Aku Louhimies – elokuvaohjaaja

  • 159 753
  • 1 511

Salama44

Jäsen
Louhimies on yhtäkkiä sankari monen täällä kirjoittavan mielestä, jessus..... selkärankaa tai ei niin täysi idioottihan tyyppi on.

Idiootti on se joka ei myönnä virheitään ja halua korjata niitä. Louhimiehessä ei ole tällaista piirrettä. Idiootti on se joka ei ymmärrä sitä ja halua yhdessä rakentaa parempaa tulevaisuutta.
 
Aku Louhimies on rohkea ihminen joka myöntää virheensä ja on yksinkertaisesti menestyneimmän elokuvan ohjaaja. Kaikki kunnia sille.

Ottamatta sen enempää kantaa Louhimiehen tekoihin, niin olihan tuo puhe kova.

Vähän toista kaliiberia kuin vaikkapa Brother Christmasin sössötykset omassa sopassaan.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Idiootti on se joka ei myönnä virheitään ja halua korjata niitä. Louhimiehessä ei ole tällaista piirrettä. Idiootti on se joka ei ymmärrä sitä ja halua yhdessä rakentaa parempaa tulevaisuutta.
Idiootti on se joka tekee tuollaista paskaa kerta ja vuosi toisensa jälkeen. Tottakai tässä vaiheessa on myönnettävä virheensä, ei Louhimiehellä ollut muuta mahdollisuutta. Vai luuletko, että asian kieltäminen olisi auttanut asiaa? Ei Louhimies olisi myöntänyt mitään ilman pakkoa.
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Mielenkiintoista, mitään ei ole tapahtunut, mutta pyydetään silti anteeksi.
Ilmeisesti homma on näin. Anteeksipyyntö on pakko tehdä, olipa syyllinen tai ei. Mutta jos tekee homman niin sen voi tehdä tyylittömästi tai tyylikkäästi.
 

Tive

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Milloin nuo palkinnot on äänestetty ja kuka ne valitsee?

Tuntemattoman sotilaan käynyt miljoona ihmistä katsomassa ja on kiistatta yksi Suomen kaikkien aikojen elokuvista.

Silti vuoden ohjaajan ja elokuvan palkinnot menivät jollekin ihmebantun Ikitielle. Aistin jotain palaneen käryä.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Mielenkiintoista, mitään ei ole tapahtunut, mutta pyydetään silti anteeksi.

Louhimiehen somepuolustajat ovat Louhimiestä vastaan... Puhe oli hyvä ja ihan tyhmää kohdistaa tätä maan tavan muutosta yhteen ainoaan ohjaajaan. Mutta käänsin kyllä kuuntelemaan sen Amanda Pilkkeen haastattelun, todella koskettavaa puhetta - oli erittäin korrekti, mutta selvää oli, että psyyke oli rääkistä mennyt ihan hajalle, vaikea pitää tuollaista hintaa hyväksyttävänä. Ei edes taide pyhitä kaikkia keinoja.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ihmettelen tuota usein mainittua rohkeutta, mitä ulostulo vaati. Siinähän oli monta ihmistä kertomassa juttujaan. Ei sen luulisi erityistä rohkeutta vaativan että jakaa samanlaisia kokemuksia toisten kanssa ja kertoo niistä sitten yhdessä julkisesti. Väittäisin että rohkeus on vähän toisenlaista. Ja sitten nuo kouristusmaiset puheet lavalla. Krista Kosonen odotetusti veti pohjat. Kyllä minä tiedän, millaisia ihmisiä nuo ovat, ne ovat armottomia ihmisiä, joiden kanssa ollaan samaa mieltä tai heitetään ulos. Semmoista ulostulorohkeutta. Tämä minua tässä vituttaa. Toinen on sitten tuo "nuoret näyttelijät" -mantra. Ei joku Pihla Viitala ole millään tavalla uhri, joku muu voi olla muttei hän. Ja tässä on aika paljon sana sanaa vastaan ja huhupuheita löytyy. Silti olen sitä mieltä että metodinäytteleminen on täyttä paskaa. Kuka tuossa on yksin, no tuo metodimies Louhimies, jonka juttuihin viitattiin jatkuvasti. Hän on sitten se, joka sovittaa kaikkien synnit.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Ihmettelen tuota usein mainittua rohkeutta, mitä ulostulo vaati. Siinähän oli monta ihmistä kertomassa juttujaan.

Ihan järkyttävää someoksennusta ovat saaneet niskaansa koko viikon. Tässäkin ketjussa on saatu lievää esimakua siitä sonnasta mikä leviää netissä. Todellakin vaatii rohkeutta, muutoksen aikaansaaminen vaatii sitä aina - ja lienee täysin selvää, että tämä keskustelu tulee johtamaan asenteiden ja toimintatapojen muutoksiin.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Just käänsin kanavalle kun Aku L. saapasteli lavalle. Johan oli puhe! Hieno puhe. Leea Klemolan mielestä toki ihan vitun paska ja PR-porukan kanssa juonittu.

Aivan varmasti ei ollut yksin kirjoitettu puhe, mutta mitä sitten? Minusta se riittää, että hänellä oli selkärankaa nousta lavalle kaiken tällä viikolla käsitellyn jälkeen, myöntää tarvitsevansa ja hankkineensa apua, ja pyytää julkisesti anteeksi. Toivottavasti tekee sen myös yksityisesti. Puheen kirjoittajalla ei ole väliä, jos puhuja tarkoitti mitä sanoi.

Tuntemattoman sotilaan käynyt miljoona ihmistä katsomassa ja on kiistatta yksi Suomen kaikkien aikojen elokuvista.

Silti vuoden ohjaajan ja elokuvan palkinnot menivät jollekin ihmebantun Ikitielle. Aistin jotain palaneen käryä.

Palkinnoista äänestää elokuvan tekijät, ei yleisö. Eli ihmiset, jotka ymmärtävät elokuvanteosta enemmän kuin yleisö. Ikitie oli minustakin elokuvallisesti parempi kuin Tuntematon sotilas, vaikka uskon Väinö Linnan romaanin olevan parempi kuin Antti Tuurin. Ketjun otsikkoon kuuluen annan Louhimiehelle tunnustusta siitä, että oli käsikirjoittamassa viime vuoden parasta suomalaista elokuvaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Milloin nuo palkinnot on äänestetty ja kuka ne valitsee?

Tuntemattoman sotilaan käynyt miljoona ihmistä katsomassa ja on kiistatta yksi Suomen kaikkien aikojen elokuvista.

Silti vuoden ohjaajan ja elokuvan palkinnot menivät jollekin ihmebantun Ikitielle. Aistin jotain palaneen käryä.
Muistaakseni ensimmäinen Salkkari-leffa oli kanssa eräs katsotuimpia kotimaisia elokuvia, ei tainnut paljoa Jusseilla juhlia. Paitsi Yleisö-Jussin voitti, mutta noin muuten.

Ikitietä en ole katsonut itse, mutta olen kehuja kuullut ja onhan tuossakin näköjään huippunäyttelijät mukana. Jos leffassa on mm. Tommi Korpela, Ville Virtanen ja Hannu-Pekka Björkman, niin ei se voi kyllä olla huono.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Itse olen sitä mieltä, että tämä #metoo -kampanja menee liian pitkälle ja monessa tapauksessa ajojahdiksi, jossa unohduksiin jääneet näyttelijät haluavat päästä takaisin valokeilaan. Silti jos asia on päivän selvä, tyyppiä on turha mitenkään puolustella ja anteeksipyyntö on vain pakon sanelemaa. Ei se anteeksipyyntö muuta sitä ihmistä miksikään luonteeltaan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ihan järkyttävää someoksennusta ovat saaneet niskaansa koko viikon. Tässäkin ketjussa on saatu lievää esimakua siitä sonnasta mikä leviää netissä. Todellakin vaatii rohkeutta, muutoksen aikaansaaminen vaatii sitä aina - ja lienee täysin selvää, että tämä keskustelu tulee johtamaan asenteiden ja toimintatapojen muutoksiin.

Justiinsa heistä tehtiin sankareita valtakunnallisella kanavalla usean ihmisen toimesta. Toi some nyt on täyttä paskaa ja varmaan on metodimiehemmekin saanut siitä osansa. Yritän olla seuraamatta somea. Siellä on rahvasta. En pidä heistä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Et siis ole nähnyt Ikitietä? Ihan loistelias elokuva. Äänestys oli loppunut ennen Louhimies-kohua.

Uskotko sinä että lauma naisnäyttelijöitä päätti su-iltana että maanantaina rytisee? Eiköhän alan sisällä ole jo kohistu aiemmin. En jaksa kuitenkaan mitään foliopaskaa kun Ikitie ansaitsi voittonsa. Ymmärtääkseni tuosta aihealueesta ei ole massiivisesti leffoja tehty. Louhimies taasen päivitti kaikille tutun jutun ja saikin sen tärkeimmän, eli yleisön tuen. Thats it.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Itse olen sitä mieltä, että tämä #metoo -kampanja menee liian pitkälle ja monessa tapauksessa ajojahdiksi, jossa unohduksiin jääneet näyttelijät haluavat päästä takaisin valokeilaan. Silti jos asia on päivän selvä, tyyppiä on turha mitenkään puolustella ja anteeksipyyntö on vain pakon sanelemaa. Ei se anteeksipyyntö muuta sitä ihmistä miksikään luonteeltaan.
Mutta eikös tämä miituu ole enemmänkin niiden puolesta jotka on joutuneet seksuaalisen ahdistelun kohteeksi? Käsittääkseni Louhimies ei ole tällaiseen syyllistynyt.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mutta eikös tämä miituu ole enemmänkin niiden puolesta jotka on joutuneet seksuaalisen ahdistelun kohteeksi? Käsittääkseni Louhimies ei ole tällaiseen syyllistynyt.

No viimein tuli asiantuntija keskusteluun, naisten tyydyttäjä vailla vertaa! Mitähän Serena on mieltä meetoosta?

PS: on muuten hauskaa toi, että anteeksipyyntö ei auta. Kyynistä, hyvin kyynistä.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Mutta eikös tämä miituu ole enemmänkin niiden puolesta jotka on joutuneet seksuaalisen ahdistelun kohteeksi? Käsittääkseni Louhimies ei ole tällaiseen syyllistynyt.
Pamela Tolan mukaan on syyllistynyt.

Syytti Louhimiestä seksuaalisesta ahdistelusta jonka tekovälineenä oli Jasper Pääkkösen sukupuolielin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Pamela Tolan mukaan on syyllistynyt.

Syytti Louhimiestä seksuaalisesta ahdistelusta jonka tekovälineenä oli Jasper Pääkkösen sukupuolielin.
Ai niin olikin. Nyt kullit irti Louhimieheltä ja Jasperilta ja kullit roviolle.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Itse olen sitä mieltä, että tämä #metoo -kampanja menee liian pitkälle ja monessa tapauksessa ajojahdiksi, jossa unohduksiin jääneet näyttelijät haluavat päästä takaisin valokeilaan

Niinpä. Minä olin tähän iltaan asti siinä uskossa, että Esko Salminen on jo kuollut. #Tooold
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Pamela Tolan mukaan on syyllistynyt.

Syytti Louhimiestä seksuaalisesta ahdistelusta jonka tekovälineenä oli Jasper Pääkkösen sukupuolielin.

Eikö tässä ollut se he said - she said tilanne? Toisen mukaan vaatteet olivat päällä ja toisen mukaan ei ollut - toisen mukaan penis ei koskettanut ja toisen mukaan kosketti. Ota tästä nyt sitten selvää.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Jasper Pääkkönen on kaiken pahan alku ja juuri!
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Et siis ole nähnyt Ikitietä? Ihan loistelias elokuva. Äänestys oli loppunut ennen Louhimies-kohua.

Minäkään en ole Ikitietä vielä nähnyt, mutta jos se on kuulemieni kehujen arvoinen leffa, niin ei palkinto todellakaan väärään osoitteeseen mennyt. Ikitie on oikeastaan ainoa viime vuonna ilmestynyt suomalaisleffa, joka kuuluu minulla kategoriaan "PAKKO KATSOA!" - eikä jättää hyllyyn lojumaan. *grin*
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Eikö tässä ollut se he said - she said tilanne? Toisen mukaan vaatteet olivat päällä ja toisen mukaan ei ollut - toisen mukaan penis ei koskettanut ja toisen mukaan kosketti. Ota tästä nyt sitten selvää.

Tähän kaivattas pruuffia. Olisko kuvia? Tuhmia linkkejähän ei saa laittaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös