Jatkuvuutta jos halutaan niin Tanska on mielestäni ainut oikea ratkaisu Stögön manttelin periäksi (vrt.TukkaJukka --> Tapola) Tietenkin jos stögö jostain kumman syystä ei halua mennä urallaa eteenpäin, vaan haluaa jatkaa meillä niin ei minulla sitä vastaan mitään ole, ainakaan toistaiseksi.
Jos/kun valmentaja sopimukset loppuvat silloin kuin paperissa niin lukee on Jode ollut pauttiarallaa 4 vuotta IFK:n penkin takana. Tuohon lisätään Kangasaslusta ja vaikkapa Peltonen niin rupee siinä olemaan aika kova valmennus.
Ainoastaan jatkuvuuden takia itsekin liputtaisin Tanskan puolesta. Itsellä ei ole mitään käryä miehen kompetenssista, olettaisin kuitenkin IFK:n olevan sen verran kartalla ettei mistään suojatyöpaikasta ole kyse. Mikäli kaveri ei ole sovelias tulevaisuuden päävalmentajaksi, niin miksi organisaatio antaa miehen pyöriä messissä. Jos ei osaaminen riitä, niin monoa perseeseen ja uutta kokelasta sisään. Näkisin, että kakkosvalmentajan tulisi olla lähtökohtaisesti sellainen, joka tarvittaessa pystyisi ottamaan myös päävastuun(ainakin jollain realistisella aikaikunnalla). Eli valmentajaa ajettaisiin sisään vähän samaan tyyliin, kun pelaajiakin. Vaikka olisi kuinka hyvä talentti, niin ensin haetaan tuntumaa kolmoskentästä ja sitten vasta tullaan ykkösen keskelle dominoimaan.
Vaikka nyt tällä hetkellä kotimaiset käskijät ovatkin kovassa huudossa, niin eihän valmentajan välttämättä tarvitse olla suomalainen. Mikäli tämä Stögön lätkä nyt on se millä HIFK haluaa mennä tulevaisuudessa niin siitä vain Sveitsistä katselemaan valmentajia, ja tuskin Kanadastakaan pystysuunnan kiekon valmentajat loppuvat. Olen ainakin itse korviani myöten täynnä tätä Meidän peliä niin tervehtisin ilolla vähän erilaista suuntausta. Näkisin, että kotimaisista koutseista lähimpänä valmennusfilosofian kanssa olisi Kari Jalonen, mutta tuskin saadaan tänne naarattua.
Ymmärrän toki, että haluttaisiin päävalmentajaksi nuori, urallaan eteenpäin menevä, voittanut, kokenut ja viihdyttävää kiekkoa peluuttava. Tämä ei välttämättä vaan enää ole realismia. HIFK:n ei pitäisi olla valmentajallekaan harjoittelupaikka, mutta ei kukaan voi koskaan myöskään loistaa, jos ei anna koskaan mahdollisuutta. Toki fanina en halua nähdä mitään Sormunen sekoilua enää ikinä.