ACN ilmaiset puhelut

  • 81 476
  • 689

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti Jussi77
Eräs puolituttuni on tienannut toiminnalla 13 euroa (ja senttejä oli päälle). Tuntipalkka on jossain kymmenien senttien hujakoilla.

Tienannut = rahaliikkenne kokonaisuudessaan ACN -> jälleenmyyjä?
Avausmaksuhan oli 640 € ja suunta jälleenmyyjä -> ACN

Paljonkos tämä aktivointi maksaa?
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Viestin lähetti msg
Tienannut = rahaliikkenne kokonaisuudessaan ACN -> jälleenmyyjä?
Avausmaksuhan oli 640 € ja suunta jälleenmyyjä -> ACN

Paljonkos tämä aktivointi maksaa?
Juu, nimenomaan = rahaliikenne kokonaisuudessaan suunnassa ACN -> onnellinen jälleenmyyjä. Loppusummalla ei niin väliä, mitä se sitten lopulta on, vaan tuntiansioitahan tässä kannattaa ajatella, millä hinnalla sitä on oma nahka myyty. Aika halvalla meni. Tässä ei sitten ole vielä huomioituna asiakashankintakustannuksia, joita voi olla mennyt esim. bensaan (tai muihin matkakuluihin), erilaiseen materiaaliin, joku on ostanut communicaattorin, toinen läppärin expert-osamaksulla (korko ties mitä), puku jne. bisneksen kannalta tärkeät hommat. Hetkisen kestää päästä "jaloilleen" mutta ei kannata luovuttaa vielä heti ensimmäisissä vastoinkäymisissä, niinhän ne sanoo... ;)

Aktivointimaksusta en ole varma, mutta kyllähän näistä edustusoikeuksista 100 eur maksaa?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mutta mun eräs ystäväni kumppaneineen perusti operaattorin nimeltä dna. Ja hän on tienannut nyt kaikkiaan....hetkinen.....täytyy laskea...oisko suunnilleen -20 miljoonaa euroa. Siis miinusta. 120.000 asiakasta lähti tänäkin vuonna pääasiassa Saunalahdelle ja ACN:lle (HS taloussivut). Mutta asiakkaansa silti, siis ne jotka ovat jäljellä, ovat tiettävästi soitelleet kännyköillään ihan normaalisti. Mutta miksi kukaan ei ole kiinnostunut dna-paran tienaamisesta? Paljonko niiltä raukoilta on mennyt kuluja oman verkon rakentamiseen? Paljonko ovat henkilöstökulut, jotka lienevät vähenemään päin? Ei sen väliä, pääasia että joku ei ole menestynyt (ei siis pelkoa että olisi rikkaampi kuin minä) taloudellisesti ACN-välittäjänä! Eikä senkään väliä, että tuonkin sääliön hommaamat ACN-käyttäjät ovat mahdollisesti puhuneet dna-asiakkaiden tapaan kännyköihinsä koko ajan. Asiat kunnossa valtakunnassa! Ja lyhyt kurssi taloustieteestä taas suoritettu.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Mä tunnen sen dna nimisen kaverin. Sen faija on pitänyt vuosia jotain vitun monopolia paikallispuheluissa ja sillä on vittu rahaa kun roskaa, kun se vielä velottaa verkkovuokria aivan saatanasti.

Mutta oikeesti hei, olinko mä tyhmä kun en lähtenyt tähän ACN-juttuun mukaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti msg
Mä tunnen sen dna nimisen kaverin. Sen faija on pitänyt vuosia jotain vitun monopolia paikallispuheluissa ja sillä on vittu rahaa kun roskaa, kun se vielä velottaa verkkovuokria aivan saatanasti.

Sen systerin nimi on kai Elisa, täys slut koko muija. Ihme sukua.

Viestin lähetti msg
Mutta oikeesti hei, olinko mä tyhmä kun en lähtenyt tähän ACN-juttuun mukaan.

Siitä mä en ole varma, mutta silloin olit kyllä aika kahvilla kun valitsit suosikkijoukkueesi!
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Viestin lähetti JHag
120.000 asiakasta lähti tänäkin vuonna pääasiassa Saunalahdelle ja ACN:lle (HS taloussivut).
Hmm, määrä on n. 101.000 (~741.000 -> ~640.000) ja ACN:ää ei tällä hetkellä kannata laskea enää "suurien hyötyjien" joukkoon vaan uusia halpa-operaattorimerkkejä kuten Tele Finland ja Kolumbus (vanhat operaattorithan tässä on kyseessä, uusilla "tuotteilla") ja myös kaksi isoa lienevät molemmat kääntäneet asiakasmäärien kehityksen takaisin positiiviseksi. ACN:n asiakasmäärät sen sijaan ovat verkostomarkkinoinnille tyypillisen alkuhuuman jälkeen kontrolloimattomassa syöksykierteessä, josta paluuta ei ole. Oletan myös että uusien aloituspakettien myynti on tässä tilanteessa varsin jäissä, joten toiminnan varsinaista rahoitusta ei enää ole myöskään tukena -> ACN poistuu pian operaattorikartalta.

Dna sen sijaan tullee vastaamaan mm. Kolumbus ja Tele Finland brändeihin syksyn mittaan, yksi "hävitty joulu" on riittävästi ja seuraavana vuonna panokset varmasti ovat sen mukaisia että suoritus on "varma".

Jos ACN jääkin elämään operaattorina, on sen kohtalo vaipua pienen marginaaliryhmän kultti-maineiseksi näpertelijäksi saaden välillä uutta (lyhytikäistä) jalansijaa uusissa kaveripiireissä "ilosanoman" levitessä - vain kuihtuakseen jälleen kun todellisuus tienesteistä ja ammattitaidottoman operaattorin kyvystä hoitaa asioita paljastaa luonteensa. Nämä muutamat vaihtoehdot ovat sitä pyramidimarkkinoinnin (jossa tuotteella ei ole niin väliä) elinkaarta, GNLD ja muut vastaavat siitä hyvänä esimerkkinä (GNLD tuotti pari pärjännyttä ja tuhansia pettyneitä vain hiipuakseen nykytilaansa pienenä nappikauppana, kuitenkin riittävän elossa jankuttaakseen menestyssanomaa "kestämällä vuosia pystyssä"). Toinen vaihtoehtohan on sitten hävitä kartalta juuri ja juuri nopeammin kun ilmestyi sinne.

Nämähän ne ovat niitä juttuja, välillä huomaa tutun komerossa jotain GNLD-pesuainetta tai vastaavaa, mutta eipä koskaan kuule juttelevan tästä aiheesta. Sen sijaan jos hieman sivuaa aihetta, niin näet vaivaantuneen kuulijan katselevan muualle odottaen puheenaiheen vaihtuvan. Niin, jokaiselle sukupolvelle ovat ne omat pyramidikusetuksensa. Ja aina niitä luullaan uusiksi jutuiksi jotka todella muuttavat elämää. Ja aina niihin se yksi osa kansasta lentää.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti JHag
Siitä mä en ole varma, mutta silloin olit kyllä aika kahvilla kun valitsit suosikkijoukkueesi!

Minkä mä sille voin, että ne tuli rakentamaan kattoa sen jää päälle missä mä olin lämimässä kiekkoa? Sitten ne tuli ja toi sinne niiden siellä kuplan puolella pyörineiden Jäähongan ja EJK:n seuraksi jonkun KiakkoEpsoon. Mä olisin häipynyt paikalta, mutta se romahtanut kupla esti sen. En mä kyllä silloin vielä kahvia kovasti juonut.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jussi77: Siinähän tuli käytyä läpi kokolailla selkeästi aikamoinen talouspoliittinen tiiliskivi. Uskottavahan se on kun kaveritkin ovat olleet tyytymättömiä GNLD:hen. Itse olen sitä mieltä, että kirjakerhot häipyvät maastamme marginaali-ilmiönä pikkuhiljaa (odotettu jo 30 vuotta), koska kaverini komerossa on Valittujen Palojen vuosikertoja. Mikähän siinä on, että globaalisti ACN on -tamimaisesti- kiistatta yksi maailman mittakaavassa (maailma = isompi juttu kuin Kolumbus + Tele) eniten kasvussa oleva brändi, jonka on jostain syystä ennustettu kuihtuvan koko olemassaolonsa ajan eli palttiarallaa 12 vuotta? The Financial Times -aviisi noteerasi noin kuukausi sitten yhtiön ja juttunsa oli kaikkea muuta kuin ns. mollaava. Siinä ei puhuttu Suomi-nimisestä kärpäsenpaskasta eikä kulttimaineesta mitään? Ei myöskään pelottavasta dna:n operoinnista Suomi-nimisen paikan mobiilimarkkinoilla, joka ajanee ACNincin alas tuotapikaa. Tähän käteen vetoa siitä, kumpi lähtee ennemmin Suomen markkinoilta, dna vai ACN? Siis oikeasti lähtee. Ja mikä on vähäinen asiakasmäärä? 200.000 - 300.000 yhtiön kannalta kannattavaa asiakasta vain 600.000 tappiota tuottavaa asiakasta?
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
DNA:han on huomannut että asiakkaat lähtevät numeroineen edullismpien hintojen ja luultavasti paremman kuuluvuuden perässä.

Yhdessä asiassa DNA on edellä muita, prepaid-liittymissä. Hinnat ylivoimaisen halvat verrattuna muihin, saatavuuskin R-kioskien ynnä muiden takia hyvä.

Nisteille, luottotiedottomille ja miehille jotka eivät halua vaimonsa tarkistavan puheluerittelystä numeroita sopiva liittymä. Niitäkin riittää.
 

Tuamas

Jäsen
Jos ACN on vielä kunnolla pystyssä (100 000 tai yli asiakasta) vielä ensi kevään jälkeen, niin minä otan samantien ACN-liittymän. Tosin todennäköisyydet tälle ovat samat, kuin Ässien liigamestaruudelle.

ACN-liittymiä suljetaan ennätysvauhtia ja uusia ei avata käytännössä lainkaan, kestävää toimintaa?
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Viestin lähetti JHag
Jussi77: Siinähän tuli käytyä läpi kokolailla selkeästi aikamoinen talouspoliittinen tiiliskivi. Uskottavahan se on kun kaveritkin ovat olleet tyytymättömiä GNLD:hen. Itse olen sitä mieltä, että kirjakerhot häipyvät maastamme marginaali-ilmiönä pikkuhiljaa (odotettu jo 30 vuotta), koska kaverini komerossa on Valittujen Palojen vuosikertoja. Mikähän siinä on, että globaalisti ACN on -tamimaisesti- kiistatta yksi maailman mittakaavassa (maailma = isompi juttu kuin Kolumbus + Tele) eniten kasvussa oleva brändi, jonka on jostain syystä ennustettu kuihtuvan koko olemassaolonsa ajan eli palttiarallaa 12 vuotta? The Financial Times -aviisi noteerasi noin kuukausi sitten yhtiön ja juttunsa oli kaikkea muuta kuin ns. mollaava. Siinä ei puhuttu Suomi-nimisestä kärpäsenpaskasta eikä kulttimaineesta mitään? Ei myöskään pelottavasta dna:n operoinnista Suomi-nimisen paikan mobiilimarkkinoilla, joka ajanee ACNincin alas tuotapikaa. Tähän käteen vetoa siitä, kumpi lähtee ennemmin Suomen markkinoilta, dna vai ACN? Siis oikeasti lähtee. Ja mikä on vähäinen asiakasmäärä? 200.000 - 300.000 yhtiön kannalta kannattavaa asiakasta vain 600.000 tappiota tuottavaa asiakasta?
Heh, kyllä se ACN täältä poistuu pikapikaa ennen muita (ehkä pgone/free/mikälieolikaan ehtii ennen), tai sitten jää tosiaan kytemään jonnekin nurkkaan välillä pienin muistutuksin itsestään. Kirjakerhoon en suoranaisesti rinnastaisi, sillä kirjakerhojen ei tarvitse työllistää kymmeniä ihmisiä asiakaspalvelulla. Lisäksi ACN on hankaloittanut omaa asemaansa imagollisesti jopa korvaamattomalla tavalla niin kuluttajien, viranomaisten kuin muiden yritystenkin silmissä, joten "hyvää mainetta" tai "hyviä diilejä" on erittäin vaikeaa etsiä suunnasta tai toisesta. Verkostomarkkinointi perustuu myös "loputtomaan kasvuun", nykyisellään lienee aivan perusteltua todeta että ACN;n osalta taitaa kasvu uusien jakelijoiden muodossa olla hyvin hiljaista? Kuinka operaattori pysyy markkinoilla ilman jakelukanavaa, "vanhoissa asiakkaissa" kun oma kiertonsa on joka tapauksessa? Vaikea ongelma ACN:lle, kun verkostomarkkinoinnilla itselläänkin on jo niin huono maine, ja nyt vielä ACN on ollut usein tapetilla - kuka on riittävän tyhmä lähteäkseen mukaan vieläkin? Kuka on vielä tyhmempi, ja lähtee vielä ensi kuussakin mukaan? Pahimmat vouhottajat kun ovat jo hävinneet kauan sitten eri nettipalstoiltakin.

Koska tunnut uskovan ACN:n tulevaisuuteen, niin kerrotko mitkä ovat ne merkit, mitkä takaavat jatkuvuutta? Kun esim. kuluttaja- ja viestintävirastojen asettamiin vaatimuksiin ei pystytty vastaamaan, niin millä taikatempulla pystytään ACN:n suoriutuvan mm. 3G-verkkoon siirtymisen onnistumisesta (kun sopimuksiakaan ei vielä ole olemassa, muut ovat avaamassa verkkojaan kaupalliseen käyttöön jo vuoden sisällä)? Myös vasta hyvin vähän aikaa markkinoilla toimineet uudet halpaoperaattorit (Tele Finland ja Kolumbus) ovat syöneet lamaannuttavalla vauhdilla ACN:n asiakaskuntaa, onko jotain konkreettista tarjottavaa jolla ACN pystyisi mitenkään tarjoamaan kilpailukykyistä vastinetta näille?

Lisäksi tuo on hyvin hauska väittämä ACN:n arvostuksesta maailmalla, tai kasvusta. Laitahan mittakaavaansa se, millä budjetilla ACN tekee bisnestä maailmalla. Laske, monessa maassa se toimii ja mikä on ACN inc. liikevaihto. Paljonko se tekee per valtio osuutta? Vertaa, millä yrityksillä on vastaava liikevaihto valtiollisella tasolla? Havaitset jo hyvin lyhyellä tarkastelulla, että ACN on operaattorina täysi nappikauppias.

Tiedoksesi muuten; ACN ei suinkaan yrittänyt ensimmäistä kertaa Suomen markkinoille. Edelliselläkin kerralla poistuttiin "häntä koipien välissä" joten miksi ei tapahtuisi samalla tavalla nytkin?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
ACN, juu kova on yritys. Sama yritys joka yritti myydä sähköä jenkeissä, mutta johtuen kaikenmaailman sotkuista kävi aika kylmät senkin suhteen. Mutta toki varmasti yksi maailman merkittävimmistä tekijöistä markkinoilla.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
No lukekaa se Financial Timesin juttu, jossa kiinnitettiin nimenomaan kannattavuuteen huomiota. Ja selvällä englannin kielellä mainittiin ACN:n konseptin olevan huippukannattava ja globaalistikin ottaen järkyttävän kasvava. Siellä aiheesta puhuttiin ihan luvuillakin. ANCincin sivut: www.acninc.com saattavat sisältää vielä linkin ko. artikkeliin ja jos ei, niin kaipa elokuussa ilmestynyttä lehteä vielä jostain löytyy.

Tänne kirjoittavia talouspolitiikan diletantteja vaivaa sama möhkötauti kuin Suomen taloutta 70-luvulla; tuijotellaan vain suuria lukuja, kuten isoa liikevaihtoa. Wau! Hei tonokit; ison liikevaihdon yritys voi olla täysin kuralla ja takoa jopa miljardien tappiot vuodessa. Pienen liikevaihdon yritys voi olla superkannattava. Ei mennyt jakeluun? No, vanha kunnon esimerkki ; R-kioski Espoonlahtea pyörittävä toiminimi NN saattaa olla kannattavampi kuin koko Rautakirja-konserni.

Toinen tauti, mikä täällä vaivaa, on jaaritteleminen Suomen hyttysenpaskan kokoisista (mobiili)markkinoista ja luokitella niiden perusteella täydellisen asiantuntemattomuuden antamalla varmuudella yrityksiä ja niiden uskottavuuksia / kannattavuuksia. Globaalin yrityksen kannalta on paskanhaileeta, miten jossain vinkuintian markkinoilla menee, jos iso kuva on kunnossa = kannattava. Lisäksi monialayritys ei pelaa koskaan yhden kortin varassa, kuten vain mobiilipalveluita tarjoava yritys. Puhumattakaan vain suomalaisia mobiilipalveluja tarjoava yritys. Iso yhtiö voi aivan hyvin päättää taktisista syistä häipyä kokonaan jonkun alueen markkinoilta ja keskittyä uusiin alueisiin palaten kenties takaisin uudenlaisten tuotteiden kera. Luultavasti Suomessakin ajateltiin vielä 90-luvun lopulla, että Ericssonin peli kännymarkkinoilla on pelattu, kun "ei se mene täällä". Paskanmarjat. Ericsson voisi elää huoletta myymättä kännyjä hyttysenpaskassa nimeltä Suomi ollenkaan. Itse asiassa Ericsson löikin tuolloin hynttyyt yhteen japanilaisen Sonyn kanssa, kehitteli tuotteittaan ja nythän niitä sitten näyttääkin menevän.

Talouspolitiikka on luonteeltaan syklistä ja siksi niin mielenkiintoista. Suomen entinen suljettu talous on täydellinen esimerkki jähmeästä reagoinnista ja keinotekoisesti luoduista eduista nauttimisesta. Helppo olla markkinajohtajayritys vaikkapa postinkuljetuksessa, kun valtio omistaa ja kilpailu on kiellettyä. Osaavalla yritysjohtamisella ei ole sen asian kanssa tekemistä. Nyt kun on EU ja kilpailu vapautuu, Suomi yskii edelleen 70-luvun neukkukauppatahtiin ja on toivottoman hidas reagoimaan kv. suuntauksiin. Veroja eikun nostetaan ja katsellaan, kun pääoma ja sitä kautta tuotanto ja työpaikat katoavat muualle. Mutta mepä maksettiin sotakorvaukset ajoissa! Wau!

Ikea yritti Suomen markkinoille tosissaan v. -89, mutta joutui häntä koipien välissä poistumaan, kun ei saanutkaan rakentaa omalle tontilleen myymälää. Voivoi. Myöhemmin se tuli. Ja huonosti silläkin on mennyt kansainvälisesti koko ajan? Näin sanoivat ainakin Iskun ja Askon dirikat v. -91: "ongelmainen yritys, ei tule menestymään Suomessa, missä kuluttaja haluaa kotimaista laatua". Lidl ammuttiin alas Keskossa ja SOK:lla sekä Tradekassa, nyttemmin kaikki ovat panostaneet halpamyymälöihin ja ennenkaikkea private labeleihin; Pirkka, X-tra etc.

Niin se menee. Mutta saa sitä laput silmilläkin dallailla. Pidän ACN:stä siitä yksinkertaisesta syystä, että se yleisesti ottaen menestyy. Samasta syystä pyrin ostamaan safkat aina Lidlistä.

Tommy; sveduista on tulossa kilpailija prepaidissa dna:lle.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Viestin lähetti JHag
No lukekaa se Financial Timesin juttu, jossa kiinnitettiin nimenomaan kannattavuuteen huomiota. Ja selvällä englannin kielellä mainittiin ACN:n konseptin olevan huippukannattava ja globaalistikin ottaen järkyttävän kasvava. Siellä aiheesta puhuttiin ihan luvuillakin. ANCincin sivut: www.acninc.com saattavat sisältää vielä linkin ko. artikkeliin ja jos ei, niin kaipa elokuussa ilmestynyttä lehteä vielä jostain löytyy.
Tyypillistä verkostomarkkinoinnissa - mutta taaskaan verkostoijien esittämiä "juttuja" ei löydy mistään. "Kyllä se siellä on", ei näytä kuitenkaan löytyvän ACN:n eikä financial timesin juttuarkistoista. Ihmeellistä, täytyyhän sen siellä olla, jos sellainen on kirjoitettu...? No, joku kilpailevan verkoston soluttautuja on varmaan sen sieltä poistanut. Sehän ei liene mahdollista, että oikeasti k.o. juttua ei koskaan ole kirjoitettukaan, vaan se on vain verkostossa leviävä "huhu" joka on matkalla ensimmäiseltä portaalta toiselle muuttunut "tosiasiaksi"? Ei olisi ensimmäinen kerta verkostohommissa, ei.
Viestin lähetti JHag
Pidän ACN:stä siitä yksinkertaisesta syystä, että se yleisesti ottaen menestyy.
Siinä oli paljon juttua välissä, mikä nyt oli ihan höpinää vain eikä liittynyt oikeastaan mitenkään tähän aiheeseen - miksi minä miettisin muun maailman markkinoita kun samalla puhun Suomen markkinoista ja ACN:n Suomen toiminnoista? Jotka siis ovat rahoitettu näillä aloituspakettirahoilla, lisärasitteena tuo pyramidiverkosto ja todella pahasti joka suunnalla tahrittu maine. Oikeudenkäyntejä ja vahingonkorvauksia tiedossa, viestintävirastokaan ei ole tyytyväinen toimintaan.

Tämä lainaamani lause kuitenkkin kiinnosti. Selventäisitkö näin ilmeisesti vähän hölmömmälle, että miten niin ACN "yleisesti ottaen menestyy"? Missä olisi nähtävänä esim. ACN:n osavuosikatsausta, tilinpäätöstä tai muita tunnuslukuja joista voisi todella päätellä ACN:n menestyvän ja toiminnan olevan mielekästä?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
ACN Featured in Fortune Magazine

http://www.acninc.com/web/us/AboutusNewsDetail.jsp#ACN Featured in Fortune Magazine

Täällä kerrotaan, että 9.8.2004 numerossa on juttu. Pitäisi joskus kaivaa lehti esiin kirjastosta.

Minusta ACN ja Saunalahti ovat tehneet hyvää meille kuluttajille, koska hinnat ovat laskeneet ja vanhat operaattorit ovat joutuneet kehittelemään tuotteitaan asiakkaille paremmin sopiviksi.

ACN ei sovi minulle, kun lähetän paljon tekstiviestejä, enkä puhu puheluita. Yhdeltä vanhalta operaattorilta löytyy kilpailun kiristyttyä liittymä, jossa voi lähettää 1000 tekstiviestiä/kk n. 10 euron kuukausihintaan. Sopii minulle ja olen saanut kännykkälaskuni putoamaan n. 75%.

Kiitos siis esim. ACN:lle, että toitte oikean kilpailun Suomen operaattoribusinekseen.

edit. typo
 
Viimeksi muokattu:

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Viestin lähetti Johannes
Minusta ACN ja Saunalahti ovat tehneet hyvää meille kuluttajille, koska hinnat ovat laskeneet ja vanhat operaattorit ovat joutuneet kehittelemään tuotteitaan asiakkaille paremmin sopiviksi.
Saunalahti saattaa sopiakin tähän kuvaan jotakuinkin - kuitenkin suuri vaikutus hintakehitykseen on ollut numeron siirrettävyyden mahdollistumisella sekä matkapuhelinoperaattoreiden (hinnoittelun) rakenteen muuttumista lain voimalla toisistaan selvästi eritellyksi verkko- ja palveluoperaattoriksi, ja tästä vielä mennään pidemmällekin. Se, että ACN on ollut jonain hetkellisenä ilmiönä markkinoilla, ei käytännön tasolla ole vaikuttanut pysyvästi hintoihin (muutamia "vastaavia" tarjouksia nähtiin markkinointikeinona). Pidempiaikaisen ja merkittävämmän häirikön voi uskoa vaikuttaneen, mutta ei tällaisen tuhoontuomitun pyristelijän (kuten myös Terraflex/Netfonet ja Pgone/Seven, nähin vastaaviin viritelmiin nähden ACN on onnistunut poikkeuksellisen hyvin) puuhat mitään "oikeasti" hetkauta.

Ei ole ollut mitenkään "sattumaa" että ennen vain kahden operaattorin markkinoille yht'äkkiä onkin sattunut kasvamaan monta muutakin tekijää, vaan tämän ovat ylipäänsä mahdollistaneet nuo muutokset lainsäädännössä ja oikeussaleissa käydyt taistelut. Eikä nykyinen operaattorimäärä myöskään jää toimimaan markkinoilla, vaan tulee harvenemaan jonkin verran. Myös "uusia tulokkaita" lienee vielä tarjolla, jossain muussa muodossa kuin verkostomarkkinoinnilla, sekä muutoksia (no, en tiedä miten näkyvät asiakkaalle asti) vanhoissa toimijoissa lienee odotettavissa. Mielenkiintoisia aikoja kaikkiaan, mutta ACN ei ole tässä pöydässä mikään kutsuvieras - eikä pitkään enää kuokkimassakaan. Ja kas kummaa, hintakehitys jatkuu silti edelleen... ;)
 
Viimeksi muokattu:

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti Jussi77
Mielenkiintoisia aikoja kaikkiaan, mutta ACN ei ole tässä pöydässä mikään kutsuvieras - eikä pitkään enää kuokkimassakaan. Ja kas kummaa, hintakehitys jatkuu silti edelleen... ;)

Miksi ACN katoaa Suomen markkinoilta, voisitko perustella paremmin kuin edellisessä kirjoituksessasi. Mikä on tietolähteesi ja mitkä asiat ovat pielessä ACN:llä.

Olen ainoastaan kännykän käyttäjä ja minulle riittää se, että hinnat laskevat jatkossakin. Kiitos.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti JHag
Tommy; sveduista on tulossa kilpailija prepaidissa dna:lle.

Joo, on kyllä, mutta DNA jyrännee tuolla alla ylivoimaisesti tulevaisuudessakin. DNA pystyy tiputtamaan hintoja tarvittaessa niin alas kuin mahdollista, johtuen siitä että DNA:lla on oma verkko käytettävissä - Suomen 2G - josta ei tarvitse maksaa vuokraa emäoperaattorille.

Tämä ruotsalaisfirma vuokrannee TeliSoneralta verkon ja tottakai maksaa siitä asiallista vuokraa.

Hiukan sama asia kun Kolumbus, joka tietääkseni on täysin Elisan omistuksessa, pystyy pitämään halvimpia hintoja juurikin sen takia että sama raha liikkuu vain firman sisällä.

Viestin lähetti Johannes
Kiitos siis esim. ACN:lle, että toitte oikean kilpailun Suomen operaattoribusinekseen.

ACN ei välttämättä tuonut hintoja alas, mutta toi uuden liittymätyypin - eli veloituksetta soittaminen saman operaattorin liittymiin. Vastaavan tyypin on plagioinut ainakin Saunalahti ja Kolumbus. Telellä oli myös joku 1 snt/min TeliaSoneran verkossa toimiviin liittymiin.

Vaikkakin ACN:llä on tällä hetkellä kalliit hinnat liittymätyypeissään, niin sillä saattaa pysyä asiakkaita tulevaisuudessakin. Nämä ketkä ACN:ään ovat vaihtaneet, soittelevat luultavasti paljon keskenään (se 1000 min / kk tms.) tai sitten ovat Soneran tai Radiolinjan pitkäaikaisia asiakkaita joilla puheluhinnat ovat olleet 16-32 snt/min joille tämä "kallis" 15 snt / min muihin operaattoreihin tuntuu jo halvalta.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Viestin lähetti Johannes
Miksi ACN katoaa Suomen markkinoilta, voisitko perustella paremmin kuin edellisessä kirjoituksessasi. Mikä on tietolähteesi ja mitkä asiat ovat pielessä ACN:llä.
Kyllä voin, kiitos kysymästä.

ACN on tullut markkinoille noiden starttipakettirahojen voimalla, ne on pikkuhiljaa käytetty. Taloudellinen asema on erikoisen tuntuinen, kun otetaan huomioon se että esim. soittaminen ACN-liittymästä muualle maksaa operaattorille 9-11 centtiä / minuutti, alv 0%. Tässä linkki pdf-dokumenttiin josta käy ilmi mm. Soneran yhteenliittämismaksuja televerkossa (eli hinta ACN:lle, kun asiakas soittaa esim. ACN-liittymästä Soneran liittymään). Kaikille jotka eivät jaksa mennä katsomaan, kerrottakoon että hinta on 0,09€/min (Elisa ja Finnet-verkot vielä kalliimpia, jopa 0,11€/min ALV 0%). Kun käyt vilkaisemassa mm. ACN sivuja, huomaat että (otetaan nyt esimerkiksi uusi ACN helppo perus-liittymä) tästä samaisesta soitosta veloitetaan asiakkaalta 0,089€/min, joten minuuttihintaa myydään tappiolla. Tätä sitten toki paikataan omilla puheluilla, tekstiviesteillä ja kk-maksulla - mutta erittäin todennäköisesti silti merkittävä osa puheluista ohjautuu muihin operaattoreihin. Ei siis kovin huimista katteista voida puhua, kun keskimääräinen puhemäärä kuussa Suomi-asiakkaalla lienee tuolla 150 min paikkeilla ja tekstiviestejä 150 kpl. Puhelut +/-0, tekstareista katetta ~8eur/kk (huom. hinnat ilmoitettu verollisina, verohan ei jää ACN:lle vaan menee tietenkin verottajalle) sekä kk-maksu ~5 eur. ACN netonnee siis noin kympin / kk tämmöisestä soittajasta ja joutuu tällä kattamaan verkonvuokran, toiminnan juoksevat kustannukset, työntekijöiden palkat, niin aika tiukilla ollaan - melkoinen ihme jos yritys tekee plus-merkkistä tulosta.

Ei myöskään ole syytä unohtaa "ilmaisia" puheluita, joka on näennäinen tilanne eikä kanna kovin kauas. Se on hyvä lähtökohta, että verkot eivät pysy toiminnassa kovin kauaa "ilmaiseksi", vaan joku maksaa ja koko ajan. Jos asiakkailta ei näitä rahoja kerätä, niin myöskään verkko-operaattori ei ala omasta taskustaan toimintaa rahoittamaan - tähän väliinhän ei muita jää maksajiksi kun ACN. Asettaa myös mielenkiintoisen kysymysmerkin kannattavuuden päälle kun huomioidaan noiden muualle menevien soittojen kate, eikö asetakin?

Taloudellisen näkökulman lisäksi on olemassa toki monia muitakin pointteja, jotka puhuvat sen puolesta ettei tämä tarna enää kauaa jatku. Imago; ACN:stä ei yksikään "puolueeton" taho (=uutiset, ajankohtaisohjelmat, sanomalehdet) ole antanut myönteistä kuvaa vaan joka paikassa muistetaan tuoda esiin jo ennestään arveluttavamainenen toimintatapa (verkostomarkkinointi), sekä uskomattomat mittasuhteet saaneet laskutusongelmat (19.000 virheellistä laskua!), se ettei näitä laskutusongelmia saada korjattua (vaan karhukirjeet juoksevat vaikka laskut on maksettu, tai riitautettu jolloin niitä ei saa periä ennenkuin laskun oikeellisuus on selvitetty), yrityksen "johto" Suomessa on hukutettu kuluttajaviranomaisten soittopyyntöihin, eikä mitään kuulu. ACN ei myöskään ole mm. viestintäviraston silmissä mikään lempilapsi tämän uhmattua virastoa ja annettua virheellisen käsityksen toiminnasta tämän kanssa. Sama pätee kuluttajavirastoon, ACN antoi lehtitiedotteen jossa ilmoitti tekevänsä "yhteistyötä" kuluttajaviraston kanssa -> kas kummaa, kuluttajavirasto antoi hetkeä myöhemmin tiedotteen jossa ihmetteli ACN:n "yhteistyö" -nimitystä sen yksipuoliselle toiminnalle. Eli siellä pari ihan virallista instanssia lisää, jotka varmasti enemmän kuin mielellään näkisivät tämä paskalafkan toiminnan päättyvän. Lisäksi lienee turhaa edes alkaa arvioimaan sitä oikeusjuttujen määrää, joissa yritys joutuu vastaamaan sen jäsenten harjoittamasta markkinoinnista; puutteellisia tietoja, harhaanjohtavaa markkinointia, katteettomia lupauksia.

Muut yritykset yhteistyössä ACN:n kanssa? Ei ole pajoa kerrottu, Sonera verkko-operaattorina ei voi edes kieltäytyä palvelemasta yritystä, sillä verkko-operaattorin toimintaa säätelevä lainsäädäntö kieltää sitä syrjimästä uusia halukkaita palveluoperaattoreita mm. kohtuuttomilla sopimusehdoilla tai hinnoittelulla. Muiden yritysten sitten en ole kuullutkaan (oikeasti) tekevän yhteistyötä ACN:n kanssa. Havaitsin itse keväällä ACN:n mainostavan sivuillaan tekevänsä yhteistyötä mm. Ronald McDonald-lastentalosäätiön kanssa, mutta kyseinen säätiö kielsi jyrkästi olevansa missään tekemisissä ACN:n kanssa, eikä tätä löydy myöskään säätiön kotisivuilla olevasta yhteistyökumppani-listasta. Jo tuolloin ihmettelin, miksi ACN yrittää valehdella näinkin helposti tarkistettavassa asiassa? Edelleen tuo "tukemiamme järjestöjä ovat" -lista on nähtävillä www.acneuro.com sivuilla, ja yhtälailla Ronald McDonald lastentalosäätiö kieltää yhteistyön. Tarkoittaako tämä, että joku ACN -hihhuli on joskus pudottanut 10 centtiä lastentalosäätiön keräyslippaaseen? Vai onko kyse taas vain epätoivoisesta yrityksestä kerätä uskottavuus-pisteitä? Miksi näin "helppoja" juttuja? Kukin voi itse todeta lähestymällä e-maililla eri sidosryhmiä (vaikka tuota R. McD. -säätiötä) ja kysyä tästä yhteistyöstä / tukitoiminnasta. Itsekin olen kysynyt, ja vastaus on yksiselitteinen; yhteistyötä tai tukitoimintaa ei ole. Lähden siitä olettamuksesta, että saman vastauksen saisin myös kääntymällä näiden muiden tahojen puoleen - vaan ACN jaksaa ylläpitää tätä valhetta. Uusi yhteistyökumppani yrityksellesi? Eipä taida paljoa kiinnostaa.

ACN kuluttajan silmin. Missä olet tavannut ACN:n? Uutisissa haukuttu, lehdissä parjattuna sekä yleisönosastoilla että uutisjutuissa jotka käsittelevät etupäässä harhaanjohtavaa markkinointia, verkostomarkkinointia, laskutusepäselvyyksiä. Kuluttajana olet saattanut törmätä edustajiin, jotka hurjasta innostuksestaan huolimatta ovat paljastuneet hyvin epä-päteviksi huolehtimaan mm. henkilötietolain vaatimalla tavalla esim. sopimusasiakirjoista, eivät välttämättä ymmärrä matkapuhelinoperaattorin toiminnasta mitään, heitä ei saa kiinni, toiminnan jatkuvuudelle ei ole mitään takeita, toiminta on puhtaasti harrastelua. Puheet saattavat olla mitä vain - osa on jopa kuvitellut ettei heidän tarvitse välittää mitään puhumisistaan, eikä heitä voida pitää niistä vastuullisina. No, tämä on ollut väärä väittämä ja kuluttajaviranomaiset työskentelevät myös sen eteen että emoyhtiö saataisiin vastuulliseksi edustajien koulutuksesta ja markkinapuheista. Mitä muuta? Paljon pettyneitä aloituspaketin ostajia, kun ansiot eivät ole "luvattua" luokkaa. Paljon epätoivoisesti operaattorista eroon yrittäviä entisiä asiakkaita, joille muistutuksia vain satelee vaikka pahimmillaan laskut on maksettu jo kolmeen kertaan. Väärin perustein tehtyjä numeronsiirtoja (asiakas _ei_ ole allekirjoittanut liittymäsopimusta tai halunnut siirtyä ACN:lle). Huonoa asiakaspalvelua; läpipääsemätön numero tai asiakasta ei osata auttaa. Alkurynnistyksen jälkeen on nähtävissä joukkopakoa tältä puuhastelijalta pois, ihmiset vannovat etteivät enää ikinä koske tikullakaan mihinkään missä mainitaan verkostomarkkinointi. Ei tämä kuulosta ollenkaan "kasvavalta bisnekseltä" jota ACN:n pitäisi ehdottomasti olla, jos meinaa saavuttaa pysyvää jalansijaa edes Suomen kokoisilla markkinoilla.

Joulu lähestyy, eikä perinteisten operaattoreiden huimat kampanjat tule taaskaan kenellekään yllätyksenä. Vain joulukuussa sadattuhannet asiakkaat vaihtavat taas teleoperaattoriaan, eikä ACN:llä ole tähän mitään aseita lähteä lohkomaan omaa osaansa. Aiemmin kerätyt aloituspakettirahat ovat jo jaettu palkkana maailmalle, uusia tuskin saa tämänhetkisessä tilassa kovin helpolla enää kerättyä. Millä toimintaa rahoitetaan? Millä "uskottavuutta" joka on teleoperaattorin toiminnan kannalta elintärkeää, voidaan valaa jäljellejääneisiin asiakkaisiin, ja millä se aktiivisesti puhuva kriittinen massa saadaan liikkeelle joka toisi operaattorille sen asiakaspohjan, jota "kannattava liiketoiminta" tarvitsee? Ei tämä hyvältä näytä, ei todellakaan - ja tähän minä pohjustan väittämäni, ettei ACN täällä kauaa hääri.

Että semmoista, näkisin mielelläni jotain perusteltua näkemystä siitä miksi ACN pärjäisi markkinoilla - jossa on todettu (muistini mukaan Kauppalehden tai jonkun muun painojulkaisun jutussa) olevan käynnissä "pudotuspelin" josta kaikki eivät - nimityksen mukaisesti - tule selviämään. Se on selvää, että ACN ei siitä selviä, mutta miten käy muiden ja millä keinoin? Se on sitten huomattavasti mielenkiintoisempaa!
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Itselläni ei mobiilimarkkinoissa ole suuria henkilökohtaisia intressejä, mutta en näe syytä, miksi ACN lähtisi pois Suomesta.

Kuten sanottua DNA:lla, ex-muija Elisalla, hurrin naineella Posti-Telen tyttärellä, jolla oli suhde myös saksalaisen kanssa ja kalastaja ACN-Finlandilla:llä on kaikilla mukavat vanhemmat, jotka rahoittavat lasten puuhia. Nyt taisi vain DNA-poika itkeskellä TE:ssä, että isiltä pitäisi saada lisää fyffeä kun jää leikeissä vähän jälkeen. ACN taas taisi olla se kundi pihalla, jolla oli aina tapana saada muut tekemään sen hommat ja vielä usein ilman korvausta.
Miksi näistä olla huolissaan?

Useamman verkostomarkkinoijan värväysyrityksen kohteeksi joutuneena kaipailen oikeita toteutuneita kokemuksia mukaan lähteneiltä.
Tupper- ja Kikkelwaret lienevät mukava lisätulo, jossa tavaraa ei tarvitse ostaa ensin omaksi samaan tapaan kuin Vartiotornia ja Herätkää lehteä. Tupperimyyjilläkin taitaa useimmilla olla se päivätyö eikä värväyksessä verkoston kauppaus ja laajennus ole ollut pääasia.

Heikki Hyväuskoista Kontulasta lienee jo useamman kerran houkuteltu mukaan rikastumisautomaatteihin ja pakkohan on lähteä, koska tässä ei voi hävitä. Onhan tarinoita järvenrantataloaan asuttavasta miljonääristä uskottava, kohta on bemari alla.

Onko siis ACN-edustajuus ollut kuin Tupperit, hyvä sivuduuni, josta vähän tienaakin tai mahdollisesti mahdollisuus vaurauteen?
Vai onko tämä samaa sarjaa niiden kanssa, joissa usealta saadaan kerättyä pikkusumma ja maksajalle ei oikeastaan jää kuin höynäytetyksi tulemisen tunne?
Vai jossain sillä välillä?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jussi77: Kuulostat lähinnä uskoon hurahtaneelta. Miksi sinä luoja nähköön vaahtoat jostain ACN:stä joka ei kiinnosta sinua käyttäjänä, saati sitten yrityksenä/yritysmuotona? Käytä jotain muutta liittymää ja ole tyytyväinen! Jos näet joskus ACN:n oikeasti poistuneen markkinoilta, tule sitten pippeli pystyssä kertomaan että "mä tiesin mä tiesin". Minäkään en voi sietää itäautoja. En voisi ikinä koskaan milloinkaan hankkia Ladaa. Toivon itse asiassa, että Ladat katoavat maailmasta. Statementini tämän puolesta on se, etten aja Ladalla. Jos markkinat kyllästyvät joskus Ladaan -siis globaalit markkinat- saatan elvistellä että "vihdoinkin". Sillä aikaa en korvaani lotkauta kyseisen autonvalmistajan toiminnalle. Sinä kuulostat siltä kuin Paha ACN olisi polttanut talosi, varastanut autosi, pokannut muijasi ja jättänyt sinulle luun kouraan. Vai onkohan Joku Paha Verkostomarkkinoija mennyt ja hankkinut isomman talon tai auton kuin sinä? Paha sanoa.

Sanottakoon heti, että erehdyin lehdestä, kiitos korjauksesta Johannes. Fortune Magazinessa on juttua ja siinä annetaan faktaakin. Miten luojan nimessä tuhoon tuomittu / kannattamaton/ roistomainen / niljakas etc etc yritys on voinut toimia jo vuodesta -93 kasvattaen liikevoittoaan (ja vaihtoaan ) satoja prosentteja koko ajan uusia maita avaten? Vaikka joka maassa on omat Jussi77:t todistamassa, että ei voi jatkua, ei voi toimia. Ehkä siksi, että yrityksen tuotteita ei ole suunnattu marginaaliryhmien edustajille, vaan selkeille taviksille.

Lisäksi on järjetöntä sanoutua umpimielisesti irti siitä faktasta, että yritys on kansainvälinen keskustellessaan sen toiminnasta Suomen markkinoilla. Vaikka suomalainen operaattori ja asiakas kuinka saisi itkuraivareita, joiden mukaan "ei mua kiinnosta kuin nää Suomen jutut", se on kansainvälinen raha joka puhuu. Ja isompi on faktisesti isompi. Joka voi odottaa vaikka kuinka kauan pienempien lokaalien kuihtumista. Luulin, että esimerkit Sonyn / Nokian tms tiimoilta avaavat kuvaa siitä, kuinka globaali kilpailutalous toimii, mutta kun ei niin ei. Tai sitten ACN:ää ei voi laskea siihen mukaan, koska se on verkostoyritys? No, kävisikö, että ACN:n käyttäjät kautta maailman olisivat jonkunlainen tekijä kuitenkin? Lisäksi kuvittelin liikevoiton käsitteen aukeavan liikevaihtoa tärkeämmäksi esimerkkien voimin, mutta ei kun ei. Ja vielä kerran ei. Ihan turha keskustella, kun vasta-argumentit ovat vinksahtaneita jo lähtökohdiltaan. Luulisi, että rahasta / kannattavuudesta puhuminen olisi yksinkertaista, ei näköjään ole.
Kerroin jossain aiemmassa viestissäni ACN:n idean; ilman kiinteitä investointeja tulot, joiden perusteella vasta jaetaan edustajien palkkiot. Ei kovinkaan riskialtista taloudellisesti ja esimerkiksi asiakaspalvelu on ACN:llä kuten useilla muillakin operaattoreilla / palveluyrityksillä kokonaan ulkoistettu. Jos tulot eivät riitä ylläpitoon, palvelua supistetaan. Ja sama päinvastoin. Kirotun, kiusallisen yksinkertaista.

Taas vedonlyönti: Sano Jussi77 aika johon mennessä ACN on hävinnyt Suomesta. Minä vastaan siihen päivämäärästä riippumatta, että ei ole hävinnyt. Sitten katsotaan tilanne. Tuon yksinkertaisemmaksi ei voi vedonlyönti mennä. Eikä mulla ole mitään vaikeuksia tunnustaa häviötäni vedonlyönnissä, jos näin käy.

ACN/verkostomarkkinointi on ihan kuin lapsenhoito tai jääkiekkovalmennus: parhaat lapsenhoitovinkit tulevat aina niiltä, joilla ei ole lapsia ja parhaat valmentajat löytyvät aina katsomosta. Niinpä ACN:stä ja verkostomarkkinoinnista eniten tietävät ovat niitä, joilla ei ole käytännön kokemusta kuin eikä yhden "mä kuulin duunikaverin vaimolta että se ei toiminut" verran. Hyvä mittari sinänsä, mutta täysin arvoton kokonaisuuden kannalta. Kenelläkään ei ole sataprosenttista peittoa ja sataprosenttista asiakastyytyväisyyttä. NKP:llä oli aikoinaan, mutta niitäkin lukuja oli kai väärennetty?

Oliko HS taloussivut väärillä jäljillä kertoessaan, että Dna on menettänyt asiakkaitaan pääasiassa ACN:lle ja Saunalahdelle?

Tommylta hyvä pointti; joku operaattori voi olla erinomainen ratkaisu tietylle porukalle. Ja voipi olla, että operaattorin kantava idea onkin juuri tämä. Se ruotsalainenhan omistaa verkon Ruotsissa ja on helvetin kova luu muutenkin. Luulen, että halutessaan se lyön dna:n prepaid -markkinoilta huithelvettiin myymällä sitä vaikka vuoden verran alle näennäiskatteen. Se on kilpailua ja siinäkään eivät dna:n itkuraivarit auta, jos kilpailija pelaa isommalla kassalla oman ollessa miinuksella. Kaiken lisäksi ko. ruotsalainen operaattori ei ole edes verkostoyritys, joten kyllähän se nyt sentään pystyy tähän!

msg: Oman kokemukseni mukaan acn on ollut "siltä väliltä". Osa saa siitä kohtuullisen lisätulon, hyvin suuri osa ei saa juuri mitään. Mutta operaattori sai paljon asiakkaita. Ei se sen kummempaa ole. Enkä tiedä minäkään mitään Tupperwareista, GNLD:stä ja monoista muistakaan verkostojutuista. Ehkä juuri siksi en mesoa niiden surkeutta? ACN.stä tiedän jotain.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Viestin lähetti JHag
Jussi77: Kuulostat lähinnä uskoon hurahtaneelta. Miksi sinä luoja nähköön vaahtoat jostain ACN:stä joka ei kiinnosta sinua käyttäjänä, saati sitten yrityksenä/yritysmuotona? Käytä jotain muutta liittymää ja ole tyytyväinen! Jos näet joskus ACN:n oikeasti poistuneen markkinoilta, tule sitten pippeli pystyssä kertomaan että "mä tiesin mä tiesin". Minäkään en voi sietää itäautoja. En voisi ikinä koskaan milloinkaan hankkia Ladaa. Toivon itse asiassa, että Ladat katoavat maailmasta. Statementini tämän puolesta on se, etten aja Ladalla. Jos markkinat kyllästyvät joskus Ladaan -siis globaalit markkinat- saatan elvistellä että "vihdoinkin". Sillä aikaa en korvaani lotkauta kyseisen autonvalmistajan toiminnalle. Sinä kuulostat siltä kuin Paha ACN olisi polttanut talosi, varastanut autosi, pokannut muijasi ja jättänyt sinulle luun kouraan. Vai onkohan Joku Paha Verkostomarkkinoija mennyt ja hankkinut isomman talon tai auton kuin sinä? Paha sanoa.
Heh, jopas taisin osua arkaan paikkaan? Kuulostan uskoon hurahtaneelta kun olen saanut ACN:n kiinni valehtelusta? Käykää hyvät ihmiset itse toteamassa tilanne, ettei tarvitse jonkun uskoon hurahtaneen juttuja lukea - eiköhän esim. tuo lastentalosäätiö vastaa muillekin samalla tavalla kuin itsellenikin, vai oliko kyse jostain muusta? Ei tässä mitään henkilökohtaista tosiaan ole pelissä, käytän ihan muita liittymiä ja olenkin tähän tyytyväinen. Jos tarkemmin tarkastelet, niin ihan muut henkilöt tuossa pyysivät jotain perusteluita mielipiteelleni, miksi ACN häviäisi Suomesta ensimmäisten joukossa, ja toki vastaan tällaisiin kysymyksiin.

Mitä Pahoihin Verkostomarkkinoijiin tulee, niin en vielä menestynyttä sellaista ole nähnyt, vaikka elämäni varrella olen törmännyt useisiin. Olen myös seuraillut tätä operaattoribisnestä, sekä ACN, Seven ja Terraflex-juttuja keskimääräistä lähempää / tarkemmin, joten uskon pystyväni esittämään ihan totuudenmukaisia olettamia näistä yrityksistä. Se, että tulevaisuudenkuva ei näytä hyvälle ihannoimasi yrityksen kannalta, tuskin on minun vikani. Henkilökohtaisesti ACN ei ole minulle mitään tehnyt, eikä tule tekemäänkään - sillä ei vain satu olemaan mitään mahdollisuuksia että tulisin koskaan olemaan asiakas- tai jälleenmyyjäsuhteessa tähän yritykseen.
Viestin lähetti JHag
Sanottakoon heti, että erehdyin lehdestä, kiitos korjauksesta Johannes. Fortune Magazinessa on juttua ja siinä annetaan faktaakin. Miten luojan nimessä tuhoon tuomittu / kannattamaton/ roistomainen / niljakas etc etc yritys on voinut toimia jo vuodesta -93 kasvattaen liikevoittoaan (ja vaihtoaan ) satoja prosentteja koko ajan uusia maita avaten?
Hmm, "Fortune Magazine" ja "Financial Times" - helppohan nuo on sekoittaa, verkostomarkkinoijan puheissa menee nopeasti myös r-kioski ja valkoinen talo sekaisin. ACN:n tarua täytyy tosiaan kummastella, sillä 11 vuoden "ilmiömäisestä kasvusta" huolimatta yritys on edelleen jostain kumman syystä nappikauppiaan tasolla eri maita tarkastellessa. Miten siis on mahdollista että tämä "räjähätävä kasvu" on kestänyt jo yli vuosikymmenen, mutta edelleenkään firma ei ole merkittävä tekijä missään? Mahdatkohan edes tietää mitä liiketoimintaa ACN harjoittaa ruotsissa? Ei nimittäin ainakaan GSM-markkinoilla ole. Lisäksi on aina arveluttavaa, kun hakee yrityksestä tietoa (tyytyväisten käyttäjien suosituksia yms. - joita luulisi suositusta teleoperaattorista löytyvän, ainakin muista on puhetta niin paljon että heikompaa hirvittää), vaan kas - tästä vekkulista firmasta ei juuri muuta löydykään kuin eri keskustelupalstojen pilkkaviestejä ja sitten loppu onkin yrityksen ja sen edustajien omia myyntisivuja tai markkinointiviestejä. Kuvastaa toimintaa hyvin; itse tuotteella ei ole paskan väliä, vaan sillä että saadaan värvättyä vain uutta väkeä mukaan.
Viestin lähetti JHag
Vaikka joka maassa on omat Jussi77:t todistamassa, että ei voi jatkua, ei voi toimia. Ehkä siksi, että yrityksen tuotteita ei ole suunnattu marginaaliryhmien edustajille, vaan selkeille taviksille.
...Mutta jostain syystä "tavikset" eivät ole ottaneet massoittain liittymää omakseen, vaan se on jäänyt noiden fanaattisten verkostoijien marginaaliryhmien kannattelemaksi. Ihme juttu, vaikka on suunnattu "kaikille"?
Viestin lähetti JHag
Lisäksi on järjetöntä sanoutua umpimielisesti irti siitä faktasta, että yritys on kansainvälinen keskustellessaan sen toiminnasta Suomen markkinoilla. Vaikka suomalainen operaattori ja asiakas kuinka saisi itkuraivareita, joiden mukaan "ei mua kiinnosta kuin nää Suomen jutut", se on kansainvälinen raha joka puhuu. Ja isompi on faktisesti isompi.
Hmm, no en kyllä itkuraivareita (eikä nähdäkseni kukaan muukaan ACN:n toimintaan skeptisesti suhtautuva) ole saanut, enkä varmaan tästä asiasta millään ilveellä saakaan - mutta miksi pitäisi huomioida kansainvälisiä toimintoja kun puhutaan Suomen markkinoista? Lisäksi, tuota "Ja isompi on faktasti isompi" lausetta luulis kuulevan käytettävän nimenomaan ACN:ää vastaan sillä ACN Inc:n (siis koko emoyhtiö) liikevaihdon kerrotaan (ACN:n omilla nettisivuilla) olevan 0,5 miljardia dollaria vuositasolla, kun tämä jaetaan 17 maan kesken joissa toimintaa on, saadaan maakohtaiseksi liikevaihdoksi 29 miljoonaa dollaria. Vertailun vuoksi, Finnet-yhtymän pro forma-liikevaihto (johon siis tuo parjaamasi dna kuuluu) oli vuonna 2003 352 miljoonaan euroa - ja tämä kaikki siis vain Suomen markkinoilla. Finnet-liitto on siis vain Suomessa toimimalla liki samankokoinen kuin koko ACN maailmalla - ja kaikkihan tiedämme ettei Finnet ole likimainkaan suurin tekijä edes kotimaisessa mittakaavassa. Päättele siitä, mikä on "iso bisnes" ja mikä ei ole ihan niin iso bisnes. Kerro sitten mihin tulokseen pääsit, ja millä perusteilla?
Viestin lähetti JHag
Lisäksi kuvittelin liikevoiton käsitteen aukeavan liikevaihtoa tärkeämmäksi esimerkkien voimin, mutta ei kun ei.
Heh - tätähän ei meidän kannata jatkaa pidemmälle, ennenkuin kerrot jotain ACN:n liikevoitosta? ACN itse nimittäin ei halua kertoa tuota.
Viestin lähetti JHag
Ja vielä kerran ei. Ihan turha keskustella, kun vasta-argumentit ovat vinksahtaneita jo lähtökohdiltaan.
Osoittaisitko "vinksahtaneet kohdat" ihan yksityiskohtaisesti, niin mielelläni toimitan asiaan lisäselvitystä. Eihän se sovi, että argumentoidaan epätosilla asioilla?
Viestin lähetti JHag
Kerroin jossain aiemmassa viestissäni ACN:n idean; ilman kiinteitä investointeja tulot, joiden perusteella vasta jaetaan edustajien palkkiot. Ei kovinkaan riskialtista taloudellisesti ja esimerkiksi asiakaspalvelu on ACN:llä kuten useilla muillakin operaattoreilla / palveluyrityksillä kokonaan ulkoistettu. Jos tulot eivät riitä ylläpitoon, palvelua supistetaan. Ja sama päinvastoin. Kirotun, kiusallisen yksinkertaista.
Heh. Luulitko, että ACN ei joudu maksamaan verkko-operaattorille tuon fyysisen verkon käytöstä? Siihen menee ACN:n puhelutuloista 75-85% ja loppu häviää hyvin nopeasti ostettujen asiakaspalvelu-palveluiden kattamiseen. Edustajien palkkioista ei kannata kovin jutustella, koska ne ovat suoraansanoen merkityksettömiä. Tuossa esittämässäsi "kirotun, kiusallisen yksinkertaisessa" mallissa on mm. semmoinen ongelma, että teleoperaattorina et pysty supistamaan loputtomasti mm. asiakaspalvelussa, sillä asiakkaat alkavat karttaa yritystä jonka asiakaspalvelu ei pelaa. Siitä on kärsineet pahasti dna ja saunalahtikin, ja kärsii myös ACN. Joten se ei valitettavasti ole niiden paikkojen listalla, mistä voidaan rahaa repiä. Ainoa "ylimääräinen valtti" ACN:llä on ollut starttipakettirahat, joilla toiminta onkin tähän mennessä rahoitettu - mutta jokainen joka yhtään yritystoimintaa tuntee, voinee yhtyä mielipiteeseeni että liiketoiminta jonka jatkuvuus perustuu kertaluontoisiin tuloihin, ei kanna kovin pitkälle.
Viestin lähetti JHag
Taas vedonlyönti: Sano Jussi77 aika johon mennessä ACN on hävinnyt Suomesta. Minä vastaan siihen päivämäärästä riippumatta, että ei ole hävinnyt.
En periaatteeni vuoksi lyö vetoa. Voin myös lyödä Sinua vyön alle ja sanoa päivämääräksi 23.5.2450 jolloin ACN-yrityksestä ei puhuta enää edes isoisoisovanhempien kertomuksissa.

Uskon kuitenkin ACN:n häviävän operaattorikartalta ensi vuoden aikana lopullisesti. Joulu on aina perinteisillä operaattoreilla joulu - tänä vuonna ACN ei ole "uusi juttu", sen jakelukanava on jo hävinnyt uusien haasteiden pariin ja viranomaiset kyttäävät mm. "ilmainen" -sanan käyttöä, ACN:n ollessa oikein silmätikkuna tässä asiassa. Kaikki aiemman yllätyksen elementit on poissa, kuinka perustelet että ACN jotenkin pystyisi selviytymään voittajana tästä kamppailusta? Lisätään soppaan vielä tosiasia, että ACN:n rahat (=starttipakettirahat) alkavat olla huvenneet toiminnan aloittamiseen joten ylimääräistä ei varmasti ole käytettävissä uuden nousun aloittamiseen. Lisäksi on oletettava, että ACN Inc:n pääomistajat haluavat saada Suomesta jonkinlaisia tuottoja, joten jossain vaiheessa he tulevat ottamaan sen mikä on jäljellä kassassa ja jättävän ACN Finlandin häärimään oman onnensa nojaan.
Viestin lähetti JHag
ACN/verkostomarkkinointi on ihan kuin lapsenhoito tai jääkiekkovalmennus: parhaat lapsenhoitovinkit tulevat aina niiltä, joilla ei ole lapsia ja parhaat valmentajat löytyvät aina katsomosta. Niinpä ACN:stä ja verkostomarkkinoinnista eniten tietävät ovat niitä, joilla ei ole käytännön kokemusta kuin eikä yhden "mä kuulin duunikaverin vaimolta että se ei toiminut" verran. Hyvä mittari sinänsä, mutta täysin arvoton kokonaisuuden kannalta. Kenelläkään ei ole sataprosenttista peittoa ja sataprosenttista asiakastyytyväisyyttä. NKP:llä oli aikoinaan, mutta niitäkin lukuja oli kai väärennetty?
Heh, hyvä vertaus - mutta ei pidä paikkaansa. Liiketoiminnan arviointi ja lasten kasvatus sekä jääkiekkovalmennus eroavat sillä erolla toisistaan että liiketoiminnassa harvemmin on kovin inhimillisiä tekijöitä mukana ja sitä voidaan arvioida perustuen kylmiin tunnuslukuihin ja "oppeihin". Toki vastaavaa "yleistietoa" voidaan käyttää hyödyksi myös jääkiekkovalmennuksessa ja lasten kasvatuksessa, mutta usein nämä vaativat räätälöityjä ratkaisuja, jotka perustuvat inhimillisiin tekijöihin ja "totuudet" saattavat olla hyvinkin venyvä käsite riippuen yksilöllisestä tilanteesta. Liiketoiminta taas perustuu liiketoiminnan lakeihin - jotka ovat kutakuinkin samat kaikille. Hyvä yritys, mutta väittämäsi ei pidä paikkaansa.
Viestin lähetti JHag
Oliko HS taloussivut väärillä jäljillä kertoessaan, että Dna on menettänyt asiakkaitaan pääasiassa ACN:lle ja Saunalahdelle?
Ei suinkaan. Pääasiassa ovi on käynyt tuohon suuntaan sillä erolla, että ACN:ltä asiakkaiden matka on jatkunut hyvin nopeasti eteenpäin (ja takaisinpäin) Saunalahden onnistuessa huomattavasti paremmin myös pitämään asiakkaita itsellään. Arvaa huviksesi mikä on operaattorin kannalta kaikkein epäedullisin asiakas? Vastaus kuuluu "lyhytikäinen" - ja lyhyitä asiakassuhteitahan ACN:llä riittää (lue: kalliiksi on tullut, ja tulee)!

Mutta oliko Sinulla jotain "todisteita" joiden valossa ACN:n toiminta vaikuttaisi mielekkäälle ja joiden perusteella jatkuvuuteen voi luottaa? Kuulisin mielelläni muutakin kuin vain tyhjänpäiväistä sanojen sylkemistä ilman mitään konkreettista asiaa?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Jussi77
Mutta oliko Sinulla jotain "todisteita" joiden valossa ACN:n toiminta vaikuttaisi mielekkäälle ja joiden perusteella jatkuvuuteen voi luottaa? Kuulisin mielelläni muutakin kuin vain tyhjänpäiväistä sanojen sylkemistä ilman mitään konkreettista asiaa?

Eihän mulla ole todisteita ei. Paitsi se, että yrityksen toiminta jatkuu edelleen alasampujista huolimatta. Samoin kuin Tupperwaren, Ladan ja monen muun inhokin. Jatkuvuudeksi katson jo kuluneet 11 vuotta. ACN tarjoaa Ruotsissa tietääkseni edelleenkin gsm-palveluita. Mutta missä ovat sinun todisteesi siitä, että (tulihan se aika sieltä) ACN häipyy ensi vuoden loppuun mennessä? Musta tuntuu -juttuja ei lasketa, ei myöskään laskelmia siitä, että kohta sen täytyy lähteä, koska sillä on tän ja tän verran edustajia, jotka eivät ole tienanneet ja asiakkaitakin on lähtenyt. Kuka sitä on kiistänyt? Mielestäni suuri osa ACN-dealereista on lähtenyt soitellen sotaan ja asiakaskilpailu on kovaa. Menetyksiä tulee ja jossain vaiheessa ehkä uusia asiakkaita tulee.

Btw. en ole ACN-uskovainen, enkä varsinkaan "verkostomarkkinoija", vaikka sellaiseksi minut leimasitkin r-kioski / valkoinen talo -vertauksessasi. Joka osoitti vain ennakkoluulojesi rajattoman varaston sekä pari muutakin seikkaa, jotka eivät mairittele sinua. Lisäksi vuosiluku 2450 oli yhtä onttoa huumoria kuin dna:n liikevaihdon laskeminen koko Finnetin luvuilla. ACN:n liikevaihto on itse asiassa xxxxxxxx miljardia, laskin mukaan palveluiden omistajien, kuten Teliasoneran liikevaihdot. Niinhän se käy. Verkostomarkkinoinnista ja itsestäni totean siis, että sokeakin otsallaan osasi lukea ed. viestistäni, että minulla ei ole aavistustakaan Tupperwaren / GNLD:n etc. toiminnoista, ei ole koskaan kiinnostanut pätkääkään. ACN:stä tiedän jotain ja vaikka rahasta puhuminen on rumaa, niin von kertoa saaneeni ACN:stä riittävästi eli selvästi yli sen, mitä olen siihen sijoittanut. Aikaa on mennyt 8 kk. Päätulolähteeni ovat edelleenkin muualla. Tähän voit tietenkin heittää perinteiset "kaikkihan täällä netissä voi tolleen sanoa mutta sitten kun pitäisi kaivaa tiliotteet, niin ei niitä löytyisi". Niinpä. Tuolla argumentilla voi paiskata aina. Osa Jatkiksen kirjoittajista tietää meikäläisen livenäkin ja läheskään kaikki heistä eivät ole samaa mieltä esimerkiksi ACN:stä kanssani. Mutta uskon, että he voivat vahvistaa sen, että en ole ns. köyhäinaputavaraa. Yhtä hyödytöntä on väittely linjalla "olen tavannut menestyneitä verkostomarkkinoijia, osa heistä jopa megamiljonäärejä" / "en ole tavannut koskaan menestynyttä verkostomarkkinoijaa." Ensimmäinen on minun väitteeni ja toinen on sinun. Ja näistä me voidaan vääntää täällä maailman tappiin juupas / eipäs -linjalla - tai sitten ei. Siitä ei liene hyötyä muille kuin näppiksien toimittajille.

Mainitsit Saunalahden menestyksen. Olen itse in real life Saunalahden osakkeenomistaja ja voin vakuuttaa, että yritys ei ole taloudellisesti toistaiseksi menestynyt. Mutta toivon tietenkin, että sekin saa toimintansa kannattavalle, jopa voitolliselle tasolle. Olisi parikin hyvää vastapainoa markkinoilla pitämässä yleisen hintatason matalana. Mikä lienee kaikkien etu? Tällä hetkellä dna:lla on kusisimmat paikat. Liekö sinulla siellä oma lehmä ojassa?

Muuten, yleisesti ottaen, mielipiteelläsi ACN:stä ei ole minulle mitään merkitystä ja oletan että sama päinvastoin. Joten eihän tässä sen kummempaa kuin katsellaan mitä tapahtuu. Ja kokoonnutaan itkemään ajoittain.

Ai niin hei! Mäkin keksin hyvän -hehheh!- iskun vyön alle! Sovitaanko, että katsotaan ACN:n poistumisajaksi maaliskuu -04. Hihhiiiih! Tiedätkö miksi? Siksi, että eräs tuttuni väitti minulle maaliskuussa, että "ACN lopettaa Suomessa tämän kuun lopussa, tieto on varma, isäni on TeliaSoneralla johtotason tehtävissä".
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Noh, enhän minä voi olla vastaamatta tähän. :)
Viestin lähetti JHag
Eihän mulla ole todisteita ei. Paitsi se, että yrityksen toiminta jatkuu edelleen alasampujista huolimatta. Samoin kuin Tupperwaren, Ladan ja monen muun inhokin. Jatkuvuudeksi katson jo kuluneet 11 vuotta. ACN tarjoaa Ruotsissa tietääkseni edelleenkin gsm-palveluita. Mutta missä ovat sinun todisteesi siitä, että (tulihan se aika sieltä) ACN häipyy ensi vuoden loppuun mennessä? Musta tuntuu -juttuja ei lasketa, ei myöskään laskelmia siitä, että kohta sen täytyy lähteä, koska sillä on tän ja tän verran edustajia, jotka eivät ole tienanneet ja asiakkaitakin on lähtenyt. Kuka sitä on kiistänyt? Mielestäni suuri osa ACN-dealereista on lähtenyt soitellen sotaan ja asiakaskilpailu on kovaa. Menetyksiä tulee ja jossain vaiheessa ehkä uusia asiakkaita tulee.
Todisteeni on mm. perusteltu pohdinta kannattavuudesta, sekä perustellut näkymät tulevaisuudesta aiemmissa viesteissä (huomaa - olen ystävällisesti laittanut perusteluni samoihin viesteihin esittämieni väittämien kanssa). Tässä valossa tarkasteltuna on jopa todennäköistä että ACN on yksi ensimmäisistä poistuvista GSM-markkinoilla.

Lisää tukea tälle väitteelle saadaan, kun muistan erään innokkaan ja omasta mielestään kovin asiantuntevan edustajan hehkuttaneen ACN:n tuovan internet-palvelut Suomeen ja Ruotsiin vuonna 2004. Ei näy vielä, epäilen että eivät myöskään tule viimeiselläkään vuosineljänneksellä. Samoihin aikoihin eräs toinen (uskottavampi) edustaja tarinoi ACN:n tähtäävän n. 500.000 asiakkaan "massaan" Suomessa, jolle pyrkii tarjoamaan sitten muitakin palveluita. Huippulukema asiakasmäärässä oli n. 250.000 ja nyt ollaan jo jyrkässä laskussa, ACN ei siis päässyt edes puoleenväliin asetetusta tavoitteesta? Lisäksi, suuri osa "potentiaalisista" jakelijoista saatiin mukaan jo tuossa ensimmäisessä aallossa, jotka taas myivät liittymiä suurelle osalle potentiaalisista liittymäasiakkaista. Liittymien uusmyynti ACN nimellä on hetki hetkeltä vaikeampaa, ja kun se tällä hetkellä on pahasti jumissa, niin mikä antaa viitteitä siitä että se jatkossa tulisi onnistumaan? Uudet tuotejulkistukset eivät saa uusmyyntiä kasvuun - eikä uusmyynnilläkään ole mitään merkitystä, kun vanhojen asiakkaiden asiakaskato on hirvittävää ja kiihtyy vain entisestään kohti joulukampanjoita. ACN-veneestä ei puutu pelkkä tappi, vaan koko pohja. Turhaa silloin on huudella rei'ästä purjeessa.
Viestin lähetti JHag
Btw. en ole ACN-uskovainen, enkä varsinkaan "verkostomarkkinoija", vaikka sellaiseksi minut leimasitkin r-kioski / valkoinen talo -vertauksessasi.
Anteeksi - yritin vain esittää humoristisen vertauksen tuossa pikku kömmähdyksessäsi lehtien kesken. Huomasitko, että katu-uskottavuutta katosi aika rankalla tavalla kun "Financial Times" vaihtuikin "Fortyune Magazineen"? Minä huomasin...
Viestin lähetti JHag
Joka osoitti vain ennakkoluulojesi rajattoman varaston sekä pari muutakin seikkaa, jotka eivät mairittele sinua.
Kerro toki lisää, olen aina avoin kritiikille. Ennakkoluuloni tosiaan eivät ole kovin suotuisat yleensäkään verkostomarkkinoinnille. En muuten koskaan ole ollut mukana verkostossa, sen sijaan erilaisissa esittelytilaisuuksissa on pari kertaa tullut käytyä. Viimeisellä kerralla kovaonninen verkostoija muisti minut edelliseltä kerralta eikä päästänyt tilaisuuteen sisään. Harmi.
Viestin lähetti JHag
Lisäksi vuosiluku 2450 oli yhtä onttoa huumoria kuin dna:n liikevaihdon laskeminen koko Finnetin luvuilla. ACN:n liikevaihto on itse asiassa xxxxxxxx miljardia, laskin mukaan palveluiden omistajien, kuten Teliasoneran liikevaihdot. Niinhän se käy.
Hmm, väärin. Itse nimittäin kaivoit esille "taustavoimien rahat" viittaamalla kansainvälisiin toimintoihin. Finnet-liittohan omistaa 100% dna-operaattorista, joten se on dna:n taustavoima siinä missä ACN Inc on ACN Finlandin takana. Tämän vuoksi kaivoin nimenomaan tämän rinnastuksen - se on oikea vastine esittämällesi asialle. ACN Finlandin (suora vastine dna:lle) liikevaihtoa emme voi vertailla, sillä ACN Finland ei ole julkaissut mitään tunnuslukuja - vaikka tämä olisi suotavaa. Lienee kuitenkin perusteltua olettaa, että aloituspakettirahat (~8000*690 eur=5 520 000 eur) edustaa suurinta osaa kuluneen vuoden liikevaihdosta (saati sitten tuloksesta) verrattuna GSM-laskutukseen, sillä puheluitahan on markkinoitu veloituksettomina (jollaiseen käyttötarkoitukseen epäilemättä suurin osa liittymistä on mennyt) - ja tästä kaikesta teleliikenteestä kerää suurimman osan verkko-operaattori.
Viestin lähetti JHag
ACN:stä tiedän jotain ja vaikka rahasta puhuminen on rumaa, niin von kertoa saaneeni ACN:stä riittävästi eli selvästi yli sen, mitä olen siihen sijoittanut. Aikaa on mennyt 8 kk. Päätulolähteeni ovat edelleenkin muualla. Tähän voit tietenkin heittää perinteiset "kaikkihan täällä netissä voi tolleen sanoa mutta sitten kun pitäisi kaivaa tiliotteet, niin ei niitä löytyisi". Niinpä. Tuolla argumentilla voi paiskata aina.
En aio heittää näitä kliseemäisiä kortteja pöytään, pyrin kyllä keksimään jotain vähän omaperäisempää, onhan tässä jossain välissä tullut varsin monipuolisesti tutustuttua sekä yritykseen että ansaintamahdollisuuksiin. Verkostoinnin suhteen en missään nimessä kiellä, etteikö sillä joku aina tienaisi. Harmi vain, että yhtä tienaajaa kohtaan täytyy olla useita maksajia - kuka kavereistasi siis on maksanut sinun sivubisneksesi, vai oletko etsinyt maksajat jostain tuttavapiirisi ulkopuolelta? Kerrohan Sinäkin, kun olen aina kaikilta tupannut utelemaan että a) oletko todella voitolla? Siis sivukulut, investoinnit, ansionmenetykset ja kai käyttämällesi ajallekin jonkun hinnan "lasket" sekä b) paljonko tienesteilläsi tulee tuntipalkaksi? Olisiko taloudellisesti fiksumpaa jakaa mainoslehtiä kerrostaloalueella? Sekin olisi hyvä sivubisnes, saisi parempaa tuntiliksaa kuin verkostoimalla, mutta työ on fyysisempää (toisaalta ei ole vaaraa menettää ystäviään ja saada turpiinsa kusetetuilta).
Viestin lähetti JHag
Osa Jatkiksen kirjoittajista tietää meikäläisen livenäkin ja läheskään kaikki heistä eivät ole samaa mieltä esimerkiksi ACN:stä kanssani. Mutta uskon, että he voivat vahvistaa sen, että en ole ns. köyhäinaputavaraa. Yhtä hyödytöntä on väittely linjalla "olen tavannut menestyneitä verkostomarkkinoijia, osa heistä jopa megamiljonäärejä" / "en ole tavannut koskaan menestynyttä verkostomarkkinoijaa." Ensimmäinen on minun väitteeni ja toinen on sinun. Ja näistä me voidaan vääntää täällä maailman tappiin juupas / eipäs -linjalla - tai sitten ei. Siitä ei liene hyötyä muille kuin näppiksien toimittajille.
En minä Sinua henkilökohtaisesti haluakaan arvostella, en epäile että olisit köyhäinaputavaraa, enkä luule näin myöskään muista verkostoijista, vaan luulen että kyseessä on ihan tavallisia tyyppejä. Vahvasti myös luulen, että verkostointi ei myöskään vastapainoisesti ketään vie minnekään, eikä tarjoa edes kohtuullista sivutuloa. Monet ovat puhuneet "passiivisesta tulosta" mikä on suuri valhe. Ilmaista rahaa ei kukaan vielä ole jakanut. Mitä ystäviisi tulee, niin mielestäni on toki hienoa että Sinulla on ystäviä myös todellisessa elämässä. Minullakin on sellaisia, usko tai älä.
Viestin lähetti JHag
Mainitsit Saunalahden menestyksen. Olen itse in real life Saunalahden osakkeenomistaja ja voin vakuuttaa, että yritys ei ole taloudellisesti toistaiseksi menestynyt. Mutta toivon tietenkin, että sekin saa toimintansa kannattavalle, jopa voitolliselle tasolle.
Saunalahti on menestynyt kohtuullisesti asiakashankinnassa, enhän vain viitannut taloudelliseen menestykseen missään kohtaa? Jos ymmärsit näin viestistäni, niin painotetaan vielä vahvemmin että Saunis on onnistunut saamaan asiakkaita ja pitämään samaan aikaan myös vanhoja asiakkaita. Taloudellinen menestys ei ole suoranaisesti sama asia, toivon itsekin puolestasi että osakesijoituksesi osoittautuu tuottavaksi. Minulla ei ole Sauniksen osakkeita.
Viestin lähetti JHag
Olisi parikin hyvää vastapainoa markkinoilla pitämässä yleisen hintatason matalana. Mikä lienee kaikkien etu? Tällä hetkellä dna:lla on kusisimmat paikat. Liekö sinulla siellä oma lehmä ojassa?
Ei ole lehmää ojassa, ei niin dna:n suhteen kuin Sauniksenkaan - ihan tässä vain lämpimikseni rupattelen verkostoinnin mielekkyydestä ja ACN:n tulevaisuudensuunnitelmista. Unohdat, että minulle nimenomaan esitettiin kysymys perusteluista, jossa valossa en usko ACN:n pärjäävän kovin hääppöisesti Suomen markkinoilla. Tuosta, mikä on lopulta asiakkaan etu operaattorin suhteen, voisin kyllä esittää muutamia mielipiteitä, mutta ne jääköön johonkin toiseen topicciin, toiseen aikaan.
Viestin lähetti JHag
Muuten, yleisesti ottaen, mielipiteelläsi ACN:stä ei ole minulle mitään merkitystä ja oletan että sama päinvastoin. Joten eihän tässä sen kummempaa kuin katsellaan mitä tapahtuu. Ja kokoonnutaan itkemään ajoittain.
No, hoida Sinä itkut, kun minulla ei "itkettävää" ole oikeastaan suuntaan eikä toiseen, kunhan vain esitän omia näkemyksiäni liiketoiminnasta.
Viestin lähetti JHag
Ai niin hei! Mäkin keksin hyvän -hehheh!- iskun vyön alle! Sovitaanko, että katsotaan ACN:n poistumisajaksi maaliskuu -04. Hihhiiiih! Tiedätkö miksi? Siksi, että eräs tuttuni väitti minulle maaliskuussa, että "ACN lopettaa Suomessa tämän kuun lopussa, tieto on varma, isäni on TeliaSoneralla johtotason tehtävissä".
No, näinhän ei käynyt, koska maaliskuu -04 on jo mennyttä aikaa. Sen sijaan tuosta tulevaisuudesta ei ole mitään tietoa, mutta on erittäin epätodennäköistä että verkostomarkkinointiin tukeutuva teleoperaattori olisi enää pystyssä 446 vuoden kuluttua - eikö?

Tämä siis kaikessa ystävyydessä. Toivoisin edelleen jotain perusteltua näkemystä (ilman antipatioita suuntaan tai toiseen) siitä, mikä saa ACN:n pärjäämään markkinoilla.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Viestin kirjoitti JHag
Osa Jatkiksen kirjoittajista tietää meikäläisen livenäkin ja läheskään kaikki heistä eivät ole samaa mieltä esimerkiksi ACN:stä kanssani. Mutta uskon, että he voivat vahvistaa sen, että en ole ns. köyhäinaputavaraa

Odotinkin jo tätä. Kun Jhag on ns. kusessa argumenttiensa kanssa, hän kaivaa esiin oman henkilönsä.
Seuraavaksi odottelen, että Jhag vetoaa siihen, ettei kukaan tunne Jussi77:aa ja sen takia häntä ei pidä ottaa vakavasti.

Jussi77 on ottanut esille muutaman kovan faktan ACN:n ongelmista, verkkoliikennekustannukset ja toisaalta aloituspakettien myynnin loppumisen. Näihin Jhag on vastannut yhdentekevällä jaarittelulla, ei liene vaikeaa nähdä, kummalla on jollain tasolla siteitä tähän asiaan, niin voimakasta faktojen kieltäminen tuntuu olevan.
Itse ennustelin ilmaisten puheluitten loppumisen joulukuuhun mennessä, siltä osin ennustus meni jo oikeaan, että näitten "ilmaisten puheluitten" markkinointi loppui varsin pian aloittamisen jälkeen.
Jouluun on vielä aikaa, mutta näyttää siltä, että starttipakettien voimilla ACN saattaa pyristellä vielä sinne asti.
Kuitenkin mittari tikittää jatkuvasti ja tappiollisia puheluita ei ole varaa pitää voimassa kovinkaan kauaa. Operaattorien pudotuspeleissä vahvimmilla ovat luonnollisesti ne operaattorit, joilla on oma verkko, vaikka hetkellisesti tilanne näyttäisi huonolta heidän kannaltaan.
Periaatteessa Sonera ja Elisa voivat joulun aikana polkea omilla halpisliittymillään hintoja surutta, koska loppujen lopuksi verkot zerofortylläyms. ovat omia verkkoja.

Financial Times-> Fortune Magazine, jos ei muista missä asia on mainittu niin silloin ei ole hyvä mainita sitä. Jos tätä ei olisi korjattu olisi viitevirhe jäänyt mahdollisesti ihmisten mieliin. Kuitenkaan ei mikään harvinainen viitevirhe näissä yhteyksissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös