Ei, mutta Tehyn populistinen uho ja mongerrus kuuluu ja tuntuu kauas. Hävettää olla hoitaja just nyt.Kirjoitin jo kuukausia sitten, että tästä on tulossa Suomelle valtava ongelma ja nyt hoitajat tai oikeastaan heidän neuvottelijansa eivät ymmärrä mihin ovat Suomea ajamassa. On järjetöntä kuvitella, että yhden alan kohtuuttomat vaatimukset eivät johtaisi kaikissa seuraavissa neuvotteluissa samaan pyyntöön.
Tarkoittaa siis sitä, että vientialojen kilpailukyky kärsii ja jäämme ilman osaa mahdollisista vientituloista. Toisaalta ylisuuret korotukset siirtyvät useimmilla aloilla tuotteiden tai palveluiden hintaan, mikä taas syö korotusten vaikutusta käytettävissä oleviin rahoihin.
En edelleenkään halua arvostella hoitajia, tekevät hienoa työtä, kuten vaikka opettajat, poliisit, kaupan kassat, siivoojat jne jne. Kaikki saavat vuorollaan sen korotuksen, mutta inflaatio vain kasvaa, korot nousevat ja vienti on vaikeuksissa, meidän kilpailukyky kärsii. Ei tässä ole mitään järkeä.
Kirjoitin jo kuukausia sitten, että tästä on tulossa Suomelle valtava ongelma ja nyt hoitajat tai oikeastaan heidän neuvottelijansa eivät ymmärrä mihin ovat Suomea ajamassa. On järjetöntä kuvitella, että yhden alan kohtuuttomat vaatimukset eivät johtaisi kaikissa seuraavissa neuvotteluissa samaan pyyntöön.
Tarkoittaa siis sitä, että vientialojen kilpailukyky kärsii ja jäämme ilman osaa mahdollisista vientituloista. Toisaalta ylisuuret korotukset siirtyvät useimmilla aloilla tuotteiden tai palveluiden hintaan, mikä taas syö korotusten vaikutusta käytettävissä oleviin rahoihin.
En edelleenkään halua arvostella hoitajia, tekevät hienoa työtä, kuten vaikka opettajat, poliisit, kaupan kassat, siivoojat jne jne. Kaikki saavat vuorollaan sen korotuksen, mutta inflaatio vain kasvaa, korot nousevat ja vienti on vaikeuksissa, meidän kilpailukyky kärsii. Ei tässä ole mitään järkeä.
Kirjoitin jo kuukausia sitten, että tästä on tulossa Suomelle valtava ongelma ja nyt hoitajat tai oikeastaan heidän neuvottelijansa eivät ymmärrä mihin ovat Suomea ajamassa. On järjetöntä kuvitella, että yhden alan kohtuuttomat vaatimukset eivät johtaisi kaikissa seuraavissa neuvotteluissa samaan pyyntöön.
Törmäsin twiittiin missä henkilö kertoo, että "saavat päättää kesäaikana työt perjantaisin klo 13".
AY-liikkeen aikaansaannostako? Ei, vaan yrityksen päätös, mikä ilmeisimmin nostaa motivaatiota, lojaaliutta ja halua tehdä työt taas hyvin, ehkä jopa paremmin myös tulevaisuudessa: sitouttaminen ja palkitseminen.
Toisaalta, kun kommentteja katsoo, niin mikä se sieltä pilkistääkään muu kuin kateus: "mutta kun me saatiin vaan kynttilä lahjaksi...".
Mielenkiintoista. Itseäni ei kyllä hävetä tippaakaan.Ei, mutta Tehyn populistinen uho ja mongerrus kuuluu ja tuntuu kauas. Hävettää olla hoitaja just nyt.
Mitä hyvää kateudessa on? Ei sitten yhtään mitään. Sen sijaan että keskityttäisiin siihen omaan peliin, niin aika ja energia hukataan siihen kateudessa vellomiseen. Lopputuloksena paha olo ja katkera ihminen. Joskus näkee näitä oikeasti kateellisia ihmisiä, ja tekisi aina mieli kysyä että "miksi teet tuon itsellesi?" Keskittyisi vaan siihen omaan hommaan ja iloitsisi muiden onnistumisista. Mutta kun ei. Mieluummin tasapuolisesti kurjuutta kaikille.Mitä pahaa kateudessa on?
Sehän on yleisinhimillinen ominaisuus. Köyhät ovat kateellisia hyvätuloisille. Hyvätuloiset ovat kateellisia toisilleen: kenellä on saunassa isoin jorma, kenellä makein auto tai korkeampi asema hierarkiassa.
Kateus ei katso rahaa tai koulutusta.
Yritin sanoa, että kateus on ikiaikainen ihmisen perusominaisuus. Onko se huono tai hyvä asia, se vain on ja tulee olemaan keskuudessamme. Sille ei vain voi mitään. Vaikka kuinka haluaisi.Mitä hyvää kateudessa on? Ei sitten yhtään mitään. Sen sijaan että keskityttäisiin siihen omaan peliin, niin aika ja energia hukataan siihen kateudessa vellomiseen. Lopputuloksena paha olo ja katkera ihminen. Joskus näkee näitä oikeasti kateellisia ihmisiä, ja tekisi aina mieli kysyä että "miksi teet tuon itsellesi?" Keskittyisi vaan siihen omaan hommaan ja iloitsisi muiden onnistumisista. Mutta kun ei. Mieluummin tasapuolisesti kurjuutta kaikille.
Miksi pitäisi kadehtia ketään. En ymmärrä. Se on ihan hukkaan heitettyä aikaa. Senkin ajan voi käyttää järkevästi.Yritin sanoa, että kateus on ikiaikainen ihmisen perusominaisuus. Onko se huono tai hyvä asia, se vain on ja tulee olemaan keskuudessamme. Sille ei vain voi mitään. Vaikka kuinka haluaisi.
Jos et tunne mitään kateutta ketään kohtaan niin onnittelut!
Jos se on keino ( kateus ) parantaa elintapoja niin siitä vaan.Onko se sitten huono jos käyttää "kateutta" polttoaineena omiin toimiin jotta saisi sen mitä toisessa kadehtii.
Jännä juttu, suhteellisen isossa sairaalayksikössä olen töissä ja tekemisissä laajasti eri osastojen kanssa. Mitään tuollaista ei ole ilmassa, edes kuulopuheissa. En ole kuullut kenenkään eronneen liitosta.Jännä nähdä prosentit. Tehy ja super ovat ajaneet kyllä itsensä nurkkaan näillä toimilla. Omalla duunipaikalla varmaan useampi kymmen on eronnut liitosta, osa pohtii edelleen mutta harvassa on muutoinkaan Tehyn toiminnan ymmärtäjät :D
Samanlaista vaasassakin. Omatkin tutut kunnan puolella ja entiset työkaverit ovat kyllä vahvasti toimien takana ja kovasti odotetaan syksyn/talven työtaistelua.Jännä juttu, suhteellisen isossa sairaalayksikössä olen töissä ja tekemisissä laajasti eri osastojen kanssa. Mitään tuollaista ei ole ilmassa, edes kuulopuheissa. En ole kuullut kenenkään eronneen liitosta.
On teilläkin tavoitteet, jos työtaistelut ovat odottamisen arvoisia. Itse keskityn mieluummin töiden tekemiseen.Omatkin tutut kunnan puolella ja entiset työkaverit ovat kyllä vahvasti toimien takana ja kovasti odotetaan syksyn/talven työtaistelua.
Nii ehkä se kertoo siitä kuinka kypsänä porukka on. Mutta tottakai niinkauan porukka tekee töitä niinku tähänkin asti kunnes toisin ilmoitetaan.On teilläkin tavoitteet, jos työtaistelut ovat odottamisen arvoisia. Itse keskityn mieluummin töiden tekemiseen.
Osaatko kertoa tästä nurkkaan ajautumisesta enemmän? Mietin vaan että jos/kun nämä muiden liittojen neuvotellut palkankorotukset ilman työrauhavelvoitetta siirtyy hoitajille ni mikä on sit pahin mitä voi tapahtua?Jännä nähdä prosentit. Tehy ja super ovat ajaneet kyllä itsensä nurkkaan näillä toimilla. Omalla duunipaikalla varmaan useampi kymmen on eronnut liitosta, osa pohtii edelleen mutta harvassa on muutoinkaan Tehyn toiminnan ymmärtäjät :D
Itse olen ainakin oppinut tekemään päätökset ihan itsenäisesti eikä ole kenenkään tarvinnut olla ohjeistamassa jatkuvasti, että kuinka tulee toimia.Mutta tottakai niinkauan porukka tekee töitä niinku tähänkin asti kunnes toisin ilmoitetaan.
Olen itse ymmärtänyt, että näissä työtaisteluhommissa yleensä ammattiyhdistysliike on aika vahvasti mukana alalla kuin alalla.Itse olen ainakin oppinut tekemään päätökset ihan itsenäisesti eikä ole kenenkään tarvinnut olla ohjeistamassa jatkuvasti, että kuinka tulee toimia.