ACN ilmaiset puhelut

  • 81 469
  • 689

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
ACN: Hyvää palvelua?

Tuossa IS:n jutussa kerrotaan että viestintävirasto ryhtyi selvittämään asiakkaiden valituksia koskien liittymän avaamista. Säädösten mukaan katkos vanhan ja uuden liittymän välillä saa kestää maksimissaan 10 minuuttia niin ACN:llä tapauksessa tuo on saattanut kestää 10-17 vuorokautta. Aika hurja ylitys siis. Asiakaspalvelun puhelujonot on myös olleet pahimmillaan useita tunteja.

Tässä pieni lainaus tän päivän IS:stä:

"Valitettavasti tämä yritys on aiheuttanut poikkeuksellisen paljon ongelmia. Vaikeudet kulminoituvat asiakaspalveluun, huomattauttaa lakimies Marko Lahtinen viestintävirastosta."

Ja liittymän irtisanomisessa on myös ollut suuria vaikeuksia kun ACN:n puhelinpalvelu on vaatinut irtisanomisilmoituksen kirjallisena, vaikka lainsäädännön ja ACN:n omien toimitusehtojen mukaan käyttäjällä on oikeus irtisanoa sopimus myös suullisesti.

Ja jutun mukaan jopa viestintävirastolla on ollut vaikeuksia saada yhteyttä yhtiöön.

Että tällaista julkisuutta taas ACN:lle.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Mietin tässä sellaista asiaa, että mitä mahtaa ajatella kaveri, joka on lähtenyt ACN:n edustajaksi hiljattain. Hän on ostanut 600-700 eurolla oikeuden kaupata ACN:n liittymiä ja nyt yhtiö ilmoittaakin, että nuo halvat liittymät on vedetty pois markkinoilta. Lieneeköhän uudella edustajalla kusetettu olo ja ikävä menetettyjä eurojaan?
 

Carlos

Jäsen
Re: Re: Mutta...

Viestin lähetti JHag
Omat tietoni kertovat, että acn:n kipuraja tuli täyteen - ts. "sopiva" määrä asiakkaita näillä pysyvästi edullisilla originaalifriendseillä.

Edelleen haluaisin kysyä sitä mihin kukaan ei ole vielä vastannut. Juuri se että ACN ei mainosta, piti olla se ruudinkeksiminen mikä mahdollistaa ilmaiset puhelut. Oliko tämä siis sittenkin paskapuhetta ja tosiasiassa joku muutama satadonaa markkinoinnissa on ihan yksi hyttysenpieru puhelujen hinnoissa?

Ihan vaan oli/ei ollut riittää vastaukseksi. Diplomaattiset jargonit hallitsen itsekin.

Nimim. vm-firmojen väitteet rulettaa
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Re: Re: Re: Mutta...

Viestin lähetti Carlos
Edelleen haluaisin kysyä sitä mihin kukaan ei ole vielä vastannut. Juuri se että ACN ei mainosta, piti olla se ruudinkeksiminen mikä mahdollistaa ilmaiset puhelut. Oliko tämä siis sittenkin paskapuhetta ja tosiasiassa joku muutama satadonaa markkinoinnissa on ihan yksi hyttysenpieru puhelujen hinnoissa?

Tottakai se oli pelkkä myynnissä käytettävä argumentti. Itsekin moisia paskalitanioita satunnaisesti suunnittelevana wannabe-matemaatikkona laskin nopeasti huomattavan hankalan yhteenlaskun päässäni, ja kas, 1+1 oli jälleen 2. Siitä saa mielestäni syyttää ihan itseään jos on niin tyhmä, että uskoo kaiken mitä myyntimies puheissaan kertoo. Terveen kriittinen asenne, ns. medialukutaidon soveltaminen normaaliin myyntitilanteeseen ei tehne kenellekkään pahaa.

Ainoa koko keississä yllättänyt asia oli tuo aikaistettu ilmaisten liittymien loppuminen. Olisikin kiva tietää onko viimeisen kuukauden sisään liittyneitä edustajia värvätty valheellisin lupauksin vai onko tuo ilmaisliittymien loppuminen tullut yllätyksenä myös näille edustajia hamunneille diilereille?
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Re: Re: Re: Mutta...

Viestin lähetti Carlos
Juuri se että ACN ei mainosta, piti olla se ruudinkeksiminen mikä mahdollistaa ilmaiset puhelut.

Tämähän ei voi pitää paikkaansa, sillä ACN vuokraa verkkonsa Soneralta ja joutuu joka ikisestä puhelusta (ACN --> ACN) maksamaan Soneralle n. 70 prosenttia.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Re: Re: Re: Re: Mutta...

Viestin lähetti Tommy
Tämähän ei voi pitää paikkaansa, sillä ACN vuokraa verkkonsa Soneralta ja joutuu joka ikisestä puhelusta (ACN --> ACN) maksamaan Soneralle n. 70 prosenttia.

Onko prosentti uusi rahayksikkö? Mikä sen €urokurssi on?

Montakohan % mun palkka olisi?
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Re: Re: Mutta...

Viestin lähetti Tommy
Tämähän ei voi pitää paikkaansa, sillä ACN vuokraa verkkonsa Soneralta ja joutuu joka ikisestä puhelusta (ACN --> ACN) maksamaan Soneralle n. 70 prosenttia.

Vanhana alioppilaana en osaa laskea kuinka paljon on 70 prosenttia nollasta. Osaisiko joku muu kertoa?
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Niin, eli on olemassa joku tietty summa jonka Sonera veloittaa ACN:ltä / puhelu / minuutti tms.

Sen se veloittaa siltä.
Tietääkseni tuo 70 % on aika paikkaansa pitävä. Esimerkiksi ACN saa puhelustaa 15 senttiä / minuutti, mutta joutuu siitä samantien maksamaan Soneralle 70 %.

Miettikää vaan tuota kannattavuutta ilmaisista puheluista.

Edit:
Tulipahan nyt hölmösti selitettyä.
Mutta siis, en nyt tiedä miten tuon 70 % soveltaisi näihin ilmaisiin puheluihin, mutta jokaisesta puhelusta Soneran verkossa toimivat palveluoperaattorit joutuvat maksamaan 7-11 snt / min. Suuri haitari, tarkkaa lukua en tiedä.
 
Viimeksi muokattu:

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Tulihan sieltä rahayksiköllinen lukuarvo kun vähän potki.

Minäkin tykkään tietääkseni-sanasta. Sen kun lisää lauseseeseen niin voi puhua mitä vaan.
Jokainen lukija varmaa tekee omat johtopäätöksensä kulloisenkin kirjoittajan kohdalla.

Niin ja edelleen olisin kiinnostunut kuulemaan kuinka liittymismaksuun sijoitetun pääoman tuotto ACN-edustajilla jakselee ja kuinka moni edustaja lopulta pääsee edes omilleen?
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tommy

Tietääkseni tuo 70 % on aika paikkaansa pitävä. Esimerkiksi ACN saa puhelustaa 15 senttiä / minuutti, mutta joutuu siitä samantien maksamaan Soneralle 70 %.

Tietääkseni ei maksa verkonkäytöstä tosiaankaan noin kymmentä senttiä / minuutti. Viisi on lähempänä totuutta, kuin kymmenen.
 

Astna One

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool, ManU, Real Madrid, Barcelona
Viestin lähetti Tommy
Mutta siis, en nyt tiedä miten tuon 70 % soveltaisi näihin ilmaisiin puheluihin, mutta jokaisesta puhelusta Soneran verkossa toimivat palveluoperaattorit joutuvat maksamaan 7-11 snt / min. Suuri haitari, tarkkaa lukua en tiedä.

Naulan kantaan: Soneran verkossa toimivat palveluoperaattorit joutuvat maksamaan puheluista. Laki määrää, että maksu on SAMANSUURUINEN kaikille palveluoperaattoreille.

Jotkut ACN-edustajat väittivät taannoin, että Sonera ja ACN olisivat tehneet "erityissopimuksen" jossa Sonera ei veloittaisi ACN->ACN puheluista mitään. Täyttä puppua, kuten suurin osa ACN edustajien muistakin hehkutuksista.

EDIT: Tuo 7-11 snt/min ehkä hieman yläkanttiin, 6-8 snt/min lähempänä oikeaa.
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Kiitokset JHag

Viestin lähetti JHag
Tuli sitten ilmi, että olin paukuttanut ainakin 4 vuotta menemään jollain Business Duo -tyyppisellä apurilla, jonka kuukausimaksu oli 12 euron paikkeilla puhelut hyvä jos 0,46 sentin alle. Kukaan ei ollut kertonut, että on meillä halvempiakin. Tai oli siellä laskujen seassa jotain esitteitäkin, jotka menivät roskiin, mutta olisihan mulle voinut tekstailla tai meilatakin. Tai soittaa. Muutin liittymäni Sonera Oneksi, mutta kyllä se silti riepoi, etten tajunnut aikaisemmin. Nettiä käyttämällä selviää useimmista jutuista edullisemmin Sonerallakin kuin kauppiaan / asiakaspalvelun kautta. Tämä pikku vinkkinä. Mm. massatekstari on helppo ja kätevä hoitaa netin kautta.

Tuon kirjoituksen jälkeen rupesin miettimään omaa liittymääni, joka alusta alkaen ollut Tele/Sonera. Sonera on liittymänäni edelleenkin, mutta kirjoituksesi innoittamana kävin Soneran sivuilta katsomassa käytössä olleen Privat Duo:n ja Sonera One:n eroja. Ja se on huomattava. En muistanutkaan, että ei-soneran liittymään soitettu puhelu päiväsaikaan olikin 0,26€/min. Soittelen aika usein parille tutulle, joilla on muu liittymä, niin oli varsin järkevää vaihtaa liittymä toiseksi. Kas kun senkin pystyi tekemään ILMAN lisämaksuja, niin mikäpäs siinä vaihtaessa.

Hoidin liittymävaihtoni soittamalla asiakaspalveluun ja se sujui mukavasti, kun siellä oli erittäin palveluhenkinen ihminen vastaamassa. Tuli muuten samalla muutettua pari muutakin asiaa, jotka olivat virheellisenä/vanhana tietona siellä. Näppärää ja kivaa.

Edit: enterin karkailun takia lisätty viimeinen kappale
 
Viimeksi muokattu:

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti Senior
Tietääkseni ei maksa verkonkäytöstä tosiaankaan noin kymmentä senttiä / minuutti. Viisi on lähempänä totuutta, kuin kymmenen.

Tietääkseni laitoin kohtalaisen suuren haarukan tuohon, koska olen eri summia kuullut sekä lukenut muilta foorumeilta.

Tietääkseni vain Soneran ja palveluoperaattoreiden johto tuon tarkan summan tietää.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Re: Re: Mutta...

Viestin lähetti JHag
Koko Suomi seuraa kädet vapisten tilannetta herkeämättömällä mielenkiinnolla ja edustajapaketin vaillinnaisilla tiedoilla ottaneelle totean; tyhmä. Tosin tieto siitä, että 31.5. on jokatapauksessa takaraja, on ollut koko ajan olemassa.

Tyhmäpä hyvinkin, mutta toisaalta tuota voi kutsua myös kusetukseksi.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tommy
Tietääkseni laitoin kohtalaisen suuren haarukan tuohon, koska olen eri summia kuullut sekä lukenut muilta foorumeilta.

''Esimerkiksi ACN saa puhelustaa 15 senttiä / minuutti, mutta joutuu siitä samantien maksamaan Soneralle 70 %.'' Onhan tossa haarukkaa kerrakseen.


Viestin lähetti Tommy

Tietääkseni vain Soneran ja palveluoperaattoreiden johto tuon tarkan summan tietää.

Juu ei niitä foorumeilla huudella. Tiedän hinnan sentin tarkkuudella, jos sillä nyt mitään merkitystä on.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Re: Re: Mutta...

Viestin lähetti JHag
Puhukaa aina oikeasti edullisimpaan, näin pidätte yllä The Hintakilpailua!
Tämä on tietty totta mutta mietin tässä vaan yhtä kysymystä. Jaksaako joku oikeasti kikkailla ja vaihdella näiden liittymien kanssa sen takia että voittaa esim sentin per minuutti? Siis ihan oikeasti? Kai ihmisillä nyt muitakin kriteereitä tässäkin asiassa on.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Heikoilla ovat kaikilla aloilla ne toimijat, jotka opettavat asiakkaansa siihen, että ainoa mikä ratkaisee on hinta.
Sitten ei kannata ihmetellä, jos tämä opetettu asiakas sitten vaihtaa aina tilaisuuden tultua halvempaan.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti msg
Heikoilla ovat kaikilla aloilla ne toimijat, jotka opettavat asiakkaansa siihen, että ainoa mikä ratkaisee on hinta.
Sitten ei kannata ihmetellä, jos tämä opetettu asiakas sitten vaihtaa aina tilaisuuden tultua halvempaan.

Meikäläistä ei nyt ainakaan jaksa napostella oliko se puhelinlasku 80 vai 100 euroa. Ei ole sen arvoista että lähtisi vaihtoruljanssiin ja jonkun epämääräisen operaattorin kelkkaan josta ei ole mitään takeita että sitä on edes olemassa enää vuoden päästä.

Kunhan puhelin toimii, verkkolasku tulee ja menee automaattisesti (ja voin luottaa että se on oikein), muulla ei ole väliä. Käyttäjänä ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin puhua siihen puhelimeen, missä päin maailmaa tahansa milloin tahansa. Siinä minun vaatimukseni operaattorille.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Itse hankin ACN-liittymän, koska olin vittuuntunut Telia-Soneran asiakaspalveluun ja asenteeseen asiakasta kohtaan. Nyt sain ensimmäisen ACN:n laskun ja puhelinlasku oli n. 50 - 60 € entistä Telia-Soneran laskua pienempi. Ainakin itse olen tyytyväinen ACN:n tällä hetkellä. Laskutuskaudelle osui myös pääsiäinen ja muutama lomapäivä, jolloin ei tule käytettyä duunin puhelinta. Uskon, että säästöt ovat suurempia seuraavina kuukausina.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Lukuja:

Soneran Q1 tuloksen mukana selvisi, että kuun lopussa ulkopuolisia TS:n verkossa toimivia asiakkaita oli n. 430.000 kpl.

Pörssiyhtiö Saunalahden pörssitiedotteen mukaan (ja noissa pörssitiedotteissa ei sitten voi julkaista paskaa, tai siitä joutuu helposti maksamaan kalliin hinnan) heidän osuus oli n. 215.000.
Muiden osuus on puhtaasti arvaten n. 10.000 (Finnet ja Globetel)
Tämän perusteella ACN:n osuus 31.3 oli n 205.000 kpl.


Ei sinänsä hullummin, MUTTA: Maaliskuun puolivälissä ACN johtaja kertoi (18.3), että asiakkaita oli tuolloin jo 250.000. Toisin sanoen viimeisten 2 viikon aikana ACN MENETTI yli 35.000 asiakasta. ACN:n edustajathan ovat aina sokeasti uskoneet tämän firman tiedotteisiin, joten tämä puhuu kiistatta sen puolesta, että asiakasmäärä olisi kohdannut lakipisteensä, ja kääntynyt laskuun.
Edustajien mukaanhaan 200.000 raja ylitettiin jo tammi-helmikuun vaihteen tienoilla. Tälläkin perusteella kasvu olisi pysähtynyt jo aikoja sitten.

Verkosto ei tätä voi kestää, koska yhä useampi jää ilman tuloja. Tämä siis, koska puhuvien asiakkaiden määrä laskee. Näin ollen verkostosta alkaa varmasti pikkuhiljaa irtautua yhä enemmän edustajia, joiden kohdalla vm realisoitui jälleen kerran siinä muodossa, missä se yleisemmin realisoituu: tappiollisena.

Viime aikojen nostetut hinnat ei varmasti edesauta tilannetta, ja pako jatkuu. Paljon on ollut huhuja epäselvyyksistä, ja aivan tyhjästä ei varmasti viranomaiset saa sellaista määrää yhteydenottoja, kuin mitä ACN on aiheuttanut.

Kyllä tämä näyttää menevän juuri niin, kuin suurin osa vm:n vastustajista arvioikin. Hetken kovaa huumaa seuraa kyllästymispiste, ja sitä seuraa lasku. Nyt ollaan saavutettu kyllästymispiste, ja laskun aikaa eletään. Ei ole ACN:n kovin kauaa enää Suomessa merkittävä peluri. Tästä olen aivan varma!
 
Viimeksi muokattu:

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti heki

Muiden osuus on puhtaasti arvaten n. 10.000 (Finnet ja Globetel)

Jos Finnetillä tarkoitetaan myös DNA:n liittymiä niin luulisin arviosi osuvan vielä aikalailla alakanttiin. DNA ei tosin edes sano toimivansa TeliaSoneran verkossa vaan Finnet Verkot Oy:n valtakunnallisessa GSM/GPRS-verkossa. DNA:n matkapuhelinasiakasmäärää en onnistunut mistään löytämään mutta kyllä yritys on sen verran näkyviä ja hyvätarjouksisia kampanjoita tehnyt viimeaikoina että ihme jos liittymien määrä ei ole yli tuon 10000.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti VTVH
Jos Finnetillä tarkoitetaan myös DNA:n liittymiä niin luulisin arviosi osuvan vielä aikalailla alakanttiin. DNA ei tosin edes sano toimivansa TeliaSoneran verkossa vaan Finnet Verkot Oy:n valtakunnallisessa GSM/GPRS-verkossa. DNA:n matkapuhelinasiakasmäärää en onnistunut mistään löytämään mutta kyllä yritys on sen verran näkyviä ja hyvätarjouksisia kampanjoita tehnyt viimeaikoina että ihme jos liittymien määrä ei ole yli tuon 10000.

DNA:lla on oma, Suomen 2G, verkko. Asiakkaitakin hatusta heitettynä n. 700 000 kappaletta.
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaihdoin oman Radiol-eh-Elisan liittymäni Kolumbuksen kuukausimaksuttomaan noin kymmenen minuuttia sitten. Katsotaan koska tuo liittymä vaihtuu. Tekstiviestikuittausta odotellessa.

Olen miettinyt liittymän vaihtoa satunnaisesti viimeisen puolen vuoden aikana, mutta en ole viitsinyt ryhtyä tuumasta toimeen. Syynä tähän on ollut se tosiasia, että säästö on vuositasolla vain 20-30 euroa. Tulee puhuttua työpuhelimella pisimmät puhelut, joten oma liittymä on lähinnä vastaanottoa varten.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Elisan osavuosikatsauksessa oli tällaista

Matkaviestintäliiketoiminta

1-3/2004 1-3/2003 2003
Liittymien määrä* 1 319 007 1 348 183 1 374 146
Liikevaihto/liittymä**(ARPU),€ 38,6 38,5 41,6
Vaihtuvuus (churn)*, % 47,4 14,4 18,6
Käyttö, milj. min.* 596 531 2310
Käyttö, min./liittymä/kk** 150 136 146
SMS, milj. kpl* 121 109 453
SMS, kpl/liittymä/kk** 31 28 29
Lisäarvopalvelut/liikevaihto 13 % 13 % 12 %

* Elisan verkko-operaattori Suomessa
** Elisan palveluoperaattori

Vuoden vaihteesta liittymämäärä laski 55 000 liittymällä.
Perinteisissä täyden palvelun liittymissä Elisa säilytti vahvan
asemansa. Ns. halpaliittymämarkkinassa uudet toimijat lisäsivät
markkinaosuuttaan. Elisa lanseerasi uuden Kolumbus-liittymän
tälle markkinalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös