Eilinen episodi kauppareissulla pisti kyllä miettimään minnekä sitä vielä joskus joutuu omien aivopierujensa kanssa.
Kävin kaupassa, ostokset olivat jo menneet kassaneidin ohi ja bonuskortinkin olin jo siinä välissä vilauttanut, kunnes lompakkoa tarkemmin kaivaessa huomasin pankkikortin puuttuvan. Sovittiin sitten kassaneidin kanssa, että ostokset jää hihnalle ja käyn kotoa kortin hakemassa. En ollut yhtään varma koko kortin olinpaikasta, mutta epäilin sen kotona sitten olevan. Kotiin päästyä helpotus oli suuri, kun huomasin pankkikortin keittiön pöydällä jonkun Stadiumin klubikortin kanssa. Otin kortin sitten haltuun ja ajoin takaisin kaupalle. Kaupan ovella sitten kaivoin jo korttia valmiiksi esille, ja huomasin ottaneeni ainoastaan sen VITUN Stadiumin kortin mukaan. Eihän siinä taas kuin kotiin ja tällä kertaa tarttui sitten se pankkikorttikin matkaan.
Jälkikäteen kun asiaa mietin, niin olin kyllä kotona noteeranut pankkikortin, mutta silti ottanut vain se Stadiumin kortin mukaan. Kassaneidilläkin oli sellainen virne naamalla, että varmasti oli huomannut meikäläisen käyneen siinä kaupan ovella uudestaan vain todetakseni sen pankkikortin edelleen puuttuvan.
Kauppa oli tietysti aivan täynnä ihmisiä ruuhka-aikaan ja olisihan se ollut hieno tilanne, kun uudestaan tulet kassalle maksamaan niitä ostoksia, jotka ovat toisen hihnan vartin ajan tukkineet ja kaivatkin lompakosta Stadiumin kortin esiin. "-Öhh, ei mulla ole vieläkään sitä pankkikorttia mukana..."