Mainos

ACN ilmaiset puhelut

  • 82 078
  • 689

Carlos

Jäsen
Eiköhän tämä ACN-buumi ala olla pikkuhiljaa ohitse. Firma on saanut kyllä erittäin paljon "ilmaista" julkisuutta, mutta jos kukaan on pannut merkille, lähes pelkästään negatiivista sellaista. Kovin hyvää yrityskuvaa sillä ei rakenneta, joka puolestaan ei houkuttele kovin paljoa asiakkaita.

Mutta joka tapauksessa joku siellä jossain kääri aika nopeasti ja helposti miljoonat kasaan täältä Suomesta. Tästä eteenpäin riittää jos "firma" pääsee edes nollatulokseen, tavoitteet on saavutettu.

Ei tässä muuten oikeastaan voi muuta kuin ihailla heidän liiketoimintaansa. Käytännössä heillä ei ole mitään varsinaisia kuluja (muuta kuin muutama halpapalkkainen helpdesk -ihminen). Yksi verkostomarkkoinnin perusideoita on näyttänyt jälleen toimivuutensa: miksi palkata työvoimaa kun voi saada höynäytettyjä hölmöjä töihin, jotka ovat jopa valmiita maksamaan siitä ilosta. :-)

Mahtavaa.

Ehkä maailman helpoin keino rikastua ei olekaan enää uskonnon perustaminen.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti Carlos
Ehkä maailman helpoin keino rikastua ei olekaan enää uskonnon perustaminen.

Eikös verkostonsa voisi rekisteröidä uskontokunnaksi?
Eivät nuo verkostomyyjien puheet yhtään kalpene keskiverto maallikkosaarnajan rinnalla.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Re: IL:ssä tänään

Viestin lähetti flintstone
Eikö ACN:llä pitänyt olla tuo toimipiste Suomessa ja eikös jossain joku sanonut että myös asiakaspalvelu olisi siirretty Suomeen, vai tarkoitettiinko siinä juuri tätä mistä IL kertoo?
Eikös ACN:n asiakaspalvelu (siis suomalainen) ole Åmålissa, Ruotsissa?

Heh, pyramidi kaatuu ja ACN vaikenee...
 

Jip Pii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Suomalaisen kuluttajan suuri tyhmyys

Viestin lähetti flintstone
"TeliaSoneraan tulvii ACN-asiakkaiden soittoja

ACN on aiheuttanut harmaita hiuksia Saunalahden ohella myös TeliaSoneran asiakaspalvelussa, joka on viime aikoina joutunut vastailemaan kilpailevaa operaattoria koskeviin soittoihin.

- Tällä hetkellä jopa 90 prosenttia meille tulevista asiakaspalautteista kohdistuu ACN:n toimintaan, TeliaSonera Finlandin kuluttajaliiketoiminnoista vastaavan yksikön johtaja Janne Vainio myöntää.
Niinpä niin. Ensin ikiaikainen Soneran asiakas luulee, että mainoksen "meillä puhut jopa ilmaiseksi" tarkoittaa sitä, että hän ihan oikeasti voisi puhua jonkun operaattorin verkossa ilmaiseksi. Kun sitten koittaa pienen pieni ongelma tämän uuden "ilmaisen" liittymän kanssa, niin tämä fiksu "säästäjä" kilauttaakin vanhan tutun operaattorinsa asiakaspalveluun ja ihmettelee, että mitäs nyt tehdään. Hän kun on uskonut uuden ihmeliittymän edustajan, siis markkinoijan, puheista senkin väitteen, että hän pysyy edelleen Soneran asiakkaana, vaikka vaihtaakin "ilmaiseen" ihmeliittymään. Muunmuuassa näin Soneran edustaja kyseisessä Iltalehden artikkelissa väittää ihmeliittymiä myydyn.

Tai ehkäpä "fiksu säästäjä" soittaa vaan tiedustellakseen, että tietääkö Soneran asiakaspalvelu, mistä minä "fiksu säästäjä" voisin tavoittaa tämän uuden ilmaisen operaattorini edustajan, jota ei hädän hetkellä, säästösyistä, olekaan missään.(Luultavasti kyse on muuten samoista tampiosta, jotka yleisen hälytysmerkin kuultuaan soittavat heti ensimmäisenä tekonaan yleiseen hälytysnumeroon kysyäkseen mikä on hätänä. Eikös se hälytysnumero olekin juuri sitä varten.)

Hei ja haloo; miten kenellekään tulee edes mieleen kysyä Sonerasta apua ACN-ongelmiinsa? Sitten ollaan varmasti vielä loukkaantuneita, kun soneralaiset yrittävät siivota kyselijän akkiä linjoilta.

Mitä tulee tähän Saunalahden virittämään valitukseen markkinatuomioistuimessa (vai missä se nyt olikaan), niin eikös taustalla ole se, että Saunalahti itse sai tässä taannoin huomautuksen/uhkasakon vähän samantapaisesta markkinoinnista, ja nyt he haluavat vain, että säännöt on sitten kaikille samat. Muistanko ihan pieleen?

Ja sitten vielä yksi kommentti PeteX:n yrittämisfilosofiaan. On ihan kunnioitettavaa seistä kahdella kolmella turvajalalla. Sanoisin kuitenkin, että verkostomarkkinointiyrittäminen ei ole paras tukijalka maalailemaasi Suomen talouden uhkakuvaan. Kun globalisaatio on mainitsemallasi tavalla siivonnut Suomesta pois kaiken perinteisen yritystoiminnan ja sadattuhannet työpaikat siinä mukana ja ihmisillä ei enää ole työtä eikä siitä kivana seurauksena tulevaa palkkaa käytössään, niin kuka silloin ostaa verkostomyyjältäkään enää mitään? Minun mielestäni ei kukaan. Ei tämä maailma vaan pyöri sillä, että minä markkinoin naapureilleni vessapaperia, vasemman puoleinen naapurini meille muille kännykkäliittymää ja oikeanpuoleinen naapurini kaikille käsirasvaa ja pesuaineita.
 
Viimeksi muokattu:

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jip Pii
Hei ja haloo; miten kenellekään tulee edes mieleen kysyä Sonerasta apua ACN-ongelmiinsa? Sitten ollaan varmasti vielä loukkaantuneita, kun soneralaiset yrittävät siivota kyselijän akkiä linjoilta.

Niin ensit tiedä luulevatko ACN liittymän ottaneet tai onko heillä semmoinen käsitys kun/jos nämä IE ovat kaupanneet liittymää sanomalla sen toimivan Soneran verkossa, että asiakaspalvelu olisi myöskin Soneran kautta.
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Re: Suomalaisen kuluttajan suuri tyhmyys

Viestin lähetti Jip Pii
Mitä tulee tähän Saunalahden virittämään valitukseen markkinatuomioistuimessa (vai missä se nyt olikaan), niin eikös taustalla ole se, että Saunalahti itse sai tässä taannoin huomautuksen/uhkasakon vähän samantapaisesta markkinoinnista, ja nyt he haluavat vain, että säännöt on sitten kaikille samat. Muistanko ihan pieleen?

Et muista pieleen. Saunalahdella oli sopimusehdoissaan sanan tarkasti se sama teksti mikä ACN:lläkin, jännä muuten ettei siitä ole Jatkoajassa sivu tolkulla viestejä:), sai huomautuksen ja lisäsi ilmaisiin tekstareihin rajoituksen.

Tähän asti puheluaika ACN-liittymien välillä on ollut rajoittamaton, vain väärinkäytösten varalle on pidätetty oikeus liittymän vaihtamiseen toiseen. Tämä sama sääntö on muuten ihan joka ikisen operaattorin sopimusehdoissa. Nyt ACN joutuu määrittelemään jonkun katon niille, kun kilpailija niin vaatii. Kuluttajahan tästä vaan hyötyy vai mitä?

Mitä tohon asiakaspalveluun soittamiseen tullee, niin minä sain ainakin edustajalta tiedon ACN:n maksuttomasta asiakaspalvelusta, siitä missä saa ihan suomenkielistä palvelua, ACN:ltä kirjeen kotiin missä oli se numero, ja vielä sirun toimituksen yhteydessä oli mainittu tämä numero. Jos joku tampio vielä senkin jälkeen soittaa Soneran asiakaspalveluun niin en nyt menisi siitä ACN:ää syyllistämään:)
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Re: Re: Suomalaisen kuluttajan suuri tyhmyys

Viestin lähetti Tinde
Tähän asti puheluaika ACN-liittymien välillä on ollut rajoittamaton, vain väärinkäytösten varalle on pidätetty oikeus liittymän vaihtamiseen toiseen. Tämä sama sääntö on muuten ihan joka ikisen operaattorin sopimusehdoissa. Nyt ACN joutuu määrittelemään jonkun katon niille, kun kilpailija niin vaatii. Kuluttajahan tästä vaan hyötyy vai mitä?

Eihän se rajoittamaton ole ollut. Se on pitkään jo ollut se 100 minuuttia kuukaudessa. Onko se sitten paljon vai ei, on kai aika subjektiivista. Itse olisin kuitenkin ACN:n jopa ottanut jos tutuilla olisi ollut myös kiinnostusta kyseiseen liittymään. Vaan paskaakos sillä tekee jos kaikilla kavereilla on Sonera tai Radiolinja.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Re: Re: Re: Suomalaisen kuluttajan suuri tyhmyys

Viestin lähetti Juhaht
Eihän se rajoittamaton ole ollut. Se on pitkään jo ollut se 100 minuuttia kuukaudessa. Onko se sitten paljon vai ei, on kai aika subjektiivista. Itse olisin kuitenkin ACN:n jopa ottanut jos tutuilla olisi ollut myös kiinnostusta kyseiseen liittymään. Vaan paskaakos sillä tekee jos kaikilla kavereilla on Sonera tai Radiolinja.

Mistäs tuo minuuttirajoitustieto on peräisin? Ei kuulosta kovin paljolta 100min kuukaudessa. Tekee päivää kohti reilun 3min. Luulisin, että monella on ongelmia pysyä kyseisissä rajoissa, jos sellainen todella on olemassa.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Re: Re: Re: Suomalaisen kuluttajan suuri tyhmyys

Viestin lähetti Juhaht
Eihän se rajoittamaton ole ollut. Se on pitkään jo ollut se 100 minuuttia kuukaudessa. Onko se sitten paljon vai ei, on kai aika subjektiivista. Itse olisin kuitenkin ACN:n jopa ottanut jos tutuilla olisi ollut myös kiinnostusta kyseiseen liittymään. Vaan paskaakos sillä tekee jos kaikilla kavereilla on Sonera tai Radiolinja.

Niin, rajahan on 1000 min / kk eikä 100 min / kk. Kirjoitusvirhe lienee tullut Juhalle.

Innolla odottakaa huomisista aamulehdistä Saunalahden uusimpia mainoksia. Aiheuttanee keskustelua täälläkin.
 
Viimeksi muokattu:

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Re: Re: Re: Re: Suomalaisen kuluttajan suuri tyhmyys

Viestin lähetti Tommy

Innolla odottakaa huomisista aamulehdistä Saunalahden uusimpia mainoksia. Aiheuttanee keskustelua täälläkin.

Onko nää niitä samoja, joita viljelit tuolla Bluesin-palstoilla? Siis, siitä vahvistuksesta, jolla oli IFK kytkentää? Ei tullut eikä herättänyt keskustelua.

Mun veikkaukseni:
Saunalahti osti ACN:n ja haastoi itsensä markkinatuomioistuimeen!
Posti-Pekka: Takuuvarmasti voitetaan tää juttu!
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Sitkeessä istuu toi mukaraja 1000min/kk. Jos se pitäisi paikkaansa niin miksi Saunalahti nyt nipottaisi mistään. Siinähän se olisi mitä nyt oikeusteitse vaaditaan, eikö niin?

Voitte toki soittaa ACN:n maksuttomaan asiakaspalveluun ja kysyä (suomeksi) onko sellaista olemassa.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Tinde
Voitte toki soittaa ACN:n maksuttomaan asiakaspalveluun ja kysyä (suomeksi) onko sellaista olemassa.

Kyllähän sellainen on olemassa, kun käyttöehdoissa niin sanotaan. Missään ei vaan kerrota, että mikä raja on. Toisaalta, jos puhut pelkästään yksityispuheluja, niin ei tuon pitäisi olla ongelma. Älkää siis markkinoiko ACN:n liittymiä ACN:n liittymällä.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Tinde:
Sitkeessä istuu toi mukaraja 1000min/kk. Jos se pitäisi paikkaansa niin miksi Saunalahti nyt nipottaisi mistään. Siinähän se olisi mitä nyt oikeusteitse vaaditaan, eikö niin?

Niin, kohtahan sinulle sinisilmäiselle ACN-käyttäjällekkin selviää tuo 1000 min / kk -raja. Sitä juuri Saunalahti hakee että ACN:n mainoksiinkin on pistettävä selkeä raja. Jos rajaa ei olisi, pyöräyttäisin lapsen ja ottaisin kaksi ACN:n liittymää ja tekisin siitä itkuhälyttimen itselleni.

Svante:
Onko nää niitä samoja, joita viljelit tuolla Bluesin-palstoilla? Siis, siitä vahvistuksesta, jolla oli IFK kytkentää? Ei tullut eikä herättänyt keskustelua.

Taas mukahauska-Svante. Voisit kyllä tosiaan tuunata niitä neppisautoja ja nuoleskella IFK-fanikavereidesi rectumia jos et muuhun pysty.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti Tommy

Taas mukahauska-Svante. Voisit kyllä tosiaan tuunata niitä neppisautoja ja nuoleskella IFK-fanikavereidesi rectumia jos et muuhun pysty.

Neppisautoja ei ole IFK:n toimistossa myynnissä mutta olisiko Saunalahdella? Voisin vaikka ostaa, vai ostanko kenties sikaa säkissä kun eivät ole markkinoineet niitä?

Huomisen Hesrain luen todella tarkkaan ja muista "Tommy-Tykki", että täällä nuollaan rectumia heti aamusta mikäli mitään ei ole.
 
Viimeksi muokattu:

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti Svante
Voisin vaikka ostaa, vai ostanko kenties sikaa säkissä kun eivät ole markkinoineet niitä?

Voin henk. koht. valmistaa sinulle muutaman neppisauton käytetyistä kahvimukeista sekä käytetystä purukumista. Saat nämä ilmaiseksi*.

*Maksat vain ainoastaan avausmaksun (12 euroa) ja kk-maksun (8 euroa).
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Tommy: Valmista vaikka paskapaperista, ei vois vähempää kiinnostaa. Saunalahti on ollut mulle alusta saakka tosi vastenmielinen yritys kaikkine pelleilyineen.

Kuitenkaan ACN ei poistu markkinoilta Saunalahden "ansioista".


Edit: "ansoista" > "ansioista"
 
Viimeksi muokattu:

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Viestin lähetti Tommy
Niin, kohtahan sinulle sinisilmäiselle ACN-käyttäjällekkin selviää tuo 1000 min / kk -raja. Sitä juuri Saunalahti hakee että ACN:n mainoksiinkin on pistettävä selkeä raja.

Wau, missä olet nähnyt ACN:n mainoksen?

Siis Saunalahti hakee rajaa, kun sitä tällä hetkellä ei ole. Ei kun siis on raja, mutta kun sitä ei ole niissä mainoksissa mitä ei ole eikun siis on tai... No joo, MUTTA KUITENKIN. No vihdoinkin selvisi minullekin että mikä oli pointtisi.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti Tinde
Wau, missä olet nähnyt ACN:n mainoksen?

ACN:n toimitusehdoissa mainitaan liittymän ns. väärinkäytöstä. Eli esimerkiksi kahden ACN-liittymän käyttö itkuhälyttimenä olisi väärinkäyttöä. Puhelumäärään liittyy siis rajoituksia. Kuluttajaviranomaiset ovat pyytäneet ACN:ää korjaamaan toimitusehtonsa kuluttajalainsäädännön ja viestintämarkkinalain mukaisiksi useaan eri otteeseen tuloksetta.

Ehkäpä markkinaoikeuden kautta saadaan ACN:lle joku konkreettinen raja. Se on kaikkien edun mukaista. Ehkei ACN-jälleenmyyjien.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Hyvää huomenta Tommy ja muut.

Kerrankin Tommy oli oikeassa! Ei, ei Bluesiin vahvistuksia tullut vaan Saunalahdella oli Hesarissa ilmoitus uudesta hinnoittelusta ajalle 1.3. - 30.4.2004.
Siis, Saunalahden liittymien väliset soitot = 0 Euroa!!!

Wau! Mistäköhän ne tuon keksi? No soitto palvelunumeroon (jonka hintaa ei ilmoituksessa mainita!!).

Oho!! Tyttö rupesikin puhumaan ILMAISISTA puheluista, eikö tämä ollut juuri se sana, jota ei saanut käyttää??
No oli miten oli, mutta kysymykseen miten Saunalahti ehtii viidessä päivässä siirtämään vanhan liittymän Saunalahtelaiseen tulikin yskänkohtaus ja selittelyjen vuoro.
"Tuota noin niin, öh.. öh, nimittäin se riippuu... tuota noin niin... onko liittymäsi sinun vai kenen??... Ai, niin... kyllä me viidessä päivässä saamme liittymän siirrettyä mutta sitten pitää varmistua postinkulkuun, joka on meistä riippumaton. Se saattaa viedä useita päiviä, mutta kyllä ainakin 10 päivässä kaikki toimii..."

Hienoa, että Saunalahti on tässäkin asiassa muita edellä. En ole koskaan aikaisemmin saanut liittymän siirrettyä näin nopeasti.
Kyllä nyt pitää harkita uudestaan - ja vielä ilmaisia puheluita!!

HUOM! Ilmoituksessa Ei kerrota mikä on hinta tarjouskauden jälkeen!!
 
Viimeksi muokattu:

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Svante
HUOM! Ilmoituksessa Ei kerrota mikä on hinta tarjouskauden jälkeen!!

Mutta ilmoituksessa kerrottiin kuitenkin hyvin selkeästi hinnat ja tarjouksen ehdot. Olet oikeassa, siinä ei kerrota mitään tarjouskauden jälkeisestä ajasta, mutta maalaisjärjellä ajateltuna; tarjouksen jälkeen palataan "normaaliin" hinnoitteluun.

Minua hiukan hämmästyttää että mikä tässä on niin vaikeaa, miksei ACN voi kertoa reunaehtoja yhtä selkeästi? Siksi että vm-maailmassa yleensäkin vastataan kysymyksiin kysymyksillä? Vastauksia kun ei tunnu olevan, tai sitten ne eivät vain kestä päivänvaloa.

Juu, eipä tarvitse ihmetellä mistä Saunalahti sai tämän idean, mutta mielestäni se on ihan hyvä kuitti silti kilpailijalle, NÄINKIN asian voisi ilmaista, ei tulisi ylimääräisiä kymysyksiä.

Mutta sitten herää se suuri kysymys. Saunalahti MAINOSTAA näitä "ilmaisia" puheluita, miten HEILLÄ voi olla siihen varaa??? ACN:llähän se on ilman muuta mahdollista kun heillä ei ole näitä hyttysenpaska-markkinointikuluja.


EDIT: ja tietääkö muuten joku mikä on hinta uusilla ACN-liittymillä 1.6.2004 alkaen?
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Yhteenkään kysymykseeni tai laskelmaani eivät nämä verkostosuharit ole osanneet vastata. Niitä on ollut iso liuta tässä ketjussa, ja ne ovat olleet hyvin asiallisia.

Kukaan verkostolainen ei osaa perustella mitään eikä edes yritä vastata järkevästi. Ainoat argumentit ovat
* olet kateellinen
* no jos et halua olla mukana vallankumouksessa
* no jos raha ei kiinnosta, niin turha sulle on selittää

Tuossa on 3 lauseessa tiivistetty vastaukset lähes jokaiseen verkostoaiheiseen kysymykseen.

Markkinoiden kyllästyminen kielletään lähes aina tai sivuutetaan jollain täysin irrelevantilla jatkokysymyksellä, kuten että "no miksi edelleen on tv- kauppoja, vaikka tuote on ollut jo x- vuotta markkinoilla. Tämä osoittaa, ettei markkinat kyllästy".

EI EI EI, oikea kysymys on, että miksi esim. muutama vuosi sitten lähiössäni oli 3 ruokakauppaa, ja nyt vain yksi. Ihmisethän syö jokapäivä ruokaa, eihän noin pitäisi käydä. Voisko olla niin, että kauppoja oli liikaa asiakasmäärään nähden. Voisko olla niin, että 7000 liiittymäkauppiasta on perkeleesti liikaa? Voisko olla niin, että näistä 7000:sta on pakko suurimman osan poistua, että jäljelle jäävä osa voisi jotain ansaita?

Vastatkaa nyt hyvät vm- gurut!
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Menihän jo Suomessa ensimmäinen tv-kauppa konkkaan.

Enpä tiedä kumpaa höynäytettiin/höynäytetään enemmän, Jippiin osakkeita aikoinaan rikastumisen toivossa haalineita vai verkoston liitymismaksun maksaneita ACN-myyjiä?

Samapa kai tuo, molemmissa harvat korjasivat sen suuren potin ja muille jää kannettavaksi pienet henkilökohtaiset tappiot.

Ehkä suurin typerys on ollut kuitenkin tämä jo saadut miljoonansa kadottanut Jippii-DLC Rytsölä.

Edit:
Tuohon ruokakauppojen määrää koskevaan ihmettelyyn voisi tarkemmin palata toisessa ketjussa. Sekään asia ei välttämättä ole niin yksioikoinen kuin voisi luulla.
 
Viimeksi muokattu:

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti msg


Edit:
Tuohon ruokakauppojen määrää koskevaan ihmettelyyn voisi tarkemmin palata toisessa ketjussa. Sekään asia ei välttämättä ole niin yksioikoinen kuin voisi luulla.

Ei tietenkään, koska kuluttajien tarpeet ovat muuttuneet, kauppojen koko/tarjonta ovat muuttuneet jne. Mutta kyllä väistämätöntä faktaa on, että suuri tekijä yrityksien häviämiselle on, että ala on ollut ylikilpailtu, jolloin kaikille ei vain riitä asiakkaita tarpeeksi.

Tämän verkostomarkkinoinnin periaatteen mukaan samassa lähiössä voisi olla vaikka 156 parturia, 235 räkälää jne. He eivät rajoita millään muotoa kasvua millään alueella. Päinvastoin mukaan yritetään haalia kaikki. Heidän ideologiansa mukaan ei ole este se, että lähiössä on jo 156 parturia, mukaan yritetään saada jokaiselle oma "alalinjalainen", jolloin partureiden määrä olisikin yht'äkkiä jo 312 parturia. Erona vaan se, että jokainen voi omin silmin havaita, että kuinka monta alan peluria alueella on, ja tämän jälkeen pohtia sitä, että onko alueella tilaa/kysyntää yhdelle uudelle.

Verkostossa ei uusi jäsen tiedä, onko hänen oma lähiönsä jo täynnä. Täysin idioottimaista puuhaa...
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös