Kiitos. Varmasti on parempi että ei katsomon puolelta ohjeita tulisi. Täällä vaan aika hätäisesti ollaan tuomitsemassa vaikka ei tapauksen taustoja tiedetä. En pitäisi mahdottomana vaikka olisi ennen peliä pelaajien kanssa sovittu, että yksi valmentajista on kuvaamassa ja sieltä myös tulee ohjeita.Kerronpas sitten. On ihan selkeää, että pelaajat saavat peleissä ohjeita ainoastaan vaihtopenkiltä. Jos kuvaaja sattuukin olemaan mukana valmennuksessa, niin se ei ole mikään peruste huudella katsomon puolelta. Toimihenkilöiden tulisi itse asiassa olla vielä enemmän tietoisia tästä. Täydellistä ymmärtämättömyyttä on väittää, että kuvaajan toiminta on ok.
Lapset ansaitsevat toimintaympäristön, jossa voivat keskittyä peliin ja heittäytyä peliin mukaan tunteella. Jatkuva ohjetulva monesta suunnasta saa fokuksen pois pelistä, eikä lapsi enää reagoi vaistomaisesti, vaan jää kuuntelemaan liiaksi ohjeita. On myöskin selvää, että tässä on ihan helvetisti puutteita, varsinkin mitä pienempään seuraan mennään. Ei ole mitään seuran linjauksia, hyvä kun löytyy edes valmentajaa.
Jokainen itse pelannut aikuinen tietää sen myös, että jatkuva ohjetulva ei ole mielekästä, kun yrität keskittyä peliin ja seuraavaan tilanteeseen. Myönnän toki sen, että olen tämän asian suhteen aika natsi. Minulle lasten urheilu on pyhä asia ja lapsille pitää taata toimintaympäristö, jossa saavat esittää parastaan ja jopa epäonnistua, kun yrittävät parastaan.
Jos vain viitsit, niin tuon asian voisi kertoa myös Haukiputaan Pallolle vaikka sähköpostin muodossa. Kyseessä näyttäisi kuitenkin olevan aika pieni seura ja varmasti monet asiat tehdään väärällä tavalla ihan vain sen takia ettei tiedetä miten asiat pitäisi hoitaa.
Maalivahtina pelaavana taas jokainen ohje on tervetullut tuli se mistä vain tai missä tilanteessa vain. Niitä ei nimittäin tule juuri koskaan :)