Rick Rother
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jokerit, Kärpät
En esiinny. Kirjoitan niitä ajatuksia, mitä minulla kustakin asiasta on. Olivat ne oikeistolaisia, porvarillisia, vasemmistolaisia tai proletaarisia. En tietääkseni ole moittinut huono-osaisten ihmisten etuja puolustavia ihmisiä täällä, koska en tee sitä muuallakaan. Ammattiyhdistysliikettä olen sen sijaan kyllä moittinut. Olen myös tunnustanut sen kiistattomat ansiot.Edelleen te-keskuksen säännöistä poiminta:
Työn arvioidun keston tulee olla vähintään kaksi viikkoa ja työn tulee olla sellaista, johon voi perustellusti olettaa voivansa työllistyä.
Esiinnyt tässä ketjussa suoraselkäisenä porvarina ja moitit huono-osaisten ihmisten etuja puolustavia ihmisiä. Havaitsen tässä vahvaa ristiriitaa. Mikset mene pätkätöihin ennen helmikuuta? Sen sijaan aiot nostaa korvauksia huumorihakemuksien avulla. Ei kovin vakuuttavaa oikeistolaisuutta.
En ole myöskään tainnut esittää kritiikkiä työttömyyskorvauksia kohtaan. Järjestelmässä on kehitettävää, mutta se kehityskohta ei ole se, että ihmisille maksetaan. Itse asiassa, jos luit lainaamasi viestin, sivusin aihetta.
En koe ristiriitaa nostaessani etuutta, josta olen maksanut, joka kuukausipalkan yhteydessä työurani ajan. Järjestelmän tarkoitus on kai taata ihmiselle joku tulo, kunnes hän työllistyy. Sen tarkoitus on käsittääkseni olla myös väliaikainen. Tapauksessani se kiistattomasti sitä myös on. En tiedä, minkä paksuisen lompakon minulle kuvittelet, mutta sopeutettunakin ihmisellä on juoksevat kulut ja niihin tarvitsee rahaa. Onko siinä joku ongelma yhteiskunnan tai työttömyyskorvausjärjestelmän kannalta että olen aloittanut aktiivisuuteni ennen lomautuksen alkua ja on vielä sattunut käymään niin hyvin, että onnistuin saamaan sellaisen työpaikan, että taikuri yllätti itsensäkin.
Jos tämä systeemi on sinulle muutenkin tuttu kuin nettisivuilta poimittujen lainausten osalta, tiedät varmasti, että siinä hakemuksen yhteydessä systeemi kertoo te -keskuksen ottavan hakijaan yhteyttä. Sieltä soitti mukava täti tänään. Tiedätkö mitä? Ne tietää siellä te -keskuksessa, että aloitan työt noin kuukauden päästä. Eivät näe ongelmaa. Päinvastoin. Olivat oikein tyytyväisiä. Täti oli samaa mieltä, että siinä kohtaa hakemusta oleva alasvetovalikko on hassu.
Edelleen lainaamassasi viestissä totesin, että en tehnyt huumorihakemusta. Yksi rasti saattoi lipsahtaa johonkin tasoa kunnanjohtaja. Mielessä kyllä kävi laittaa satiirina jotain hassua, koska suurin osa alasvetovalikon tehtävistä oli jotain sellaista, mihin pätevyysvaatimukseni ei riitä. En tiedä arpooko se siihen jotain nykyisen ammatin perusteella.
Lopulta siis näyttää, että joku muu moittii kuin minä.
Viimeksi muokattu: