Mitä olen HPK:n pelejä tällä kaudella nähnyt, eli yli 20 kappaletta, niin Joni Tuulola on kyllä ollut todella huono. Ihmettelen ylipäätään paikkaansa leirillä. Ehkä Jukka Jalonen luottaa siihen, että se on HPK:n peli, joka saa Tuulolan näyttämään huonolta ja tekemään virheitä.
Jos HPK:sta jonkun pakin olisi pitänyt ottaa mukaan, niin ehdottomasti sen olisi kuulunut olla Matias Haaranen. Ollut parempi jokaisella osa-alueella Tuulolaan verrattuna, mutta ei vain ole jostain syystä saanut yhtä suurta peliaikaa. Ja kun näistä tehotilastoista on puhe, niin Haarasen tehotilasto on HPK:n paras kaikista. Eli jos Tuulolan -3 on kiitettävä suoritus, Haarasen +1 on vähintään erinomainen.
Toisaalta Haaranen on sellainen kääpiö, että Jalonen ei ehkä siihen syty. Pituutta alle 170 senttimetriä ja painoa vain 60 kiloa, joten ei mikään iso mies kyseessä.
Itse en ole nähnyt Tuulolalta muuta kuin Tampereen maaottelun ja siinä ottelussa oli ehdoton isäntä juurikin puolustuksessa, ohjasi peliä aina kentällä ollessaan äänellä ja muutenkin. Erittäin kypsää ja varmaa peliä. Eli sama näkemys minulla kuin mitä
@Quethas tuossa ylempänä kirjoitti. Kyllä 19 minuuttia ottelussa pelatessa (ja siis jos on vielä ollut todella huono) ja vain -3 alle 20 vuotiaalta pakilta liigan paskimmassa jengissä jotain kertoo ja vielä peli jonka näin, niin oli siinä todella hyvä. Edelleen Quethasin kanssa samaa mieltä myös Haarasesta, että oli todella vaikeuksissa Tampereeen ottelussa, pelokas ja pihalla, näytti pakilta mitä en koskaan haluaisi joukkueeseeni, pieni, kevyt, pelokas, harhaileva ja koko ajan suuri riskivaara ollessaan kentällä.
Eli siis, ihmettelen miten Tuulola voi olla todella huono puolustaja liigan paskimmassa jengissä noilla statseilla? Ja uskon, että Haaranen voi olla ollut liigassa hyvä, en väitä vastaan kun noin paljon on saanut pelatakin, mutta tosiaan tuo pienuus ja maaotteluissa epävarma pelaaminen tiputti pois, kuten myös se, että Haarasella ei ole mitään sellaista kykyä mitä nykyisessä joukkueessa on Saarijärvellä ja Juolevilla (ehkä myös Nikulla), jotka ovat myös kokonaisvaltaisesti parempia. Jalonen varmasti myös ottanut joukkueeseen isompia ja puolustuspäähän varmempia pakkeja juurikin sen takia (myös koska valinnanvaraa ei liikaa ole), että kahdessa YV:ssä todennäköisesti pelaa vain kaksi, maksimissaan 3 pakkia, jotka ovat Saarijärvi ja Juolevi ainakin näin alustavasti. Toisena "pakkina" kahdessa YV:ssä todennäköisesti pointilla hyökkääjät Laine ja sitten joku kolmesta Saarela, Kapanen tai Puljujärvi.
Itseasiassa näen Suomen puolustuksen hyvänä, jokaisella Suomessa pelaavalla hyvin liigapelejä ja sellaisia puolustuspään eksperttejä, jotka varmasti pystyvät pelaamaan hyvää viisikko peliä (Jalosen viisikko pelaaminen, jos kaikki sisäistää sen, niin tulee hyvää jälkeä) ja ovat varmoja omassa päässä, antavat sen hyvän ykkös syötön ja hyökkäyksessä pitävät sen viivan. Ei tarvita kun 2-3 pakkia, jotka ovat hyviä hyökkäypäässä/YV:llä, eli Saarijärvi, Juolevi, Niku meillä on ainakin (ja kyllä Tuulolakin kykenee tähän, jos tarvetta on vaikka ei ole tällä kaudella niin hyvin pisteitä kuin viimekaudella). Robin Salo osaa myös vaikka liigassa ei pisteitä ole tehnytkään.
Otetaan vielä maalivahdit, meillä on mielestäni selkeästi parhaat maalivahdit koko kisoissa (iso kenttä, Kanada/USA veskat ei välttämättä saa sisäistettyä). Kaksi todella hyvin liigassa pelannutta maalivahtia, kumpi tahansa voi olla ykkönen. Tosin Venäjän Samsonov on vielä kovempi kuin Vehviläinen tai Kähkönen ainakin paperilla ja myös toki KHL näytöillä. Eli ei pitäisi kaatua maalivahteihin meidän ottelut vaan ehkä päinvastoin nämä jätkät ovat vahvuus joukkueessa, jos vaan pää kestää, eli pakkien pelaaminenkin on helpompaa kun ei tarvitse ylipuolustaa vaan voi luottaa maalivahdin hoitavan oman hommansa hyvin.
Sinulla on hyviä kirjoituksia ja pointteja, joita mielellään kyllä lukee. En siis sen takia haluaisi sinua blokkaa. Pidän vain tärkeänä, että nimet kirjoitettaisiin oikein.
Se siitä OT:sta, pahoittelut.
Joo, ymmärrän ja joitain se haittaa, itse olen tottunut nimien väärinkirjoitteluun, kun HFBoardsilla ei kukaan osaa kirjoittaa suomalaisten nimiä koskaan oikein. En tiedä miksi olen kirjoittanut Hintzin nimen väärin noissa kirjoituksissa, jotenkin se jäi päälle ja en tajunnut sitä itse ollenkaan. Pahoittelut eilisestä yöllisestä itkupotkuraivarista. :)