suomen kansasta ei ole kanssasi samaa mieltä. Naisia ei tarvitse vaivata rauhan aikana asevelvollisuudella, mutta sota-aikana he kyllä kantavat kortensa kekoon ja se riittää mulle. Mitä vähemmän tarvitsee ihmisiä vaivata rauhan aikana maanpuolustuksella, sen parempi. Tämä jo ihan kansantaloudellisesta näkökulmasta katsottuna .

Toisaalta taas tasa-arvo ei toteudu täydellisesti vaikka palkkauksessa ja se on todella surullinen asia Suomen kaltaisessa sivistysvaltiossa. Ja sivitysvaltiossa ei tarvitse käydä kauppaa tällaisten tärkeiden arvojen toteutumisen kanssa kuten tasa-arvo. Tällä tarkoitan sitä, että asevelvollisuus on erillinen asia ja siinä ei tarvitse tasa-arvon toteutua. Sen sijaan palkkauksesa todellakin täytyy.

Se, että jouduit käymään armeijan ja kantamaan kortesi kekoon maanpuolustuksen osalta, pitäisi kääntää ylpeyden aiheeksi eikä katkeruudeksi. Älä jaksa syyttää ongelmista muita, sillä suurin osa miehistä pystyy hoitamaan sekä armeijan että opinnot/työssä käymsisen kunnialla ilman, että ne viivästyvät liikoja. Ratkaisu ongelmiisi ja katkeruuteesi ei ole naisten asevelvollisuus vaan se on jossain aivan muualla,
 

julle-jr

Jäsen
Tällä tarkoitan sitä, että asevelvollisuus on erillinen asia ja siinä ei tarvitse tasa-arvon toteutua. Sen sijaan palkkauksesa todellakin täytyy.
Tähän kiinnostaisi kuulla perustelu. Kyllä minun mielestäni tasa-arvon täytyy toteutua, tai ainakin sitä pitää pyrkiä kaikin keinoin toteuttamaan kaikissa asioissa. Siis jos nyt tuolle tasa-arvolinjalle halutaan lähteä.
 

Fordél

Jäsen
Tähän kiinnostaisi kuulla perustelu. Kyllä minun mielestäni tasa-arvon täytyy toteutua, tai ainakin sitä pitää pyrkiä kaikin keinoin toteuttamaan kaikissa asioissa. Siis jos nyt tuolle tasa-arvolinjalle halutaan lähteä.

Tämä on periaatekysymys ja mielestäni tasa-arvon ei tarvitse toteutua asevelvollisuudessa rauhan aikana. Kun katsotaan kokonaisuutta (otetaan mukaan esim. kansantaloudellinen vaikutus), ei naisia kannata kiinnittää 6kk-12kk keinotekoisesti asevelvollisuuteen, oli sen toteuttamistapa sitten mikä tahansa.

Juuri tätä ajoin edellisellä viestillä takaa eli ei tasa-arvon kanssa pidä käydä mitään kauppaa. Samalla tavalla tasa-arvon ei tarvitse mun mielestä toteutua vaikka jossain tulonsiirroissa (esim. lapsilisät voisi jättää rikkaimmilta pois eikä tasa-arvo siitä kärsisi) tai verotuksessa (progressiivinen).
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Ja tosiaan, Tshekki77 on oikeassa siinä, että intin aikana ehtii myös opiskella mikäli haluaa. Toisaalta se, että on mahdollisuus ilmaiseen opiskeluun, on mielestäni syy suorittaa valtion haluama palvelus ilomielin vaikka ei itse ajattelisikaan, että ko. palvelus nyt niin hyödyllinen olisi.

Tuo mahdollisuus opiskeluun armeija-aikana on toki olemassa, mutta vitun teoreettinen. Varsinkin jos käy AUK:ia, niin siellä on ne sen "koulun" omatkin tenttikirjat luettavana ja kokeet suoritettavana. Pänttää siinä sitten vielä jonkun oikeustieteellisen kurssikirjoja. Lisäksi leirit sotkevat aikataulua ja palveluspäivä on usein niin raskas tai muuten vittumainen, ettei siinä paljon napostele kaivaa kurssikirjoja esiin. Yhtä hyvin minä voisin päättää, että äitiyslomat pyyhitään pois lakikirjoista, sillä kyllähän raksaana oleva nainen tai vastasyntyneen lapsen äiti voi työskennellä esim. tietokoneella kotoaan käsin.

Ja Loimaan miehelle tiedoksi, että jos et sinä ole törmännyt palkastaan valittavaan naiseen, niin kannattaa muistaa, että ehkä joku joskus ja jossakin saattaa olla.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Itse en palvo naisia, mutta mieluusti kyllä suojen ja pidän heidän puoliaan tällaisia katkeria sovinisteja vastaan, joilla ei ole ihan kaikki inkkarit kanootissa. Kuten olet huomannut, valtaosa täällä ja varmasti myös Suomen kansasta ei ole kanssasi samaa mieltä. Naisia ei tarvitse vaivata rauhan aikana asevelvollisuudella, mutta sota-aikana he kyllä kantavat kortensa kekoon ja se riittää mulle.

Millä perustelet sitten sen, että se määritellään sukupuolen avulla, ketä pitää vaivata rauhanaikana keinotekoisella palveluksella keinotekoisesti, ja ketä ei? Ja pistäpä joku lähde, millä osoitat, että mitä naiset seuraavan mahdollisen kriisin aikana laitetaan tekemään maansa hyväksi. Olisi kummasti vaikuttanut omaankin motivaatioon armeija-aikana, jos olisi kokenut maanpuolustuksen oikeasti jokaisen kansalaisen velvollisuudeksi. Nyt se on velvollisuus vain niille, jotka kykenevät tuottamaan siittiösoluja. Vittu mikä peruste jakaa ihmiset maanpuolustajiin ja ei-maanpuolustajiin.

Toisaalta taas tasa-arvo ei toteudu täydellisesti vaikka palkkauksessa ja se on todella surullinen asia Suomen kaltaisessa sivistysvaltiossa. Ja sivitysvaltiossa ei tarvitse käydä kauppaa tällaisten tärkeiden arvojen toteutumisen kanssa kuten tasa-arvo. Tällä tarkoitan sitä, että asevelvollisuus on erillinen asia ja siinä ei tarvitse tasa-arvon toteutua. Sen sijaan palkkauksesa todellakin täytyy.

Niin, että joku palkkaero, jolla ei ole käytännön merkitystä kenenkään naisen toimeentulon kannalta (varsinkin kun se mies sen leivän sinne pöytään tuo ja palkkaeroa ei edes ylipäätään enää useimmilla työpaikoilla ole), pitää kyllä korjata, mutta se on ihan okei, että siittiöitä tuottavaa sukupuolta edustavat kansalaiset pistetään vankeuteen tietyksi ajaksi? Onnea vaan näkemyksellesi.

Se, että jouduit käymään armeijan ja kantamaan kortesi kekoon maanpuolustuksen osalta, pitäisi kääntää ylpeyden aiheeksi eikä katkeruudeksi.

Itse en pysty mitenkään muuttamaan ylpeyden aiheeksi sitä, että lusin vuoden skappareiden nöyryytettävänä, naispuolisen presidentin vallan alaisuudessa, ja kaiken lisäksi myös naisilla on oikeus arvioida, miten olen suoriutunut armeijasta, vaikka asian ei pitäisi kuulua heille tipan tippaan. Soitin tässä joku aika sitten pääesikuntaan, ja kyllä rupesi keittämään, kun sieltä vastasi heleä naisääni puhelimeen. Mitä vittua? Naispuolinen ihminen penkomassa siellä tietoja palveluspaikoistani ja sodan ajan sijoituksistani. Voi perkele soikoon.
 
..mutta se on ihan okei, että siittiöitä tuottavaa sukupuolta edustavat kansalaiset pistetään vankeuteen tietyksi ajaksi? Onnea vaan näkemyksellesi.

Itse en pysty mitenkään muuttamaan ylpeyden aiheeksi sitä, että lusin vuoden skappareiden nöyryytettävänä, naispuolisen presidentin vallan alaisuudessa, ja kaiken lisäksi myös naisilla on oikeus arvioida, miten olen suoriutunut armeijasta, vaikka asian ei pitäisi kuulua heille tipan tippaan. Soitin tässä joku aika sitten pääesikuntaan, ja kyllä rupesi keittämään, kun sieltä vastasi heleä naisääni puhelimeen. Mitä vittua? Naispuolinen ihminen penkomassa siellä tietoja palveluspaikoistani ja sodan ajan sijoituksistani. Voi perkele soikoon.
Mitäs vittua? Ei meikää oo kyllä vankilaan viety, eikä ketään kavereitanikaan - edes miespuolisia.

Sulla on rankka elämä edessäs. On se vaan vittumaista, kun kuitenkin joudut varmaan oleen tekemisissä naisten kanssas.. Ei muuta ku tsemppiä vaan ja koita pärjätä!
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tuo mahdollisuus opiskeluun armeija-aikana on toki olemassa, mutta vitun teoreettinen. Varsinkin jos käy AUK:ia, niin siellä on ne sen "koulun" omatkin tenttikirjat luettavana ja kokeet suoritettavana. Pänttää siinä sitten vielä jonkun oikeustieteellisen kurssikirjoja. Lisäksi leirit sotkevat aikataulua ja palveluspäivä on usein niin raskas tai muuten vittumainen, ettei siinä paljon napostele kaivaa kurssikirjoja esiin. Yhtä hyvin minä voisin päättää, että äitiyslomat pyyhitään pois lakikirjoista, sillä kyllähän raksaana oleva nainen tai vastasyntyneen lapsen äiti voi työskennellä esim. tietokoneella kotoaan käsin.

Näin kirjoittaa mies, joka omien sanojensa mukaan pakotettiin aliupseerikouluun ja jota ei kiinnostanut armeija paskan vertaa. Ja joka vanhemalla iällä sai herätyksen, että sehän olikin vankila.

Kirjoittaa siis, että AUK:ssa opiskelu oli vaikeaa, koska siellä piti lukea vielä niitä AUK:n kirjoja ja vieläpä kokeisiin.... Mitä vittua? Pakottiko joku sinut siihenkin? Luulisi nyt, että jos olisit tosissaan sinne oikikseen ollut menossa, niin olisit lukenut niitä oikiksen kirjoja etkä niitä AUK:n kirjoja. Varsinkaan tuolla aikaisemmin mainitsemalla "minut pakotettiin, ei napannut" asenteella.

Ja mitä muuten tulee tuohon aikaisempaan tekstiisi, jossa kirjoitat selkeisiin kysymykseeni näin:

Kyllä olen oikeastaan näihin kaikkiin kysymyksiisi vastannut jo eri kirjoittajille tosin. Joten selaa tätä ketjua taaksepäin, sieltä varmasti löytyy minun kirjoittamani vastaus kaikkiin kysymyksiisi. Jos joku jää epäselväksi, pistä yv:tä vain tulemaan.

niin tuohan on se viimeinen tapa palstalla, aina siinä vaiheessa kun tuntuu, ettei pysty kysymyksiin vastaamaan. Et sinä kuitenkaan ihan hölmö ole. Tajuat jättää vastaamatta, kun ei ole muuta vaihtoehtoa kuin itsensä nolaaminen.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Ja mitä muuten tulee tuohon aikaisempaan tekstiisi, jossa kirjoitat selkeisiin kysymykseeni näin:



niin tuohan on se viimeinen tapa palstalla, aina siinä vaiheessa kun tuntuu, ettei pysty kysymyksiin vastaamaan. Et sinä kuitenkaan ihan hölmö ole. Tajuat jättää vastaamatta, kun ei ole muuta vaihtoehtoa kuin itsensä nolaaminen.

Johan minä sanoin, että jos jotakin kysyttävää on, niin kysy yv:llä. En jaksa noihin kysymyksiisi täällä yleisellä enää vastata, kun olen niihin jo vastannut, joihinkin kysymyksiin useammankin kerran. Otetaan esimerkiksi se, että olen varmaan viisi kertaa joutunut toistamaan täällä sen faktan, että kenenkään suomalaisen naisen ei ole lain mukaan pakko synnyttää. Jengille ei tämä mene kaaliin, ja sitten vielä väittävät minun nolaavan itseni tai nauravat argumentoinnilleni.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ja Loimaan miehelle tiedoksi, että jos et sinä ole törmännyt palkastaan valittavaan naiseen, niin kannattaa muistaa, että ehkä joku joskus ja jossakin saattaa olla.

Niin...omakohtaisia asioita sinäkin täällä vahvasti esille tuot...eli mikä oli pointtisi?
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Johan minä sanoin, että jos jotakin kysyttävää on, niin kysy yv:llä. En jaksa noihin kysymyksiisi täällä yleisellä enää vastata, kun olen niihin jo vastannut, joihinkin kysymyksiin useammankin kerran. Otetaan esimerkiksi se, että olen varmaan viisi kertaa joutunut toistamaan täällä sen faktan, että kenenkään suomalaisen naisen ei ole lain mukaan pakko synnyttää. Jengille ei tämä mene kaaliin, ja sitten vielä väittävät minun nolaavan itseni tai nauravat argumentoinnilleni.

Älä aliarvioi itseäsi Tuota olet kyllä varmasti toitottanut ehkä jopa 50 kertaa. Se vain on sellainen pointti, mitä en ole sinulta kysynyt. Joten kohtalaisen huono esimerkki.

Noista mahdollisesti vastassa olevasta venäläisjoukosta sen sijaan en ole nähnyt juuri mitään, ainakaan niissä keskusteluissa missä minä olen ollut mukana. (viimeiset 10-15 sivua)? Suurinpiirtein ainoa mitä olet kommentoinut asiaan liittyen on ollut se, että niillä on ydinaseita ja että turpiin tulee. Tuskin tuo kuitenkaan on ainoa argumentti? Tuo mahdollinen vastus käsittääkseni liittyy hyvin paljon siihen, kannattaako edes laittaa hanttiin Venäjää vastaan mahdollisessa kriisissä, ja kannaako asevelvollisuusarmeija säilyttää.

Samoin et ole vastannut kysymykseeni liittyen suomalaisten mahdollisesta koulutustasosta ennen sotatoimiin liittymistä. Olet vain todennut, että sillä koulutustaustalla (siis millä, tätä kysyn sinulta) tulee itärajalta paljon takaisin sinkkiarkkuja.

En kysy näitä sinulta yv:llä, koska tämä on julkinen palsta, eikä kuitenkaan kyseessä ole sinun omia henkilökohtaisia asioita. Lisäksi uskon, että muitakin palstalaisia kiinnostaa vastauksesi, koska ne ovat vain perusteluita sinun heitoillesi, mitä esim. eilen täällä viljelit. Ymmärrän kuitenkin jos et halua vastata. Siihen on varmasti "hyvä syy". Tämän takia en tämän viestin jälkeen niitä enää kinua.

Unohdit myös vastata edelliseen kysymykseeni koskien AUK:n tenttejä ja sotilasaiheisia kirjoja. Miten ihmeessä sinut pakotettiin lukemaan niitä noiden sinulle tärkeämpien kirjojen sijaan. Varsinkin kun sinua ei koko touhu napannut, ja varsinkin kun sinut oli aliupseerikouluun pakotettu. Vai pakotettiinko sinua niitä lukemaan. Kenties luit niitä ihan yhtä / yhtä vähän mielelläsi kuin tupakaverisi.
 

Belenoss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Ottawa ja Real Madrid
Kyllä asepalvelusta voi ihan hyvillä perusteilla pitää vankeusrangaistuksena miheksi syntymisestä.

Asevelvollisuuden vois kyllä vaihtaa koskemaan ainoastaan naisia, nehän elääkin keskimäärin monta vuotta pidempään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös