Vili Saarijärvellä on nyt ollut hiukan heikompi pätkä, mutta hän on hyökkäysominaisuuksiltaan ihan koko kisojen top5 vähintään hyökkäypäässä. Saarijärvi oli myös U-18 kisojen paras puolustaja, vertaisin samanikäiseen Vataseen. Miksi Andersson ei ole kisoissa, siihen en osaa vastata, ehkä kokonaispeli, luistelu tai joku muu asia jätti hänet ulkopuolelle. Tuulola pettymys? Kummallinen pettymys, joka pelannut kaikki liigapelit. Tampereella harjoitusottelussa oli yksi kentän päälliköistä ja ohjaa sekä johtaa peliä liikkeillään sekä äänellään, lisäksi sijoittuu Karalahtimaisesti erinomaisesti. Entäs sitten Ruotsin Sebastian Aho, näitä Svenssoneita varaillaan alkukierroksilla ja muutenkin enemmän ja vaikka riskillä ja sitten hehkutetaan pelaajaa, jota ei edes varattu ja siis nyt puhutaan ruotsalaisesta. Ruotsin viime kesän 2 kpl 1. kierroksen varausta ovat aikalailla peruskauraa, potentiaalia on, mutta mitään sanomattomia tähän mennessä. Juolevi sensijaan on ihan oikeasti todella potentiaalinen, uusi Olli Määttä, joita Ruotsilla ei ole yhtään.
Mitä väliä, vaikka Saarijärvi olisin hyökkäysominaisuuksiltaan ihan koko kisojen top5? Tilastojen mukaan kuitenkin Rasmus Andersson on ollut tällä kaudella samassa sarjassa tehokkaampi kuin Saarijärvi. Lisäksi Andersson on kookkaampi, fyysisempi ja parempi puolustuspäässä. Minun on erittäin vaikea nähdä, että Saarijärvi olisi mennyt heittämällä Ruotsin kokoonpanoon, jos häntä parempi puolustaja ei päässyt edes leiriryhmään.
Tuulola on ollut minulle ainakin tällä kaudella pettymys. Syksy oli Tuulolalta erittäin heikkoa peliä, mutta nyt on lähiaikoina onneksi peli vähän parantunut. Toivottavasti Tuulolan taso pysyy korkealla, koska hän tulee olemaan erittäin tärkeä palanen Suomen pakistoa.
Mitä sinä muuten odotat vaikkapa esimerkiksi Jacob Larssonilta, jos hän on mielestäsi "peruskauraa", jonka esitykset ovat olleet mitäänsanomattomia tähän asti. Larsson on Frölundan tasoisen joukkueen yksi parhaista puolustajista, joten kyllä siinä on mielestäni jo aihetta hehkuttaa. Jos Larsson olisi suomalainen, niin sinä todennäköisesti pitäisit häntä täällä jo varmana tulevana Norris-voittajana. Juolevista olen samaa mieltä, häntä olen melko aktiivisesti ja innokkaasti seurannut jo useamman vuoden. Erittäin lupaava puolustaja, mutta ei hän vielä tasoltaan ole kisojen kärkipäätä. Esimerkiksi Ruotsin pakistoon hän ei olisi millään mahtunut, koska siellä on runsaasti laadukkaita puolustaja -96 ja -97 -ikäluokista. Juolevia itse pidän jopa Määttää lahjakkaampana puolustajana, mutta eiköhän tuosta Ruotsin nipustakin muutama kova NHL-puolustaja tule. Vaikka Juolevi olisi potentiaalisempi kuin yksikään Ruotsin puolustaja, ei sillä ole mitään väliä, koska kisoissa merkkaa pelaajan nykytaso, ei potentiaali.
Mistä päättelet, että Nylander ei meinaa mahtua kokoonpanoon?
Siitä, että laitahyökkääjissä Nylanderin edellä hierarkiassa lienevät ainakin Kempe, Lindblom, Timashov ja joku laidalla pelaava keskushyökkääjä. Robin Kovacsin jäätyä ulos leiriryhmästä pidän kyllä Nylanderin paikkaa melko varmana.
Montaa mieltä voidaan olla, mutta kokonaisvaltaisessa pelaamisessa kukaan heistä ei päihitä Hinziä ja makuasioita ovatko Saarela ja Nättinen parempia vai huonompia, aika veteen piirretty viiva.
Aika kova väite. Monta peliä olet esimerkiksi tällä kaudella nähnyt Joel Eriksson EK'ltä? Tai Axel Holmströmiltä? Jos katsoit viime vuonna SHL:n playoffeja (joiden pistepörssin Holmström btw voitti), et ainakaan tosissasi pitäisi täällä Roope Hintziä millään tasolla parempana pelaajana. Värilasit on ihan kivat, mutta joku roti nyt oikeasti.