Aku Louhimies – elokuvaohjaaja

  • 160 400
  • 1 511

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Eikö täällä ehdotettu jo alkuviikosta, että Louhimies voisi tehdä sellaisen parviaismaisen Yksinteoin-elokuvan? se olis kyllä hyvä. Menisin katsomaan. Nuori ja aloitteleva elokuvaohjaaja profiloituisi tunnustuksellisena tekijänä! Tähän tyyliin: Yksinteoin 2 - Rikkaat kaverit - YouTube

Kannatan ajatusta! Tästä tulisi mieletön menestys.

Hieman kyllä voisit ensi kerralla varoittaa mitä linkkejä laitat :) Lähes tipahdin lattialla tuosta Parviaisen taidepläjäyksestä.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei se anteeksipyyntö muuta sitä ihmisen perimmäistä asennetta/luonnetta, voi jessus. Kahden sekunnin "terapia" kun pyytää anteeksi ja kaikki on ok? Ja sitten taputellaan selkään että olitpas rehti ja kaikkea. Kummasti ne vaimonhakkaajatkin pyytävät aina anteeksi ja lupaavat muuttua, mutta kuinka siinä yleensä käy?

En ole syyttämässä Louhimiestä mihinkään linnaan, mutta jotain rajaa siihen kuitenkin että mitä yksi anteeksi pyytäminen merkitsee. Monet täällä luulevat että se on sillä kuitattu.

Milläs tuo Louhimiehen synti, eli näyttelijöistä kaiken irti repiminen on kuitattu? Eikö nykyinen maineenmenetys ja valtava mediamylläkkä ole riittävä?

Piraijat haistavat veren...
 

Salama44

Jäsen
Louhimies tuntuu saavan paljon tukea ja ymmärrystä.

Tuntematon sotilas oli yleisön suosikkielokuva: Aku Louhimiehen ääni murtui kiitospuheen lopussa – ”En ole ollut viisas käyttämässäni vallassa” - TV & elokuvat - Ilta-Sanomat

Olishan noista jutuista voinut jo aiemminkin nostaa metelin tai luopua vastemielisistä töistä johon pakotetaan. On työt kuitenkin silloin kelvannut.

Jos minua tulisi joku vastenmielinen akka työpaikalla ahdistelemaan ja pakottamaan johonkin en kyllä sietäisi sitä hekeäkään vaan tekisin siitä heti lopun enkä narisi vasta vuosia myöhemmin. Jos kukaan ei asiaan puuttuisi niin jättäisin sellaisen työn.

Aki Louhimiehen Tuntematon sotilas menee seuraavaksi katsottavaksi Elisa Viihteestä kun kuulin että se on siellä nyt katsotuin elokuva.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Ei se anteeksipyyntö muuta sitä ihmisen perimmäistä asennetta/luonnetta, voi jessus. Kahden sekunnin "terapia" kun pyytää anteeksi ja kaikki on ok? Ja sitten taputellaan selkään että olitpas rehti ja kaikkea. Kummasti ne vaimonhakkaajatkin pyytävät aina anteeksi ja lupaavat muuttua, mutta kuinka siinä yleensä käy?

En ole syyttämässä Louhimiestä mihinkään linnaan, mutta jotain rajaa siihen kuitenkin että mitä yksi anteeksi pyytäminen merkitsee. Monet täällä luulevat että se on sillä kuitattu.

Moni on jo sanonut että EI ole kuitattu anteeksipyynnöllä. Silti sinä vaan siitä järmäät?

Kertoisitko nyt mihin sinä olisit tyytyväinen? Mitä Louhiniemen olisi pitänyt tehdä näissä muutamassa päivässä? Hän on pyytänyt anteeksi useamman kerran, hakenut apua ja saanut apua ja keskustellut osan kanssa asianosaisista. Nuo nyt ainakin tuli nopsasti mieleen.

Pitäisikö hänen tehdä jonkinlainen itseristiinnaulitseminen vai mitä sinä oikein ajat takaa?
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
@mjr taisi pitää Louhimiestä murroskauden tarvittana uhrilampaana jonka veri puhdistaa meidän kaikkien synnit.

Mjr:n harmiksi Louhimies ei ole vielä mennyt lämpimään kylpyyn ja avannut ranteitaan. Mutta viikonloppu on vielä nuori...

Miten tuo metoo-porukka mahtaa reagoida seuraavien presidentinvaalien jälkeen, kun maatamme saattaa edustaa sadistinen naistenalistaja ja pahoinpitelijä? Mitä Elina Knihtilä tai Krista Kosonen moisesta #arvovalinnasta mahtaa tuumata?
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Moni taas on sanonut päinvastaista joten koitahan poika lukea niitä viestejä.

Voi kristus sinun kanssasi - poju.

Voinet nyt kuitenkin artikuloida sen mihin sinä olisit tyytyväinen? Eittämättä tämän tiedät koska se mitä Louhimies on tehnyt ei sinulle riitä.

Vastausta odotellessa.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Voi kristus sinun kanssasi - poju.

Voinet nyt kuitenkin artikuloida sen mihin sinä olisit tyytyväinen? Eittämättä tämän tiedät koska siihen mitä Louhimies on tehnyt ei sinulle riitä.

Vastausta odotellessa.
Aki, älä viitsi, voit puolustella tekojasi ihan omana itsenäsi.

Mutta oikeasti 119, luehan kirjoitukseni ja ajattele samalla. Ehkä perimmäinen ideani kirjoituksissani selviää sen myötä? Se on aika selvästi kirjoitettu.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
No jälleen kerran ”et muista” ja ”sait kuvan”, mutta pakko oli jotain sanoa asiaan josta et näytä tietävän yhtään mitään.

Kerro mitä asiaa olen vähätellyt ja missä?

Onko se sinulle jotenkin uutta, että ihmisten sanomisia on tapan tulkita? Kuten jo totesin, minä yhdistän Kuusniemen sanomiset niihin puheisiin, joista Levottomista on käyty ennenkin. Kuusniemi on puhunut jo vuosia sitten Levottomista kriittiseen sävyyn, vaikka ei nimiä maininnutkaan. Vaikka se olisikin ollut vain markkinoinnista vastaava henkilö halusi uskotella yleisölle, että seksikohtauksia ei näytelty, niin ei ohjaaja ainakaan ole kyseisiä väitteitä korjannut. Siksi ei minusta ole oikein syyttää Kuusniemeä.

Oli tosiaan joku muu kuin sinä, joka asiaa vähätteli. Pahoittelut.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Tuota, oletkos sinä ihan ok, ei vanne purista päätä etkä halua kukkakauppiaaksi tmv.? Olen ymmärtänyt että Louhimies on itse myöntänyt tehneensä virheitä ja pyytänyt niitä anteeksi, mikä vaikuttaa ihan ok-suhtautumiselta ja varmasti komea ohjaajanura saa jatkoa. Mitä sitten tulee somekommentointiin niin aika selkeästi on nettikansan pohjasakan raivo kohdistunut näihin näyttelijöihin, kansan syvät rivit puhuvat vaahto suussa. Sivistyneemmästä ja asiantuntevammasta keskustelusta saa sitten sen selvän käsityksen, että käytännöt tulevat varmasti muuttumaan paremmiksi. Itse en tätä muuten kauheasti näe minään metoo-juttuna vaan lähinnä kiistana työolosuhteista ja näyttelijöiden työturvasta, etenkin kun nämä ovat vasta nuoria ja urallaan aloittelevia. Ei mitään elämää suurempaa, mutta näinä karuina aikoina on mukava nähdä edes jotain edistystä ja muutosta parempaan.
Se nettiraivo ja somepaska on kohdistunut ihan molempiin osapuoliin, ota ne kuplaiset värilasit päästä niin on helpompi hengittää.

Toisaalta jos elää omassa kuplassaan niin ei näe mitään muuta kun sen minkä haluaa nähdä. Alkaa kohdaltasi hyvinkin haiskahtaa siltä.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Aki, älä viitsi, voit puolustella tekojasi ihan omana itsenäsi.

Mutta oikeasti 119, luehan kirjoitukseni ja ajattele samalla. Ehkä perimmäinen ideani kirjoituksissani selviää sen myötä? Se on aika selvästi kirjoitettu.

Ymmärsin kyllä pointtisi varsin hyvin.

Mutta kerro nyt mitä Louhiniemen pitäisi mielestäsi tehdä? Varsinkin kun mielestäsi ne asiat eivät sitten kuitenkaan pohjimmiltaan muutu? Kirjoita ihan selkeästi ilman kryptausta niin kaltaiseni yksinkertaiset ihmisetkin ymmärtävät.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
FASlapsi ja Jari Porttila
Ottamatta sen enempää kantaa itse kohuun, niin kyllä se näytti (mielipide) ainakin vaikuttaneen siihen, mikä valitaan parhaaksi elokuvaksi.

Eihän se Ikitie huono ollut, mutta olihan Akun leffa nyt kaikin tavoin parempi. Mielestäni palkinnot pitäisi jakaa sen tuotteen perusteella. Täältä suunnalta Filmiauralle peukkua alaspäin.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Mutta kerro nyt mitä Louhiniemen pitäisi mielestäsi tehdä? Varsinkin kun mielestäsi ne asiat eivät sitten kuitenkaan pohjimmiltaan muutu? Kirjoita ihan selkeästi ilman kryptausta niin kaltaiseni yksinkertaiset ihmisetkin ymmärtävät.
Ai miksi minun pitäisi tietää? Eiköhän se ole ihan Louhimiehen oma ongelma? Kirjoitin, ettei se anteeksi pyytäminen kuittaa sitä mitä hän on tehnyt ja että tuossa iässä asenne/arvot harvemmin muuttuvat. Miksi ihmeessä minun pitäisi tietää ratkaisuja HÄNEN ongelmiinsa?
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Ottamatta sen enempää kantaa itse kohuun, niin kyllä se näytti (mielipide) ainakin vaikuttaneen siihen, mikä valitaan parhaaksi elokuvaksi.

Eihän se Ikitie huono ollut, mutta olihan Akun leffa nyt kaikin tavoin parempi. Mielestäni palkinnot pitäisi jakaa sen tuotteen perusteella. Täältä suunnalta Filmiauralle peukkua alaspäin.

Olisi melkoista housuunpaskomista vaihtaa voittajaa varsinkaan kun se ei taloudellisesti olisi merkittävää. Jokunen viesti sitten myös todettiin, että voittajat lyötiin lukkoo ennen kohua.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Ai miksi minun pitäisi tietää? Eiköhän se ole ihan Louhimiehen oma ongelma? Kirjoitin, ettei se anteeksi pyytäminen kuittaa sitä mitä hän on tehnyt ja että tuossa iässä asenne/arvot harvemmin muuttuvat. Miksi ihmeessä minun pitäisi tietää ratkaisuja HÄNEN ongelmiinsa?

Miksi sinun pitäisi edes kommentoida ilman tietämystä?
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Ai miksi minun pitäisi tietää? Eiköhän se ole ihan Louhimiehen oma ongelma? Kirjoitin, ettei se anteeksi pyytäminen kuittaa sitä mitä hän on tehnyt ja että tuossa iässä asenne/arvot harvemmin muuttuvat. Miksi ihmeessä minun pitäisi tietää ratkaisuja HÄNEN ongelmiinsa?

Aika hassua. Tunnut tietävän kovin hyvin mikä ei kelpaa, mutta sitten sinulla ei kuitenkaan ole ajatusta mikä kelpaisi. Tunnut myös tietävän kuka pystyy muuttumaan ja kuka ei. Sekin on aika hassua.

Mikäli kykenit sisäistämään kirjoittamani, niin pyysin kertomaan mitä Louhimiehen pitäisi tehdä sinun mielestäsi. Kaipa sinulla kuitenkin joku näkemys on asiasta - vai eivätkö nuo mielipiteesi perustukaan mihinkään?
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Onko se sinulle jotenkin uutta, että ihmisten sanomisia on tapan tulkita? Kuten jo totesin, minä yhdistän Kuusniemen sanomiset niihin puheisiin, joista Levottomista on käyty ennenkin. Kuusniemi on puhunut jo vuosia sitten Levottomista kriittiseen sävyyn, vaikka ei nimiä maininnutkaan. Vaikka se olisikin ollut vain markkinoinnista vastaava henkilö halusi uskotella yleisölle, että seksikohtauksia ei näytelty, niin ei ohjaaja ainakaan ole kyseisiä väitteitä korjannut. Siksi ei minusta ole oikein syyttää Kuusniemeä.
Kyse ei ole siitä mitä Kuusniemi on sanonut tai jättänyt sanomatta, vaan siitä että sinä, joka olet itsekkin todennut että et tiedä asioista yhtään mitään jauhat viesti tolkulla tästä asiasta. Ihan mielenkiinnosta: mistä otat tarmon tähän?

Kuusniemestä onkin jo kaikki kommentoitu, ei siitä sen enempää. Kohta 20 vuotta sitten tapahtuneesta tuotannosta rahat kyllä kelpasi, ei ole varmaan niitä kauheasti palautellut vaikka ”kriittinen” on ollutkin?
Oli tosiaan joku muu kuin sinä, joka asiaa vähätteli. Pahoittelut.
Mun puolesta ok.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Aika hassua. Tunnut tietävän kovin hyvin mikä ei kelpaa, mutta sitten sinulla ei kuitenkaan ole ajatusta mikä kelpaisi. Tunnut myös tietävän kuka pystyy muuttumaan ja kuka ei. Sekin on aika hassua.
Hassua, eikö tuo toimi myös toisin päin? Kummasti kritisoit minun kirjoituksiani, muttet itse kerro yhtään mitään rakentavaa koko asiasta. Kerrohan sinä itse oma ideasi jos noin paljon kritisoit minun kirjoituksiani. Itse tunnut tietävän taas kaiken ja osaat kroitisoida. Silti en ole lukenut yhtään mitään sinun omaa ajatustasi. Onko sinulla niitä?
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
FASlapsi ja Jari Porttila
Olisi melkoista housuunpaskomista vaihtaa voittajaa varsinkaan kun se ei taloudellisesti olisi merkittävää. Jokunen viesti sitten myös todettiin, että voittajat lyötiin lukkoo ennen kohua.

No voi olla näin, tuollainen fiilis tuosta kuitenkin minulle jäi.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Hassua, eikö tuo toimi myös toisin päin? Kummasti kritisoit minun kirjoituksiani, muttet itse kerro yhtään mitään rakentavaa koko asiasta. Kerrohan sinä itse oma ideasi jos noin paljon kritisoit minun kirjoituksiani.

OK kerron ja nämä on kyllä tänne ripoteltukin eri viesteihin. Alla nyt sitten yhteenveto näistä. Kerrothan sinäkin sitten suoraselkäisenä poikana mikä sinulle kelpaisi.

On hyvä alku että Louhimies on pyytänyt usean kerran eri medioissa anteeksi - myös hänen puheensa Jussi Gaalassa oli mielestäni varsin suoraselkäinen. Hän on kertonut hakeneensa apua ja myös sitä saaneensa. Tämän odotan myös jatkuvan ainakin jonkin aikaa että hän saa purettua, käsiteltyä sekä ymmärrettyä asian paremmin ja tätä kautta kykenee muutokseen toimintatavoissaan.

Hän mainitsi myös että on osan kanssa asianosaisista jo keskustellut - tämä on myös hyvä aloitus ja tätä dialogia pitää pystyä rakentavasti jatkamaan. Pitää kuitenkin muistaa, että ainakin yksi on ollut tyytymätön anteeksipyyntöön joten dialogin onnistuminen ei ole vain Louhimiehestä itsestään kiinni.

Isompi kysymys on sitten se miten Louhimies vaikka osallistuisi tuleviin keskusteluihin alalla vallitsevien toimintatapojen purkamiseksi sekä uudelleenrakentamiseksi. Tämä on tietenkin suurempi asia kuin Louhimies itse, mutta saattaisi olla hänelle hyödyllistä hänen omassa "tervehtymisessään". Sitä en sitten tiedä miten tuollainen käytännön tasolla tapahtuisi sillä ymmärtääkseni Me Too 2.0 ei oikein ole vielä tuolle tasolle edennyt. Eli asioita on tuotu julki ja nistä on keskusteltu mutta ymmärtääkseni kovinkaan fundamentaalisia muutoksia oikein minnekään ei vielä ole tullut? Saatan toki olla väärässäkin mutta tämä on ymmärrykseni nykytilanteesta.

Asianosaisten pitäisi myös saada käsiteltyä tämä asia ja päästä siitä eteenpäin - anteeksiannon tulisi siis olla kaksisuuntainen jotta jatkossa olisi terve pohja jolle rakentaa. Kenellekään ei saa jäädä mitään hampaankoloon, sillä muuten muutos ei perustu vakaalle pohjalle. Ei Louhimiehen henkilökohtainen muutos, eikä myöskään mahdollinen alalle tuleva fundamentaalisempi muutos. Eihän Louhimiestä voi demonisoida tämän tapahtuman vuoksi loppuelämäänsä mikäli hän kykenee muuttamaan toimintatapojaan.

Noin kokonaisuutena mielestäni Louhimies on hoitanut asian tähän mennessä kohtuullisen hyvin. Ei tämä tietenkään tähän mennessä tehdyllä ole ylipyyhitty ja hänellä on varmasti paljon työtä edessä toimintatapojensa muuttamisen suhteen. Ensi askeleet on kuitenkin otettu ja mielestäni ne ovat menossa oikeaan suuntaan.

Jotain tuonsuuntaista. Nyt odotan sinun vastinettasi ja mikä sinulle olisi kelvannut.

Kiitos.
 
Viimeksi muokattu:

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Naisnäyttelijöiden kertomukset ja Louhimiehen reaktiot paljastavat hänen olevan puhdasverinen ja häikäilemätön narsisti. Huomaa ettei jengi täällä tunne narsistia/narsismia, kun Louhimiehen puolustelijoita ja ymmärtäjiä riittää. Narsisti käyttää valtaa ja osaa muuttua diktaattorista anelevaksi koiranpennuksi silmänräpäyksessä. Narsismi on juurikin mielen manipulointia, jota voi näköjään toteuttaa mediankin välityksellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös