Olin tulossa tänne puolustamaan uhrien sananvapautta, mutta kompastuin näkymättömään rakenteeseen ja nyrjäytin nilkkani.Missä on nyt sanam vapauden puolustajat? Vai koskeeko se vain rasisteja yms. huutelijoita eikä lainkaan uhreja?
Olin tulossa tänne puolustamaan uhrien sananvapautta, mutta kompastuin näkymättömään rakenteeseen ja nyrjäytin nilkkani.Missä on nyt sanam vapauden puolustajat? Vai koskeeko se vain rasisteja yms. huutelijoita eikä lainkaan uhreja?
Miksi tätä asiaa ei voi vain pitää niiden rajojen sisällä, jossa se ainakin minun mielestäni on, eli näyttelijöiden eri tavoin paska kohtelu ''taiteen nimissä''?
Täyttä paskaa. Jutussa arvostellaan Louhimiestä siitä, että hän ei moderoi facebook-seinäänsä. Hän ei varsinaisesti "tarjoa mahdollisuutta", vaan se on Facebook, miksi sitä ei arvostella?
Ihmiset. Pyritään dialogiin.
Yritin jo maanantaina muuttaa tätä sivun kommentointia, mutta ei ollut voimia eikä osaamista.
Arvostan tätä keskustelua, vaikka se tuntuu minusta vaikealta. Pyydän että ihmiset lopettaisivat asian esille tuoneiden näyttelijöiden haukkumisen.
Olkaa kaikki kunnioittavia näitä naisia kohtaan, jotka omilla nimillään ovat tulleet esille. He ovat tehneet arvokkaan teon ja ansaitsevat kaiken kunnioituksenne ja tukenne.
@Radiopää Jos mestariohjaaja olisi poistanut postauksensa niin se olisi selvä osoitus siitä että hän haluaa peitellä jotain eikä seiso sanojensa takana. Yksittäisten viestien poistaminen olisi avannut mahdollisuuden että siellä sensuroitiin hänelle kriittisiä kommentteja.
Miten muuten Facessa estetään oman postauksen kommentointi? Menin omaan vanhaan postaukseeni ja siellä on sen kolmen pisteen takana vaihtoehdot
...
Ole hyvä ja kerro miten olisin.
Niin koska juuri oppimani mukaan tuo toinen on sivu ja toinen on profiili.Louhimiehen toisella Facebook-sivulla kommentointimahdollisuus on vielä avoinna.
Mestariohjaajalla ei siis ollut voimia tai osaamista poistaa kommenttiaan. Selvä.
Itse en ymmärrä miten tuo toimii, mutta vissiin korjattu toiseen sivustoon mutta toiseen ei?
Voisin sinulta myös kysyä, että mitä mieltä olet Jasper Pääkkösestä tämän keissin osalta (kun on peikuttanutkin facebook-postausta). Hänhän kun vaikuttaa Pamela Tolan tapauksen osalta hyvinkin osalliselta.
Mielestäni virhe tapahtui kuitenkin jo siinä vaiheessa, kun hän kirjoitti asiasta Facebookissa, vaikka hän sai mahdollisuuden kommentoida asiaa Ylen jutussa ja televisiossa. Nyt julkaisu avasi foorumin ala-arvoisille kommenteille.
Mitä nyt raiskauksesta.En ole kovin kiinnostunut Jasper Pääkkösestä, koska häntä ei ole ymmärtääkseni syytetty mistään.
En ole kovin kiinnostunut Jasper Pääkkösestä, koska häntä ei ole ymmärtääkseni syytetty mistään. Ehkä vähän olen kiinnostunut siitä, että Louhimiehen puolustelijoihin ei ole kuulunut yhtään naista. Ei edes ohjaajan entinen vaimo, näyttelijä Laura Malmivaara. Tai ehkä on, mutta minulta tämä on jäänyt huomaamatta.
Mitä nyt raiskauksesta.
Aijaa, että olet kiinnostunut Louhimiehestä, koska ''häntä syytetään jostain'' etkä itse tapahtumista. Tapahtumien kuvauksistahan kun saa yhden, laajankin (vaikka tietysti epäselvän) kuvan myös Pääkkösen toiminnasta, joka näyttää seuraavan enemmänkin Louhimiehen kuin Tolan kokemuksia ja toimintaa.
Kommenttisi kertoo kyllä harvinaisen paljon tästä nykyajan some-''keskustelusta''.
Harmittavasti Jasper Pääkkösen teko on ehtinyt vanheta (raiskaus 10v), eikä tätä väitettä päästä todistelemaan oikeussalissa, mutta varmaan voimme kaikki kutsua Pääkköstä nyt raiskaajaksi koska Pamela Tola sanoi.Näin taisikin olla. Toivottavasti asia menee eteenpäin, mikäli rikos ei ole vanhentunut. Mikäli asia on totta, ei ahdistelijan tai raiskaajan puolustavilla kommenteilla ole minun silmissäni mitään painoarvoa.
Harmittavasti Jasper Pääkkösen teko on ehtinyt vanheta (raiskaus 10v), eikä tätä väitettä päästä todistelemaan oikeussalissa, mutta varmaan voimme kaikki kutsua Pääkköstä nyt raiskaajaksi koska Pamela Tola sanoi.
Ei tietenkään voida kutsua. Mutta se ei silti poista sitä, että syytökset vähentävät hänen uskottavuuttaan Louhimiehen puolustajana.
Aika vähättelevä kommentti. Raiskaustapauksista ei tehdä yhtään sen enempää katteettomia ilmoituksia kuin muistakaan rikoksista.On kyllä yks naurettavimmista caseista ikinä.
Äijä on nostanut nobody-muijia Suomen tähtinäyttelijöiksi, mutta nyt sitten itketään sitä, kun 10 vuotta sitten ei uskallettu sanoa, että tämä ei ole hyvä juttu.
Täysin verrannollista raiskaussyytöksiin, joissa muija tuleekin aamulla katumapäälle.
Aika vähättelevä kommentti. Raiskaustapauksista ei tehdä yhtään sen enempää katteettomia ilmoituksia kuin muistakaan rikoksista.
Mikset sinä tai kukaan muukaan heitä palloa Louhimiehelle: mikä pakko hänen oli lähteä julkiseen ammattiin, jossa toimintatapoja voidaan ruotia avoimesti mediassa? Ammatinvalintakysymyksiä, kuulemma.
Suurella todennäköisyydellä Louhimiehen maine tässä ottaa eniten osumaa - ja hyvä niin. Hänhän tässä on se osapuoli, joka ei ole pysynyt sovitussa.Kommentin olikin tarkoitus olla vähättelevä näitä "naisia" kohtaan. Puhun "naisista" sen takia, koska en enää näitä henkilöitä lue naisiksi vaan kuuluvat jo alempaan kategoriaan.
Pallon voi heittää myös näille "naisille". Mikä pakko oli lähteä julkiseen ammattiin, jonka toimintatavat olivat varmasti tiedossa, kun sinne lähtivät.
Onneksi jotain hyvää tässä sentään on. Aikamoni "nainen" tässä tuhosi uransa eikä tarvitse enää heitä valkokankaalla katsoa. Louhimies tulee jatkamaan uraansa, mutta uranhuippu on jo saavutettu, kun tästä eteenpäin voi tehdä vain elokuvia, joissa kaikilla on varmasti hyvä mieli. Kun metodinäytteleminen on kiellettyä, voin vain kauhulla odottaa millaista soopaa Suomalaisten näyttelijöiden taidoilla saadaan aikaan.
Kannanottojen LUKEMINEN ristiin toistensa kanssa saattaisi tehdä hyvää, jos tosiaan ollaan kiinnostunut itse tapahtumista (ja tehdään henkilöitä koskevat päätelmät näiden perusteella), eikä vain some-kuorossa mukana oleminen.
Lander muistelee myös muutaman avustajan ihmetelleen, miten rankasti Louhimies kohtelee Viitalaa.
– He päivittelivät, että kuinka ohjaaja kehtaa rääkätä niin nuorta naista. Että jos he aiemmin olivat ehkä haaveilleet ammattinäyttelijän urasta, niin ne unelmat olivat nyt karisseet täysin.
Louhimiehen mukaan lapsinäyttelijöille kurjienkin kohtausten pitää olla leikkiä.
Lander kohtasi toisenlaisenkin todellisuuden kuvauksissa vieraillessaan.
Hän ei itse nähnyt lasten kärsivän, mutta avustajat kuiskuttivat kirjailijalle, että heidän kävi usein sääliksi lapsia. Kuvausolosuhteet eivät aina olleet heille lainkaan sopivia, eivätkä järjestelyt sellaisia, että lapset olisi otettu huomioon.
Kun metodinäytteleminen on kiellettyä, voin vain kauhulla odottaa millaista soopaa Suomalaisten näyttelijöiden taidoilla saadaan aikaan.