ACN ilmaiset puhelut

  • 81 253
  • 689
Ihmetyttää...

...tämä hirvittävä vääntö operaattoribisneksestä.
Kirjoittajissa on varmasti muutama katkera ACN-edustajaksi lähtenyt, joilta rahaa on varmasti mennyt enemmän kuin tullut, kukaan tuskin kieltää sitä. Minusta kuitenkin tärkein asia on se, että tällä hetkellä soitellaan kavereiden ja sukulaisten kanssa ACN:n liittymällä ilmaiseksi ja puhelinlasku tipahtaa luukusta joka toinen kuukausi...ei mikään paska liittymä! Jos jossain vaiheessa ACN kaatuu ja poistuu löytyy uusi edullinen liittymä, tällä hetkellä vaikuttaisi jokin Saunalahtelaisista olevan seuraava valinta, mutta odotellaanhan rauhassa. Kun itse on tällainen normaali kuluttaja, eikä mikään "osta hjuva liittyma"-edustaja, niin ei paljon tarvitse stressata kaatuuko firma vai ei.
Voisiko joku ACN:n edustaja heittää vähän lukuja, kuinka paljon on edustajahommiin rahaa laittanut ja mitä on käteen tullut? Kaverini, jonka kautta liittymän otin, ei ole paljon sen jälkeen meteliä pitänyt, kun tuo liittymämuutos tuli, ei ole tainnut oikain kannattaa...oli kuulemma jotain takarajoja, joihin mennessä piti tietty liittymämäärä myydä, jotta sai palkkiot myynnistä itselleen. Maksoi muuten suuremman joukon liittymismaksutkin, että pääsi aikataulussa provikoille! Joten minulle ACN on ollut hyvä valinta, ilmainen liittyminen ja paljon ilmaisia puheluja.
Mutta heittäkää joku vähän maanläheisimpiä lukuja, eikä mitään suuria numeroita ympäri maan!?
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jussi77 on esittänyt erittäin asiallisesti hyviä pointteja, toisin kuin JHag, joka ei näytä oppineen mitään edellisestä ylilyönnistään tämän aiheen parissa. Taas mennään henk. kohtaisten kuittien taakse, kun asia-argumentit loppuvat varastosta. Jussi77:n perustelut ovat olleet täysin kiihkottomia, hyvin perusteltuja ja ennenkaikkea vielä täyttä asiaa.

Ainoastaan täysin sokea (tai tyhmä) ei tajua ACN:n alamäkeä! Missä on se kaikki hypetys, joka alkuvuonna vallitsi. On vain monen kuukauden suuri hiljaisuus!

En jaksa enää alkaa vääntämään tästä, kun näköjään kaikki asia-argumentit yritetään vääntää jollain tapaa kiihkoiluksi, ja todellisella kiihkoilulla puolustetaan asiaa mitättämin perustein.
Jotenkin verkostopiireissä tämä on niin valitettavan tuttua!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Otan tähän otannan asioista, joista olen melkoisen samaa mieltä. Olen koko ajan ollutkin.

Viestin lähetti Jussi77
Samoihin aikoihin eräs toinen (uskottavampi) edustaja tarinoi ACN:n tähtäävän n. 500.000 asiakkaan "massaan" Suomessa, jolle pyrkii tarjoamaan sitten muitakin palveluita. Huippulukema asiakasmäärässä oli n. 250.000 ja nyt ollaan jo jyrkässä laskussa, ACN ei siis päässyt edes puoleenväliin asetetusta tavoitteesta? Lisäksi, suuri osa "potentiaalisista" jakelijoista saatiin mukaan jo tuossa ensimmäisessä aallossa, jotka taas myivät liittymiä suurelle osalle potentiaalisista liittymäasiakkaista.
Anteeksi - yritin vain esittää humoristisen vertauksen tuossa pikku kömmähdyksessäsi lehtien kesken. Huomasitko, että katu-uskottavuutta katosi aika rankalla tavalla kun "Financial Times" vaihtuikin "Fortyune Magazineen"?

Tunnistan itseni tästä ja mielestäni 500.000 on erinomaisen riittävä tavoite mille tahansa ei-valtavirtaoperaattorille. Tasapuoliset, värittämättömät luvut asiakasmääristä saanee viestintäviraston kautta, eikä niitä ole vähään aikaan näkynyt. Soitto ACN:n asiakaspalveluun kertoo operaattorilla olevan 250.000 - 300.000 asiakasta nyt. Typerää väittää tällaista, jos fakta on 100.000 vähemmän. Teliasoneraltahan saisi suorat tiedot päiden lukumäärästä ja odotan mielelläni puolueetonta lukemaa. Siihen asti en allekirjoita väittämää "jyrkästä laskusta"

Mitä tulee Financial Times / Fortune Magazine -sekoamiseen (huomasitko että kirjoitit väärin Fortune Magazinen, siinä meni uskottavuus ...:) ), niin ensinnäkin kaverilla, joka tavoittelee katu-uskottavuutta pienen joukon verkkokeskustelussa nickin takaa, on päässä vikaa. Mitä tekee pienen nettipalstan katu-uskottavuudella? Voiko sillä maksaa laskuja? Pääseekö sillä jonojen ohi ravintolaan? Vai onko "katu" tässä yhteydessä tietoliikennekaista? Sen verran puolustan itseäni, että tiedän ACN:n olleen olemassaolonsa aikana myös FT:n sivuilla, samoin Time-magazinen. Olen pitänyt kädessäni kyseisiä lehdyköitä, ellei verkostopaholainen ollut painanut niitä itse?

Viestin lähetti Jussi77
Ennakkoluuloni tosiaan eivät ole kovin suotuisat yleensäkään verkostomarkkinoinnille. En muuten koskaan ole ollut mukana verkostossa, sen sijaan erilaisissa esittelytilaisuuksissa on pari kertaa tullut käytyä. Viimeisellä kerralla kovaonninen verkostoija muisti minut edelliseltä kerralta eikä päästänyt tilaisuuteen sisään. Harmi.

Ennakkoluuloisuus on hyvä asenne kaikessa mihin liittyy raha. Oma ennakkoluuloni verkostomarkkinointia kohtaan kuvastuu juuri siinä, että enpä ole moiseen lähtenyt ennen ACN:ää. ACN:n idea ei mulle ole / ollut kuitenkaan sen verkostomarkkinointi. Olisin pitänyt ACN:n ideaa hyvänä, vaikka he olisivat "ostaneet" ja kouluttaneet joka maasta 150 valmista edustajaa, maksaisivat heille peruspalkan ja provikan asiakkaista. Sekin olisi tapa säästää kiinteissä kuluissa.

Viestin lähetti Jussi77
ACN Finlandin (suora vastine dna:lle) liikevaihtoa emme voi vertailla, sillä ACN Finland ei ole julkaissut mitään tunnuslukuja - vaikka tämä olisi suotavaa. Lienee kuitenkin perusteltua olettaa, että aloituspakettirahat (~8000*690 eur=5 520 000 eur) edustaa suurinta osaa kuluneen vuoden liikevaihdosta (saati sitten tuloksesta) verrattuna GSM-laskutukseen, sillä puheluitahan on markkinoitu veloituksettomina (jollaiseen käyttötarkoitukseen epäilemättä suurin osa liittymistä on mennyt) - ja tästä kaikesta teleliikenteestä kerää suurimman osan verkko-operaattori.

ACN Communications Finland on osakeyhtiö, jonka tilinpäätös- ja muut tiedot ovat julkisia. Moni muukin haluaa nähdä ne, niin minäkin. Sitä ennen en esitä oletuksia, mielipiteeni on että yllä esittämäsi laskelma on väärä. Totta on aloituspaketeista kertyneet rahat, mutta tieto, jonka mukaan "´GSM-puheluita on markkinoitu veloituksettomina" on ylimalkainen eli väärä. ACN:n keskinäisiä puheluita on markkinoitu veloituksettomina ja näille minuuteille on asetettu rajaksi 1000 min/kk, sama kuin kilpailijoilla. Ylimenevät minuutit maksavat, muut kotimaanpuhelut maksavat, SMS-palvelut maksavat..Ja kuten Tommy mainitsikin, ne maksavat "paljon". Ulkomaanpuhelut maksavat, ulkomailta soittaminen maksaa. Moni on huomannut karvaasti tämän ja on jokaisen laskupäästä kiinni, onko tietyn osan kännykän käytöstä ilmaisena pysyminen kokonaisedullisuutta. ACN kerää siis kohtuukorvaukset myös muista kuin keskinäisistä soitoista. Niinpä uskon, että liikevaihdon tuo osuus on odottamaasi suurempi. Verkkovuokraa maksavat kaikki vuokralaiset ja sen taso on liikesalaisuus. Saunalahden suhteen se ei ole salaisuus, asia on mainiittu julkisuudessa useinkin; vuokra on luokkaa 75-80% puhelumaksuista. ACN:n olen kuullut, olen siis antanut itselleni kertoa sekä ACN:ltä että Teliasoneralta, tehneen erilaisen verkkosopimuksen. Tämän voisi arvioida olevan sellainen, että ACN inc on jo maksanut kynnysrahan Soneralle ja saanut vastineeksi 3-5 vuoden diilin pienemmällä %-osuudella puhelumaksuista. Vähän niinkuin autokaupassa; mitä suurempi käsiraha, sen pienempi "velkaosuus". Näin ACN on menetellyt muissakin maissa eritoten siksi, että verkostoyritysten maine on huono. Eikös ole ihan oikein, että esimerkiksi Teliasonera haluaa tuolloin ensin ison kasan tuhjoa ja vasta sitten vuokraa yhteystilaa? Tämä on käsitys, joka minulla on ACN / Teliasonera -diilistä ja ACN:n diileistä ylipäätään muissa maissa. Jos ACN lähtee Suomesta "ennen joulua", "ennen kevättä" tai milloin vaan, se olisi historiallista sikäli, että mistään muusta maasta ACN ei ole lähtenyt toiminnan siellä aloitettuaan. Portit on kyllä lyöty nenän edestä etukäteen kiinni, kuten Suomessakin aiemmin ja ehkä silloin on asetettu ehdoksi, että "vasta rahan kanssa myöhemmin, kiitos". En tiedä. Mutta luulen tämän olevan aika lähellä totuutta. Miten itse suhtautuisit Teliasoneran johdon edustajana ottaen huomioon mielipiteesi verkostoyrityksistä, jos saisit käsittelyn alle ACN-tyyppisen verkostoyrittäjän vuokrahakemuksen? Asettaisit varmasti todella tiukat, nimenomaan taloudellisesti tiukat, ehdot verkostoyritykselle? Eli tässä tapauksessa terve ennakkoluuloisuus olisi itse asiassa hyvä asia. Odotan mielenkiinnolla jokatapauksessa itsekin ACN Finlandin lukuja.

Viestin lähetti Jussi77
Verkostoinnin suhteen en missään nimessä kiellä, etteikö sillä joku aina tienaisi. Harmi vain, että yhtä tienaajaa kohtaan täytyy olla useita maksajia

Näin on kaikessa yritystoiminnassa. Kaikki eivät tienaa yhtä paljon, kaikki eivät onnistu yhtä hyvin. Mielestäni hyvä asia.

Viestin lähetti Jussi77
Ei ole lehmää ojassa, ei niin dna:n suhteen kuin Sauniksenkaan - ihan tässä vain lämpimikseni rupattelen verkostoinnin mielekkyydestä ja ACN:n tulevaisuudensuunnitelmista.

Minä innostuin talvella niin paljon verkostomarkkinoinnin yleiskeskustelusta, että avasin sille oman ketjun. Mielestäni ACN ei ole yksi yhteen verkostomarkkinointi ja ACN-ketjuun sekoittui yleistä hölinää verkostoinnin mielekkyydestä ym.

Kaikella ystävyydellä, ilman antipatiaa tämäkin viesti. Seuraan hyvin mielelläni tilannetta markkinoilla eikä ACN:n menestys / menestymättömyys riipu millään tavalla tämänkään nettipalstan kirjoituksista, kirjoittajista puhumattakaan. Siksi en koe tarpeelliseksi pureutua ACN:n taloudelliseen toimintaan etukäteisskenaarion muodossa sen tarkemmin kuin että uskon yritykseen ja uskon sen pysyvän Suomessakin. Rankat luvut ja käytännön tapahtumat osoittavat olenko väärässä.

---

varjolle sanoisin mielelläni "ime sinä munaa, kun real lifesta kokemusta omaavat vääntävät merkityksettömällä nettikanavalla". Mutta enhän mä voi niin sanoa, se on kai kielletty säännöissä? Lisäksi en halua kritisoida toimintaasi, joka on selkeää seksin korviketta. Pyyhi vaan näppäimistö aina välillä. Asiahan on niin, että osa meistä tekee siviilissä jotain työtyyppistä aktiviteettia, eikä kuluta aikaa toinen käsi munassa, toinen näppiksellä etsien viitteitä ja faktaa tekstiensä lopulliseksi tilkkeeksi. Tekstien, jotka paljastavat, että lopultakin kysymys on vain nettielämästä tekstien pääasiallisen sisällön ollessa "Minä, varjo". Hyvää nettiuskottavuuspäivää sinulle, olet sä niin luttana nicki kuiteskin. Oman henkilönsä ottavat btw. useimmiten esiin ne, joilla on oma henkilö kuitenkin. Nettiuskottavuuskisan voitto on kuin Tahko Pihkalan käsitys kävelyurheilun mielekkyydestä; kuka kuiskaa kovimpaa?

Tarkkailijalta hyvä, maanläheinen kommentti.

edit: hekille - toivottavasti ylläoleva kirjoitus kertoo sen, että perusmielipiteeni ei ole verkostoinnin suhteen muuttunut miksikään. Minua vain yksinkertaisesti ärsyttää yleistäminen, josta yleensä syytetään verkostomarkkinoijia. Kuinka relevanttia on tulla heittämään ylimalkaisesti, että "nyt acn on ollut hiljaa monta kuukautta, kohta se lähtee", jos se on loppujen lopuksi vain oma mielipide? Noihinkin rankkoja, yksinkertaisia lukuja ja lähteitä, kiitos! Eli sen kummemmasta asiasta ei ole kysymys. Sen huomaa kyllä, jos haluaa. Siis sen, mitä kaipaan "ei voi jatkua enää" -kritiikkiin. Mikäs minä olen väittämään vastaan, jos luvut kertovat, että asiakkaita on alta 100.000, ei pystytyä maksamaan verkkovuokria ja toiminnan lakkauttaminen uhkaa? Tällaisia uutisia en ole nähnyt missään ja olen varma, että uutiskynnys olisi hyvin alhainen tässä asiassa.
 
Viimeksi muokattu:

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Jeejee,tämä on taas herätetty ja pääsen haaskalle.Tällä kertaa Jussi77 heittää kunnon soossia ja Jhag jatkaa viihdyttävästi valitsemallaan linjalla.Josta olen edelleen täysin toista mieltä.

Näin minä tämän näen:Homman idea oli houkutella herkkäuskoisia edustajia myymään liittymiä argumentilla ´ilmaista puheaikaa´.Vaikka miten toisin väitettäisiin,niin uskon että nimenomaan oli tarkoitus levittää tietoa ilmaisista puheluista.
Olen myös henk.kohtaisesti nähnyt liikeyrityksessä mainoksen´kiinnostavatko ilmaiset ACN-puhelut,kysy lisää tiskiltä´tms. Tällä argumentilla sitten saatiin edustajia myymään loistotuotetta . Tuloja tuli valtavasti sisään näistä aloituspaketti-,lisenssi-aktivointi- tms.maksuista.Kun ilmaisista puheluista on ACN:än kuitenkin maksettava Soneralle ja hoopotettuja edustajia ei enää saatu riittävää vauhtia mukaan niin piti alkaa liittymäehtoja taas muuttamaan.Tämmöisiä liittymiä on sitten vaikeampi myydä ja edustajiakin siten vaikeampi houkutella mukaan.Niinpä liittymämämäärän kasvu tyrehtyy .Aika vähissä on enää argumentit,joilla kiistämättä kunnioitettava kasvu aikaansaatiin.

Ihan helvetin(tässä ketjussahan pitää olla aika roisi) virtaviivaistettu, täysin ennakkoluuloihin perustuva teoria,mutta tämä netin paras tätä aihetta käsittelevä ketju ei ole sitä miksikään muuttanut.
Sillain tämä on ollut terveelistä,että minäkin olen tajunnut,että joku voi olla asiasta toista mieltä ihan ilman ketunhäntää kainalossa.Ajatustapa vain on niin erilainen.
Minkäpä näille mahtaa ja ehkäpä myös:entäs sitten.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti ELÄKELÄINEN
Jeejee,tämä on taas herätetty ja pääsen haaskalle.Tällä kertaa Jussi77 heittää kunnon soossia ja Jhag jatkaa viihdyttävästi valitsemallaan linjalla.Josta olen edelleen täysin toista mieltä.

Sillain tämä on ollut terveelistä,että minäkin olen tajunnut,että joku voi olla asiasta toista mieltä ihan ilman ketunhäntää kainalossa.Ajatustapa vain on niin erilainen.
Minkäpä näille mahtaa ja ehkäpä myös:entäs sitten.

Niin, tämä ketju on ohittanut mullekin aikaa sitten normaalimerkityksensä, koska tämä on niin...niin...jotenkin elämää suurempi asia niin monille ihmisille! Tästä voi myös vetää sen johtopäätöksen, että kiekko on tylsää, kun kiekkosaitin kuumimmat väännöt käydään jostain helvetin low interest -tuotteesta, jota operaattori mulle ainakin on. En oikeasti välitä paskaakaan mitä operaattoria ihmiset käyttävät ja omaa "ajan hermolla" oloani kuvaa aika ennen acn:ää, jolloin luulin, että meidän firman liittymät ovat Teliaa. Eivät olleet, olivat olleet jo pari vuotta dna:n liittymiä. Ja ovat vieläkin, eli uppoavaa laivaa kannatan edelleen edes osittain minäkin.

Jälkimmäinen kappaleesi avaa asian ytimen niille, jotka sen todella haluavat nähdä. Muutenhan tämä on pienen nettisaitin mikrokosmos; kaikki alalajit ovat täällä; uhoajat, asialliset, huumoriveikot, peesailijat ja myöskin henk.koht ristiretkellään olevat. Lukijan kannattaisi ottaa tämä viihteenä. Uskon, että tämä ketju elää ensi joulunkin jälkeen, jolloin ACN on jo siis lopettanut toimintansa. Ja ketäs sekään kiinnostaisi? Tai dna:n lopettaminen? Vastahan tässä sopeudutaan siihen, että Meritaakaan ei enää ole, puhumattakaan KOP:sta ja SYP.stä. Kuka muuten on se rohkea, joka avaa ketjun KOPin ja SYPin loppuajoista? Huimaa!
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Viestin lähetti JHag
Tunnistan itseni tästä ja mielestäni 500.000 on erinomaisen riittävä tavoite mille tahansa ei-valtavirtaoperaattorille. Tasapuoliset, värittämättömät luvut asiakasmääristä saanee viestintäviraston kautta, eikä niitä ole vähään aikaan näkynyt. Soitto ACN:n asiakaspalveluun kertoo operaattorilla olevan 250.000 - 300.000 asiakasta nyt. Typerää väittää tällaista, jos fakta on 100.000 vähemmän. Teliasoneraltahan saisi suorat tiedot päiden lukumäärästä ja odotan mielelläni puolueetonta lukemaa. Siihen asti en allekirjoita väittämää "jyrkästä laskusta"
Niin, en tiedä oletko se ollut vaikkapa juuri sinä, joka tätä totuutta aikanaan eräällä toisella palstalla julisti.

Valitettavasti soitto ACN:n asiakaspalveluun ei ilahduta puolueetonta tietoa hakevaa soittajaa pierun vertaa. Myöskään verkko-operaattori ei saa antaa kyseisiä lukuja julkisuuteen, ja Sonera-palveluoperaattorillahan ei ole mitään virallista käsitystä koko asiasta, joten olemme tällä hetkellä puhtaasti ACN:n antamien tietojen varassa. ACN taas totutusti ei kerro, mikä on tämänhetkinen asiakasmäärä, vaan voi ilmoittaa esim. myytyjen liittymien määrää (joka siis ei huomioi irtisanottuja liittymiä). Epäkelpo vertailuluku siis. Jonkinlaista totuutta sitä voi arvioida aina esim. teliasoneran osavuosikatsauksista laskeskelemalla verkon käyttäjistä Saunalahden ja muiden verkkovuokralaisten osuudet pois -> jäljellejäävä on hyvyin pitkälti ACN:n osuus. Tästähän tullee taas lokakuussa tuoretta tietoa käsille. Kesällä tämä antoi viitteitä että ACN:llä olisi ollut verkossa n. 250.000 asiakasta. Mitään muuta tietoa ei asiakasmääristä ole, ellei verkostoijien omia mielipiteitä oteta mukaan.
Viestin lähetti JHag
Mitä tulee Financial Times / Fortune Magazine -sekoamiseen (huomasitko että kirjoitit väärin Fortune Magazinen, siinä meni uskottavuus ...:) ), niin ensinnäkin kaverilla, joka tavoittelee katu-uskottavuutta pienen joukon verkkokeskustelussa nickin takaa, on päässä vikaa. Mitä tekee pienen nettipalstan katu-uskottavuudella? Voiko sillä maksaa laskuja? Pääseekö sillä jonojen ohi ravintolaan? Vai onko "katu" tässä yhteydessä tietoliikennekaista? Sen verran puolustan itseäni, että tiedän ACN:n olleen olemassaolonsa aikana myös FT:n sivuilla, samoin Time-magazinen. Olen pitänyt kädessäni kyseisiä lehdyköitä, ellei verkostopaholainen ollut painanut niitä itse?
Heh - kirjoitusvirhehän se sinne tosiaan oli hiipinyt. Katu-uskottavuudella taas viittaan tässä yhteydessä siihen, että markkinoidessa liittymiä, ei kuulosta läheskään yhtä hienolle että yrityksestä on ollut joku juttu "Fortune Magazinessa" kuin tuossa aiemmin tarjoamassasi vaihtoehdossa. Mitä meidän väliseen uskottavuuteen asiassa tulee, niin eiköhän se ole jokaisen lukijan itse pääteltävissä (niinkuin tuossa jo jotkut ovatkin päätelleet).
Viestin lähetti JHag
Olisin pitänyt ACN:n ideaa hyvänä, vaikka he olisivat "ostaneet" ja kouluttaneet joka maasta 150 valmista edustajaa, maksaisivat heille peruspalkan ja provikan asiakkaista. Sekin olisi tapa säästää kiinteissä kuluissa.
Mikä ACN:ssä on "hyvää"? Kyseessä kuitenkin on teleoperaattori joka on vain yksinkertaisesti halunnut käyttää halvinta mahdollista jakelukanavaa; orjatyötä levittäytyessään tällä kertaa Suomen markkinoille. Harmillista vain, että kun verkostomarkkinointi valitaan jakelukanavaksi, niin myös sen huonot puolet (kuten lyhytikäisyys, uskottavuuden puute, tornihuhut muuttuvat faktatiedoksi) tulevat mukaan.
Viestin lähetti JHag
ACN Communications Finland on osakeyhtiö, jonka tilinpäätös- ja muut tiedot ovat julkisia. Moni muukin haluaa nähdä ne, niin minäkin.
Valitettavasti vain ACN ei ole näitä tietoja toimittanut minnekään nähtäville. Kaikella salailulla on jokin tarkoitus, mikähän se mahtaisi tässä olla? Epäilen että se, että rumien kannattavuuslukemien pääseminen julkisuuteen romahduttaisi koko verkoston uskottavuuden, ja liiketoiminta kaatuisi siihen.
Viestin lähetti JHag
Sitä ennen en esitä oletuksia, mielipiteeni on että yllä esittämäsi laskelma on väärä. Totta on aloituspaketeista kertyneet rahat, mutta tieto, jonka mukaan "´GSM-puheluita on markkinoitu veloituksettomina" on ylimalkainen eli väärä.
Mitä? Tämähän nimenomaan hyvin tarkka ilmaisu, eikä mikään ylimalkainen toteamus. Liittymiä on nimenomaan paukutettu kylille mainostamalla aluksi "ilmaisia" ja myöhemmin viranomaisten tartuttua "veloituksettomia" puheluita, aina ei ole muistettu kertoa rajoituksista, eikä niitä aluksi pitänyt olla ollenkaan. Lausunto on siis tismalleen kutinsa pitävä. Lisäksi en ole vielä törmännyt henkilöihin jotka eivät olisi edustajia, mutta ovat ottaneet ACN:n ensisijaiseksi liittymäkseen kokopäiväiseen käyttöön, vaan ACN liittymät ovat päätyneet vain kakkosliittymiksi joista ei muita puheluita soitella, kuin noita veloituksettomia. Hyvää liiketoimintaa, maksaa tuntien puheluiden verkonkäytöstä pelkkä kk-maksu?
Viestin lähetti JHag
Ulkomaanpuhelut maksavat, ulkomailta soittaminen maksaa.
Tiedoksesi vain, että ulkomaankäytössäkin hyvin suuri osa kustannuksista päätyy paikallisen verkko-operaattorin taskuun, ACN ei todellakaan kostu juuri mitään ulkomaanpuheluista (soitetuista tai vastaanotetuista).
Viestin lähetti JHag
Verkkovuokraa maksavat kaikki vuokralaiset ja sen taso on liikesalaisuus.
Jälleen virheellinen väittämä; verkon vuokrasta saa kuka tahansa operaattoritoimintaa aloitteleva samanlaisen tarjouksen. Lisäksi viestintävirasto ja muistaakseni markkinaoikeus on asettanut tietyt raamit verkonvuokralle HMV- määritelmällä (Huomattava Markkina Voima), joka rajoittaa verkko-operaattorin palveluoperaattorilta nyhtämää hintaa "kohtuuliseksi". Esim. Soneran tapauksessa tämä tarkoittaa sitä, että minuutin kulkeminen Soneran televerkossa maksaa kaikille saman verran kaikille palveluoperaattoreille (Saunalahti, Sonera, Globetel sekä muutamia muita pienempiä firmoja - ja ACN) eikä mitään "erikoisdiilejä" ole olemassakaan, sillä laki määrää kohtelemaan eri toimijoita samanarvoisesti. Jos tiedät poikkeavista käytännöistä, niin ota ihmeessä yhteyttä viestintävirastoon, ovat varmasti erittäin kiinnostuneita asiasta.
Viestin lähetti JHag
Saunalahden suhteen se ei ole salaisuus, asia on mainiittu julkisuudessa useinkin; vuokra on luokkaa 75-80% puhelumaksuista. ACN:n olen kuullut, olen siis antanut itselleni kertoa sekä ACN:ltä että Teliasoneralta, tehneen erilaisen verkkosopimuksen.
Kuten tuossa juuri totesin, niin sopimukset tulee olla kaikille palveluoperaattoreille samanlaiset, ketään ei saa syrjiä kohtuuttomilla sopimusehdoilla tai vuokrahinnoilla. Tällä taataan uusien tulokkaiden pääsy markkinoille, sekä kaikille samoin lähtökohdin kilpailun jatkuvuus.
Viestin lähetti JHag
Tämän voisi arvioida olevan sellainen, että ACN inc on jo maksanut kynnysrahan Soneralle ja saanut vastineeksi 3-5 vuoden diilin pienemmällä %-osuudella puhelumaksuista.
Niin, tämänkin vain vesittää se, että sopimusehdot ja hinnat ovat samanlaiset kuin muillekin osapuolille. Toisaalta en myöskään näe mitään syytä, miksi Sonera verkkoyhtiönä olisi halunnut tehdä uudelle, maineeltaan kyseenalaiselle yritykselle "huippuhyvän tarjouksen" - eikö tällaista tarjousta oltaisi haluttu tehdä nimenomaan Sonera-palveluoperaattorille joka kuuluu samaan konserniin? Ei käy järkeen, eikä varmaan monella muullakaan. ACN on yleensäkin saanut koko verkko-operaattorisopimuksen aikaiseksi sillä perusteella ettei Soneran asemassa oleva oleverkko-operaattori voi kieltäytyä tarjoamasta palveluita.
Viestin lähetti JHag
Vähän niinkuin autokaupassa; mitä suurempi käsiraha, sen pienempi "velkaosuus".
Heh, taas vähän asian vierestä - verkkovuokrahan on juoksevaa kulua, eikä mikään kiinteä könttäsumma. Miten siis auton käsirahan määrä vaikuttaisi bensan ja huoltojen hintaan - loppuvelkaanhan sillä vain on merkitystä?
Viestin lähetti JHag
Näin ACN on menetellyt muissakin maissa eritoten siksi, että verkostoyritysten maine on huono. Eikös ole ihan oikein, että esimerkiksi Teliasonera haluaa tuolloin ensin ison kasan tuhjoa ja vasta sitten vuokraa yhteystilaa? Tämä on käsitys, joka minulla on ACN / Teliasonera -diilistä ja ACN:n diileistä ylipäätään muissa maissa.
Muista maista ei kannata puhua vertaillen Suomen kanssa, sillä Suomen GSM-markkinat ovat hyvin epätyypilliset mm. kytkykauppalainsäädännön vuoksi. Siitä, miten ACN toimii muiden maiden markkinoilla ei minulla ole mitään muuta faktatietoa kuin se, että koko yritys on Kanadassa haastettu oikeuteen "pyramidihuijauksena" ja tullee tämän myötä myös poistumaan Kanadan markkinoilta.
Viestin lähetti JHag
Jos ACN lähtee Suomesta "ennen joulua", "ennen kevättä" tai milloin vaan, se olisi historiallista sikäli, että mistään muusta maasta ACN ei ole lähtenyt toiminnan siellä aloitettuaan. Portit on kyllä lyöty nenän edestä etukäteen kiinni, kuten Suomessakin aiemmin ja ehkä silloin on asetettu ehdoksi, että "vasta rahan kanssa myöhemmin, kiitos". En tiedä. Mutta luulen tämän olevan aika lähellä totuutta.
Heh, aika kaukana totuudesta - sillä yllä mainitsemassani Kanadassa on lähtölaskenta (oikeudenkäynti) käynnissä, Suomessa ja Ruotsissa viranomaiset eivät myöskään katso suopeasti verkostomarkkinointia ja tullee jossain vaiheessa puuttumaan siihen mm. täsmentämällä lakia ketjukirjeistä kattamaan myös verkostobisnestä. Se se vasta niskalaukaus toiminnalle onkin? Tuosta aiemmasta suomenvierailusta ACN muuten jätti satojen tuhansien maksamattomat verovelat - ihanko totta ettei toimintaa ehtinyt olla? Mistä sitten on syntynyt verovelkoja, ellei epäonnistuneista bisneksistä joiden jälkeen luikittiin pakoon vuosikausiksi? Karhuaako verottaja siis ACN:ltä veroja vaikka sen toiminta ei aiemmin ole startannutkaan? Hyvä mies, Sinulla on taas hallussasi tietoa josta viranomaiset olisivat kiinnostuneet.
Viestin lähetti JHag
Miten itse suhtautuisit Teliasoneran johdon edustajana ottaen huomioon mielipiteesi verkostoyrityksistä, jos saisit käsittelyn alle ACN-tyyppisen verkostoyrittäjän vuokrahakemuksen? Asettaisit varmasti todella tiukat, nimenomaan taloudellisesti tiukat, ehdot verkostoyritykselle? Eli tässä tapauksessa terve ennakkoluuloisuus olisi itse asiassa hyvä asia. Odotan mielenkiinnolla jokatapauksessa itsekin ACN Finlandin lukuja.
Verkostomarkkinoinnin luonnetta tuntevana, siirtäisin hakemuksen suoraan roskakoriin ja lähtisin loppupäiväksi itseäni onnitellakseni golf-viheriölle, sillä päätökselläni on myös onnellisen tietämättömän kansan kannalta hermoja (ja rahaa) säästäviä vaikutuksia. Illalla ottaisin vielä punaviiniä ja hyvän sikarin nojatuolissani, ja kehuisin vaimolleni hyvää päätöstä. Ai niin, sihteerilleni sanoisin ettei turhaan tarvitse välittää ACN-heppujen soittopyyntöjä.
Viestin lähetti JHag
Näin on kaikessa yritystoiminnassa. Kaikki eivät tienaa yhtä paljon, kaikki eivät onnistu yhtä hyvin. Mielestäni hyvä asia.
Heh, mutta kun tämän yritystoiminnan perusidea on "pistetään vahinko kiertämään", niin astumme moraalisten ja eettisten kysymysten eteen. Toiset meistä jatkavat matkaansa näiden kysymysten yli, toiset eivät.
Viestin lähetti JHag
Minä innostuin talvella niin paljon verkostomarkkinoinnin yleiskeskustelusta, että avasin sille oman ketjun. Mielestäni ACN ei ole yksi yhteen verkostomarkkinointi ja ACN-ketjuun sekoittui yleistä hölinää verkostoinnin mielekkyydestä ym.
Hmm, minäkin olen tullut rupatelleeksi verkostoinnista, tosin eräällä toisella palstalla jo kohta parin vuoden ajan. En vielä koko tänä aikana ole törmännyt sellaiseen seikkaan, joka todella antaisi esim. ACN:lle kovin hyvää kilpailuetua siitä, että tämä toimii verkoston välityksellä. Pikemminkin se (muissakin tapauksissa kun ACN) on osoittautunut kohtuuttomaksi taakaksi kaikessa "värikkyydessään". Mutta hemmetin hauskaa näitä on vierestä katsella, ja välillä vähän hämmentää verkostomiesten ajatuksia.
Viestin lähetti JHag
Kaikella ystävyydellä, ilman antipatiaa tämäkin viesti. Seuraan hyvin mielelläni tilannetta markkinoilla eikä ACN:n menestys / menestymättömyys riipu millään tavalla tämänkään nettipalstan kirjoituksista, kirjoittajista puhumattakaan.
Koska esim. ACN:n suurin liikkeelle saama massa koostuu nuorista (ja kokemattomista) ihmisistä, on mm. nettipalstojen kirjoitelmilla hyvinkin suurta merkitystä toiminnalle. Ilman eri nettipalstoilla käytyjä (asiattomia ja asiallisia) keskusteluita, ACN ei välttämättä olisi saanut näinkin yllättävän suurta alkuryntäystä itselleen, mutta vastaavasti ei olisi kohdannut yhtä laajaa kritiikkiä. Kaikkiaan voitaisiin ajatella, että seven, acn yms. edustavat sikäli "uutta bisnestä" että ne kaatuvat turhan nokkeliin kirjoituksiin nettipalstoilla (esim. edustajien menettäessä uskoaan, tai joutuessa kohtaamaan tosiasiat). :)
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
voi hellanlettas,nyt taisi osua ikävästi.
Sinuna lukisin vielä kerran viestisi minua koskevan osion ja miettisin katosiko siinä samassa sinulta kaikki se uskottavuus, jota niin kovasti yrität pitää pystyssä.
Ja tämä ei koske minua, vaan kaikkia muita keskustelijoita myös.
Pistänpä vielä tuon tekstin talteen, ettei pääse katoamaan minnekään.
Miltei uskoin sinun olevan yli 20 vuotta, mutta karulla tavalla todellisuus paljasti karvansa. Eikä minua kiinnosta vaikka olet tosielämässä 56 tms. Fyysinen ikä on vain numero jolla on vain osittainen korrelaatio käyttäytymiseen.

Jos "todellinen elämä" on sinulle niin kovin tärkeä, niin miksi sitten olet ylivoimaisesti eniten Jatkoaikaan kirjoittanut henkilö?
Tavalliselta nettinörtiltä se haiskahtaa.

Viestin kirjoitti Jhag 6.9.2004
"varjolle sanoisin mielelläni "ime sinä munaa, kun real lifesta kokemusta omaavat vääntävät merkityksettömällä nettikanavalla". Mutta enhän mä voi niin sanoa, se on kai kielletty säännöissä? Lisäksi en halua kritisoida toimintaasi, joka on selkeää seksin korviketta. Pyyhi vaan näppäimistö aina välillä. Asiahan on niin, että osa meistä tekee siviilissä jotain työtyyppistä aktiviteettia, eikä kuluta aikaa toinen käsi munassa, toinen näppiksellä etsien viitteitä ja faktaa tekstiensä lopulliseksi tilkkeeksi. Tekstien, jotka paljastavat, että lopultakin kysymys on vain nettielämästä tekstien pääasiallisen sisällön ollessa "Minä, varjo". Hyvää nettiuskottavuuspäivää sinulle, olet sä niin luttana nicki kuiteskin. Oman henkilönsä ottavat btw. useimmiten esiin ne, joilla on oma henkilö kuitenkin. Nettiuskottavuuskisan voitto on kuin Tahko Pihkalan käsitys kävelyurheilun mielekkyydestä; kuka kuiskaa kovimpaa?"
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Minua operaattorit kiinnostavat, koska harrastan aina välillä kaupankäyntiä pörssissä. Olen ostanut ja myynyt HPY:n (Elisan) ja Soneran (TeliaSonera) osakkeita. Tällä hetkellä en omistaa kumpaakaan. Saunalahden osakkeita en ole vielä omistanut, mutta miksei joskus niitäkin. DNA:han ja ACN:n ei voi sijoittaa, koska ne eivät ole pörssiyhtiöitä.

Firmoilla, jotka ovat pörssiyhtiöitä, on erittäin voimakkaat tiedonanto-velvoitteet. Muuten ne voidaan määrätä erilaisiin sanktoihin. Jopa siitä voidaan rangaista, jos ei heti tiedota kurssiin olennaisesti vaikuttavista tekijöistä. ACN:llä ja DNA:lla ei siis ole tätä velvoitetta. Se on ikävää, koska toiminnan läpinäkyvyys lisää uskottavuutta.

Niiden pörssiyhtiöiden, jotka harjoittavat operaattori-toimintaa, on ilmoitettava asiakasmääränsä erittäin tarkasti ja esim sellainen tunnusluku kuin ARPU. ARPU tarkoittaa sitä rahamäärää, jonka asiakas keskimäärin tuo tuloja kuukaudessa operaattorille. Muitakin tunnuslukuja on, mutta en niillä teitä tylsistytä.

Tavallinen kuluttaja voi hyötyä operaattori-toiminnasta usealla tavalla. Voit alkaa diileriksi ACN:lle, voit valita itsellesi sopivimman halvan liittymän, voit mennä töihin Saunalahteen, DNA:han, Elisaan tai TeliaSoneraan tai voit sijoittaa pörssissä noteerattujen operaattoreiden osakkeisiin ja tienata siten rahaa.

Kyllä tämä operaattori-toiminta on minusta ihan mielenkiintoinen aihe keskustelulle.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Viestin lähetti Johannes
Jopa siitä voidaan rangaista, jos ei heti tiedota kurssiin olennaisesti vaikuttavista tekijöistä. ACN:llä ja DNA:lla ei siis ole tätä velvoitetta. Se on ikävää, koska toiminnan läpinäkyvyys lisää uskottavuutta.
Itseasiassa ei vain "voida rangaista" vaan myös rangaistaan ellei esim. merkittävistä uusistä yhtiestyösopimuksista ole hyvin nopeasti pörssitiedotetta jakelussa. Tämän vuoksi esim. osavuosikatsauksiin ja tässä keskustelussa sieltä johdettaviin ACN:n asiakasmääriin voi luottaa.

ACN:llä ei ole velvoitetta toimittaa mitään tietoa, mutta olisi "suotavaa" että yritykset toimittaisivat mm. tilinpäätöstiedot kaupparekisteriin - näin ei ACN ole tehnyt.
Viestin lähetti Johannes
ARPU tarkoittaa sitä rahamäärää, jonka asiakas keskimäärin tuo tuloja kuukaudessa operaattorille. Muitakin tunnuslukuja on, mutta en niillä teitä tylsistytä.
ARPU (Average Revenue Per User) ei sinällään operaattorin pärjäämisestä kerro mitään, vaan liikevaihdosta. Tietenkin siitäkin voidaan joitakin päätelmiä tehdä mutta osakesijoittajan kuvittelisi nimenomaan olevan kiinnostunut muista asioista kuin tuollaista jälkikäteen osakesijoittajan kannalta ei-niin-oleellista tietoa tarjoavaa "mittaria". Mittari josta ACN tapauksessa olisi erittäin kiva tietää ja josta puhun, on "churn" eli asiakasvaihtuvuus - asiakas pystytään kyllä hankkimaan, mutta ei pitämään. Massiivinen ongelma, koska asiakashankintaan menee aina oma kustannuksensa, mutta tämä häipyy ennenkuin on ehtinyt kattaa näitä kuluja; tuottaa siis suoraa tappiota yritykselle. Parempi vaihtoehto yrityksen kannalta siis olisi ollut, ettei asiakas koskaan olisi tullutkaan ACN:lle. Tämä on paha ongelma aloittelevalle firmalle, jolla käteisvarat ovat hyvin rajalliset. Toki ACN voi esim. lainarahalla yrittää kattaa toiminnan alkuvaiheita, mutta miltä näyttää tilanne jossa yrityksellä on sekä velkaa että tuottamattomia asiakkaita.

No mutta, osakkeiden kanssa puuhastellessa tietoa tuskin voi koskaan olla liikaa, ja kyllä tuo ARPU:kin on ihan mukava mittari. Suosittelen myös tutustumaan operaattorisijoituksista puhuttaessa "alaan", ei pelkkiin yritysten kylmiin tunnuslukuihin - operaattoribisneksessä muutoksia on usein ja "haistelemalla" tällaiset muutokset, reaktiot voi tehdä ne hyvät sijoitukset (ei ostamalla Soneraa 80 euron hinnalla ;) ).
Viestin lähetti Johannes
Kyllä tämä operaattori-toiminta on minusta ihan mielenkiintoinen aihe keskustelulle.
Niin on, sekä yleisellä tasolla että etenkin nämä verkosto-operaattorit tarjoavat vielä lisäksi hyvää viihdettä. Keskustelun anti voi siis olla moninkertainen. :)
 
Viimeksi muokattu:
Vieläkään...

...ei ole kukaan edustajista tullut esiin paljastamaan omia lukujaan liittymien kauppaamisesta.

Liittymävaihtoehtojen muuttuminenhan oli selvä asia, eihän kellään operaattorilla voi olla varaa antaa ilmaisia puheluita kaikille. Tässä vaan kävi niin, että nopeat liittymänvaihtajat saivat hyvän edun ja hitaammat jäivät nuolemaan näppejään, kuinka pitkäksi aikaa, sitä emme vielä tiedä. Itsekin luulen, että jossain vaiheessa ACN:n toiminta Suomessa lakkaa, mutta soittelenpa ainakin siihen asti ilmaisia puheluita kavereille ja sukulaisille.

Mutta mielelläni ottaisin vastaan tietoa kuinka liittymän kauppaajien tilipussien on käynyt...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti varjo
voi hellanlettas,nyt taisi osua ikävästi.
Sinuna lukisin vielä kerran viestisi minua koskevan osion ja miettisin katosiko siinä samassa sinulta kaikki se uskottavuus, jota niin kovasti yrität pitää pystyssä.
Ja tämä ei koske minua, vaan kaikkia muita keskustelijoita myös.
Pistänpä vielä tuon tekstin talteen, ettei pääse katoamaan minnekään.
Miltei uskoin sinun olevan yli 20 vuotta, mutta karulla tavalla todellisuus paljasti karvansa. Eikä minua kiinnosta vaikka olet tosielämässä 56 tms . Fyysinen ikä on vain numero jolla on vain osittainen korrelaatio käyttäytymiseen.

Auuts, äitiiii mun vaippa kastui! Olet loistava! Arvaankin että pistät viestini talteen, sinulla taitaa olla suurinpiirtein kansiot useista muistakin nickeistä. Voi härreguud. Arvaa kuinka monta sinun viestiäsi minulla on tallessa: tasan nolla. Joten tule rauhassa kädet täristen vanhan viestini kanssa, kun koet sen tarpeelliseksi, olen pelkästään imarreltu. Kenties ehkä pyrit lähestymään, suorastaan kosiskelemaan minua näin? Kieltämättä aika kiehtovaa, lähes kiihottavaa. Jospa oletkin nainen? Jospa minä olenkin nainen? Jospa olet yli 20v? Jospa olen 64v? "Karulla tavalla todellisuus paljasti karvansa"? Tohon ei voi sanoa kuin että "ikävällä tavalla aseettomus paljasti nahkansa". Mukavaa myös, että päätät nettipoliisin oikeudella ihmisten -huoh- nettiuskottavuuksien tasosta nyt myös muiden puolesta. Olet kyllä sillein aika nettisexikäs! Varmastikin HOAS-solusi tjsp. kiihkein tapaus.

Kävin äsken kaupassa, ei myyty maitoa, koska nettiuskottavuus ei riittänyt. Nyyhkis.

Jussi77: Kuten tiedät, osakeyhtiöiden on pakko kuitenkin ilmoittaa tuloksensa ja taseensa, ei siinä pakeneminen auta. Odotellaan mielenkiinnolla. Saunis pörssiyhtiönä käy läpi julkisuusmankelin jokatapauksessa.

En osaisi itsekään sanoa näin hyvin, mitä acn ja liittymät ylipäätään merkitsevät minulle, joten copypeistaan Tarkkailijan kommentin:

"Minusta kuitenkin tärkein asia on se, että tällä hetkellä soitellaan kavereiden ja sukulaisten kanssa ACN:n liittymällä ilmaiseksi ja puhelinlasku tipahtaa luukusta joka toinen kuukausi...ei mikään paska liittymä! Jos jossain vaiheessa ACN kaatuu ja poistuu löytyy uusi edullinen liittymä, tällä hetkellä vaikuttaisi jokin Saunalahtelaisista olevan seuraava valinta, mutta odotellaanhan rauhassa. Kun itse on tällainen normaali kuluttaja, eikä mikään "osta hjuva liittyma"-edustaja, niin ei paljon tarvitse stressata kaatuuko firma vai ei."

Niinpä. Kun hankit matkapuhelinliittymän joltain operaattorilta, kyseessä ei kuitenkaan ole talokauppa tai lomaosakekauppa. Siltikin tunneperäinen suhtautuminen asiaan on sitä tasoa.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Viestin lähetti JHag
Jussi77: Kuten tiedät, osakeyhtiöiden on pakko kuitenkin ilmoittaa tuloksensa ja taseensa, ei siinä pakeneminen auta. Odotellaan mielenkiinnolla.
Tässä odotellessa voisi perehtyä kysymykseen että missä mahtaa ACN:n aiemmat tiedot piilotella? ytj:n mukaan ACN on kuitenkin ollut toiminnassa Suomessa jo vuodesta 1999 - eikö tuona aikana olisi pitänyt julkaista näitä puhuttuja tietoja? Missä ne sitten ovat, haluaisin nähdä?

Entä miten muut jutut, jotka ovat jo painuneet unholaan näiden epäoleellisuuksien miettimisen myötä? Onko ACN toiminnalla realistisia edellytyksiä? Kuinka asiakasmäärä saadaan kasvuun? Miksi ACN valehtelee nettisivuillaan?
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
JHag:

Olet jo kerran aikaisemmin editoinut viestisi pois, joten nyt vain lähinnä varmistin, ettei tuo viesti katoa. Talteen pistäminen siis tarkoittaa puhtaasti lainaamista omaan viestiini.
On se ilmeisesti kova paikka, kun tajuaa, että oma kyvyttömyys ymmärtää esitettyä argumentointia purkautuu nettipalstalla ala-arvoisena loanheittona. Voisi kysäistä moderaattorien mielipidettä tuollaiseen kirjoitustyyliin, käsittääkseni palstalla yritetään pitää edes jotain tasoa. En taida kuitenkaan jaksaa nähdä vaivaa, kun itse olet jo itsesi nolannut, niin nimimerkisi kuin myös IRL henkilösi.

Sangen hupaisaa, ettet tunnu kykenevän prosessoimaan omien viestien sisältöä tuota enempää.

Kovaa tekstiä "nettinörtiltä", joka kirjoittelee jonnekin virtuaalipalstalle yli 6 viestiä päivässä jonkun yhdentekevän jääkendojoukkueen asioista.
 

Carlos

Jäsen
Re: Vieläkään...

Viestin lähetti Tarkkailija
Liittymävaihtoehtojen muuttuminenhan oli selvä asia, eihän kellään operaattorilla voi olla varaa antaa ilmaisia puheluita kaikille.

Onpas! Mulle ainakin sanottiin että ACN pystyy tähän siksi että se ei tuhlaa rahojaan markkinointiin! Nih, on se nyt kumma jos ette usko että tähän se perustuu.

Eiku...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti varjo
Sangen hupaisaa, ettet tunnu kykenevän prosessoimaan omien viestien sisältöä tuota enempää.

Sangen hupaisaa? Siltä tosiaan vaikutti, viestisihän huokui sinulle tyypillistä hupaisuutta ja omaan henkilöösi kohdistuvaa itseironiaa. varjo? Voi herramunjee, kas kun ei Fantom? Onko mälsää, kun kiukuttaa, eikä saa vastakaikua?

Sangen hupaisaa on tietenkin se, että kosiskelet edelleen, pusipusi ja naminami! Ja nyt jokapaikan asiantuntijalta löytyy myös wannabemode -status, upeaa! Paina nappia ja lähetä valitus modeille, jospa tärppää? Jospa kerrankin olisi sinun vuorosi? Voisitko myös väsätä jonkulaisen "varjon listan" erään palstan erään nickin ikiomasta "näillä nickeillä on kredibiliteettiä" -rankingista, jota puoli maailmaa jo odotteleekin jännityksestä täristen. Joku muu voi sillä aikaa tutkailla muiden nickien, siis muidenkin kuin "varjon", mielipiteitä nickeistä, vaikkei silläkään ole suurta merkitystä nettimaailmassa. Viimeksi kun tutkittiin, taisin olla jonkun verran edellä nickiä nimeltä "varjo". Ja sainkin oitis kutsun Linnan juhliin ja salamavalojen räiskeeseen. Voi hellanlettas, taidat siis olla todella rakastunut? Pidä hyvää huolta mun viesteistä, tallenna ne ruusunpunaisiin kirjekuoriin ja näe kauniita unia. Mä jatkan jääkendoilua.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Joo-oh, vastakaikua ei näytä tulevan kun ei oikein Jussin argumentteihinkaan vastaaminen onnistu. Keskity niihin ja yritä edes vastata jotain, älä vain kiertele. Minuun kohdistuvat keskustelu ei tuota keskustelua edistä mitenkään.
Jos katsot ensimmäistä viestiäni huomaat, että en kohdistanut kritiikkiäni sinua kohtaan vaan sinun menettelytapaasi kohtaan.

Viestisi rikkoi kahtakin Jatkoajan sääntöpykälää, joten mitään wannabemoderointia ei tarvita, tosiasioitten toteaminen ei sitä ole.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti varjo
Viestisi rikkoi kahtakin Jatkoajan sääntöpykälää, joten mitään wannabemoderointia ei tarvita, tosiasioitten toteaminen ei sitä ole.

Mun pitää sitten vain elää tämän pelottavan tosiasian kanssa. Voi olla, että yöunet menevät. Onnea sääntöjen lukemiseen, ajankulua sekin. Oletko harkinnut myös puhelinluettelon lukemista ja jos niin Eniron vain Fonectan? Harrastatko muutenkin tarkkailua? Raportoitko poikkeavuuksista jne? Jänskää! Jätän arvattavaksesi onko keskustelu jatkunut kenties jossain, minne sinä et -gulp- pääse? Koska nythän olet moderaattorin lisäksi Vapaan osaston virallinen valvojakin - hei, vastaatkos sen ja sen kyselyyn siinä ja siinä ketjussa! Hei missä viipyy vastauksesi minkä cd:n ostit viimeksi -ketjuun? On se luttanaa, kun on pojalla harrastus. Pusipusi ja naminami.
 

Kaivanto

Jäsen
Viestin lähetti JHag
On se luttanaa, kun on pojalla harrastus. Pusipusi ja naminami.

Lainataan näistä sadoista toinen toistaan hauskemmin laadituista virkkeistä vaikka viimeisimmät. Et voisi olla parempaa mainosta ACN:lle. Ensin pudottelet liuskakaupalla mukaansatempaavaa ohiaiheen-eiliitymihinkään-argumentaatiota* ja jatkat aina yhtä veijarimaisella sekä persoonallisella minäminä-argumentaatiolla, joka onkin jo tuttua kenelle tahansa palstaa lukevalle ja jonka pariin varjo sattui tällä kertaa ensimmäisenä viihtymään. Rytmikkäästi etenevän ja muotoilultaan nasevan päättelyn keskellä ehkä hauskin heitto on faktapitoista eli tylsä-argumentaatiota latelevalle Jussi77:lle kohdistettu "kuulostat lähinnä uskoon hurahtaneelta", mikä pelaa varjon esittämän "Sangen hupaisaa, ettet tunnu kykenevän prosessoimaan omien viestien sisältöä tuota enempää"-väittämän kanssa aivan äärimmäisen riemastuttavasti yhteen. Loppupuolen namipusi-argumentaatio sai eritoten määränsä ja intensiteettinsä vuoksi erään mielikuvitusystävä-psykologin tipahtamaan. Hyvä JHag, näitä lisää! Purskahti ja putosi!


*Diletantin vinkki: jos kansainvälinen Boka-Hola Corporation myy Vinku-Intiassa Doka-Kola-virvoitusjuomaa, joka maistuu paskalta ja on tappavan myrkyllistä, ei ole validia päätellä, että Doka-Kola on hyvää limsaa sen vuoksi, että Boka-Hola Corp. on ulkomailla muilla toimialoillaan iso firma. Hauskaa se kyllä on.
 
Edelleen...

...odottelen sitä, että joku liittymiä kaupannut viitsisi heittää omia lukujaan myynneistään tänne. Luvut eivät ole kuitenkaan niin huikeita, etteikö niitä uskaltaisi laittaa. Luulen vain, että Suomessakin pari heppua tekee tilin ja normaalit tallaajat, jotka ajattelee että "ottaahan mun kaikki kaverit ton liittymän" ovat todellisuudessa satsanneet enemmän kuin ovat takaisin saaneet.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Kaivanto
joka onkin jo tuttua kenelle tahansa palstaa lukevalle ja jonka pariin varjo sattui tällä kertaa ensimmäisenä viihtymään.

Kuulostaa yleistykseltä? Kysäisinkin asiaa eräältä netin kautta tuntemaltani kaikkien alojen asiantuntijalta ja hänenkin mielestään käsite "kenelle tahansa palstaa lukevalle" käsittää teoriassa ainakin parisenkymmentätuhatta päätä parhaimmillaan. Näistä lukijoista ehkä 10% tunnistaa nimimerkin JHag ja heistäkin suurin osa -luojan kiitos- kiekkopuolelta. Joten nimimerkki Kaivanto puhuu vain omasta puolestaan ollen näin ollen parasta mainosta ACN-vastustajille. On olemassa ryhmä ihmisiä, joka allekirjoittaa yksin aina yleisönosastokirjoituksetkin varmuuden vuoksi "Joukko asiasta huolestuneita"

Ja mitä pyhää tässä saitissa oikein on? Itselleni tämä on lähtökohtaisesti jääkiekon keskustelupalsta, jonka keskustelut eivät juurikaan reaalimaailmaa heittele. En ole koskaan kuullutkaan kenenkään kiekkoihmisen puhuvan Jatkoajasta ja jos olenkin, en sen keskustelupalstasta, mikä on harmitonta huvia. Juuri siksi olenkin paukuttanut sen 6 viestiä / päivä ja niistä n. 80% nimenomaan sinne kiekkopuolelle; siellä on hyvää läppää ja meininkiä ja runsaasti nettikavereita. Ja kiihkeistä huhuista huolimatta siellä tehtävät paljastukset sun muut eivät heilauta kiekkomaailmaa mihinkään suuntaan. Vapaalla osastolla ei tee mielestäni yhtään mitään tällä saitilla, mutta niin kauan kuin se on olemassa, pidän oikeutenani käydä täällä silloin tällöin. Koeta kestää. Siinä vaiheessa, jos koko elämä ryhtyy pyörimään erään jääkiekkosaitin vapaan osaston ympärillä siinä määrin, että esimerkiksi itkun kera luopuu kirjoitusoikeuksistaan, ottaa ne takaisin tai vakavissaan miettii, että "Googlen kautta oikean henkilöllisyyteni saisi selville", olisi syytä hankkia elämä. Sama koskee wannabemoderointia; kaipa palstan moderaattorit todellakin reagoivat, jos "joukko huolestuneita" kieriskelee tuskissaan karmivan terroristin viestien parissa. Tai sitten heilläkin on elämä? Epäilen tätä vaihtoehtoa.


Viestin lähetti Kaivanto

*Diletantin vinkki: jos kansainvälinen Boka-Hola Corporation myy Vinku-Intiassa Doka-Kola-virvoitusjuomaa, joka maistuu paskalta ja on tappavan myrkyllistä, ei ole validia päätellä, että Doka-Kola on hyvää limsaa sen vuoksi, että Boka-Hola Corp. on ulkomailla muilla toimialoillaan iso firma. Hauskaa se kyllä on.

Realistin tylsä fakta-argumentaatiovinkki; jos joku juoma oikeasti maistuu paskalta ollen lisäksi tappavan myrkyllistä, kyseessä on selkeästi eri asia kuin terveydelle kohtalaisen harmiton matkapuhelinliittymä, jonka saa vaihtaa koska tahansa muuhun, jos ei ole operaattoriinsa tyytyväinen. Alunperinkin tässä maassa on kohta lähes 10 mahdollisuutta valita liittymäksi ihan vapaasti joku muukin kuin ACN. Ja koska ACN:n käyttäjiä on enää kourallinen, on sen aiheuttama markkinatuska kyllä merkillisen suuri.

---

Loppuosan viestistä olen tylsästi topicissa:

Jos yritykselle on kertynyt verovelkaa (en epäile sitä), on se voinut syntyä vain kahdella tavalla; 1) yritykselle on kertynyt voittoa, josta se on velvollinen maksamaan veroja 2) yritys on jättänyt palkkoihin liittyvistä velvotteista osan suorittamatta, kuten esimerkiksi ennakonpidätykset. Kolmas vaihtoehto on tietenkin teoriassa se, että yritys on jättänyt veroennakkonsa maksamatta, mutta jos toiminta ei ole ollut voitollista (verollista), olisi yritys saanut ennakonsa kumottua.

Jos ACN ei ole tarjonnut palvelujaan Suomessa aiemmin, ainoastaan yrittänyt saada luvan siihen, on minulle täysi mysteeri, mistä verotettava voitto olisi voinut syntyä. Kaiken lisäksihän yhtiön toiminta ei tiettävästi muutenkaan tuota voittoa, joten lienee syytä miettiä palkanmaksuvelvollisuuksista johtuneita verovelkoja. Mutta kun yhtiöllä ei ole palkollisiakaan, ainoastaan huijattavia edustajia, jotka jopa maksavat tullakseen edustajiksi. En tiedä, mistä velka on syntynyt? Kerro ihmeessä Jussi77, jos tiedät.

Kanada ja pyramidihuijaus pitää paikkansa siinä mielessä, että käsittääkseni joissain maissa (esim. Kiinassa) verkostomarkkinointi sinällään on kiellettyä. Tietääkseni Kanadassa hommaan ei ole liittynyt asiakkaiden = käyttäjien ongelmia, kyse on organisaation sisäisistä kriisestä. Jos minkä tahansa yhtiön sisäiset ongelmat vaikuttavat sen palveluiden tarjontaan, yhtiön asiat ovat huonosti. Jos kriisit eivät leikkaa palveluja, ongelma ei ole niin suuri. En tiedä Kanadan tilanteesta muuta kuin sen, että käyttäjille asti nämä pyramidiongelmat eivät ole kiirineet.

Muuten teen niinkuin useimmat vastustajatkin; odotan lukuja liikevaihdosta ja asiakasmääristä. Kuten Jussi77 totesi aiemmin, ne tulevat julki jossain vaiheessa kuitenkin. Siihen asti kaikki heittely suuntaan tai toiseen : 300.000 asiakasta - 3 asiakasta, on spekulaatiota.

Mikäli ACN häipyy ennen joulua, ei se -valitettavaa kyllä monen mielestä- heilauta omaa elämääni juuri mitenkään. Ei myöskään silloin, jos (kun) se jatkaa toimintaansa. En menetä taloa, autoa ja kaikkea mahdollista mammonaa, jos ACN häipyy, enkä ole myöskään saanut ko. firman kautta mainittavampaa maallista mammonaa. Ainoastaan korvauksen sijoitukselle. Koettakaa kestää. Tarkkailijalla on ollut edelleenkin paras näkökulma; jos näin käy, että ACN häipyy, oli kiva puhua edes tämän aikaa edullisesti, osittain veloituksetta, tietyn porukan kesken. That´s all.

Omaltakaan osaltani ACN ei todellakaan ansaitse tällaista veuhtomista ja olisihan sitä mopoa voinut jättää talliinkin. Mutta enpä ole oppinut mielipiteitäni ja tunnelmiani suodattamaankaan tähän ikään, tuskin opinkaan. Niinpä sitä tulee osuttua harhaankin, esimerkiksi kiekossa pidin TPS:n mestaruutta varmana viime keväänä. Ja uskottavuus meni, voivoi. Ja kyllähän mä varjo susta oikeesti tykkään.

edit: Harhaan osumisella tarkoitan ed. kappaleessa jotain, jonka olisi voinut jättää sanomattakin. TPS:n mestaruus oli eräs tällainen asia, mutta enemmän tarkoitan tapaa, jolla asioita sanon.
 
Viimeksi muokattu:

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti JHag
Tarkkailijalla on ollut edelleenkin paras näkökulma; jos näin käy, että ACN häipyy, oli kiva puhua edes tämän aikaa edullisesti, osittain veloituksetta, tietyn porukan kesken. That´s all.

On tässä ketjussa ollut muutakin mielenkiintoista. Esimerkiksi suomalaista operaattorikenttää on käsitelty jonkin verran, ja mielestäni ihan ansiokkaasti Jussi77 kävi läpi ACN:n ongelmia liittyen pitkäaikaiseen vakavasti otettavaan operaattoritoimintaan. Sitä en ymmärrä, että miksi tästä ei olisi saanut keskustella, kun perustelut olivat luokkaa 'matkapuhelinlasku on niin pieni menoerä verrattuna asuntoon'. Mobiilioperaattorit ovat kuitenkin edelleenkin melkoisia rahasampoja, tosin halvimpien tarjousten perässä juoksevat ihmiset eivät ole niitä halutuimpia asiakkaita.

Itse voisin kuvitella välittäväni ACN-liittymiä, mutta ainoastaan kertaluontoisena eränä esimerkiksi jollekin urheiluseuralle tai vastaavalle, jossa junnujen vanhemmat tai seura itse haluaa pitää kustannukset kurissa keskinäisessä kommunikaatiossa. Tuokin tosin on jo mennyttä, kun ei sitä ilmaista puheaikaa enää saa, enkä ole varma, että minkälaisista liittymämääristä puhutaan, jos olisi halunnut päästä nollille.

edit: Juuh, ja tuohon viimeiseen kohtaan lisäyksenä olisi mukava kuulla, että minkälaista liittymämääristä todellakin on kyse? En jaksa ACN:n ah niin loistavilta sivuilta käydä kaivamassa.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Viestin lähetti JHag
En tiedä, mistä velka on syntynyt? Kerro ihmeessä Jussi77, jos tiedät.
En tiedä, vaan olisin itsekin nimenomaan kiinnostunut asiasta. Eikö tällaiset "pikkujutut" itseäsi häiritse, olethan mukana yrityksen toiminnassa?
Viestin lähetti JHag
Kanada ja pyramidihuijaus pitää paikkansa siinä mielessä, että käsittääkseni joissain maissa (esim. Kiinassa) verkostomarkkinointi sinällään on kiellettyä. Tietääkseni Kanadassa hommaan ei ole liittynyt asiakkaiden = käyttäjien ongelmia, kyse on organisaation sisäisistä kriisestä.
Verkostomarkkinointi itsessään ei ole Kanadassa kiellettyä, vaan pyramidipelit (kuten Suomessakin). Pyramidipelin ja verkostomarkkinoinnin ero on hiuksenhieno, sen erottaa vain itse tuotteen myynnistä saatava provisio; pyramidipeli muodossa jossa vain värväämisestä saa tuloa, on kielletty maassamme. En omasta puolestani näe ollenkaan mahdottomana, että tätäkin lainpykälää ei voitaisi ajanmukaistaa mm. niin että uusi määritelmä tarkoittaisi pyramidipelillä myös verkostomarkkinointia jossa tulojen "merkittävä osuus" tulee nimenomaan uusien Itsenäisten Edustajien värväämisestä. Näinhän nimenomaan on ACN:ssä, jos haluat tehdä rahaa, niin unohda ne kovan onnen liittymät ja värvää vain porukkaa. Todellisuudessa kyse on puhtaasta pyramidipelistä, mutta "laittomuutta" kierretään maksamalla jotain pilipaliprovisioita liittymien käytöstä.

Tämä on myös Kanadan oikeudenkäynnin perusta; värvääminen on selvästi päätarkoitus itse tuotteen ollessa liki merkityksetön sivuseikka.
Viestin lähetti JHag
Kuten Jussi77 totesi aiemmin, ne tulevat julki jossain vaiheessa kuitenkin. Siihen asti kaikki heittely suuntaan tai toiseen : 300.000 asiakasta - 3 asiakasta, on spekulaatiota.
Spekulaatioihin kannattaa liittää mm. "huhu" ruohonjuuritasolta joka kertoo että tavallisissa liikkeissä pyörii paljon ACN-asiakkaita liittymäkaupoilla, muodostaen merkittävän suuren kohderyhmän liittymämyynnille.
Viestin lähetti JHag
En menetä taloa, autoa ja kaikkea mahdollista mammonaa, jos ACN häipyy, enkä ole myöskään saanut ko. firman kautta mainittavampaa maallista mammonaa.
Se on tietenkin hyvä, ettei kaikki ole yhden kortin varassa. Paljonko on mennyt aikaa ja sivukuluja? Luulisi, että kaltaisellesi tekijä-tyypille näilläkin sijoitetuilla resursseilla on jokin arvo - jos ei muuten niin ansionmenetyksinä? Olet YV:llä esitellyt itsesi, ja kuvan jonka olen saanut on nimenomaan aktiivinen, yritteliäs henkilö - jolle nimenomaan "aika on rahaa". Paljonko jäi ACN-hommasta tuntipalkaksi? Paljonko "tuntipalkkasi" olisi ollut jos olisit käyttänyt tämänkin ajan päätoimesi parissa? Kuinka ripeään toimintaan olisit pystynyt esim. mainoslehtien jakelussa? Onko toiminnassa lopulta mitään järkeä?
Viestin lähetti JHag
Tarkkailijalla on ollut edelleenkin paras näkökulma; jos näin käy, että ACN häipyy, oli kiva puhua edes tämän aikaa edullisesti, osittain veloituksetta, tietyn porukan kesken. That´s all.
Otahan huviksesi yhteyttä paikkakuntasi kuluttajaneuvojaan ja kysyhän, onko ACN pitänyt kiinni näistä "ilmaisista puheluista"? Tämän ~13 euroa tienanneen verkosto-puolituttuni mukaan pelkästään erään keskikokoisen suomalaisen kaupungin kuluttajaneuvoja on vastaanottanut yksinään tuhansia ilmoituksia virheellisistä laskuista - sekä mikä hälyttävää, ACN:n kyvyttömyydestä tai haluttomuudesta korjata asioita. ACN väittää laskujen olevan oikein, vaan asiakas tietää soittaneensa vain ja ainoastaan näitä veloituksettomia soittoja toiseen ACN-liittymään. Silti laskun loppusummat ovat jopa yli sata euroa. Ei taida ihan olla kohdallaan? No, asiasta reklamointikaan ei auta, vaan karhukirjeitä tippuu luukusta.

Näitä surullisia tarinoitahan on ACN:n myöntämän mukaan ainakin se kertaalleen ilmoitettu 19.000 kappaletta - en omasta puolestani viitsisi tällaista "kiusaa" itselleni hankkia.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti sopuli
Juuh, ja tuohon viimeiseen kohtaan lisäyksenä olisi mukava kuulla, että minkälaista liittymämääristä todellakin on kyse? En jaksa ACN:n ah niin loistavilta sivuilta käydä kaivamassa.

ACN ei vekkulina operaattorina tahdo ilmoittaa omia asiakasmääriä, uskoisin että tällä hetkellä ACN:llä on (aktiivisia ja ei-aktiivisia) liittymiä yhteensä n. 200 000 - 240 000 kappaletta. Uusia liittymiä tuskin avataan, asiakaskato ACN:ltä on kohtalainen. Yhdessä vaiheessa ACN ilmoitti että heillä on 350 000 liittymää, nyt viimeisimpien Soneran tietojen mukaan ACN:llä olisi n. 270 000 liittymää - tämäkin jo siis kuukausia vanhaa tietoa.

http://www.taloussanomat.fi/etusivu/3467590.asp

Tuon linkin mukaan Saunalahdella on 6 % kaikista liittymistä ja muilla pienemmillä operaattoreilla on myös tämä 6 %. Sisältäen ACN:n.

Tuohon kuuteen prosenttiin pitää vielä mahduttaa Kolumbus (?), Tele Finland (?), Cubio, RSL, Globetel.

Ei niitä liittymiä kyllä enää paljoa ole, jos niitä joskus 350 000 on ollut (ACN:n mukaan). Aikamoinen kato.
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kokeilen vaihteeksi näin

Edelleen tylsästi topicissa. Ja nyt on kaikki yrityskin huumoriin karsittu.

Näissä keskusteluissa ei usein selväkään vastaus riitä, sillä sitä ei kuitenkaan uskota / haluta uskoa. Kokeilen silti; lähdin ACN:ään mukaan hetken mielijohteesta, koska mun "oikeiden" duunien kannalta tärkeä henkilö kysyi mukaan. Koetan edelleen pitää kielen keskellä suuta: En ole opiskelija, työtön tai edes tiukassa taloudellisessa tilanteessa, joten mielestäni 700e (yritykselle, ei minulle) oli pieni summa kokeilusta. Hakkaan esimerkiksi urheiluvedonlyöntiin yli 10 krt suuremman summan / vuosi ihan verrokiksi. Sieltäkin tulee joskus, joskus ei ja varmasti olen taloudellisesti tappiolla, mutta hyvinä päivinä mikään ei ole hienompaa kuin ison vedonlyöntivoiton kuittaaminen. Viimeksi Tapparan mestaruudella toissakeväänä vajaat 4.000egeä, josta kerroin silloinkin reaaliajassa. Vielä kartalla? Siis en kuvitellutkaan olevani ison asian kimpussa, enkä pelannut isoilla rahoilla. Vilpittömästi näin. Funtsin silloin, että jos siitä saa enemmän takaisin, homma jees. Jos ei, ei voi mitään. Pelkkiin taksikuluihin menee vilkkaana aikana 700e parissa kuukaudessa - vaikkei niihin liittyisikään pelkkää kaveridokailua. Edustaminen ja matkustaminen on osa duuniani.

No, näillä kriteereillä pelaten olen saanut sijoitukseni 700e rahallisesti laskien noin viisinkertaisesti takaisin, eikä tätäkään tarvitse uskoa, jos ei halua. Ei mulle tekisi tiukkaa kuitenkaan kertoa, että olen 300e / tappiolla tai vastaavaa. Eikä täällä kai ole hirveästi tapana puhua palkoista, joten tämän tarkemmin en avaa peliä omalta osaltanikaan. Luonnollisesti olen soitellut tutuille, ajellut autolla ynnä muuta acn:n tiimoilta, mutta on pirun hankala laskea nimenomaan acn:n osuutta kaikista kuluista, koska joka tapauksessa ajelen pirusti ja puhun pirusti sen firman autolla ja kännyllä, joka on myös acn-edustaja. Tärkeä pointti tässä on siis se, että en ole hlö-edustaja, firmallani on acn-edustus. Ja firmani kuluissa + liikevaihdossa acn:n osuus on niin pieni, ettei sillä ole mitään merkitystä. Tässä yhteydessä ei saisi sanoa, että siviiliminäni tuntevat tietävät tämän. Sanoin kuitenkin. Joten firmani kulut / tulot eivät ole olennaisella tavalla lisääntyneet / muuttaneet rakennettaan kuluneen 8 kk:n aikana. Näin väittää myös kirjanpitäjämme.

Se, miksi veuhkaan acn:n, oikeastaan koko verkostoideologian puolesta, on vain luonnevikani tulosta. Olen aina luonnostani sen puolella, jota enemmistö mätkii "ei voi olla", "en usko" -perustein. Tämän vuoksi olen lähes kategorisesti Jagsin puolella lukiessani uskontoketjuja, vaikken samaa mieltä olekaan. Lisäksi olen nolannut itseni ilmoittamalla pitäväni mm. meille vieraita sivilisaatioita enemmän mahdollisena kuin mahdottomana asiana. Kumpikaan asia; uskonto ja ufot (heh), ei merkitse mulle mitään päivittäisessä elämässäni. Mutta mä vain vedän herneet yleistyksistä ja menen yleensä "ei gloryhunter"-puolelle asiassa kuin asiassa. Ei Jokerit, vaan HIFK :). Verkoston / acn:n suhteen kieltäydyn uskomasta sitä enemmistöä, joka sanoo, että näin ei voi tehdä, näin ei voi olla tyytyväinen, näin ei saa mitään pysyvää. Niinpä keskustelen, kun mopo karkaa, enemmänkin tunteella kuin järjellä. Niin tonokki en ole, en olisi ollut kykenevä hankkimaan kaupallista loppututkintoa ja suht. menestyvää yritystoimintaa, että haahuilisin ilman taloudellista realiteettia omissa bisneksissäni. Olen pirun tarkka omista rahoistani eikä mua kiinnosta pätkääkään muiden rahat. Oli bisneksen laji mikä hyvänsä. Niinpä olen tyytyväinen siihen, minkä olen saanut acn:stä, eikä mua loppupeleissä kiinnosta muut asiaan sotkeutuneet ihmiset, tyytyväiset tai tyytymättömät. Mukaanlukien huojnoa palvelua saaneet asiakkaat, pakko tunnustaa.

Informaatiolle markkinoilta olen avoin ja sopulin sekä Johanneksen kanssa jaan sen mielipiteen, että operaattoribisnes on yksi mielenkiintoinen tapa tarkastella taloutta / elämää. Eli kun saan faktaa siitä, että acn on kuralla, poistumassa Suomen ja koko maailmankin kartalta, uskon sen tietenkin. Nyt en ole siinä tilanteessa, että olisin saanut tällaista esi-infoa. Niinpä seurailen tilannetta markkinoilla ja Jussi77:n tapaan olen kiinnostunut miltä todelliset luvut näyttävät. Vedonlyöntejä, myös SM-liigapuolella olen hävinnyt ja voittanut yhtä usein - pelaajia, jotka tulevat HIFKiin / eivät tule jne. Niinpä otin vedonlyönnin tässäkin keinoksi; katsotaan onko acn-putiikki pystyssä vielä jouluna? Ei siinä sen kummempaa ollut. Lisäksi kannatan kaikenlaista yritystoimintaa ja tälle luonnollisena jatkumona minusta edes pyramidimarkkinointia ei pitäisi kieltää. Oli tuote mikä hyvänsä. Miksi pitäisi? Vapaaehtoistahan siihen on lähteä.

Huomasin juuri, että enpä ole koskaan antanut täällä yhtä rehellistä vastausta itsestäni. Outo ketju, täällä löytää itsensä parhaimmillaan ja huonoimmillaan. Moponi keulimista pahoittelen, lähinnä henkilökohtaisuuksiin menoa. Sitä en osaa pahoitella, että mopo keulii joskus.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Re: Kokeilen vaihteeksi näin

Erikoista, että bisnekseen mukaanlähdön lähtökohtana on "omilleen pääseminen". Yleensä bisnestä tehdään vahvasti voittojen perässä.
Viestin lähetti JHag
Oli bisneksen laji mikä hyvänsä. Niinpä olen tyytyväinen siihen, minkä olen saanut acn:stä, eikä mua loppupeleissä kiinnosta muut asiaan sotkeutuneet ihmiset, tyytyväiset tai tyytymättömät. Mukaanlukien huojnoa palvelua saaneet asiakkaat, pakko tunnustaa.
Anteeksi - nyt en pysy enää mukana. Sanot samassa viestistä suoraan putkeen kirjoitettuna että et ole mukana rahan vuoksi, et voittojen vuoksi, et tuotteen vuoksi, etkä tyytyväisten asiakkaiden vuoksi? No, minun ei ehkä tarvitse ymmärtää tätä asiaa...
Viestin lähetti JHag
Eli kun saan faktaa siitä, että acn on kuralla, poistumassa Suomen ja koko maailmankin kartalta, uskon sen tietenkin. Nyt en ole siinä tilanteessa, että olisin saanut tällaista esi-infoa.
Höh, kaikki hyvätkin perustelut ja näkemykset menivät hukkaan yhdellä lauseella, joka ei edes pyrkinyt esittämään mitään vasta-argumentointia esitetyille asioille, vaan kieltäydyit vain uskomasta / kiinnittämästä huomiota. Eipä tässä kai sitten mitään.
Viestin lähetti JHag
Niinpä seurailen tilannetta markkinoilla ja Jussi77:n tapaan olen kiinnostunut miltä todelliset luvut näyttävät.
Meidän "kiinnostuneiden" suureksi harmiksi vain ACN on erittäin vähän kiinnostunut julkaisemaan k.o. lukemia - koko markkinoilla oloajan olemme joutuneet etsimään lähes kaiken tiedon jostain muualta kuin ACN:ltä, josta tietoa ei saa, tai se on väärää (kuten esim. raja veloituksettomissa puheluissa - johtotason henkilöthän totesivat valtakunnallisessa tv-lähetyksessä että rajaa ei ole, eikä sellaista tule. Eipä tosiaan.). Väkisinkin sitä jossain kohtaa alkaa miettimään, miksei 5-vuotiselta suomen retkeltä ole _mitään_ tunnuslukuja?
Viestin lähetti JHag
Lisäksi kannatan kaikenlaista yritystoimintaa ja tälle luonnollisena jatkumona minusta edes pyramidimarkkinointia ei pitäisi kieltää. Oli tuote mikä hyvänsä. Miksi pitäisi? Vapaaehtoistahan siihen on lähteä.
Se on hyvä sitten, että tästä päättävät oikeat viranomaiset, eikä esim. verkostojen jäsenet; pyramidipeli nimittäin perustuu vain siihen että viimeksi liittyneet kasvattavat aiemmin liittyneiden tilipussia. Kiellettyä se on siksi, ettei kyse ole mistään bisneksestä, vaan huijaamisesta matemaattisia teorioita hyväksikäyttäen - joilla ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

Pyramidipeliin pätee nimenomaan nyrkkisääntä jossa 10 kaverusta menee markan rahat käsissään pimeään huoneeseen josta ensimmäinen tulee viiden markan kanssa ulos, toinen neljän markan kanssa ulos -> verkostomarkkinoinnissa pyritään uskottelemaan "uhreille" että hekin tulisivat huoneesta ulos useamman rahan kanssa ulos, kuin menivät sisälle. Kuitenkin tämän kaiken mahdollistaa vain se, että joku on kiikuttanut rahaa sisälle yhtä paljon kun sieltä tuodaan ulos -> raha itsessään ei ole voinut lisääntyä tuolla huoneessa (tai sitten kyse on jostain rikollisesta puuhasta). Tästähän on selvästi pääteltävissä, että kyse on vain rahan uusjakelusta, ja "vahingon laittamisesta kiertoon". Vapaaehtoista - no, siihenhän se perustuu että kusetetaan aina jotain "läheistä" joka ei välttämättä "uskalla" kieltäytyä tai sitten luottaa suosittelijaan niin sokeasti ettei ymmärrä kyseenalaistaa tarjottua mahdollisuutta. Vapaaehtoisuus on tässä yhteydessä siis väärä kriteeri.
Viestin lähetti JHag
Sitä en osaa pahoitella, että mopo keulii joskus.
Ei se mitään minun puolestani, kunhan muistaa ottaa tosiasiat edes välillä huomioon. Tämän vuoksi verkostoinnista rupattelu onkin niin antoisaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös