Aivot, mitä vittua nyt taas?

  • 394 263
  • 1 689

Śmierć

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders & Frans Nielsen + Karhu HT
Jokaisen reissun jälkeen, kun olen tullut kotiin, niin olen laittanut passin turvalliseen paikkaan, josta sen helposti löytää. Ikinä en ole muistanut, että missä se on ja melkein koko kämpän on saanut myllätä sekaisin. Aina saan jonkinlaisen mahti-idean laittaa sen eri paikkaan, missä se on viimeksi ollut, ettei vaan menisi liian helpoksi löytää sitä. Ei taaskaan mitään mielikuvaa.

Noh, etsintä on siis käynnissä. Tällä kertaa tosin jännittää, että riittääkö voimassaoloaika tähän reissuun.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Napsin mökiltä muutaman pärstäkuvan, jossa edustin hienosti uusien aurinkolasien kanssa. Kotona rupesin tarkemmin katsomaan kuvia ja älysin että oli unohtunut rilleistä poistaa teksti joka peitti puolet toisesta linssistä. Mitä vittua? Olenko sokea kun en sitä kuvatessa nähnyt?
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Haa! Tänään se tapahtui:

Tulin lenkiltä, riisuin sukat jalastani ja sen enempää asiaa tajuamatta heitin ne komeassa kaaressa vessanpönttöön. Hetken päästä suihkuun mennessäni säpsähdin hieman että mitäs käärmeitä minun pöntössäni on. Hyvää suorittamista, olen ylpeä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tänään salilta lähtiessäni otin sisäkengät pois, heitin pusakan ylleni, laitoin sisäkengät takaisin jalkaani ja nappasin ulkokengät mukaan. Autossa hokasin tilanteen ja purskahdin itkuun. En halunnut enää elää ja suunnittelin jo ajavani tahallisen kolarin lähestyvän skootterin kanssa, mutta sitten sanoin itselleni, että sampio, voit aina vaihtaa ulkokengät jalkaasi. Ja niin minä vaihdoin. Voi veljet, minä vaihdoin, ja tunsin eläväni jälleen!
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Haa! Tänään se tapahtui:

Tulin lenkiltä, riisuin sukat jalastani ja sen enempää asiaa tajuamatta heitin ne komeassa kaaressa vessanpönttöön. Hetken päästä suihkuun mennessäni säpsähdin hieman että mitäs käärmeitä minun pöntössäni on. Hyvää suorittamista, olen ylpeä.

Minäkin sain saman AMVNT-tapauksen vyölleni pari viikkoa sitten. Viikko sitten yritin parantaa pelkääjän paikalla istuvan kaverin puheäänen voimakkuutta autoradiosta näppäilemällä.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onkohan tää helle sekoittanut pääni, kun muutamaan otteeseenkin olen pyörälle mentäessäni avannut sen ja pistänyt takaisin lukkoon ja ihmetellyt mikä vittu siinä nyt tökkii. Eilen olin viemässä tiskejäni olohuoneesta tiskikoneeseen ja ne päätyivät jääkaappiin.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En tiedä onko tämän ketjun tarkoitus vain koota ihmisten kokemuksia harmittomista kömmähdyksistä ja hetkellisistä "oikosuluista" korvien välissä. Itse hämmästyin tänään aivojen pitkäkestoisen muistin toiminnasta. Minulla on aina ollut hyvä kasvomuisti, mutta nyt oikein itsekin pelästyin että miten on mahdollista muistaa ihminen parissa sekunnissa, jonka on nähnyt viimeksi joskus 15 vuotta sitten. Ja varsinkin paikassa jossa häntä ei yhtään olisi osannut odottaa.

Kävin paikallisella parturilla hiustenleikkuussa ja kun homma oli valmis, menin kassalle maksamaan, niin seuraava asiakas takavasemmalla sanoo että moi. Minä vilkaisin tätä ihmistä ja tosiaan sekunti, kaksi siitä niin aivot sanoivat että kyseessä oli henkilö, jonka kanssa olin viimeksi rupatellut naamatusten arvioilta 13-15 vuotta sitten. Eikä mitään havaintoa hänestä ole ollut esim Facebookissa tai muutakaan huhua kuullut hänen olinpaikastaan. Samalta paikkakunnalta ollaan lähtöisin, hän kertoi asuneensa vuodesta 2000 asti Helsingissä ja sitä ennen opiskelleensa Itävallassa ja Englannissa. Ja nyt oli siis kesälomilla tullut käymään kotiseudulla, jolla itse edelleen asun.

Oli kyllä omituinen tunne, miten nopeasti ihmisen kasvot tunnistaa vuosienkin jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Kaupassa ostoksien maksun jälkeen kuitti rahapussiin ja kolikot siihen vitun roskikseen..Ei vaan jotenkin.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Keitin kahvit sitten ilman puruja. Muistin sentään suodatinpaperin laittaa. Tuli siis aika laihaa tavaraa, mutta sanovat tekevän vaan hyvää keittimelle.

Niinhän ne väittää, että aina silloin tällöin pitäisi keittää vettä/etikkavettä ja antaa mennä sellaisenaan keittimen läpi. Puhdistuu laite sillä.
Itse olen aina muistanut suodatinpussin (muistaakseni), mutta monesti olen unohtanut laittaa keittimen päälle. Joskus olen unohtanut laittaa kannun takaisin omalle paikalleen, kun olen edelliset kahvit sieltä putsannut pois. Tuloksena yllättäen kahvi pitkin pöytiä ja lattioita.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Menee ehkä enemmän blackout-osastolle, mutta mainittakoon asiasta täällä. Ensimmäistä avoliittoa oli takana noin 4-5 vuotta, tuli jotain asiaa vaimokkeelle, mutta perkele, en sitten millään muistanu kyseisen emännän nimeä, olin ihan vesiselvä silloin. Mietin nimeä tuommoiset 15 minuuttia ja oli pakko luovuttaa ja kävin kysymässä avokilta, että mikähän mahtaa olla neidin nimi ja aivan tosissani nyt asiaa kyselen. Onneksi otti huumorilla.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Joskus olen unohtanut laittaa kannun takaisin omalle paikalleen, kun olen edelliset kahvit sieltä putsannut pois. Tuloksena yllättäen kahvi pitkin pöytiä ja lattioita.

Tuossa eräänä aamuna jäin toviksi tuijottelemaan, kuinka vain osa kahvista menee pannuun. Katselin aikani ennen kuin sytytti, että keittimen voisi varmaan pistää pois päältä ja ottaa rätin käteen.

Mietin pari päivää, mikähän hommassa mahtoi mennä vituiksi, sillä olin muistanut sekä pannun että suodatinpussin. Tiskikonetta tyhjentäessä koneesta löytyi se irto-osa, johon suodatinpussi laitetaan, ja koin pienen ahaa-elämyksen...
 

vilho

Jäsen
Viikko sitten kaverin luona otin juomista jääkaapista ja siitä kun lähdin olohuoneeseen päin, koitin laittaa jääkaapin lukkoon auton avaimilla. Mietin että miksi ei vilkut nyt vilku eikä kuulu sitä lukkoon menemisen ääntä..
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Niinhän ne väittää, että aina silloin tällöin pitäisi keittää vettä/etikkavettä ja antaa mennä sellaisenaan keittimen läpi. Puhdistuu laite sillä.

Laitatteko te ne kahvinpurut yleensä sinne vesisäiliöön vai miten ihmeessä pelkkä veden keittäminen puhdistaa laitetta?
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Niinhän ne väittää, että aina silloin tällöin pitäisi keittää vettä/etikkavettä ja antaa mennä sellaisenaan keittimen läpi. Puhdistuu laite sillä.

Sitruunamehu on myös hyvä tähän tarkoitukseen, ihan sitruunasta itse puristettu.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Juu..

Syy miksi kahvinkeittimeen kerääntyy kalkkia ja rasvaa on se, että vesi kaadetaan useinmiten säiliöön samasta pannusta johon kahvi tiputetaan. Vaikka pannua huuhtelee, ei siitä lähde kaikki kahvinjämät pois.

Apukeino nro 1 on kaataa eri astialla vesi keittimen säiliöön, aina. Silloin ei kalkkia kerry.

Jos taas haluaa kalkista eroon niin osta kalkinpoistoainetta jota myydään juuri kahvinkeittimen puhdistamiseen. Tämänjälkeen pese vielä säiliö ja kaikki irtoavat osat erikseen.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Syy miksi kahvinkeittimeen kerääntyy kalkkia ja rasvaa on se, että vesi kaadetaan useinmiten säiliöön samasta pannusta johon kahvi tiputetaan. Vaikka pannua huuhtelee, ei siitä lähde kaikki kahvinjämät pois.

Apukeino nro 1 on kaataa eri astialla vesi keittimen säiliöön, aina. Silloin ei kalkkia kerry.

Jos taas haluaa kalkista eroon niin osta kalkinpoistoainetta jota myydään juuri kahvinkeittimen puhdistamiseen. Tämänjälkeen pese vielä säiliö ja kaikki irtoavat osat erikseen.

Kalkkia kertyy kyllä edelleen siitä vedestä, mutta sitä kahvin rasvaa ei tosiaan enää kerry keittimeen noin toimimalla.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Keitin taas vaihteeksi kahvia ilman vettä. Sen siitä saa, kun ei keskity siihen, mitä on tekemässä.
Surffailin äsken Nelosen kotisivuilla lukemassa paketista, jolla näkee KAIKKI SM-liigan ottelut. Havahduin hetken kuluttua harmittelemasta, ettei vielä ole tiedossa mitkä matsit ne näyttää.
Huoh.
 

Ylähirsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä liikkui aamulla mielessä? Herätyskello soi, olin oikeastaan jo hereillä ennen sitä. Noh, kello tosiaan pirisi, olin kuitenkin sitä mieltä, ettei herätyskelloa suinkaan tarvitse sammuttaa. Ainahan se pirisee iloisesti koko yön, eikö niin? Meni hetki ennen, kuin sain kuningasidean sammuttaa kellon.

Pari tuntia myöhemmin peloittelin näytöllä lentelevää kärpästä heiluttelemalla hiirtä. Jostain syystä otus ei pelästynyt.
 
Viimeksi muokattu:

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ti-ke yö, hyvä idea ottaa pari paukkua ja yrittää päästä eroon alkavasta flunssasta. Lähti lapasesta toki...Hienosti hoidettu aivot, kiitti vinkistä että flunssa ei tule jos dokaa.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Menin eilen ajamaan partaa niin ensin tartuin hammasharjaan ja rupesin harjaamaan hampaita. No sekös itseäni nauratti. Mutta tämän jälkeen sitten rupesin parran ajoa valmistelemaan ja pistin hiusgeeliä partaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös