ACN ilmaiset puhelut

  • 81 808
  • 689

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
hekiltä ansiokas selvitys ja lisätään siihen vielä yksi asia:

Miksi ACN-liittymä sitten on syvältä?

Koska samalla kun ostatte liittymiä te keinotekoisesti pidennätte firman tekohengitystä ja annatte lisää rahaa ylälinjalle, eli toisinsanoen oma säästönhalunne käytännössä aiheuttaa ennemmin tai myöhemmin isolle osalle myöhään mukaan tulleille taloudellisia tappioita, kun verkosto aikanaan kaatuu.
Mitä enemmän nyt siihen liittyy, sitä suurempia odotuksia se lataa uusille jälleenmyyjille ja toisaalta houkuttelee isomman joukon myyjiä mukaan.

En rupea saarnaamaan teille moraalista, koska en itse tässäkään suhteessa sinänsä siitä välitä. Hupaisaa tosin että se olen minä, joka joutuu tästä asiasta (monien muitten lisäksi) mainitsemaan.
Toiset boikotoivat ranskalaisia viinejä Mururoan räjäytysten takia, toiset eivät osta lapsityövoimalla tehtyjä lenkkareita.
Itselleni on aivan sama mitä ostatte, mutta kenenkään ACN-liittymän hankkineen moraali ei ole putipuhdas.

Ja kuten heki totesi, ennemmin tai myöhemmin ketju kyllästyy ja ihmiset rupeavat huomaamaan että se 700€ investointi ei täytykään koskaan, koska kaikilla halukkailla jo on ACN-liittymä.
On esitetty varsin selkeitä laskelmia, miten ACN:n toiminta tuskin voi olla kannattavaa noilla hinnoilla, joten ennemmin tai myöhemmin puheluhintoja tullaan nostamaan. En usko että jälleenmyyjien liittymismaksuja on koskaan tarkoitettukaan kattamaan puhelutoiminnan kustannuksia, suurimmassa osassa vm-firmoja nämä rahat menevät useimmiten ylälinjalle.

Eli taas kerran, katsotaan vieläkö jouluna puhutte ilmaiseksi toiseen ACN-liittymään ja arvioidaan tilannetta sitten.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti varjo
hekiltä ansiokas selvitys ja lisätään siihen vielä yksi asia:

En rupea saarnaamaan teille moraalista, koska en itse tässäkään suhteessa sinänsä siitä välitä.

On kerrankin mukava olla "samalla" puolella, ettei aina tarvi vääntää peistä toista vastaan...
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti kapa76
Eri ihmisiä kiinnostaa eri asiat, kuten eri ihmisillä on erilaiset kuluttajakäyttäytymiset.

Tiedä sitten miten verkostoitua markkinointia, mutta itseäni lähinnä kiinnostaa Tupperveera -konsepti. Kyseessä lie kotiesittelyinä järjestettävät ''tyttöjen illat'', joissa paikalle pelmahtaa seksin suurlähettiläsdaami esitellen kikattaville kotirouville matkalaukullisen erilaisia avioseksiä rikastuttavia vermeitä, hepeneitä, jatkeita ja stimulantteja. Kotirouvat kilvan hipelöivät kiemurtelevia, surisevia ja nylkyttäviä aparaatteja. Ne kerran ostamalla lähikontaktit lähikavereihin ovat ilmaisia operaattorista riippumatta. Sata euroa on pieni pyydetty talousraha tässä asiayhteydessä ja miehet levittävät lompakkonsa kuin syömään pyytäessä. Osa toimii pattereilla ja osa verkkovirralla, joiden verkot ovat useimmiten kunnossa tyyliin 'plug-and-play'. Kuuluvuusalueina toimii kaikki mestat, joissa on töpseli tai jatkojohto lähellä edellyttäen toki maksettuja sähkölaskuja tai eheää Duracell-varastoa. Liittymää suositellaan vaihdettavan mahdollisimman harvoin, jottei saa niskaansa kovin löyhästisuhtautuvaa mainetta. Verkostoa ansiokkaasti levittävät saavat alennuksia, bonuksia ja ekstrakikottimia avioelämän piristeeksi. Kotiesittelyissä voi myös kilauttaa kaverille, kysyä yleisöltä tai ehdollistaa valinnan periaatteella 'fifty-fifty'. Itsehän ottaisin molemmat.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
En ole lukenut ketjua alusta asti (liian paljon asiaa), joten seuraava spekulaationi voi olla jo esitetty.

Olen ihmetellyt, miksi Telia-Sonera antoi ACN:lle 040-alkuisen operaattoritunnuksen? Lieneeköhän ajatus, että tulevaisuudessa ACN sulautuu Telia-Soneraan "sopivalla hinnalla"? Itselleni tällainen ajatus on juolahtanut mieleen.
 

Ziran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Tappara ja Le Bleu-Blanc-Rouge
Viestin lähetti Pärde
Tämä on muutenkin oma yleispätevä politiikkani; olkoot ihmiset jehovan todistajia, homoseksuaaleja, verkostomyyjiä tai mitä tahansa, kunhan eivät tule minulle ideologiaansa/elämäntapaansa kauppaamaan. Jos olen jostain tuotteesta/palvelusta/what ever kiinnostunut, hakeudun kyllä sen pariin.

Mutta jos sinä et olisi jostain asiasta edes kuullut, niin ethän sinä edes ottaisi selvää. Eli pitää mainostaa.

Eikö mainonta ole tuputtamista? Jos jehovan todistajat, homoseksuaalit tai verkostomyyjät pistäisivät maikkarille spotin parhaaseen katseluaikaan niin mikä haloo siitä syntyisikään.

Mikä on tuputtamisen ja mainonnan raja?
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti Senior
- - -
Tupperveera -konsepti. Kyseessä lie kotiesittelyinä järjestettävät ''tyttöjen illat'', joissa paikalle pelmahtaa seksin suurlähettiläsdaami esitellen kikattaville kotirouville matkalaukullisen erilaisia avioseksiä rikastuttavia vermeitä, hepeneitä, jatkeita ja stimulantteja. Kotirouvat kilvan hipelöivät kiemurtelevia, surisevia ja nylkyttäviä aparaatteja. - - -

Haa, olet tainnut olla itsekin paikalla...! Vastaavia juttuja ovat olleet myös seksialusasuja esitelleet konsulentit. Vaan mikäs se siinä, jos kysyntää on niin myyntiäkin riittää.

Muuten olen sitä mieltä, että saahan sitä ihminen myydä ja kaupitella mitä haluaa, kunhan tehdään se pykälien puitteissa. Jokaisen sitten pitää itse harkita, kuinka käyttää ystävä / tuttavaverkostoa hyväkseen ja miten.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Lukaisin jostain viime viikonvaihteen lehdestä ACN:ää koskevan jutun ja siinä ainakin vihjattiin, että ilmoitus 130000 liittymästä olisi bullshittiä. Hommaa perusteltiin sillä, että Soneran verkkoa käyttäviä vuokraliittymiä on yhteensä reilut 170 000 niistä Saunalahden liittymiä on n. 140000. ACN-liittymiä on tuon matematiikan mukaan tässä maassa vain reilut 30 000.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti mirasane
ACN-liittymiä on tuon matematiikan mukaan tässä maassa vain reilut 30 000.

Ottamatta kantaa itse asiaan, tähän vm-toiminta juuri perustuu. Levitellään paljon kauniita lukuja, ja kerrotaan miten nyt juuri heillä on ratkaistu kaikki logistiikka- ja markkinointiongelmat jollain naurettavalla poppakonstilla, mikä ei jotenkin ihmeessä ole tullut kenenkään mieleen aikaisemmin. Harva vm-väite yleensä kestää päivänvaloa jos repäistään näkyviin faktapohjaiset luvut, mutta jos lukuja ei ole olemassakaan, niin eihän niitä voi vääriksikään todistaa.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Näinhän se menee. Liittymiä oli vuoden vaihteessa n. 30.000 kpl, ja kun edustajia oli n. 5000-7000 kpl, niin pelkästään edustajien osuus oli liittymistä oli aika suuri.

Mielenkiinnolla odotan Soneran Q1 osavuosikatsausta, josta saadaan uudet luvut. Veikkaan, että ACN:n liittymiä on silloin enemmän kuin tuo 30 k, mutta ei missään nimessä väitettyä 100.000 kpl.

Ja Kun mennään loppuvuoteen, ja vuoteen 2005, niin liittymien määrä on kääntynyt laskuun. Kovin huuma on varmasti ohi, ja kohta alkaa ACN:stä myös liittymäpako. Huomattava osa ACN liittymien ottajista on taatusti puheaikatarjousten kärkkyjiä, ja hyvä tarjous joltain oikealta operaattorilta tuo huomattavan osan takaisin muille.

Myös se, että ACN- edustajien määrä tulee väistämättä kääntymään laskuun (7000-10000 edustajaa ei missään nimessä ole kestävä määrä, että keskimääräinen edustaja ansaitsisi), joten myös pettyneiden edustajien/tuttujen/sukulaisten liittymät menevät varmasti osiltaan vaihtoon. Kyse on enää ajasta. Näin käy kaikille vm- firmoille, väistämättä. Yhteistä on se, että mukana olevat eivät tajua sitä ennen kuin juna on jo törmännyt seinään ja vahingot ovat jo tapahtuneet.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti heki
Myös se, että ACN- edustajien määrä tulee väistämättä kääntymään laskuun (7000-10000 edustajaa ei missään nimessä ole kestävä määrä, että keskimääräinen edustaja ansaitsisi), joten myös pettyneiden edustajien/tuttujen/sukulaisten liittymät menevät varmasti osiltaan vaihtoon. Kyse on enää ajasta. Näin käy kaikille vm- firmoille, väistämättä. Yhteistä on se, että mukana olevat eivät tajua sitä ennen kuin juna on jo törmännyt seinään ja vahingot ovat jo tapahtuneet.

Ja minä olen ihmetellyt sitä, että mitä hemmettiä oikeasti ACN aikoo tehtä toukokuun lopun jälkeen? Silloinhan tämä ilmaiset puhelut kavereille -kampanja päättyy. Millä näitä sitten myydään, miksi sitten joku enää ostaisi liittymän kaveriltaan? Ja vielä pidemmälle, niin eikö se markkinoinnin puuttuminen sitten mahdollistanutkaan näitä ilmaisia puheluita jatkuvasti, vai olisiko sittenkin käynyt niin että se olikin se edustajien aloitusmaksu? (buahaha)
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Carlos
Ja minä olen ihmetellyt sitä, että mitä hemmettiä oikeasti ACN aikoo tehtä toukokuun lopun jälkeen? Silloinhan tämä ilmaiset puhelut kavereille -kampanja päättyy. Millä näitä sitten myydään, miksi sitten joku enää ostaisi liittymän kaveriltaan? Ja vielä pidemmälle, niin eikö se markkinoinnin puuttuminen sitten mahdollistanutkaan näitä ilmaisia puheluita jatkuvasti, vai olisiko sittenkin käynyt niin että se olikin se edustajien aloitusmaksu? (buahaha)

Kyllähän lähes 700 €:lla yksityishenkilö puhuisi aika kauan "ilmaiseksi". Jos keskimääräisen suomalaisen yksityishenkilön kuukausittainen puhelinlasku olisi 35 €, niin johan tuolla aloitusmaksulla puhuisi kaikkiin liittymiin lähes 1,5 vuotta "ilmaiseksi".

Kun Soneran q1 ja q2 tiedot tulevat julki, niin pyramidi alkaa kaatua. ACN:n kaltaisen verkostofirman olisi kasvettava koko ajan järkyttävää vauhtia, jotta viimeksitulleetkin saisivat omansa pois. Kun liittymämääristä tullaan huomaamaan, ettei todellinen kasvuvauhti ole enää lähelläkään sitä, mitä pitäisi olla, alkaa edustajien irtautuminen.

ACN:n kultaaika oli ja meni vuoden 2003 lopulla ja aivan alkuvuodesta 2004. Kriittinen piste on saavutettu, ja nyt kasvu on hidastunut. Seuraavaksi tulee eteen kutistuminen, joka kiihtyy vuoden loppua kohti mentäessä.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti Carlos
Ja minä olen ihmetellyt sitä, että mitä hemmettiä oikeasti ACN aikoo tehtä toukokuun lopun jälkeen? Silloinhan tämä ilmaiset puhelut kavereille -kampanja päättyy. Millä näitä sitten myydään, miksi sitten joku enää ostaisi liittymän kaveriltaan?

Miksi kukaan enää ostaa viinaa Alkosta kun sitä kantaa omaan käyttöön melkein niin paljon kuin haluaa. Kylläpä ihmiset on tyhmiä kun ei tuota tajua.

Ilmoitettu edustajamäärä täällä hyväksytään FAKTANA (tosin jopa 3000 ihmisen heitolla, ei paljon), mutta liittymämäärää ei. Onneksi ihminen ajattelee vain järjellä, ja tuossahan on ilmoitettu vain ja ainoastaan tosiasiat.
Kukaan ei esimerkiksi vaivautunut miettimään olisiko täällä esitetty 30.000 liittymää vuodenvaihteessa, ne liittymät jotka oli jo avattu? Saa miettiä ihan omilla aivoilla.

(11.02.2004; ACN:lla oli 172.000 avattua ja/tai avausta odottavaa liittymää. PS: älä kuitenkaan laske 2x172.000)


Heki...höpö höpö. Sinullekin voi olla katkeraa huomata, että ACN on tullut jäädäkseen. Odota vaan kun sähköpalvelut alkavat. Fortumilla ja Vattenfallillahan oli jo kova kiire pudotella niitä hintoja.

---------------

edit: ihan vertailuksi eilinen oma laskuni:
-kaikki kotimaan lanka- ja kännykkäpuhelut: aika 9:38:07 (eli 578min), 33,19€ eli 0,0574 €/min.
Sama minuuttimäärä vanhalla liittymälläni olisi ollut 89,59€ (eli 0,155€/min)

NOT BAD?
 
Viimeksi muokattu:

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Ihan mielenkiinnosta kysyisin palstan ACN:n myyjiltä, että myyttekö verkostoa vai tuotetta?
Eli myyttekö ensisijaisesti liittymiä vai haetteko uusia jälleenmyyjiä?

Ja jos palstalla on yrittäjiä, niin voisin kysyä pidättekö kauppasuhteet erossa ystävyyssuhteista vai menevätkö nämä ristiin?
Kumpi oli ensin, liikesuhde vai ystävyyssuhde?
Jos toinen menee puihin meneekö myös toinen?
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti msg
Ja jos palstalla on yrittäjiä, niin voisin kysyä pidättekö kauppasuhteet erossa ystävyyssuhteista vai menevätkö nämä ristiin?
Kumpi oli ensin, liikesuhde vai ystävyyssuhde?
Jos toinen menee puihin meneekö myös toinen?

Vastaan näin.
Kun minun kaverini soittavat minulle ja kyselevät "mihin hintaan saisin seuraavat tuotteet?", "saisinko alennusta näistä?", ni kumpi siinä tulee ensiksi? Ystävyyssuhde vai liikesuhde? Vai käytetäänkö minua hyväksi ja ollaan vain sen takia ystäviä/kavereita, että saa näistä tavaroista alennusta? Oikeasti en edes sellaista ajattele, mutta laitoin sen takia, koska täälläkin on esitetty, kuinka ystävyyssuhteet kärsivät.

Minulle ystävät ja kaverit ovat tärkeimmät. On minullakin kavereita joilta olen saanut alennusta esim. vaikka levyistä, stereoista, televisioista jne jne, mutta yhtäkään ihmistä ei roiku minun kaverilistassani sen takia, että hyötyisin näistä jotain.

edit: sorry, vähän kiireessä vastattu, mutta toivottavasti tuossa oli jotain järkeä.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Yrittäjänä olen mukana myös vastaavassa liiketoiminnassa. En silti välitä pätkääkään siitä, jos kavereita tai sukulaisia ei kiinnosta tuotteet/toiminta. Suomessa yrittäminen kaikissa muodoissa on surkella tasolla. Ihmiset ovat skeptisiä ja pelkäävät kaikkea uutta. Osaltaan protestanttinen kulttuurimme ruokkii tätä. Voi poijaat, että vielä moni poika ja tyttö joutuu itkemään, kun Suomessa globalisaation ja teknisen kehityksen seurauksena alkavat todelliset irtisanomiset. Ne ovat Pohjoismaissa vasta alussa, trust me.
Yrittäkää ja muistakaa, että ainakin kaksi kivijalkaa pitää olla. Mulla on kolme, joten pystyssä pysytään aina.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Korak
Heki...höpö höpö. Sinullekin voi olla katkeraa huomata, että ACN on tullut jäädäkseen. Odota vaan kun sähköpalvelut alkavat. Fortumilla ja Vattenfallillahan oli jo kova kiire pudotella niitä hintoja.

Myyttekö te sähköäkin ihan ovelta ovelle ja kavereille sekä kaverin kaverille? Kyllä tuolle teidän kaverien kesken ilmaiselle sähkölle varmasti juu on kysyntää ja sähkökauppaan tuo verkostomarkkinointi vasta onkin kuin tehty.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Viestin lähetti Korak

(11.02.2004; ACN:lla oli 172.000 avattua ja/tai avausta odottavaa liittymää. PS: älä kuitenkaan laske 2x172.000)

Juu, ettet vaan itse uskoisi liian kritiikittömästi noita lukuja.

"Lanseerattuaan kännykkäliittymät viime vuonna Ruotsissa ja Norjassa ACN on saanut kummassakin maassa liki
50 000 uutta asiakasta."
-ACN:n varajohtaja Alma Riviera M&M lehti

Jos ACN olisi vuodessa saanut Ruotsissa ja Norjassa vain 50000 asiakasta, niin miten Suomessa noita asiakkaita olisi muutamassa kuukaudessa tullut moninkertainen määrä. Vai väitätkö seuraavaksi, että Suomessa monet asiakkaat ovatkin pitäneet liittymää niin loistavana, että ovat yhdellä kertaa avanneet kymmenen liittymää? :D
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Korak

Ilmoitettu edustajamäärä täällä hyväksytään FAKTANA (tosin jopa 3000 ihmisen heitolla, ei paljon), mutta liittymämäärää ei. Onneksi ihminen ajattelee vain järjellä, ja tuossahan on ilmoitettu vain ja ainoastaan tosiasiat.
Kukaan ei esimerkiksi vaivautunut miettimään olisiko täällä esitetty 30.000 liittymää vuodenvaihteessa, ne liittymät jotka oli jo avattu? Saa miettiä ihan omilla aivoilla.

(11.02.2004; ACN:lla oli 172.000 avattua ja/tai avausta odottavaa liittymää. PS: älä kuitenkaan laske 2x172.000)


Heki...höpö höpö. Sinullekin voi olla katkeraa huomata, että ACN on tullut jäädäkseen. Odota vaan kun sähköpalvelut alkavat. Fortumilla ja Vattenfallillahan oli jo kova kiire pudotella niitä hintoja.



Ja mitenkäs luulet, että ACN olisi sähkön ostajana tehokkaampi kuin markkinoilla vuosia olleet osapuolet? Jostainhan se sähkö on hankittava ja vaikea kuvitella, että ACN:llä olisi parempia sähkönhankkijoita, kuin mitä VAttenfallilla, Fortumilla jne. on. Mutta tätähän perus vm- hörhön on turha miettiä! Up-line kertoi, että ACN vie markkinat sähkötuotteilla, ja tottakai up-line tietää.

Sähkön osalta tulee toistumaan sama asia kuin liittymissä. Tehotonta perusliiketoimintaa (sähkönmyyntiä) rahoitetaan edustajien lisenssimaksuilla. Olen varma, että edustajat joutuvat maksamaan sähkönmyyntioikeudesta jonkun maksun luokkaa 500 €. Tuolla summalla pyöritetään kauppa jonkun aikaa, mutta korttitalo kaatuu jossain vaiheessa, koska ACN ei yksinkertaisesti pysty hankkimaan sähköä muita pelureita edullisemmin (päinvastoin).

Ja tuo puhelinliittymäkauppa. ACN on ehkä tullut jäädäkseen, mutta vuoden-kahden päästä sillä on n. 30.000 asiakasta.

Jos ACN olisi oikeasti uhka Soneralle/Radiolinjalle/Fortumille etc., niin nämä voisivat hintasodalla ajaa ACN:n ulos markkinoilta lopullisesti muutamassa kuukaudessa. ACN:n taloudelliset resurssit kestää hintasotaa on aivan eriluokkaa, kuin TeliaSoneran, Elisan, Fortumin jne. Nämä isot firmat voisivat pitää hinnat alhaalla niin kauan, että ACN yksinkertaisesti olisi pakotettu lopettamaan toiminnan konkurssin vuoksi. Mutta koska ACN ei ole uhka eikä tule olemaankaan, ei näiden firmojen kannata lähteä alentamaan hintojaan, ja tuhoamaan katteitaan. Se, että sähkönhinta on laskenut, on johtunut ennenkaikkea vesivarastojen parantuneesta tilanteesta Norjassa (jossa pohjoismaisen sähkön hinta määräytyy) ja edellisvuotta lauhemmasta talvesta. Pohjoismaiden sähkönhinta määräytyy aika pitkälti Nordpoolin pörssinoteerausten mukaan, ja näitä hintoja ovat em. syyt laskeneet. Fortum ei siis pelkää ACN:ää, vaan sähkön markkinahinta on tullut alas.
 
Viimeksi muokattu:

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Viestin lähetti JHag
OldTime Hockeylta copypeisti:
"Jos verkostomarkkinointi on oikeasti varteenotettava vaihtoehto tuotteiden perinteisille jakelukanaville, niin ei kai se nyt ole niin mahdotonta edes kerran näyttää toteen, miten homma saadaan toimimaan jatkuvalla pohjalla? Siihenhän se kritiikki loppuisi kertalaakista."

Tätä logiikkaa en ymmärrä ollenkaan. Maailma on täynnä vuosikymmenien ikäisiä verkostomarkkinoituja tuotteita, joilla "homma toimii jatkuvalla pohjalla" ja tuotteiden nerokkuus on todistettu useammastakin kuin yhdestä laakista. Golden Products ja Tupperware ovat esimerkiksi erinomaisen hyvin taloudellisesti toimeentulevia yrityksiä ja niiden tuotteilla on leegioittain tyytyväisiä käyttäjiä.
Aivan varmasti näin onkin, mutta johan se on miljuuna kertaa todettu tässäkin ketjussa, että verkostomarkkinoinnin ongelma on jälleenmyyjien kusettaminen, ei asiakkaiden.

Homma ei toimi jälleenmyyjille kestävällä pohjalla, ei ainakaan sillä tavoin kuin työ on heille markkinoitu. Tupperwaresta en tiedä, mutta Goldenin värväystyö ei todellakaan kestä päivänvaloa. Tämän voin sanoa ihan faktapohjalta, sillä olen itsekin käynyt yhdessä värväystilaisuudessa menoa ihmettelemässä. Mennessäni en tiennyt vielä lainkaan, mistä touhussa on kyse, mutta asian laita valkeni jo muutamassa minuutissa. En haluaisi uskoa, että kukaan tervejärkinen ihminen voi oikeasti kuvitella lapioivansa kottikärryihin parin kympin saippuapullojen myynnistä saamiaan rahoja, mutta niitäkin hölmöjä valitettavasti löytyi ja löytyy edelleen. Herkkäuskoisuus on toki jokaisen oma vika, mutta en pysty yhtymään riemunkiljahduksiin ja ihastella liiketoimintaa, joka perustuu ihmisten tietoiseen hyväksikäyttämiseen.

On tietysti hyvä, jos verkostomarkkinoidut tuotteet ovat asiakkaiden kannalta hyviä ja laadukkaita, mutta jonkun hyödykkeen ottaminen kulissiksi ei vielä muuta toimintaa yhtään hyväksyttävämmäksi kuin laittomat, ketjukirjeissä pyöritettävät rahapyramidit. Olennainen kysymys jokaisen verkoston kohdalla on se, kannustetaanko ihmisiä ensisijaisesti myymään vai värväämään. Itse voin vielä jotenkin sulattaa ne verkostot, joissa tuotteet ovat selvästi pääosassa, mutta kaikki muut menevät samaan lokeroon nigerialaiskirjeiden ynnä muiden "rikastu tekemättä mitään"-kusetusten kanssa.

Ja kyllä, bisnes on bisnestä, elämä on kovaa, maailma toimii näin ja niin poispäin. Kaikkea ei silti pidä hyväksyä vain siksi, että joku toteaa asioiden olevan näin, halusit tai et.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Korak

(11.02.2004; ACN:lla oli 172.000 avattua ja/tai avausta odottavaa liittymää. PS: älä kuitenkaan laske 2x172.000)

Kuulin viime viikolla eräässä koulutustilaisuudessa mielenkiintoisen FAKTAN. Saunalahden ja ACN:n ilmoittama asiakasmäärä on noin 100 000 asiakasta enemmän kuin Soneran ilmoittama vuokrapuhujien määrä heidän verkossaan. Eli joku puhuu pommin varmasti paskaa. En tiedä kuka, mutta luvut eivät kuitenkaan täsmää.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Viestin lähetti Johannes
Saunalahti on suomalainen pörssiyhtiö, joka ei voi valehdella tuollaista tietoa. Se syyllistyy silloin rikokseen.

Samoin on Sonera eli mitä jäi käteen...?
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hehe, yllättävää. No, hauska lukea taas ketjusta seuraavat ACN-edustajien kootut selitykset. Mutku-siis-eihän-nyt-kaikkea-kantsi-uskoa-kato-isommat-operaattorit-vaan-pelkää-meitä...

Jokainen tietty valitsee ihan itse mitä operaattoria käyttää ja/tai myy, ei siinä sinänsä mitään. Itselle vaan on operaattorin imago ja luotettavuus hintojen lisäksi melko oleellinen juttu, joten koskaan en menisi tällaisia kusetusfirmoja tukemaan. Terraflex, Golden, ACN...
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Harmillista, että kaikki ACN:n äänitorvet tuntuvat kadonneen. Olisi kiva kuulla mm. Korakilta miten hän vielä perustelee ACN:n 170 000 liittymän olemassaolon. :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös