Joo, ja olisikin parempi, että sopimiseen halukkaat voisivat sen tehdä. Taitaa vaan olla niin, ettei vallitsevaa käytäntöä halua oikein yksikään osapuoli muuttaa.Tuotakin voi varmasti muuttaa.
Joo, ja olisikin parempi, että sopimiseen halukkaat voisivat sen tehdä. Taitaa vaan olla niin, ettei vallitsevaa käytäntöä halua oikein yksikään osapuoli muuttaa.Tuotakin voi varmasti muuttaa.
Joo, ja olisikin parempi, että sopimiseen halukkaat voisivat sen tehdä. Taitaa vaan olla niin, ettei vallitsevaa käytäntöä halua oikein yksikään osapuoli muuttaa.
Ei tuosta 5% potista sairaanhoitajat edes saa välttämättä mitään, jos päätetään tuo kohdistaa paikallisesti niille, joilla on huonompi palkka kuin heillä. Kuten ei tule kouluissa aineenopettajille, koska varhaiskasvatuksessa on huonommat palkat.Itse olisin "tyytyväinen" tähän. Tuossa nyt oikeasti koitetaan kuitenkin matalimpia palkkoja nostaa hieman enemmän, ja myös koko julkisen palkkatasoa samoin maltillisesti. Itse en koe niin isossa palkkakuopassa olevani, niin tuo olisi taloustilanteen huomioiden ihan tyydyttävä lopputulos. En tiedä, mitä niillä aloilla tuumitaan, joissa kuoppaa enemmän.
Epäilen, että hoitajille 5 % viidessä vuodessa ei tule riittämään, kun 18 % hakivat viidessä vuodessa. Toivon, että he voivat jäädä keskenään sopimaan mahdollisesti paremmista ehdoista, jos tämä muille käy. Itse en antaisi latiakaan enempää kyllä työnantajana ainakaan ennen palkkaharmonisaation vaikutusten selviämistä.
Itse olisin "tyytyväinen" tähän. Tuossa nyt oikeasti koitetaan kuitenkin matalimpia palkkoja nostaa hieman enemmän, ja myös koko julkisen palkkatasoa samoin maltillisesti. Itse en koe niin isossa palkkakuopassa olevani, niin tuo olisi taloustilanteen huomioiden ihan tyydyttävä lopputulos. En tiedä, mitä niillä aloilla tuumitaan, joissa kuoppaa enemmän.
Epäilen, että hoitajille 5 % viidessä vuodessa ei tule riittämään, kun 18 % hakivat viidessä vuodessa. Toivon, että he voivat jäädä keskenään sopimaan mahdollisesti paremmista ehdoista, jos tämä muille käy. Itse en antaisi latiakaan enempää kyllä työnantajana ainakaan ennen palkkaharmonisaation vaikutusten selviämistä.
No toivottavasti nyt menee kaikille jotain jakoon. Tuo 5,1% lisäraha on kuitenkin koko palkkasummaa koskeva, jolloin vain muutamalle ammattinimikkeelle kohdistettuna olisi aika massiivinen resurssi. Itse en kertaluvulla saanut uutisesta vielä oikein tolkkua, missä määrin noita kohdistetaan ja missä määrin jaetaan kaikille.Ei tuosta 5% potista sairaanhoitajat edes saa välttämättä mitään, jos päätetään tuo kohdistaa paikallisesti niille, joilla on huonompi palkka kuin heillä. Kuten ei tule kouluissa aineenopettajille, koska varhaiskasvatuksessa on huonommat palkat.
Hoitajat jatkakoon lakkoa jos luulevat että parempaa on puristettavissa. Epäilen että nyt kannattaisi tehdä ihan peruslaskutoimituksia mikä oikeasti kannattaa.
Edelleen, mielestäni palkkarakenteessa on pahiten vialla se, että jossain (kärjistys) ohjaustiskillä istuva naisoletettu hoitaja saa saman verran tai jopa enemmän palkkaa, kuin esim päivystys- tai tehohoitaja, vaikka vastuu ja vaadittu ammattitaito on ihan eri sfääreissä.
Ei tullut ratkaisua asiassa ja seuraavaksi sitten valmisteluun joukkoirtisanomiset. Hyvällä tiellä mennään kaikkien osapuolien kannalta...
Tehy ja Super hylkäsivät kunta-alan sovintoehdotuksen – ”Sillä ei millään tavalla paranneta tai hoideta hoitajapulaa”
Tehyn ja Superin hallinnot päättivät yksimielisesti hylätä sovittelulautakunnan sovintoehdotuksen.www.is.fi
Tehy ja Super aloittavat hoitajien joukkoirtisanoutumisen valmistelut – tänne se ensin kohdistuisi
Joukkoirtisanoutumista ei toteuteta kesällä, koska jäsenten kesälomia ei haluta vaarantaa.www.is.fi
Se on sellainen homma että taisi Rytkönen pelata nyt upporikasta ja rutiköyhää. Uskon että puolen vuoden päästä ei ole enää tuollaisia prosentteja pöydällä jos/kun sota venyy ja talous ottaa osumaa.
Olisi ollut aikamoinen pako liitosta (kummastakin), jos tuollainen sopimus olisi hyväksytty.
Ainut oikea päätös.
No parempaa ei tipu eikä lirise.
Jos sitä haettua 18% todella halutaan, se on saatava läpi ennen sotehimmelin alkua. Sen jälkeen kukaan ei tiedä mitä mikäkin tulee maksamaan eikä tuollaista summaa tule.Tämä jäänee nähtäväksi, mitään pakkoahan ei huonoa sopimusta ole tehdä.
Sitä voi sitten päättäjät miettiä, että onko varaa olla maksamatta.
Valtio ja kuntataloudelle tai kansalaisten ostovoimalle jo esitetty tai sitä parempi onkin sitten kamala mutta näillä mennään mitä on.
Jos nyt vaikka nostettaisiin lastenhoitajien palkat lähelle tai samaan kuin lähihoitajilla, lastentarhanopettajille myös korotus niin on pahimmat palkkakuopat korjattu. Ainiin, lähihoitajiem ja sairaanhoitajien pitää saada enemmän koska X.Varmasti näinkin, mutta inhimilliselle vanhuudelle, laadukkaalle varhaiskasvatukselle ja ihmisarvoiselle hoidolle olisi alalle saatava tarpeeksi veto - ja pitovoimaa. Millä hinnalla? Jää nähtäväksi.
Joo. Itse toivon kanssa, että tämä olisi nyt mahdollista taputella ilman hoitajiakin. Sinällään soisin itse ihan hyvin hoitajille pikkuisen paremman korotuksen(vaikka mm. vielä pahemmassa kuopassa olevat vaka-opet jäisivät tässä sitten tappiolle), mutta en kyllä ennen harmonisaation selviämistä enkä sitä 5 X 3,6%.Niin tässähän katsotaan varmaan nuo hyvinvointialueiden harmonisaatiot ja palataan asiaan syksyllä/vuodenvaihteessa. Rahaa ei ole lakkoilla eikä kanttia ottaa riskiä kesällä.
Juko/OAJ tekivät fiksusti kun kättelivät tuon, eiköhän tuo läpi neuvotella ilman hoitajiakin.
Se on sellainen homma että taisi Rytkönen pelata nyt upporikasta ja rutiköyhää. Uskon että puolen vuoden päästä ei ole enää tuollaisia prosentteja pöydällä jos/kun sota venyy ja talous ottaa osumaa.
Olisi ollut aikamoinen pako liitosta (kummastakin), jos tuollainen sopimus olisi hyväksytty.
Ainut oikea päätös.
Tarvitseeko sitä olla liitossakaan enää jos aiotaan irtisanoutua?
Kuukausi maksimissaan pari niin sieltä palaillaan takaisin kun lompakko on tyhjä ja rahaa pitää saada, eikä niille muille aloille työllistynytkään. Positiivista tuossa olisi se, että lomat menisivät ja seuraavana kesänä kesäsulkuja tarvittaisiin paljon vähemmän kun porukkaa on töissä. Lisäksi vaikutus jatkuisi useamman vuoden, ettei tarvittaisi enää niitä yli 4vk kesäsulkuja kun porukalla ei ole enempää lomaa, kun tulivat uusina työntekijöinä taloon.No eiköhän kaikki tiedä mikä tuossa irtisanomisessa on lopputulos.
Kuukausi maksimissaan pari niin sieltä palaillaan takaisin kun lompakko on tyhjä ja rahaa pitää saada, eikä niille muille aloille työllistynytkään.