Absurdeimmat/typerimmät sanonnat tai yleistykset

  • 48 429
  • 344

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Varmaan ollutkin täällä;

Kaikella on tarkoitus.
Tämähän on vain samaa sarjaa kuin "tutkimattomia ovat herran tiet". Sanotaan kun jos vaikka on auto-onnettomuus, missä kaikki kuolevat, paitsi yksi, niin se on jumalan ihme ja tämän selvinneen elämälle on jumalalla suunnitelmia. Kuolleista kun kysytään, niin tutkimattomia ovat jumalan tiet tai kaikella on tarkoitus tms. paskaa.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Tämähän on vain samaa sarjaa kuin "tutkimattomia ovat herran tiet". Sanotaan kun jos vaikka on auto-onnettomuus, missä kaikki kuolevat, paitsi yksi, niin se on jumalan ihme ja tämän selvinneen elämälle on jumalalla suunnitelmia. Kuolleista kun kysytään, niin tutkimattomia ovat jumalan tiet tai kaikella on tarkoitus tms. paskaa.

Nämä on kyllä jotenkin raivostuttaviakin. Ajetaan paha kolari, parhaimmillaan hölmöillään se itse vielä. Sitten lääkärit ja hoitajat pelastaa kuolemalta, sitten kiitelläänkin jumalaa miten antoi elämän jatkua.
Tai sitten lapsesta sanotaan, että sisällä kasvaa pieni ihme minkä jumala antoi. Se ihme on siinä, että tänä päivänä pystyt itse päättämään melkosen hyvin koska tulee raskaaksi ja koska ei.
 

Glove

Jäsen
Norsunluutorni. Onko ylempiarvoisen elitistin aina välttämätöntä olla juuri norsunluusta rakennetussa tornissa? Luulisi moisen tulevan todella kalliiksi ja olevan myöskin luonnonsuojelulakien vastaista.
Siksi juuri, norsunluu on hemmetin kallista. Harmi norsujen kannalta, mutta onneksi tämmöisiä torneja ei oikeasti ole.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jollekin nigerialaiselle miljonäärille voi varmaan riittää luinen valtaistuinkin. Älkää koskeko norsuihin.
No onhan noilla ollut leopardin nahkahattuja, kultaisia valtaistuimia, yksi on laskettu maahan kultaisessa arkussa ja muuta sellaista. Jos haluaa tietää lisää niin Ylen radio sarja 12 Diktaattoria on hyvä kuuntelukokemus. Taidan mennä kolmatta kertaa läpi sitä.
 

Glove

Jäsen
Olen sekarotuinen. Olen rytmitajuinen valkoinen.
Minä olen oikeastikin valkoihoinen ja rytmitajuton. Joo, oli mulla rummur joskus junnuna, mutta en minä niitä oppinut kunnolla soittamaan. Perusrytmi menee, mutta jos piti tehdä jotain muuta kuin hakata haitsua ja virveliä niin vituixmän.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
"Olisinpa musta jotta minulla olisi rytmitajua."

Sitä löytyy valkoisilta siinä missä mustiltakin. Eroa voi olla, muttei mahdottoman paljon.
Muistui mieleen vanha South Park pätkä, kun pojat olivat perustamassa bändiä. Ei varmaan sanatarkasti, mutta jotenkin näin:

Cartman: ...and Token, you'll play the bass.
Token: What? I don't know how to play bass!!!
Cartman: Token. You are black. You know how to play bass.

*Token pyörittelee päätään, ottaa basson haltuun ja alkaa skulata samantien kuin ammattimies*

Token: Godddammmit...
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
"Tunnen sen kuin omat taskuni"

Voi olla jollekin hyvä sanonta, mutta itse ainakin usein löydän taskuistani kaikkee yllättävää.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kyllä tämä tästä.

Ei todellakaan välttämättä tämä tästä. Turhaa sanahelinää.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kissanpäivät.

Tällä tarkoitetaan sitä, että asiat on hyvin. Kuitenkin kissoja hylätään todella paljon ja joutuvat pärjäämään itsekseen. Typerä ja absurdi sanonta.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Kissanpäivät.

Tällä tarkoitetaan sitä, että asiat on hyvin. Kuitenkin kissoja hylätään todella paljon ja joutuvat pärjäämään itsekseen. Typerä ja absurdi sanonta.

Meilläkin kissaa vituttaa huudosta päätellen kohtalaisesti, kun hiekkalaatikolla on vähän jätöksiä tai ruokakuppi ei ole täynnä.

Onko ne ny sitten tosiaan kissanpäivät, kun menee kuppi nurin noin pienestä.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Forrest Gumpista tuttu "Life is like a box of chocolates. You never know what you are going to get"

Suklaarasiassa on takuulla kuva ja selitys, mitä kukin suklaa sisältää. Ei sieltä mitään yllätyksiä tule. Jos tulisi niin moni ihminen olisi sairaalassa pähkinäsuklaan takia.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Heh, no joo, melkein. Tosin Michael muuttui valkoiseksi ihosairauksien vuoksi, oli syntyjään musta.

Ihan aiheen mukainen "sanonta" tuokin. Sehän leikkautti nenänsäkin samaan malliin kuin valkoisilla. Kova halu oli näyttää joltain muulta kuin mitä oli syntymässä suotu, Luoja tietää miksi. Joten on hiukka vaikea uskoa, että onnekkaasti sattui kantamaan harvinaista tautia joka valkaisi ihon.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Forrest Gumpista tuttu "Life is like a box of chocolates. You never know what you are going to get"

Suklaarasiassa on takuulla kuva ja selitys, mitä kukin suklaa sisältää. Ei sieltä mitään yllätyksiä tule. Jos tulisi niin moni ihminen olisi sairaalassa pähkinäsuklaan takia.

Forrest Gumpissa sanotaan "Life was like a box of chocolates."

Seuraavaksi väität että Darth Vader sanoo "Luke, I am your father" vaikka hän sanoo "No! I am your father."
 
Viimeksi muokattu:

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Mutta toisaalta, onni on ansaittava" puhuttaessa yksittäisestä tilanteesta. Sanonta on pohjimmiltaan järkevä, esim. voittaakseen lotossa pitää lotota. Mutta jos minä lottoan ja sinä lottoat ja minä voitan mutta sinä häviät, miten ihmeessä minä olen sen onnen ansainnut ja sinä et.

Tämä räikeä väärinkäytös on syvälle lätkäkulttuuriin pesiytynyt.
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
"Mutta toisaalta, onni on ansaittava" puhuttaessa yksittäisestä tilanteesta. Sanonta on pohjimmiltaan järkevä, esim. voittaakseen lotossa pitää lotota. Mutta jos minä lottoan ja sinä lottoat ja minä voitan mutta sinä häviät, miten ihmeessä minä olen sen onnen ansainnut ja sinä et.

Tämä räikeä väärinkäytös on syvälle lätkäkulttuuriin pesiytynyt.
Ville Nieminem ja ansaintalogiikka huutaa hep!
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Forrest Gumpissa sanotaan "Life was like a box of chocolates."

Seuraavaksi väität että Darth Vader sanoo "Luke, I am your father" vaikka hän sanoo "No! I am your father."

En lainannut suoraan elokuvaa vaan laitoin sen sanonnan, jonka Forrest Gump on tehnyt tutuksi. Kirjoitinhan myös toisen lauseen eri tavalla kuin mitä elokuvassa sanotaan. Ei ole mielestäni järkeä kirjoittaa lausetta menneessä muodossa ilman elokuvan kontekstia "My momma always said, "Life was like a box of chocolates. You never know what you're gonna get."
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Mutta toisaalta, onni on ansaittava" puhuttaessa yksittäisestä tilanteesta. Sanonta on pohjimmiltaan järkevä, esim. voittaakseen lotossa pitää lotota. Mutta jos minä lottoan ja sinä lottoat ja minä voitan mutta sinä häviät, miten ihmeessä minä olen sen onnen ansainnut ja sinä et.

Tämä räikeä väärinkäytös on syvälle lätkäkulttuuriin pesiytynyt.
Ihan samaa epälogiikkaa on näissä "kärsimysten kautta voittoon" tai "jokaisen sateen jälkeen paistaa aurinko" (kun tällä viitataan johonkin muuhun asiaan kuin säähän) -tyylisissä sananlaskuissa, joissa on jonkinsortin taka-ajatuksena se, että kun tarpeeksi kärsit ja saat paskaa niskaasi, niin sitten jo kohta koittaa paremmat ajat, parempi flaksi jne. Ei elämä mene näin. Taivaassa ei ole mitään "kärsimyspankkia", johon "kärsimyksiä kerätään" ja sitten sieltä tulee vastaavasti jotain hyvää jossain vaiheessa. Ei se näin mene.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan samaa epälogiikkaa on näissä "kärsimysten kautta voittoon" tai "jokaisen sateen jälkeen paistaa aurinko" (kun tällä viitataan johonkin muuhun asiaan kuin säähän) -tyylisissä sananlaskuissa, joissa on jonkinsortin taka-ajatuksena se, että kun tarpeeksi kärsit ja saat paskaa niskaasi, niin sitten jo kohta koittaa paremmat ajat, parempi flaksi jne. Ei elämä mene näin. Taivaassa ei ole mitään "kärsimyspankkia", johon "kärsimyksiä kerätään" ja sitten sieltä tulee vastaavasti jotain hyvää jossain vaiheessa. Ei se näin mene.

Jep. Mistä muistui mieleeni "pitkässä juoksussa nämä menee tasan". Ei mene. Ei ole mitään mekanismia joka tasoittaisi onnenpotkut. Tietysti suhteelliset erot tasoittuu mutta absoluuttiset erot vain kasvaa ajan kanssa.

Tietysti asioissa joissa epäonni ei kasaannu kuten usein esim. terveysasioiden laita on, regressio johtaa todennäköiseen paremmin menemiseen tulevaisuudessa kun menee nyt poikkeuksellisen huonosti. Toisaalta jos menee poikkeuksellisen hyvin, luultavasti tulevaisuudessa menee huonommin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös