Niin, missä ihmeessä on VKK? Tämähän on suoranaista demokratian pilkkaamista. Ano olisi kova lisä tuolla huohottamassa myrkkypiikeistä.YLE:n aluevaalikeskustelu tuskin innostaa kovinkaan monta äänestämistä epäröivää äänestäjää vaaliuurnille.
Niin, missä ihmeessä on VKK? Tämähän on suoranaista demokratian pilkkaamista. Ano olisi kova lisä tuolla huohottamassa myrkkypiikeistä.YLE:n aluevaalikeskustelu tuskin innostaa kovinkaan monta äänestämistä epäröivää äänestäjää vaaliuurnille.
Tämä kuvaa hyvin ihmisten järjen juoksua nykyään. Kiinnitetään huomioita asioihin joilla ei ole mitään merkitystä. Itse pidän aivan normaalina, että tehdään muistiinpanoja keskustelussa ja käytetään niitä.En ole koskaan ennen nähnyt vaaliväittelyä, jossa luntataan niin paljon lapuilta kuin nyt. Markus Lohi näyttää olevan parhaiten valmistautunut. Jopa Jani Mäkelä lukee lapulta, vaikka vastaukset ovat aivan samoja teemasta huolimatta.
Tämä kuvaa järjenjuoksuasi aika hyvin. Ainahan tällä foorumilla on kommentoitu vaaliväittelyiden keskustelujen lisäksi myös muita huomioita. Itse keskustelu ei tuonut itselleni aiheeseen mitään uutta.Tämä kuvaa hyvin ihmisten järjen juoksua nykyään. Kiinnitetään huomioita asioihin joilla ei ole mitään merkitystä. Itse pidän aivan normaalina, että tehdään muistiinpanoja keskustelussa ja käytetään niitä.
Kyllähän se on yksi maailman ihmeistä, että keskusteluissa käytetään muistiinpanoja.Tämä kuvaa järjenjuoksuasi aika hyvin. Ainahan tällä foorumilla on kommentoitu vaaliväittelyiden keskustelujen lisäksi myös muita huomioita. Itse keskustelu ei tuonut itselleni aiheeseen mitään uutta.
Kyllä minusta poliitikon pitäisi tv:n vaalitentissä hallita aluevaalikysymykset niin hyvin, että hän pystyy niistä ilman papereita keskustelemaan. Ja jos ei pysty niin poliitikko on väärässä paikassa.Kyllähän se on yksi maailman ihmeistä, että keskusteluissa käytetään muistiinpanoja.
Niin tällä perusteella poliitikoista iso osa on väärässä paikassa vai koskeeko tämä vain ainoastaan aluevaaleja? Vai eikö tosiaan ole ennen nähty eduskuntavaalienkin tenteissä kynää ja paperia? Kyselytunneillakin kehtaavat tehdä muistiinpanoja ja lukea vielä papereistakin. Mutta ei siinä olkoon se sitten yksi tärkeä mittari. Vanhanaikaisena olen paneutunut enemmän asiasisältöön.Kyllä minusta poliitikon pitäisi tv:n vaalitentissä hallita aluevaalikysymykset niin hyvin, että hän pystyy niistä ilman papereita keskustelemaan. Ja jos ei pysty niin poliitikko on väärässä paikassa.
Sanna ei tarvitse mitään muistiinpanoja. Riittää hyvin, kun vaan hokee niitä paria ulkoa opeteltua lausetta riippumatta kysymyksistä.Niin tällä perusteella poliitikoista iso osa on väärässä paikassa vai koskeeko tämä vain ainoastaan aluevaaleja? Vai eikö tosiaan ole ennen nähty eduskuntavaalienkin tenteissä kynää ja paperia? Kyselytunneillakin kehtaavat tehdä muistiinpanoja ja lukea vielä papereistakin. Mutta ei siinä olkoon se sitten yksi tärkeä mittari. Vanhanaikaisena olen paneutunut enemmän asiasisältöön.
Ihmettelen sitä, miksi Vasemmistoliiton kanta on se, että Suomessa ei tarvita yksityistä Sote- ja terveysalan palvelutuotantoa. Aivan käsittämättömän typerää toimintaa. Onko yhteiskunnalla tarpeeksi varaa sosialisoida terveysalan palvelut yhteiskunnan vastuulle. Nouseeko verot vai otetaanko tulevaisuudessakin miljarditolkulla uutta velkaa joka vuosi vai karsitaan palvelutuotantoa.
Jos tartuntaluvut ovat kutakuinkin samat kuin nyt (5.1), voi olla vaikeaa (todennäköistä) saada edes tarpeeksi vaalivirkailijoita kasaan ennakko- ja varsinaiseen äänestykseen. Siitä tuleekin mielenkiintoinen ennakkotapaus, jos joku äänestysalue/-paikka joudutaan pistämään kiinni henkilöpulan takia.Niin, Jussin lienee vaikea siis käsittää, että maailma ja suhtautuminen asioihin muuttuu ja tulee rationaalisemmaksi.
Hyvää pohdintaa kaikenkaikkiaan. Itselläni on hyviä kokemuksia niin yksityisellä kuin julkisellakin puolella. Työterveyshuollon palveluihin olen ollut erittäin tyytyväinen. Nyt kun pääsin eläkkeelle jokin aika sitten pitkän työrupeaman jälkeen niin olen käyttänyt myös julkisen puolen terveyshuollon palveluita hyväksi. Palvelu on hyvää ja asiallista.Olen tässä itsekseni arvuutellut, että mitähän hyvää tämä hyvinvointialue tuo meille, joilla usean kunnan omistama maakunnan kokoinen sairaanhoitopiiri on ollut arkea jo vuosikymmenen ajan.
Mietiskelin myös että jääkö esimerkiksi nykyinen sairaanhoitopiirin hallitus ja valtuusto (vai lautakunta vai mikä se on) olemaan tämän uuden maakuntahimmelin rinnalle. Varmaan jää.
Kalliiksi tämä tulee. Se on varma.
Ei minullekaan ole selvää miten ja mitä kaikkea hyvää tämä uudistus tuo tullessaan. Ehkä ainoa, josta pääsin kärryille on tämä: Sanoivat eilen keskustelussa, että nyt voidaan siiloja purkaa ja perus- sekä erikoissairaanhoito yhdistää toimivaksi kokonaisuudeksi. Tämä olisi tietysti hyvä. Omien kokemusteni perusteella erikoissairaanhoito toimii hyvin mutta sitten terveyskeskus on nimensä mukaisesti arvauskeskus. Täällä Lpr:ssa terveyskeskuslääkärit ovat oman otantani mukaan kaikki venäläisiä. Se on hyvä ja huono asia. Ilmeisesti ei olla saatu kotimaisia lääkäreitä asiasta innostumaan. Eikä ihmekään kun tässä taannoin eksoten hyvin mennyt rekrytointikampanja keskeytettiin hallituksen pj:n pallilla istuneen demarin toimesta, koska se ei ollut kuulemma arvoille sopiva.
Pelastustoimesta ei taidettua puhua ollenkaan.
Sanoinko niin?Kyllähän se on yksi maailman ihmeistä, että keskusteluissa käytetään muistiinpanoja.
Hmmm. Itse olen näitä luottamustehtäviä funtsinut niin, että kunnallisvaaleissa en äänestä kansanedustajia. Näissä vaaleissakaan en heitä äänestä, kunnalispoliitikkojen suhteen en vielä tiedä. Syynä on se, että minusta kansanedustajalla ei ole aikaa kunnalispolitiikkaan eikä kunnallispoliitikolla ehkä näihin sotejuttuihin. Mutta sitten ovat nämä lääkärit ja hoitsut.demarille tai vihreälle. Mies vai nainen? En tiedä, mutta lääkäri tai hoitaja on ammatti.
Itse olen enemmän ja enemmän sitä mieltä, että kun puhutaan suurista kokonaisuuksista en missään nimessä tule ääntä antamaan saman alan lattiatason tekijälle. Valitettavasti näkemykset työstä ovat hyvin värittyneitä ja ei osata sitä omaa ympäristöä tarkastella puolueettomasti. Pahimmillaan tuolla tehtävät päätökset vaikuttavat omaan työpaikkaan.Olisiko heilläkään aikaa tähän jumppaan? He ovat kyllä asiantuntijoita, mutta heidän panostaan tarvittaisiin lattiatasolla. Työntekijäpula on huutava. Skitsofreninen olo tästä tulee.
Hmmm. Itse olen näitä luottamustehtäviä funtsinut niin, että kunnallisvaaleissa en äänestä kansanedustajia. Näissä vaaleissakaan en heitä äänestä, kunnalispoliitikkojen suhteen en vielä tiedä. Syynä on se, että minusta kansanedustajalla ei ole aikaa kunnalispolitiikkaan eikä kunnallispoliitikolla ehkä näihin sotejuttuihin. Mutta sitten ovat nämä lääkärit ja hoitsut.
Olisiko heilläkään aikaa tähän jumppaan? He ovat kyllä asiantuntijoita, mutta heidän panostaan tarvittaisiin lattiatasolla. Työntekijäpula on huutava. Skitsofreninen olo tästä tulee.