. Mitään ei kuulunut. Olin "vastannut" puhelimen herätykseen.
noi on pahoja. Kännykän kanssa ei pitäisi leikkiä herätyksellä, vaan käyttää oikeaa vekkaria, koska aina siinä on vaarana, että aivot pelleilee.
Huvittavia on myös ne, jolloin aivot eivät "muista" mitä kieltä puhuvat. Saksassa aikanaan mulla soi lankanumero, heräsin ja vastasin siihen. Olin jo jonkun aikaa puhunut saksaa sinne kunnes tajusin, ettei soittaja osannutkaan saksaa. Se oli puhunut mulle koko ajan englantia, enkä ollut huomannut sitä.
Toinen vähän kiusallisempi tilanne tapahtui yöelämässä Düsseldorfissa. Olin ensin nukkunut Suomessa tosi vähän ja lähtenyt aamulennolla muistaakseni Hampuriin. No kävin siellä ensin tapaamisessa, sitten menin tapaamiseen Bielefeldiin. Siellä alettiin kiskoa ja päädyttiin yökerhoon, jossa tuli otettua ihan reilusti. Aamulla nukuin pommiin, vaikken paljon ehtinyt nukkuakaan, paikallinen kollega oli yrittänyt soittaa, että hän on aulassa. No ei kun kamat päälle ja ajamaan Düsseldorfiin, siellä suoraan messuille. Sitten loppuiltapäivästä tulee suomalainen kaverini, joka oli Amsterdamissa duunissa. Yritin selittää, että pitää mennä ottaa päikkärit ensin, kun hän lähti hotellille ja mulla oli vielä vähän tekemistä. Sitten hän soittaa, että on varannut pöydän El Lazosta. No enhän mä ehdi mitään lepäämään, vaan taas tukkaputkella safkalle ja viihteelle. Jossain vaiheessa sinä iltana/yönä unohdin suomen kielen. En osannut puhua enää kuin saksaa. Yritin kääntää niitä lauseita suomeksi, muttei meinannut millään onnistua. Tuli sellainen lähes paniikin omainen fiilis, kun oli asiaa, mutta se asioiden viestiminen kaverille oli hirvittävän työlästä. Jossain vaiheessa annoin periksi ja aloin puhua enää pelkkää saksaa.