Katson jääkiekkoa, en tosin Ruotsin sarjaa.
Et seuraa SHL:ää, mutta otat kuitenkin aika paljon kantaa monen SHL-pelaajan tasoon, joilta et ole ilmeisesti nähnyt yhtäkään ottelua tällä kaudella. Sen kyllä näkee teksteistäsi, että arviosi perustuvat pelkästään tilastoihin.
Lisäksi olet alusta asti hokenut pelaajien ikää, eli kun on -96 niin on kokeneempi ja sitämyöten parempi sinun kirjoissasi, siis silloin kun se sinulle sopii. Tuulola on -96 ja on kokeneempi tai ainakin vanhempi, näinhän se menee sinun puheissasi. Ja edelleen sinun puheissasi, kyllä, Larssonilla on enemmän potentiaalia kun Tuulolalla. Tuulola pelaa lähes 19 minuutin keskiarvolla per ottelu.
Voit varmaan näyttää kohdan, missä olen sanonut, että -96 syntyneet pelaajat ovat kokeneempia ja sitämyöten parempia. Jos sinä et voi todistaa sitä, on sinun ihan turha käydä vääristelemään sanojani. Olen vain sanonut, ettei Olli Juolevi tule olemaan näissä kisoissa mikään sateentekijä. Ensi vuonna Juolevi mukana ollessaan tulee todennäköisesti olemaan aika lähellä kisojen parasta puolustajaa. Puhutaan kuitenkin alle 20-vuotiaista pelaajista, joten silloin kahden vuoden ikäero on melko suuri. Ei se silti tarkoita, että vanhempi pelaaja on automaattisesti parempi pelaaja kuin kaksi vuotta häntä nuorempi pelaaja. Eihän Connor McDavidkaan ihmeitä esittänyt pari vuotta sitten nuorten kisoissa, vaikka hän on parasikinämissään sitten Sidney Crosbyn. Silloin suuri osa niistä McDavidia kolme vuotta vanhemmista pelaajista olivat kokonaisvaltaisesti parempia pelaajia kuin hän. Sama kohtalo on Juolevillakin tänä vuonna.
Mistä päättelet, etten ole nähnyt Hintziltä otteluita? Juuri sanoin, että esim. Tampereella olin paikanpäällä 20-ottelua katsomassa. Seuraan muutenkin HIFKin pelejä.
Jos seuraat IFK:n pelejä, olet todennäköisesti huomannut Hintzin olevan melko paska aloittaja. Jos Hintz (aloitusprosentti Liigassa tällä kaudella 27,8%) on erittäin hyvä aloittaja nuorten kisoissa, niin kuinka hyviä sitten ovat Siikonen (53,3%) ja Saarela (50,5%)? Jos joukkueen tilastollisesti paskin aloittajakin on kova seppä aloitusympyrässä nuorten kisoissa, niin häviääkö Suomi sitten aloituksia ollenkaan?
Ja mitä sinä Larssonista vielä jauhat, juuri sanoin, että Mattssonia, Pettersonia, Englundia, Lagessonia ja Englundia vastaan uskon, että mainitsemani pakit olisivat taistelleet paikoista ihan tasaisesti.
Nyt mainitsemasi pakit olisivat taistelleet noiden ruotsalaisten kanssa paikoista ihan tasaisesti, vaikka vähän aikaa sitten väitit vielä Juolevin, Tuulolan ja Saarijärven mahtuvan mielestäsi Ruotsin pakistoon ihan heittämällä. Nopeasti kääntyy sinullakin takki. Ei sillä, mielipiteesi on menossa kokoajan realistisempaan suuntaan.
Kun minulle lässytät tuosta, olisit varmasti varannut silloin ja tällöin, niin sinä varmaan osasit ennustaa Axel Holmströmin tulevat pisteet ja olisit varannut hänet Aaron Ekbladin edestä.
Nyt sinun pointtisi meni vähän ohi. Kyllä minä pidin Holmströmin putoamista noin alas aika yllätyksenä jo silloin, mutta varauksen jälkeen hänen uransa on lähtenyt vielä uuteen nousukiitoon. Parhaassa (eikä missään ihan utopistisessa) tapauksessa Red Wings teki Holmströmin kohdalla Zetterberg-tyylisen löydön.