Aivot, mitä vittua nyt taas?

  • 390 589
  • 1 652

PlayMacher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Rovaniemen Kiekko, HIFK, Rangers.
Kun kirjottelin tohon yhteen ketjuun niin muistin erään kommentin jonka Jarmo Kekäläinen on sanonut noin 6 vuotta sitten eräässä haastattelussa. Jäin sitten oikein ihmettelemään että miten tollasta voi loppujen lopuksi muistaa. Sitten hiffasin että en varmaan muista yhtään kommentia jonka mummi vainaa on minulle joskus sanonut, tai minkälaisen puheen isä piti kun sain valkolakin. Sen sijaan muistissa on kaiken maailman lätkä triviaa. Oikeasti veti vähän hiljaseksi kun jäin pohtimaan asiaa.
Kyllä ne tärkeätkin asiat on siellä muistin syövereissä, niitä ei vain saa pintaan arjen keskellä ja sillälailla pinnistämällä. Muistan minäkin helposti esim. kuka teki tasoitusmaalin Norjaa vastaan -96 (Niinimaa) tai sitten muistista ei poistu jotain turhaa, osaan mm. vieläkin ulkoa ensimmäisen tyttöystäväni puhelinnumeron, joka oli käytössä ainakin vuonna 2000.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Tappara-HPK meni jatkoeriin ja minä erätauolla suihkuun. Kun tulin suihkusta, jatkoerää oli pelattu jo pari minuuttia. Piti oikein tv-ruudusta tihrustaen varmistaa että peli on edelleen tasan. Sitten vasta tajusin, että tuskin peliä enää jatkettaisiin jos numerot olisivat ehtineet muuttua.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tappara-HPK meni jatkoeriin ja minä erätauolla suihkuun. Kun tulin suihkusta, jatkoerää oli pelattu jo pari minuuttia. Piti oikein tv-ruudusta tihrustaen varmistaa että peli on edelleen tasan. Sitten vasta tajusin, että tuskin peliä enää jatkettaisiin jos numerot olisivat ehtineet muuttua.
Vein koiran erätauolla ulos ja tokaa minuuttia pelattiin, kun pääsin takaisin telkun lämpöön. Arvaa, mitä tein ensimmäisenä.
 

A Siente

Jäsen
Kotiin tullessa laitoin avaimet eri paikkaan kuin yleensä. Hetken olin ja mietin et joku on nyt väärin. Katsoin ettei avaimet ole siellä missä pitää. Ajattelin että oon varmaan pudottanu ne ulos ja olin jo lähössä etsimään. Ovella aloin miettimään et milläs mä tulin sisälle.
 

hege

Jäsen
Etäpäivää vietän ja jotenkin järkeilin että kahvipannu on fiksua laittaa jääkaappiin siihen maidon viereen niin että molemmat löytyy helposti. Ei sitten löytynyt, siis helposti eli siinä kohtaa logiikka petti tai etsintävaiheessa ei kyetty samaan päättelyn tasoon. Yllättävän äkkiä lasipannussa kahvi näemmä jäähtyy, no onneksi se sitten kaunistaa senkin edestä.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Autossa on puhelimen handfree bluetooth-yhteyden kautta. Eli kun ajaa autoa ja soittaa puhelimella, niin se yhdistyy automaattisesti auton audiojärjestelmään. Mutta, kun pari päivää sitten istuin apukuskin paikalla ja piti soittaa, nostin puhelimen normaalistin korvalle, mutta kun radio hiljeni ja puhelun yhdistämisääni alkoi kuulua radiosta, aivoni ihmettelivät, että miten hitossa se voi yhdistää handfreehen, vaikka en edes aja autoa.
 

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
Keittelin aamukahvit ja astelin jääkaapille hakeakseni sumpin joukkoon vähän kahvimaitoa. Otin jääkaapista huulirasvapuikon (kyllä, säilytän huulirasvaa jääkaapissa, sillä en pidä liian pehmeästä huulirasvasta. Jääkaappikylmänä siinä on parempi huulituntuma), kävelin takaisin kahvinkeittimelle, avasin puikon ja yritin lorotella sitä kahvin joukkoon. Ei onnistunut. Piti mennä takaisin jääkaapille ja ottaa se kahvimaito sieltä...
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Ajattelin tehdä eilen uunimakkaraa illan päälle ja hifistelin siihen sinappia ja vähän salaattia kylkeen. Muuten ihan hyvä idea mutta uuni jäi hiukan vajaateholle. Lampunvalossa harvemmin kypsyy mutta ehkä parempi näin.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Eilen oli silleen hauska tilanne. Olin päivän touhunnut mm. pihahommia ja siinä illalla yhden olusen kanssa selailin tabletilla teksti-TV:tä. Yhtäkkiä huomasin, että niin joo pikkuleijonillahan oli peli myös eilen. Suomi - Valko-Venäjä löytyi sivulta 625 ja tilannekin näytti olevan 4-0. Rupesin siitä alhaalta katsomaan sitten että ketkä ovat tehneet maalit, että olisiko vaikkapa Kärpistä Rädyn veljekset päässeet tehoille. Siinä hetken kummastelin että saatana kun on oudon oloisia nimiä, että eihän nämä kuulosta suomalaisilta ollenkaan. Siinä meni varmaan 10 sekuntia valehtelematta ennen kuin tajusin katsoa, että miten päin ne joukkueet olikaan. Se olikin Valko-Venäjä - Suomi se 4-0.

Ei suostuneet aivot helpolla uskomaan, että tilanne olisi voinut olla tuo...eikä ne meinaa uskoa vieläkään.
 

A Siente

Jäsen
Tänään Kärpät - HPK maame laulun aikana mietin vakavissani, että minkä takia se laulettiin vain toiselle joukkueelle. En tiedä mistä sain päähäni et se pitäis laulaa molemmille erikseen. Välillä ajatukset menee ihan outoja reittejä.
 

teppana

Jäsen
Tänään Kärpät - HPK maame laulun aikana mietin vakavissani, että minkä takia se laulettiin vain toiselle joukkueelle. En tiedä mistä sain päähäni et se pitäis laulaa molemmille erikseen. Välillä ajatukset menee ihan outoja reittejä.

Änärissä vedetään molemmat jos on känädä ja jenkit vastakkain. Varmaan sieltä tuo tulee.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä vittua aivot. Istuin yöllä paskalle. Pienen hetken nautittuani tästä tunteesta, aloin ihmetellä lämmintä tunnetta persposkissa. Aloin hivuttamaan silmiäni kohti kusivehkeitä ja huomasin, että bokserit ovat vielåkin jalassa.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sitä U18-kisojen Suomi-Tsekki-matsia katsellessa mietin, että kaksi vuotta sitten U20-maajoukkue joutui karsimaan paikastaan. Tämähän on sama ikäluokka, käykö taas samoin? Mietin jopa, että ketkä näistä olivat mukana silloin, kun ei tullut ketään heti mieleen. Miro Heiskanenhan silloin ainakin pelasi, mutta se on nyt NHL:ssä. Siinä vaiheessa vihdoin leikkasi, että ei tämä olekaan mikään Benjamin Buttoneiden maajoukkue.
 

Glove

Jäsen
Foorumin maajoukkue-osiota selatessa aivot heitti kirjaimet sekaisin ja hetken ihmettwlin, että mitä? Natsien maajoukkue? Tarkemmin katsottuna kyseessä oli tietenkin naisten maajoukkue.
 

teppana

Jäsen
Heräsin just päikkäreiltä ja keittelin kahvit. Otin kupillisen kahvia ja tein samalla lasillisen sellaista vitamiinipore-juomaa. Molemmat juomat oli keittiön tiskillä ja hain jääkaapista maitoa kahviin. Ihan pokkana kaadoin maitoa vitamiinijuomaan ja ajattelin vain "aika veikeän väristä tää vitamiini" samalla kun lorottelin ihan kunnolla maitoa sinne sekaan. Tässäkään vaiheessa ei aivot sanonut mitään. Maito takas kaappiin ja juomien kanssa pöytään. Otin siemauksen kahvia ja mietin että perhana, en muistanu laittaa tähän maitoa. Vasta siinä vaiheessa kun otin maidon uudestaan jääkaapista tajusin mitä olin tehnyt.

Aivan uskomatonta. Oli toki aika kova työviikko takana ja aika tokkurainen olin ku heräsin. Mutta silti.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Siis ei helvetti, kirjotin just taas yhen rakkausrunon mun täst ns. ensirakkaudesta. En tiiä mikä vittu mun aivoja risoo ku sorrun kerta toisensa jälkeen ikävöimään tätä samaa ihmistä ja pian ennen kuin huomaankaan, oon runoillu 24 rivin edestä sangen herkkiä riimejä muijasta, joka mun on pitäny unohtaa lopullisesti vaan joku 69 miljoonaa kertaa.

Välil sitä oikeesti toivois et tää mun pitkään jatkunu sinkkuus loppuis vihdoin, sillä se lienee nyt ainut tapa kääntää lopullisesti uusi lehti elämässä etten enää sorru näihin ajoittaisiin aivopieruihin hetkellisen kaipuun vallatessa mieleni. Romantikon sydän ja vuosia kestävä sinkkuus on huono yhdistelmä, sen mä kyl sanon. Don't be like me.

PS. Pidän kuitenkin tämänkertaisen runon henkilökohtaisena enkä siis julkaise sitä tuolla runoketjussa, vaikkakin olen nyt sinne osittain @Punamusta nkin aktiivisuuden ansiosta viime aikoina julkaissut useasti riimejäni. Mutta johan taas vituttaa tämä legendaarinen "tyhmästä päästä kärsii koko kroppa" ilmiö. Miten ihmeessä yksi muija voi sekoittaa pasmat vuosiksi ja yhä vuosiksi? Voin ihan rehellisesti sanoa, että en haluaisi ajatella häntä enää sekuntiakaan, mutta jokin kumma minut silti ajaa kerta toisensa jälkeen ikävöimään ja haaveksimaan. Huohhelis.

No niin, vuodatukset vuodatettu. Kiitän, kuittaan ja koitan pikkuhiljaa mahdollisuuksien mukaan painua tästä nukkumaan. En kyllä tiedä miten tuo tulee onnistumaan, kun eilenkin venyi tonne aamuseittemään asti. Lupaan kyllä itselleni korjata rytmini heti kunhan Stanley Cupin finaalit on taputeltu. Mahollisen työllistymisenkin kannalta parempi, että ei nyt ihan mopo karkaisi käsistä taas näiden valvomisien kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Eipä ole osunut eteen tällaisia kiperiä päänhiertäjiä, joten en rohkene kommentoimaan tätä kovin paljon. Et ilmeisesti kovin mielelläsi muistele koko tyttöä jostain syystä, joten siksi ottaa kuulaan muistella häntä, ja edes runoilla hänen vuokseen. Lykkyä tykö siihen, että saisit uuden naisen elämääsi vielä tässä jonakin päivänä.
Joo, sua ei tainnu sillon viel oikeen vapaal puolel näkyillä mut kirjotin alkuvuodesta 2018 "Naisasiat"-ketjuun pitkät ja riipaisevat tekstit samaisesta naisesta koittaessani helpottaa sydämeni taakkaa. Vittu, ei ikinä sais ihastua/rakastua liian kovaa liian aikasin koska se pudotus sieltä paratiisin porteilta oli ainakin itselleni yksi pitkä maanpäällinen helvetti ja tuskien taival. Nyt mul meni melkeen koko alkuvuosi ilman että juurikaan viis veisasin tästä koko naisesta kunnes jokunen viikko näin taas hänestä unta ja sen jälkeen on ollut vaihteeksi vähän vaikeempaa olla muistelematta kaikkea ja haaveilematta jostain, mikä ei kaiken järjen mukaan tule elämässäni ikinä realisoitumaan. En aio valehdella saati kierrellä; just nyt olisi ihana ja passeli aika rakastua johonkin uuteen ihmiseen ja aloittaa niinsanotusti uusi sivu elämässä..

Paniikissa ei synny kyllä ikinä järkeviä pelisiirtoja.
Truer words have never been said.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Koko aamun olen etsinyt kenkiä pukuuni kotona. Jonkun sellaisen kaksi ja puoli tuntia. Ei auta, ei löydy, lähdettävä kauppaan. Ajan Prismaan siinä toivossa, että siellä olisi halvat joita nyt yhdet juhlat voisi pitää. Tulen kaupasta ja kappas, autossa huomaan kenkien jääneen kauppaan katsomatta edes hyllylle päin. Ainut mikä tarttui mukaan oli evästä. Eiköhän takaisin kauppaan.

Tarinalla on sellainen jatko, että kotiin päästyäni löysin kenkäni kaapista, johon olin vielä kertaalleen katsonut. Kivat temppuilut tälle aamulle. Onneksi alan valmistautumaan ajoissa.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Kävin päivällä kaupassa ja ostin leipää. Laittaessani leipää ostoskoriin muistutin itselleni, että margariinia kyllä on mutta juusto on loppu, sitä pitää ostaa myös. Kassalla tajusin että juusto unohtui, mutta annoin olla. Muutama tunti myöhemmin alkoi tehdä mieli leipää juustolla, joten ei kun lähikauppaan sitä hakemaan. Samalla ostin muutakin, ja ostoskassia jääkaappiin tyhjentäessäni tajusin ostaneeni margariinia enkä juustoa. No eipähän ainakaan margariini pääse loppumaan kesken.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Laha

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Hyppäsin tänään bussista pois ja siinä heti bussin lähtiessä liikkeelle havahduin siihen, että puhelin ei perkele ole taskussani. Se oli varmaan pudonnut bussin penkille, joten lähdin täysiä juoksemaan sen perään. Edessä häämötti liikennevalot, minkä jälkeen on seuraava pysäkki ja arvelin, että saan sen bussin juostua kiinni ennen seuraavaa pysäkkiä. Valot ei kuitenkaan olleet suosiolliset ja bussi sai liikaa tasoitusta, joten en ehtinyt.

No, eipä siinä sitten mitään kun huomasin tämän jälkeen, että olinkin laittanut puhelimen taskun sijaan laukkuuni...
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hyppäsin tänään bussista pois ja siinä heti bussin lähtiessä liikkeelle havahduin siihen, että puhelin ei perkele ole taskussani. Se oli varmaan pudonnut bussin penkille, joten lähdin täysiä juoksemaan sen perään. Edessä häämötti liikennevalot, minkä jälkeen on seuraava pysäkki ja arvelin, että saan sen bussin juostua kiinni ennen seuraavaa pysäkkiä. Valot ei kuitenkaan olleet suosiolliset ja bussi sai liikaa tasoitusta, joten en ehtinyt.

No, eipä siinä sitten mitään kun huomasin tämän jälkeen, että olinkin laittanut puhelimen taskun sijaan laukkuuni...
Tää on kyllä niin klassinen. Sydän jättää muutaman lyönnin välistä, kun sitä kännykkä ei tunnekaan oikeanpuoleisessa taskussa. Aina se löytyy jostain repusta/laukusta.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Kuten varmaan moni täällä jo tietääkin, niin kyllä, pelaan yhä aktiivisesti Pokemon Go:ta. Pidettyäni huhti-kesäkuun välillä pientä lomaa pelistä, niin nyt olen heinäkuun alun jälkeen ollut jälleen tosi aktiivinen ja tänäänkin meni monta tuntia hunttaillessa ulkona.

Miten tämä aihe liittyy tähän ketjuun? Noh.. mulla on toi Pokemon Go Plus-ranneke ja laitoin sen sunnuntai-iltana olemaan huomioimatta pokestoppeja jotta en vahingossa täytä munavarastoani yhdellä uudella munalla sillä halusin jättää varmuudeksi kaksi munapaikkaa kävelypalkinnoille, jotta mulla olisi paremmat saumat saada 10km muna.

Noh, eilen pidin sitten aika lailla välipäivää PoGosta ja tänään kun lähdin taas tuossa iltapäivällä kahden maissa liikkeelle, niin plussa tietysti lauloi koko ajan. Tuli siinä autuaan tietämättömänä käytettyä ranneketta noin viisi tuntia siten, että siinä oli koko ajan tuo pokestoppien huomiominen ruksattuna asetuksista pois. No niinhän siinä sitten kävi että multa loppui viiden tunnin jälkeen kokonaan punaiset pallot, jotka ovat ainoita palloja mitä plussa voi käyttää... Hieman ehkä pänni että varta vasten eilen keräämäni pallovarastot tyhjenivät viidessä tunnissa hölmön unohdukseni takia.

Nyt on kyllä taas palloja huomista varten, mutta tunti siinä meni että sain pallovarastot taas edes siedettävään kuntoon.
 

Laha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joensuun Kiekko-Pojat, TPS
No niin tämmöstä tällä kertaa. Kalsareita oon viemässä pesukoneeseen. Vessaan pääsen niin pöntön luukku auki ja kalsarit sinne ja luukku kiinni. Sit typerä "mitäs vittua nyt"-ilme naamalle ja noukkimaan kalsarit pytystä.

Vahvaa suorittamista. Siinä se pesukone on vieressä, mutta silti.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Olin vuoden tipattomalla "pari vuotta sitten..". No fb kertoi äsken että tasan 10 vuotta sitten juhlin tuon vuoden tipattomuuden loppumista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös