Mistä englanninkielisistä nimistä täällä on tuossa yhteydessä puhuttu? Itselleni ei ole osunut silmään. En ole myöskään huomannut, että Mertsi lausuisi englanninkielisiä nimiä väärin, eli olisiko heittää jotain esimerkkejä näistä väärinlausutuista nimistä?
Et kysynyt asiaa minulta, mutta otan silti oikeuden vastata. Olen huomannut saman asian. Esimerkiksi Corey Perryn nimen yrittää lausua liian jussisaarismaisesti. Tämä nyt ihan korvalla kuultuna, en ole kuunnellut netistä oikeaa ääntämistä tai kysynyt Coreyltä itseltään.
Itse olen parin viime vuoden aikana kyllästynyt Mertsiin aivan totaalisesti. Jutut ovat uskomattoman väsyneitä tyyliin "siinä vietiin puolustaja kebabkioskille". Tosin nämä heitothan juuri tekee Mertsistä niin suositun selostajan juntt..korjaan valtaväestön kuulijoiden mielestä.
Lisäksi tuntuu, että Mertsi on alkanut koomailemaan entistä enemmän. Mies selostaa pelit paikan päällä, ja ei silti esim. tunnista aina edes Suomen pelaajia vaikka itse tunnistan ko. pelaajan heti tv:een kautta. Toinen hyvä esimerkki Suomi-Venäjä pelissä kun Vehanen torjui sen Malkinin vedon käytännössä tyhjästä maalista; Päätuomari levittää kätensä ja Malkin katselee tuskastuneena hallin kattoon, niin Antsa vaan huutaa maalia.
Mertsi kuuluu selostajien kategoriaan "selostan sokeille". Mertaranta selostaa vain sen mitä kentällä näkyy, mutta ei tuo MITÄÄN muita asioita esille. Kuten täällä on sanottu, Mertaranta tarvitsisi viereensä kommentaattorin korjailemaan Mertsin aivopieruja ja tuomaan selostukseen lisää sisältöä, harmi vain ettei Mertaranta ilmeisesti suostu tähän.
Mutta kyllä Mertaranta Maikkarin selostajat voittaa. Tosin se ei vielä kerro mitään. Itse ihastuin viime mm-kisoissa( vai oliko Olympialaisisssa?) parivaljakkoon Juusela-Kekäläinen, siinä oli erittäin asiallinen kaksikko suht järkevällä selostuksella ja parhaalla asiantuntemuksella mitä suomikiekon piiristä löytyy.
e: Ja ainiin: Jatkuvasti toistuvat ja erittäin huonosti kuvaavat sanonnat vituttavat. Kuinkahan monta kertaa Mertaranta kertoo pelin aikana miten monta pistettä esimerkiksi Leo Komarov on
latonut KHL:ssä tai kuinka esim. Jaakola
ohjaa viivalta kiekon maalille( kun todellisuudessa ampuu lämärillä)?