Mainos

ACN ilmaiset puhelut

  • 82 116
  • 689

Rocco

Jäsen
Viestin lähetti JHag
Kaikki lukemani acn-kritiikki on aiheellista, on perseestä ryssiä kymmenen prossaa asiakaskannasta ja levitellä käsiä. Asiassa on kyllä Sonerallakin syynsä; acn toimii Soneran verkossa, acn:n sim-kortit valmistaa Sonera (acn-sopparissa jopa lukee, että sim-kortti on Soneran, ei acn:n omaisuutta) ja kun Soneran valmistama sim-kortti ei kytkeydy Soneran verkkoon, on vika mitä todennäköisimmin Soneran itsensä. Vaikka acn vastuullinen verkko-operaattori onkin. Ja koska acn:llä ei ole omaa verkkoa, omaa sim-korttitehdasta tai omaa vastaajapalveluakaaan (sekin on...tadaa...Soneran!), niin arvannette, miten acn:n laskutuksen tiedot kertyvät? Soneran antaman datan perusteella. Kaikki tiedot keskinäisistä puheluista tulevat Soneralta. Tämän on myös Soneran tekninen puoli myöntänyt ja kantaa osavastuun tästäkin sopasta.

Niin, se että liittymä toimii jonkun operaattorin verkossa ei tarkoita sitä että kyseinen operaattori hallinnoi toisen operaattorin toimia. ACN:n laskut lähettää asiakkaille ACN, ei Sonera. ACN:n asiakaspalvelu ja laskutus on ACN:n, ei Soneran. ACN:n palvelut ja niiden hallinnointi on ACN:n, ei Soneran. Ellei mainitsemasi vastaaja ole Soneralta ostettu palvelu, se silloin onnistuu koska on samassa verkossa. ACN saa kyllä tiedot Soneran verkossa toimivista liittymistä, niiden soitoista ja soittojen kohteista Soneralta, mutta ACN:llä on omat laskutusjärjestelmät jotka (tai joiden pitäisi osata) laskuttaa oikein tietyistä puheluista ja laskea hinnat kaikille erikoishintaisille puheluille ja lähettää laskut itse. Sonera tuskin hoitaa laskutusta toiselle operaattorille. Tämä ei nyt ainakaan uppoa maalaisjärkeen jos näin on. Tieto on suurinpiirtein sellaista, että ACN:n numero 040-9xxxxxx soittanut ACN:n numeroon 040-9xxxxxx klo 15:50:24 - 16:12:34 ja paljon muutakin infoa, mm. sen missä puhelu on puhuttu. Tuon tiedon perusteella ACN:n laskutus tietää (tai siis pitäisi) että puhelu on hinnaltaan x €. Jos ei niin...

Ihmettelen vaan jos tilanne olisi näin, miksei Soneran verkossa toimiva Saunalahti mokaile kymmeniä tuhansia laskujaan tai onnistu kämmäämään muuta vastaavaa sotkua mitä ACN tekee jatkuvasti. Aivan yhtä lailla Saunalahti saa liittymiensä puhelutiedot Soneralta koska heidän verkkoa Saunalahtikin käyttää. Tai miksei Sonera sitten itse tee samassa suhteessa virheitä omissa laskuissaan? Se tekisi satoja tuhansia vääriä laskuja joka kuukausi. Tuskin tulee edes muutamaa sataa. Itse en ole koskaan kuullut että Sonera olisi virheellisesti laskuttanut ketään, enkä ole kyllä kenenkään kuullut valittavan että näin olisi. Sitä valittaa kaikki joka puolella että laskut on isoja, mutta kaikki maksaa, kaikilla operaattoreilla.

Ai niin, Sonera ei valmista SIM-kortteja, eikä muutkaan operaattorit. Ne ostetaan eri valmistajilta operaattoreiden toiveiden mukaisesti, taitaa Setec tehdä ainakin julmetun osan korteista mitä Suomessa käytetään. Jos ACN ei halua itse investoida SIM-korttien logistisiin asioihin, niin ostakoot nekin Soneralta.
 
Viimeksi muokattu:

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Lööpin takana...

Nyt olisi varmaan jokaisen syytä lukea tämän päivän iltasanomat tai iltalehti. Varma en ole kummassa asiasta oli, mutta voin sanoa, että tämä kauhean luotettava lafka on ryssinyt asiansa melkoisen perusteellisesti.

Jokainen lukekoot itse ja tehköön omat päätelmänsä.

On tuo aika hurjaa touhua:)
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Rocco
Niin, se että liittymä toimii jonkun operaattorin verkossa ei tarkoita sitä että kyseinen operaattori hallinnoi toisen operaattorin toimia. ACN:n laskut lähettää asiakkaille ACN, ei Sonera. ACN:n asiakaspalvelu ja laskutus on ACN:n, ei Soneran. ACN:n palvelut ja niiden hallinnointi on ACN:n, ei Soneran.

Ja on nyt palvelu sitten kenen tahansa tuottama, niin ACN:n asiakkaat ovat ACN:n asiakkaita, vaikka itse jeesus tuottaisi kaikki verkkopalvelut. Ei asiakasta kiinnosta hevon helvettiäkään mistä se oma palveluntuottaja ne palvelut ostaa.

Eli vaikka Sonera pistäisi lafkansa kiinni kokonaan ja mykistäisi näin ollen kaikki ACN:n puhelimet, se olisi siitäkin huolimatta ACN:n vastuulla, ei Soneran.

Sinänsä muuten hassua, yleensä välikäsiä käyttävät palvelujen tarjoajat/hyödykkeiden valmistajat yrittävät mahdollisimman tarkkaan pitää asiakkaan pimennossa siitä kuka oikeasti tekee ja mitä. He haluavat että asiakas on vain heidän asiakkaansa, ja "näkee" kaiken tulevan suoraan heiltä.

Tämän täytyy olla joku ACN:n nerokkaiden bisnes-suunnittelijoiden aivoriihen tuotos, pannaan kaikki Soneran viaksi ja tehdään itsestämme viattomia marttyyreja. Brilliant.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Lisää kilpailua:

TeliaSonera aloittaa kilpailun mm. itseään vastaan uudella yhtiöllä.

"Tele Finland Oy on uusi palveluoperaattori
Tele Finland Oy on markkinoiden uusin matkapuhelinoperaattori. Toimintansa aloittava yhtiö tuo markkinoille omat kuluttajille suunnatut edulliset matkapuhelinliittymät, jotka toimivat TeliaSonera Finlandin verkossa.

Tele Finland Oy on TeliaSonera Finlandin omistama ja sen verkossa toimiva palveluoperaattori, joka tuo markkinoille omat matkapuhelinliittymänsä. Yhtiön perusajatuksena on tarjota kilpailukykyisiä hintoja pitämällä muun muassa hallinnointi-, markkinointi- ja palveluverkostokulut matalina. Kustannustehokkuudesta saatava hyöty siirretään suoraan asiakkaan eduksi, joka näkyy muun muassa edullisena hinnoitteluna."
 
Suosikkijoukkue
Mikkelin Kittaajat
Viestin lähetti JHag

Mistä ne otetaan? Puhelutuloista.

Oispa tosiaan mielenkiintosta tietää, että mikä on tähän mennessä ACN:n perimien kaikkien puhelinlaskujen summa vs. kokonaisverkkovuokra soneralle. Itellä on ainakin semmonen tuntuma, että tästä ACN ei ainakaan kovin suuria voittoja peri. Vaikea on kuitenkin ite sanoo, minkä verran keskivertokuluttaja käyttää noita ilmaisia puheluja vs. maksullisia, ja kuinkahan suuri osa on käyttänyt hyväkseen tätä ilmaista soitonsiirtoa..

Itsellä oli ainakin tähän mennessä puhelinlaskua ACN:ltä 17e(josta eivät ole laskua kuitenkaan vielä lähettäneet) + kuukausimaksut ja aloitusmaksu. Ja olen käyttänyt liittymää tähän mennessä 2,5-3kk, ja puhunut aika monta tuntia ilmaisia puheluja.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Lisää kuraa ACN:lle

http://www.itviikko.fi/uutiset/uutisalue.asp?alue=paiva&UutisID=61108

Muutama ote:

"ACN ei ole irtisanomista huolimatta kytkenyt asiakkaiden numeroita irti, joten asiakkaat eivät ole voineet ottaa käyttöön toisen operaattorin palveluja."

"Myös laskutuksesta on tullut useita kirjallisia valituksia. Niiden mukaan ACN on lähettänyt aiheettomia tai vääriä laskuja ja asiasta valittaneet asiakkaat ovat saaneet asiakaspalvelusta ristiriitaista tietoa. Joillekin asiakaspalvelu on myöntänyt laskujen olleen aiheettomia ja kehottanut repimään ne, mutta silti operaattorilta on tullut perimislaskuja. Toinen asiakaspalveluhenkilö on taas saattanut kehottaa maksamaan laskun."
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Hiili (29.4.)
Tekstiviestikuittausta odotellessa.
Hyvin se toimii Kolumbuksellakin. Tänä aamuna tuli tekstitiviesti, että liittymä on vaihdettu Elisasta Kolumbukseen...
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
ACN rajoittaa ilmaispuhelujen määrää
Perjantai 11.6.2004, Kauppalehti, sivu 8

Matkapuheluja palveluoperaattorina myyvä verkostomarkkinointiyritys ACN rajoittaa ilmaisten puhelujen määrää keväällä kaupatuista ACN Mobile Friends -liittymistään.

Liittymiä markkinoitiin alunperin ilmaisilla puheluilla niin, että puhelujen ACN-Friends-liittymien kesken oli määrä olla täysin ilmaisia ilman rajoituksia.

Torstaina ACN ilmoitti, että se muuttaa Mobile Friends -liittymän ehtoja niin, että ilmaisia puheluja voi puhua enintään tuhat minuuttia kuukaudessa.

- Asiasta on neuvoteltu ACN:n kanssa pitkään, eikä sopua ole syntynyt. ACN olisi halunnut rajoittaa ilmaista käyttöä jo aikaisemmin. He esittivät myös 500 minuutin rajaa, kertoo lakimies Mari Österberg Kuluttajavirastosta.

- Lisäksi yritys on joissakin tiedotteissaan väittänyt, että kuluttajaviranomaiset vaativat muutosta, mikä ei pidä paikkaansa.

Österbergin mukaan ACN asettaa nyt asiakkailleen ehtoja, jotka eivät ole sen mukaisia kuin markkinoinnissa luvattiin.

- Tämä on yksipuolinen sopimusehtojen muutos, ja kuluttajilla on oikeus tehdä asiasta valitus ja viedä se käsiteltäväksi, sanoo Österberg.

Ilmaisia puheluja lupaavien ACN-liittymien myynti lopetettiin jo huhtikuussa. Sen tilalle tuli kaksi uutta yksityishenkilöille tarkoitettua liittymää. Toisesta voi puhua ilmaiseksi toiseen ACN:n liittymään ilta- ja yöaikaan enintään tunnin verran, toisesta voi puhua toisiin ACN-liittymiin puoleen hintaan, 7,5 sentin minuuttitaksalla.

ACN:n mukaan tuhannen minuutin rajoitus vaikuttaa vain pieneen osaan sen asiakkaista. Yhtiön tiedotteen mukaan vain pari prosenttia sen noin 300 000 asiakkaasta on käyttänyt ilmaista puheaikaa yli tuhat minuuttia kuukaudessa.

Viestintävirasto on vaatinut ACN:ltä selvityksiä muun muassa sen laskutusepäselvyyksistä ja asiakaspalvelun toiminnasta.

- Määräaika päättyi tänään, mutta ainakaan kello 15 mennessä ei meidän kirjaamoomme tullut ACN:n selvitystä, kertoi lakimies Marko Lahtinen Viestintävirastosta torstaina.

ACN julkisti torstaina lehdistötiedotteen, jonka mukaan sen asiakaspalvelua ja laskutustoimintoja on pantu Suomen viranomaisten vaatimaan kuntoon.

- Viestintävirastoon tulee edelleen valituksia ja kyselyjä ACN:n laskutuksesta päivittäin, sanoo Marko Lahtinen.
 

Jip Pii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Maksullinen ilmaispuhelu PGFreen malliin

Toinenkin verkostoyritys PGFree on hauska tapaus. Firma suorastaan hauskuuttaa ihmisiä hinnastollaan ja ilmaisilla puheluillaan; vai pitäisikö kirjoittaa "ilmaisilla" puheluillaan.

PGFree mainostaa nettisivuillaan isolla, että heidän PGFree-liittymään sisältyy 30 minuuttia ilmaista päivittäistä puheaikaa muihin vastaaviin liittymiin soitettaessa. Asiakashan voisi jopa luulla, että hän saa joka päivä soittaa 30 minuuttia ilmaiseksi kavereilleen, joilla myös on PGFree-liittymä. Mutta missä siinä niin sanotaan? Eihän tuo mainoslause suinkaan sitä tarkoita.

Ehei! 30 minuuttia päivässä tekee kuukaudessa pyöreät 900 minuuttia. Vaan maksimipuheaika/kk onkin rajattu 250 minuuttiin. Siis ilmaisia 30 minuutin puheluita saakin soittaa vaan kahdeksana päivänä/kk plus 10 minuuttia vielä päälle yhdeksäntenä päivänä. Loppukuukauden nuo ilmaisetkin minuutit maksavat yhtä paljon kuin hinnaston mukaiset normaalit puheminuutit. Näppärää mainostamista.

Eikä tässä vielä tietenkään kaikki. Ilmaiset puhelut PGFREEN liittymiin saavat olla korkeintaan 10% koko kuukausilaskusta. Joten jotta tiedät, kuinka paljon voit puhua muka ilmaiseksi, sinun pitää olla koko ajan selvillä alkukuussa jo soittamistasi ja loppukuussa aikomistasi "ilmaisista" ja maksetuista minuuteista. Muuten ne ilmaisetkin muuttuvat todellakin vain "ilmaisiksi". Voidaksesi käyttää nuo luvatut päivittäiset 30 ilmaisminuuttia edes noina kahdeksana päivänä, sinun pitää muina päivinä puhua aika hemmetin pitkiä puheluita PGFree-liittymiin.

Ilmaisuus on kivaa! Tai mainosmiehet ainakin ovelia. Kun mielikuva ilmaisuudesta tai edes edullisuudesta on luotu + "sijoittajilta" löysät rahat kerätty pois, voidaankin jo ehtoja pikku hiljaa tiukentaa ja muuttaa.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Nyt kun tuosta ACN ensihuumasta on jo tovi aikaa, niin olisi mukava tietää millaisia tuottoja jälleenmyyjille on kertynyt.
Onko sijoitettu pääoma tuottanut jo mittavia rahasummia?
Onko liittymäkauppa vielä sujunut ja tuottavatko myydyt liittymät?
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Viestin lähetti msg
Nyt kun tuosta ACN ensihuumasta on jo tovi aikaa, niin olisi mukava tietää millaisia tuottoja jälleenmyyjille on kertynyt.
Onko sijoitettu pääoma tuottanut jo mittavia rahasummia?
Onko liittymäkauppa vielä sujunut ja tuottavatko myydyt liittymät?
Saas nähdä millaisia kertomuksia tulee. Todellisuudessahan ACN on vissiin jo lopettanut esim sen asiakaspalvelupisteen mistä jälleenmyyjät saivat apua tarvittaessa. Kertoo omalta osaltaan jotain liittymien myynnistä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Poimintoja TeliaSoneran osavuosikatsauksesta:

liittymämäärä 2 266 000 (-55 000)
palveluntarjoajien asiakasmäärä (ACN + Saunalahti) 582 000 (+148 000)
Arpu 38,3€ (sama)

ja Saunalahden nettisivulta:

6.7.2004

Saunalahdella lähes 308 000 GSM-liittymääSaunalahti Group Oyj:n GSM-liittymien määrä on kasvanut voimakkaasti toisen vuosineljänneksen aikana. GSM-liittymien määrä kasvoi noin 94 000 kappaleella huhti-kesäkuussa ja oli kesäkuun lopussa 307 772.

ACN:llä oli 582 - 308 = 274 000 asiakasta kesäkuun lopussa vai onko Soneran verkossa muita palveluntarjoajia.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Viestin lähetti Johannes
ACN:llä oli 582 - 308 = 274 000 asiakasta kesäkuun lopussa vai onko Soneran verkossa muita palveluntarjoajia.

On. Eikös ainakin Tele1, nämä Hessburger viritykset, Zeroforty ja vielä joku/jotkut muukin ole? Prepaid liittymätkin(ainakin suurin osa) taitavat olla Soneran verkossa?
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Zeroforty taitaa olla Soneran oma nuorisoliittymä. Hesburgerit taas Saunalahden liittymiä?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Viestin lähetti vilpertti
Zeroforty taitaa olla Soneran oma nuorisoliittymä. Hesburgerit taas Saunalahden liittymiä?
Niin Hesburgerit ovat Saunalahden kautta, mutta en tiedä lasketaanko tuohon Saunalahteen sitten. Ei näistä ota tämmöinen tavallinen tallaaja ainakaan selvää.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Soneran verkossa toimii:

Saunalahti
ACN
Tele
Finnet (ex RSL) n. 15 000 kpl
Globetel n. 15 000 kpl
Sedu Koskinen -liittmyä n. 1 kpl

Hesburger lasketaan Saunalahden liittymiin ja Zeroforty taas Soneran liittymiin.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Viestin lähetti Tommy
Soneran verkossa toimii:

Saunalahti
ACN
Tele
Finnet (ex RSL) n. 15 000 kpl
Globetel n. 15 000 kpl
Sedu Koskinen -liittmyä n. 1 kpl

Hesburger lasketaan Saunalahden liittymiin ja Zeroforty taas Soneran liittymiin.

Kiitoksia infosta. Paljonkohan Telellä on asiakkaita? Mietin vain että kun nuo ~30k otetaan pois, niin edelleen ACN&Tele muodostaisi ~240k liittymää. Telellä kuitenkin taitaa olla jonkun verran liittymiä heilläkin.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti eagle
Kiitoksia infosta. Paljonkohan Telellä on asiakkaita? Mietin vain että kun nuo ~30k otetaan pois, niin edelleen ACN&Tele muodostaisi ~240k liittymää. Telellä kuitenkin taitaa olla jonkun verran liittymiä heilläkin.

Melkeinpä näin, Telellä vielä kohtalaisen aggressiivinen mainostaminen ja sentin puhelut Soneran verkossa toimiviin liittymiin johonkin tiettyyn päivään saakka, niin uskoisin että Telellä on reilu 30 000 liittymää.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti msg
Nyt kun tuosta ACN ensihuumasta on jo tovi aikaa, niin olisi mukava tietää millaisia tuottoja jälleenmyyjille on kertynyt.
Onko sijoitettu pääoma tuottanut jo mittavia rahasummia?
Onko liittymäkauppa vielä sujunut ja tuottavatko myydyt liittymät?

Ovatko suomalaiset niin vaatimattomia, etteivät kehtaa tuloillaan retostella? Eihän voi olla niin, että sijoitettu pääoma ei ole tuottanut?

Tuolla toisessa verkostoketjussa ainakin joku elvistelee tienaamillaan rahoilla.

Eksyinpä suomi24.fi laadukkaaseen keskustelusivustoon ja siellä syötettiin propagandana tietoa, että acn-edustajan pitää maksaa vuosittain maksua saadakseen myymiensä liittymien provikat. Muuten kuulemma valuu kaikki ACN:n taskuun. Eihän se ACN edustajiaan kohtaan näin kohtuuton voi olla?
Toisaalta se suurin työ eli asiakashankinta on tehty ja toisin kuin perinteillä toimijoilla tuo liittymien hankita on tuottopuolella. Perinteiset toimijat kun taitavat joutua maksmaan edustajille myydyistä liittymistä?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Itseäni edelleen kiinnostaa, paljonko menetin kun en ACN-myyjäksi ryhtynyt, mutta lainaanpa Talouselämä-lehteä.

TE päättelee Soneran luvuista, että Sauniksella olisi 308 000 ja ACN:llä 270 000 liittymää.

TE:n mukaan molemmat suuret uskovat tukkineensa suurimmat asiakasvuodot ja olleensa jopa saamapuolella.
Suurimmaksi menettäjäksi TE nimeää Finnet-ryhmän.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Viestin lähetti msg
Eihän voi olla niin, että sijoitettu pääoma ei ole tuottanut?
Eräs puolituttuni on tienannut toiminnalla 13 euroa (ja senttejä oli päälle). Tuntipalkka on jossain kymmenien senttien hujakoilla.
Viestin lähetti msg
Eksyinpä suomi24.fi laadukkaaseen keskustelusivustoon ja siellä syötettiin propagandana tietoa, että acn-edustajan pitää maksaa vuosittain maksua saadakseen myymiensä liittymien provikat.
ACN edustajilla on tietojeni mukaan käytössä ns. aktivointimaksu joka pitää maksaa puolivuosittain jotta edustajuus (myös siis provisionmaksu) olisi voimassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös