ACN ilmaiset puhelut

  • 81 256
  • 689

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Sivuverkko kirjoitti:
Entäs mitäs mieltä Svante on nykyään verkostomarkkinoinnista?
Aiemminhan kirjoitit näin:

Tuosta Svanten kommentista pitää kuitenkin sanoa että vakuutusyhtiöillä ei ole mitään tekemistä verkostomarkkinoinnin kanssa vaikka asiamiestoimintaa joissakin yhtiöissä onkin.

EDIT: Ja vakuutusedustajilla ei ole mitään tekemistä verkostomarkkinoinnin kanssa. Vaikka vakuutusasioita mennäänkin hoitamaan asiakkaan kotiin...
 
teemu_s kirjoitti:
Tuosta Svanten kommentista pitää kuitenkin sanoa että vakuutusyhtiöillä ei ole mitään tekemistä verkostomarkkinoinnin kanssa vaikka asiamiestoimintaa joissakin yhtiöissä onkin.

EDIT: Ja vakuutusedustajilla ei ole mitään tekemistä verkostomarkkinoinnin kanssa. Vaikka vakuutusasioita mennäänkin hoitamaan asiakkaan kotiin...

Juuri näin. Normaalilla myyntiedustajantyöllä ei ole mitään tekemistä verkostomarkkinoinnin kanssa, sillä myyntiedustaja saa palkkansa myynnistä, ei uusista värväämistään myyntiedustajista. Jotenkin vain tuntuu, ettei se joidenkin päähän mene millään, kuten ei muukaan tosiasia verkostomarkkinoinnista.
 

Larkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
JHag kirjoitti:
No lukekaa se Financial Timesin juttu, jossa kiinnitettiin nimenomaan kannattavuuteen huomiota. Ja selvällä englannin kielellä mainittiin ACN:n konseptin olevan huippukannattava ja globaalistikin ottaen järkyttävän kasvava.

Joo varmaan kannattava, mutta niinhän ne huijaukset yleensä ovat. Kyllä varmaan nolottaa, kun äijä puolustanu jotaan näin suurta huijausyritystä täällä 30-sivua ja sitten tämä koko homma luhistuu ja äijät lähtee karkuun. Laskukehotuksia tulee vaikka ei ole edes mitään maksettavia laskuja, sopimuksenehtoja nikkaroidaan kesken sopimuksen ilman toisen suostumusta... mahtavaa. Mistä sää nää puolustukset muuten revit?
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Tässä ketjussa tosiaan löytyy melkoista kiihkoilua ACN:n puolesta. ACN tuli ja meni kuten verkostomarkkinointifirmat yleensäkin. Kasvoi nopeasti, toi rahaa pyramidin huipulle ja hiipui pois.

Siltikin jälkiviisaus ja naureskelu keskusteluun osallistumattomien toimesta särähtää korvaani vielä enemmän kuin väärässä oleminen.
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
sopuli kirjoitti:
Tässä ketjussa tosiaan löytyy melkoista kiihkoilua ACN:n puolesta. ACN tuli ja meni kuten verkostomarkkinointifirmat yleensäkin. Kasvoi nopeasti, toi rahaa pyramidin huipulle ja hiipui pois.

Siltikin jälkiviisaus ja naureskelu keskusteluun osallistumattomien toimesta särähtää korvaani vielä enemmän kuin väärässä oleminen.

Tuntuuhan tuo verkostomarkkinointi herättävän tuoteita puolesta ja vastaan. Minulla ei ole muuta mielipidettä asiasta, kuin lievää vahvempi epäilys, koska en ole kertaakaan saanut selkeätä ansaitsemismallia. Sukulaismieheni on muutamaan otteeseen vuosien mittaan esitellyt omia "systeemejään", mutta vastausta en ole koskaan saanut kysymykseen: "Mitä pitää tehdä saadakseen 4 k€/kk tulot?". Ei kuulosta varmaankaan mahdottomalta kysymykseltä vm-osaajalle? En ole häneltä, enkä muiltakaan esittelijöiltä selkeätä vastausta ole saanut.

Mielestäni jokaisessa yritysmuodossa pitää pystyä laskemaan tulot/menot, jotta ne voi arvioittaa etukäteen. Siskon poikani aikanaan tuohon ACN-juttuun innostui, mutta onneksi tilintarkastaja siskoni sanoi: "No go!".

-duud-
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Sivuverkko kirjoitti:
Olipa kerrassaan viihdyttävä ketju! :)

Eihän sitä voi pieni ihminen kun ihmetellä, mistä näitä idiootteja löytyy, jotka sokeasti aina uskovat näihin pyramidipelleilyihin.

Korak, JHag ja mitä teitä fiftyeightejä ja Tindejä nyt tässäkin ketjussa oli, jotka niin ylistitte verkostomarkkinoinnin ihanuutta - mites nyt suu pannaan? :)


Harmi, kun en tarttunut JHagin vetoon aikanaan:

Et uskaltanut tarttua vetoon ja nyt sitten tulet jälkiviisaana tänne.

Tota, kertoisitko missä ylistin verkostomarkkinoinnin ihanuutta? Saatika olen kertonut, että tällä tienaisi jotain miljoonia?
Ainoa mitä tein, ni puolustin ACN:ää koska täälläkin moni puhui asioista, vaikka ei ollut mitään tietoa kuinka ACN toimii.
Juuh ja olin väärässä sen suhteen, että kuinka ACN laajenee useammallekin alueelle, niin kuin alunperin piti. Mutta arvaas mitä, minua ei harmita ollenkaan, että olin väärässä. Kuitenkin ACN teki sellaisen palvelun myös sinulle, että kännykkäpuhelujen hinnat lähtivät jyrkästi alaspäin. Kuten Johannes tuossa mainitsi Saunalahden mahdollisesta yhdistymisestä Elisaan, on pelko että puhelujen hinnat lähtevät nousuun taas.

Itse lopetin ACN hommat huhti- toukokuussa 2004, mutta silti oli kiva kun kesäkuussa 2005 tuli vielä rahaa sieltä.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Korak kirjoitti:
Itse lopetin ACN hommat huhti- toukokuussa 2004, mutta silti oli kiva kun kesäkuussa 2005 tuli vielä rahaa sieltä.

Paljonko jäi hommasta nettoa? Oliko mukavaa ja merkittävää lisätuloa, hauska harrastus vai pelkkää rahanmenoa?
Minä vain kovasti epäilin, etteivät mukaan liittyvistä suurin osa saa edes omiaan pois. Olisi kiva kuulla myös toisenlaisia kertomuksia.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
msg kirjoitti:
Paljonko jäi hommasta nettoa? Oliko mukavaa ja merkittävää lisätuloa, hauska harrastus vai pelkkää rahanmenoa?
Minä vain kovasti epäilin, etteivät mukaan liittyvistä suurin osa saa edes omiaan pois. Olisi kiva kuulla myös toisenlaisia kertomuksia.

Minä sain omani pois ja vähän enemmänkin ;)

Tämän takia lopetin kirjoittamisen tähän ketjuun kun oli aivan turha sanoa mitään täällä, kun esim yritti sitäkin selittää, että jotkut tekee enemmän rahaa jotkut vähemmän, näinhän taitaa olla vähän joka alalla. Eikö totta? Jotkut eivät saaneet omiaan takas, mutta sanon sen, että ne ketkä eivät saaneet omiaan takas, ni ne eivät oikeasti tehnyt sen eteen juuri mitään.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Korak kirjoitti:
Minä sain omani pois ja vähän enemmänkin ;)

Tämän takia lopetin kirjoittamisen tähän ketjuun kun oli aivan turha sanoa mitään täällä, kun esim yritti sitäkin selittää, että jotkut tekee enemmän rahaa jotkut vähemmän, näinhän taitaa olla vähän joka alalla. Eikö totta? Jotkut eivät saaneet omiaan takas, mutta sanon sen, että ne ketkä eivät saaneet omiaan takas, ni ne eivät oikeasti tehnyt sen eteen juuri mitään.

Jäi nyt vain epäselväksi milloin alkaa ACN'n sähköä saamaan? Ja kuinka vahvasti se ACN nyt tänne jäi?
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Korak kirjoitti:
Kuitenkin ACN teki sellaisen palvelun myös sinulle, että kännykkäpuhelujen hinnat lähtivät jyrkästi alaspäin.
Ääh, eihän tähän vanhaan väittämään enää kannattaisi puuttua, mutta mainitsempa näin ohimennen, että ACN ei itseasiassa saanut aikaan mitään muuta markkinoilla kuin muutaman kilpailijan vastaamaan "puhu ilmaiseksi" -kampanjaointiin vastaavilla tarjouksilla. Tätä päivää elettäessä, ovat nämäkin tarjoukset jo umpeutuneet ja aivan toisenlaiset jälleen esillä. Mikä sitten on tuonut tämän hintatason laskun, on pikemminkin operaattorien muuttumisen yhden talon kokonaisvaltaisesta palvelusta pienempiin yksikköihin, joiden toimintaa mm. viranomaiset sitten ovat halunneet hieman ohjeistaa ja mm. verkko-operaattoritaksat ovat muuttuneet julkiseksi tiedoksi. Lisäksi markkinoille on tullut muita, vakavastiotettavia hintapiikillä kilpailevia tekijöitä; tämähän ilmiö alkoi jo toki kauan ennen kuin ACN:stä puhuttiinkaan, Jippii! ja Telia aloittivat tämän suuren murroksen kahden suuren toimijan järjestyksestä - tuota polkua kuljemme edelleen, joka 90-luvun loppupuolella "oikeussaleissa" aloitettiin. Kummallista antaa asiasta mitään krediittiä ACN:lle, joka pikemminkin oli hyvin lyhytaikaiseksi hintahäiriköksi jo heti alussa profiloitunut epätoivoinen yritys tuottaa itse toiminnalla mitään hedelmällistä - ja kuten saimme todeta, hintakilpailussakin ACN tipahti kärryiltä jo heti muiden vähänkään korjatessaan tuotteistustaan.

Jos siis joku väittää ACN:n tuoneen hintakilpailun suomen markkinoille, voi tältä kysyä että tietääkö tämä mihin todella suomessa käyty hintakilpailu ja toisiin nähden saavutettu kilpailuetu perustuu ja keitä ovat nämä tämän prosessin käynnistäneet toimijat, noin niinkuin oikeasti. Syön hattuni, jos ACN kuuluu tähän porukkaan millään tavalla, edes kirjekaverina.
Korak kirjoitti:
Kuten Johannes tuossa mainitsi Saunalahden mahdollisesta yhdistymisestä Elisaan, on pelko että puhelujen hinnat lähtevät nousuun taas.
Nykytilanne on asiakkaan kannalta herkullinen, mutta kuten saunalahden esimerkki osoitti, ei tilanne markkinoilla ole sellainen että se kantaisi itse operaattoreita kovin pitkälle. Tilanne on kestämätön, koska tavallista minuuttitaksaa myydään tappiolla - tämän siis pitäisi olla yhdessä tekstiviestien kanssa se ydintuote jolla katteet mahdolliselle vetonaulan polkumyynnille pitäisi kerätä. Nyt ovat puurot ja vellit sekaisin ja näillä lisäarvopalveluilla yritetään paikkailla itse peruspalveluiden liki kannattamatonta toimintaa. Niin kivaa kuin se olisikin, niin ei operaattoreilla niinsanotusti "perse kestä" kovin kauaa tällaista hintakilpailua, vaan yksinkertaisesti ne kilpailevat asiakasmääristä itsensä tilanteeseen jossa massa on suuri mutta se ei tuota. Arvaatte varmaan, onko hinnastoa helppoa lähteä rukkaamaan tämän jälkeen minuuttitaksaltaan ylöspäin - tai onko näköpiirissä sellaista killer applicationia jolla nämä tuottamattomat asiakkaat saataisiin tuomaan katettakin taloon? Kuitenkin yksi kestävän liiketoiminnan perustosiasia on se, että yrityksen on jollain tähtäimellä tuotettava voittoa - muuten toimintaa ei kovin kauaa kukaan rahoita, ellei sitten kyse ole jostain yleishyödyllisestä palvelusta jonka tarkoituskaan ei välttämättä ole tuottaa voittoa omistajilleen. GSM-operoinnissa ei kuitenkaan tällaisesta ole kysymys.

Yhdelläkään näistä verkosto-operaattoreista ei alunalkaenkaan ollut edellytyksiä toimia vakavasti otettavana tekijänä markkinoilla. Omasta puolestani voin todeta, että kyse ei tosiaankaan ole mistään jälkiviisastelusta asian suhteen, vaan jo näiden rantautuessa hyvin selvillä olleesta faktasta. Jälkikäteen nettipalstoilla langeneille v*ttuilu sen sijaan on vain naurettavaa, joten pahoitteluni niiden puolesta joiden aikaa, rahaa, vaivaa, mainetta, sekä villeimpien tarinoiden mukaan työ- tai opiskelupaikan ACN epäeettisellä toiminnallaan vei.

Niin pitkään kuin lainsäädäntömme ei vastaa nykypäivän vaatimuksia mm. arvonta- ja rahankeruulakien osalta, tulee myös tulevaisuudessa suomeen rantautumaan vielä useita eri verkostomarkkinointiyrityksiä joiden päätarkoitus on naamioituna erinäisiin tuotteisiin, palveluihin ja mahdollisuuksiin. Tuo päätarkoitus on - ja tulee useissa tapauksissa olemaankin - vain sopivankokoisten aloituspakettirahojen kerääminen sekä oheismateriaalin, ns. varjopyramidin avulla verkoston rahojen lypsäminen. Tunnusomaista on, että toiminta on aina hektistä ja lyhyelläkin objektiivisella tarkastelulla voi normaalijärjellä varustettu yksilö todeta että tällaisen yrityksen elinkaari ei tule olemaan esitetyillä liiketoimintastrategioilla olemaan kovin pitkä. Jos tarkoitus on esimerkiksi hankkia vaikkapa neljä alalinjan jäsentä viikossa, ei kestä kovinkaan montaa kuukautta että koko maailman ihmiset käyty läpi. Voiko tällainen eksponentiaaliseen kasvuun perustuva huijaus edes hämätä ketään?

Älkää kuitenkaan enää lyökö lyötyjä. Useimmat ACN:n uhreista on otettu mukaan käyttäen hyväksi erilaisia psykologisia pikku temppuja, tuttavien toimesta ja lupaillen mahdottomia niin pitkälle että ihmisen oma realismintaju sumenee ja tämä alkaa odottaa edes jotain voittoja. Paras palvelus tässä asiassa mitä voit muille "tuleville uhreille" tehdä on kertoa rehellisesti kokemuksista verkostomarkkinoinnin parissa; mitkä ovat toiminnan todelliset kustannukset, paljonko se vaatii ja mikä jää toteutuneeksi tuntipalkaksi. Tämän jälkeen kannattaa sitten tosiaan palata esim. neuvottelemaan josko vaikka ne jo aiemmin tässä ketjussa esittämäni mainoslehtien jakelijan tai siivoojan iltahommat ovatkaan niin huonosti palkattuja.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
eagle kirjoitti:
Jäi nyt vain epäselväksi milloin alkaa ACN'n sähköä saamaan? Ja kuinka vahvasti se ACN nyt tänne jäi?

Jos luet viestejäni ni näet mitä olen asiaan vastannut jo aikaisemmin. Juuri tämän takia lopetin jo aikoinani tähän ketjuun kirjoittamisen, kun ei edes lueta näitä viestejä.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Mutta tarkkoja omia työtunti- ja euromääriään ei varmaan kukaan koskaan missään kerro?
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Jussi77 kirjoitti:
Jos siis joku väittää ACN:n tuoneen hintakilpailun suomen markkinoille, voi tältä kysyä että tietääkö tämä mihin todella suomessa käyty hintakilpailu ja toisiin nähden saavutettu kilpailuetu perustuu ja keitä ovat nämä tämän prosessin käynnistäneet toimijat, noin niinkuin oikeasti. Syön hattuni, jos ACN kuuluu tähän porukkaan millään tavalla, edes kirjekaverina.
Vastaan enää kerran tänne. ACN ja Saunalahti laittoivat vauhtia hintojen tippumiseen. Esim. itselläni oli kotimaan puhelinkulut 7-9 sentin minuuttihinnalla ja silloin lähes muiden hinnat olivat 15-16 senttiä/minuutilta. Että kai se ACN jotain teki.

edit: vastasin vielä toisenkin kerran. Lähettäkää YV:tä jos on tämän asian osalta kysyttävää

edi2: ei perhana, vastasin vieläkin uudestaan.
 
Viimeksi muokattu:

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
msg kirjoitti:
Mutta tarkkoja omia työtunti- ja euromääriään ei varmaan kukaan koskaan missään kerro?
Miksi minä sen kertoisin? Ei minun tuloni kuulu kenellekään. Esim. minua ei kiinnosta paljonko sinä tienaat.

Mutta jos sanoisin tässä ketjussa, että tienasin 100€/kk, tai jopa 1000€/kk, tai miksei vaikka 3000€/kk, ni saisin kuitenkin kuulla kaiken maailman "en usko" "puhut paskaa" "hähähähäää eihän susta tullut miljonääriä" jne jne. Mutta kun kaikki tuo oli vain minulle ylimääräistä normaalin duunin ohella. Uskoisin että jokaiselle kelpaisi vaikka 100€ lisää liksaa kuukaudessa, sillä saisi vaikka 10-12 mäyräkoirallista olutta.

Aloin itseasiassa lukemaan tätä ketjua hieman alusta asti. Ja kukaan ei vieläkään ole keksinyt yhtä asiaa mistä edustajat saivat rahaa.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Korak kirjoitti:
Uskoisin että jokaiselle kelpaisi vaikka 100€ lisää liksaa kuukaudessa, sillä saisi vaikka 10-12 mäyräkoirallista olutta.

Riippuu tietysti aivan siitä, mitä pitää tehdä tuon summan saadakseen. Epäilen, että moni ei tuollaisen summan eteen kovin paljon tekisi.
Enemmän saisi varmaan vaikka heittämällä Baronalla pari LänsiAuto Areenan matsijärkkärikeikkaa ja näkisi vielä osan matsistakin ilmaiseksi.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
msg kirjoitti:
Riippuu tietysti aivan siitä, mitä pitää tehdä tuon summan saadakseen. Epäilen, että moni ei tuollaisen summan eteen kovin paljon tekisi.
Enemmän saisi varmaan vaikka heittämällä Baronalla pari LänsiAuto Areenan matsijärkkärikeikkaa ja näkisi vielä osan matsistakin ilmaiseksi.

Juuh, en minäkään varmasti tee yhtään mitään 100€/100h eli €gen tuntipalkalla, en varmasti tekisi.
Mutta kuten sanoin, että kukaan ei ole vieläkään keksinyt sitä asiaa mistä esim. ACN edustajat saivat rahaa, sen pääsääntöisen rahan. Kuten sanoin tuossa aikaisemmin, tarkennan hieman, Huhtikuun 2004 puolivälin jälkeen en tehnyt mitään ACN:lle, ja silti sain joka kuukausi rahaa sieltä. Ja kuten sanoin, oli mukava nostaa rahaa vielä kesäkuussa 2005, joka tuli ACN:ltä.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Näissä vedätyksisssähän virallisesti hoetaan nykyään mantraa ´pientä lisätuloahan se vaan on´. Eli fiksusti osaavat yhä uudet ylälinjat toimia.Enpä tiedä mitä maalailuja värväystilaisuukissa käytetään ja onko tarpeenkaan.Vankka arvaukseni on,että ´kovalla työllä voi ansaita´.
Tuomiot ja julkisuus ovat näkyviä toimintatapoja siistineet,mutta samaa paskaa on paketissa tarjolla.Sama se miten ne aloituspaketit saadaan myytyä ja verkostoa kasvatettua.Muulla ei väliä ole.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Korak kirjoitti:
Jos luet viestejäni ni näet mitä olen asiaan vastannut jo aikaisemmin. Juuri tämän takia lopetin jo aikoinani tähän ketjuun kirjoittamisen, kun ei edes lueta näitä viestejä.

En minä viitsinyt lukea tuon jälkeen kun suolsit tuollaista paskaa. Siis että kuinka tullaan sähkömarkkinat mullistamaan ja pysyvästi ollaan Suomessa. Tapahtuiko näin? Ei. Väititkö että tapahtuu? Kyllä. Kuka siis oli väärässä? Sinä. Eipä muuta, kiitos.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
eagle kirjoitti:
En minä viitsinyt lukea tuon jälkeen kun suolsit tuollaista paskaa. Siis että kuinka tullaan sähkömarkkinat mullistamaan ja pysyvästi ollaan Suomessa. Tapahtuiko näin? Ei. Väititkö että tapahtuu? Kyllä. Kuka siis oli väärässä? Sinä. Eipä muuta, kiitos.

Niinhän minä sanoin, mutta sen takia, että sinä tulet heittämään tuollaista juttua, ni kannattaisi lukea se vain yksi viesti siitä ylöspäin, jossa näet että kirjoitin, että "OLIN VÄÄRÄSSÄ".
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Korak kirjoitti:
Niinhän minä sanoin, mutta sen takia, että sinä tulet heittämään tuollaista juttua, ni kannattaisi lukea se vain yksi viesti siitä ylöspäin, jossa näet että kirjoitin, että "OLIN VÄÄRÄSSÄ".

Ok. Hienoa otta osasit sen myöntää. Siispä turhaan spammasin(mutta niinhän minä aina).
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Korak kirjoitti:
Mutta kuten sanoin, että kukaan ei ole vieläkään keksinyt sitä asiaa mistä esim. ACN edustajat saivat rahaa, sen pääsääntöisen rahan.

No nyt kun kyseinen firma on jo kuollut ja kuopattu, ei tuon salaperäisen tulonlähteen paljastamisen kirpaista lainkaan, eikö niin?
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
mirasane kirjoitti:
No nyt kun kyseinen firma on jo kuollut ja kuopattu, ei tuon salaperäisen tulonlähteen paljastamisen kirpaista lainkaan, eikö niin?
Ei kirpaise. Eli ei sinun tarvinnut välttämättä värvätä ketään mukaan ACN-touhuun saadaksesi rahaa. Eli sait prosenttikorvauksen "omista" asiakkaistasi. Eli prosenttiosuuden laskuista. Kerran tehdystä asiakkaasta sait joka kuukausi rahaa määrätyt prosentit.

Edit: Firma ei ole kyllä kuollut. Suomen toiminta on lopetettu kylläkin. Ja jotkut hullut jopa uskovat yritykseen ihan New Yorkin pörssissäkin.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Sitä vain tässä mietin, kun tuolla aiemmilla sivuillakin epäiltiin, että mäkkärin kassalla seisomalla saisi vähemmillä tunneilla suuremmat lisäansiot, että oliko se liittymien ja verkoston myyntityö oikeasti kivaa?

Jos siis vertaa vaikkapa mainosten tai hesarin jakoa, kaupan kassalla istumista tai muuta matalapalkkaista osa-aikaduunia verkostomarkkinointiin, niin onko se verkostomarkkinointi ollut mukana olleiden mielestä parempaa ja hauskempaa duunia kuin edellä mainitut perinteiset osa-aikaduunit?
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Korak kirjoitti:
Ei kirpaise. Eli ei sinun tarvinnut välttämättä värvätä ketään mukaan ACN-touhuun saadaksesi rahaa. Eli sait prosenttikorvauksen "omista" asiakkaistasi. Eli prosenttiosuuden laskuista. Kerran tehdystä asiakkaasta sait joka kuukausi rahaa määrätyt prosentit.

Aah, kyllähän minä tämän muistin kuulleeni jo heti silloin, kun ACN:n tuli Suomeen. Jos valtaosa tuloista muodostui tuosta asiakkaiden laskuista saatavasta prosenttiosuudesta oli toiminta ainakin terveemmällä pohjalla kuin tuossa WGI-ketjussa mainitussa Movessa, jossa ilmeisesti suurin osa tuloista muodostuu uusien jäsenten värväämisestä saatavasta "pääkallorahasta".
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
msg kirjoitti:
Sitä vain tässä mietin, kun tuolla aiemmilla sivuillakin epäiltiin, että mäkkärin kassalla seisomalla saisi vähemmillä tunneilla suuremmat lisäansiot, että oliko se liittymien ja verkoston myyntityö oikeasti kivaa?

Jos siis vertaa vaikkapa mainosten tai hesarin jakoa, kaupan kassalla istumista tai muuta matalapalkkaista osa-aikaduunia verkostomarkkinointiin, niin onko se verkostomarkkinointi ollut mukana olleiden mielestä parempaa ja hauskempaa duunia kuin edellä mainitut perinteiset osa-aikaduunit?

Tästä asiasta olisi kyllä mukava jutella vaikka kuinka paljon, mielellään vaikka jonkun Messengerin välityksellä.

Lyhyesti tässä, oli hemmetin kivaa. Sain tutustua moniin mukaviin ihmisiin. Edelleen monien kanssa yhteyksissä. Yksikään ystävä/kaveri, jota kusetin ja lupasin puolet euroopasta, on edelleen kavereitani. Ilmeisesti ne ovat todella tyhmiä. ;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös