Asiahan on niin että jos Panthers voittaa Stanley Cupin, mutta Barkoville ei tule Conn Smythea niin se johtuu siitä että Barkov oli ihan sysipaska ja joukkue voitti tästä huolimatta. Onhan täällä usean asiantuntijan suulla jo sanottu että Barkov sulaa ratkaisupeleissä eikä löydy ylimääräistä vaihdetta. Ja jos tuleekin Conn Smythe niin se on väärin voitettu.
Juuri noinhan asia ei nimenomaan ole kenenkään täällä kirjoittaneen kommenteissa. Jostain syystä täällä on joillakin vain värit valkoinen ja musta. Eli joko Barkov on toisten kommenteissa maailman paras pelaaja tai sitten hän on sysipaska.
Itse olen lähinnä ollut pettynyt siihen erityisesti aikaisemmissa playoffeissa, että hän on pelannut aivan liikaakin varmistellen ja ilman tiukkaa intensiivisyyttä ja pelirohkeutta, joita on sinänsä alkanut hienosti jo ainakin parin viimeisimmän runkosarjakautensa aikana esittämään. Itse olen vain ollut pettynyt siihen, että se pelaamisen taso on hänellä selvästi pudonnut runkosarjan tekemisistä playoffseihin mentäessä. Silloin ei mielestäni olla kyllä oltu minkään maailman top-pelaajan tasolla playoffseissa, mutta silti ollaan oltu varsin kaukana kuitenkin paskasta pelaamisesta sinänsä.
Se, että alisuorittaa omaan huippupotentiaaliinsa nähden ei todellakaan tarkoita, että pelaaja pelaisi muihin pelaajiin nähden paskasti. Mutta voi se esitys silti olla varsin kovakin pettymys, jos on nähty, että potentiaali on paljon parempaan.
Jos Sashasta halutaan puhua todellisena top 5-pelaajana maailmassa, niin itselleni se ainakin tarkoittaa myös playoffseissa sen kaltaista peliä mitä esim. Crosby näissäkin pleijareissa on osoittanut. Ainakin siihen suuntaan pitäisi saada se pelaaminen ja intensiteetti. Toki Crosby on ehkä yksi parhaista koskaan, mutta kun Barkoviakin on kerran mielellään sinne aivan maailman parhaiden joukkoon oltu jo ajat sitten täällä nostamassa, niin itselleni ainakin se vaatimustaso liittyy vielä siihen, että playoffseissa pelaamisen tason pitää hänellä olla ainakin lähempänä runkosarjan pelaamista ja sen pitää johtaa myös ketjunsa ja toki joukkueensakin pärjäämiseen. Nyt on näin jo hyvin pitkälle käynyt, vaikka tosiaankin näkisin mielellään vieläkin enemmän häneltä intensiivisyyttä ja pelirohkeutta, koska hän voisi silloin käyttää vieläkin paremmin loistavaa hyökkäyspelin osaamistaan joukkueensa hyväksi. Toki kun nyt ketjukaveri Verhaeghe on ilmiliekeissä, niin siihen ei ole ainakaan vielä ollut aivan niin suurta tarvetta. Sekin tarve voi kuitenkin hyvinkin tulla jo piankin, varsinkin jos/kun Florida jatkoon itsensä hoitaa.