Olen toki samaa mieltä, että tätäkin pitää kehittää, mutta lisään vielä että yksinään se ei riitä. Myös TESien minimipalkoista luopumista vaaditaan jos halutaan matalamman tuottavuuden ihmiset & työt työllistää. Palkat määräytyy kuitenkin loppupelistä kysynnän ja tarjonnan mukaan eikä AY:n neuvottelemina ja TES kertoo vain hintatason minkä alle jäävät työt jätetään tekemättä.
Itse olen vaatinut pitkään paikallisen sopimisen ulottamista mahdollisimman syvälle yrityksiin. Samoin olen kirjoittanut työn ja sosiaalietuuksien nykyistä tehokkaammasta sovittamisesta yhteen. Ay-liikkeen nykyinen ylivalta on nujerrettava, jotta valittu eduskunta ja hallitus voivat toteuttaa sellaista talous- ja työllisyyspolitiikkaa, mihin saivat vaaleissa mandaatin.
Se minkä ymmärsin eilen, oli kaikkien koulutusta vailla olevien tarpeen saada nykyistä joustavammat ehdot. Kyse ei ole vain turvapaikanhakijoista, vaan myös kymmenistä tuhansista kantasuomalaisista, jotka ovat pudonneet kelkasta. Tarvitaan toimia, jotka mahdollistavat tämän ryhmän paremman työllistymisen. En ota kantaa, onko ay-liike oikeassa vastustaessaan ns. kaksia työmarkkinoita (mamut ja muut), mutta kuten totesin, ymmärrän näkemyksen paremmin.