Mitä tarkoitat?Varmaan ollutkin täällä;
Kaikella on tarkoitus.
Mitä tarkoitat?Varmaan ollutkin täällä;
Kaikella on tarkoitus.
Mitä tarkoitat?
Tämähän on vain samaa sarjaa kuin "tutkimattomia ovat herran tiet". Sanotaan kun jos vaikka on auto-onnettomuus, missä kaikki kuolevat, paitsi yksi, niin se on jumalan ihme ja tämän selvinneen elämälle on jumalalla suunnitelmia. Kuolleista kun kysytään, niin tutkimattomia ovat jumalan tiet tai kaikella on tarkoitus tms. paskaa.Varmaan ollutkin täällä;
Kaikella on tarkoitus.
Tämähän on vain samaa sarjaa kuin "tutkimattomia ovat herran tiet". Sanotaan kun jos vaikka on auto-onnettomuus, missä kaikki kuolevat, paitsi yksi, niin se on jumalan ihme ja tämän selvinneen elämälle on jumalalla suunnitelmia. Kuolleista kun kysytään, niin tutkimattomia ovat jumalan tiet tai kaikella on tarkoitus tms. paskaa.
Siksi juuri, norsunluu on hemmetin kallista. Harmi norsujen kannalta, mutta onneksi tämmöisiä torneja ei oikeasti ole.Norsunluutorni. Onko ylempiarvoisen elitistin aina välttämätöntä olla juuri norsunluusta rakennetussa tornissa? Luulisi moisen tulevan todella kalliiksi ja olevan myöskin luonnonsuojelulakien vastaista.
No onhan noilla ollut leopardin nahkahattuja, kultaisia valtaistuimia, yksi on laskettu maahan kultaisessa arkussa ja muuta sellaista. Jos haluaa tietää lisää niin Ylen radio sarja 12 Diktaattoria on hyvä kuuntelukokemus. Taidan mennä kolmatta kertaa läpi sitä.Jollekin nigerialaiselle miljonäärille voi varmaan riittää luinen valtaistuinkin. Älkää koskeko norsuihin.
Mieluummin olen kyllä valkoinen rytmitajuton kuin musta ja rytmitajuinen."Olisinpa musta jotta minulla olisi rytmitajua."
Sitä löytyy valkoisilta siinä missä mustiltakin. Eroa voi olla, muttei mahdottoman paljon.
Morjens Michael Jackson!Olen sekarotuinen. Olen rytmitajuinen valkoinen.
Minä olen oikeastikin valkoihoinen ja rytmitajuton. Joo, oli mulla rummur joskus junnuna, mutta en minä niitä oppinut kunnolla soittamaan. Perusrytmi menee, mutta jos piti tehdä jotain muuta kuin hakata haitsua ja virveliä niin vituixmän.Olen sekarotuinen. Olen rytmitajuinen valkoinen.
Muistui mieleen vanha South Park pätkä, kun pojat olivat perustamassa bändiä. Ei varmaan sanatarkasti, mutta jotenkin näin:"Olisinpa musta jotta minulla olisi rytmitajua."
Sitä löytyy valkoisilta siinä missä mustiltakin. Eroa voi olla, muttei mahdottoman paljon.
Jacko ei välttämättä halua sun kanssa kun menit jo ylittään täysikäsyyden rajapyykin...Haluan diskoon Michaelin kanssa kuolemani jälkeen.
Kissanpäivät.
Tällä tarkoitetaan sitä, että asiat on hyvin. Kuitenkin kissoja hylätään todella paljon ja joutuvat pärjäämään itsekseen. Typerä ja absurdi sanonta.
Heh, no joo, melkein. Tosin Michael muuttui valkoiseksi ihosairauksien vuoksi, oli syntyjään musta.
Meilläkin kissaa vituttaa huudosta päätellen kohtalaisesti, kun hiekkalaatikolla on vähän jätöksiä - -
Forrest Gumpista tuttu "Life is like a box of chocolates. You never know what you are going to get"
Suklaarasiassa on takuulla kuva ja selitys, mitä kukin suklaa sisältää. Ei sieltä mitään yllätyksiä tule. Jos tulisi niin moni ihminen olisi sairaalassa pähkinäsuklaan takia.
Ville Nieminem ja ansaintalogiikka huutaa hep!"Mutta toisaalta, onni on ansaittava" puhuttaessa yksittäisestä tilanteesta. Sanonta on pohjimmiltaan järkevä, esim. voittaakseen lotossa pitää lotota. Mutta jos minä lottoan ja sinä lottoat ja minä voitan mutta sinä häviät, miten ihmeessä minä olen sen onnen ansainnut ja sinä et.
Tämä räikeä väärinkäytös on syvälle lätkäkulttuuriin pesiytynyt.
Forrest Gumpissa sanotaan "Life was like a box of chocolates."
Seuraavaksi väität että Darth Vader sanoo "Luke, I am your father" vaikka hän sanoo "No! I am your father."
Ihan samaa epälogiikkaa on näissä "kärsimysten kautta voittoon" tai "jokaisen sateen jälkeen paistaa aurinko" (kun tällä viitataan johonkin muuhun asiaan kuin säähän) -tyylisissä sananlaskuissa, joissa on jonkinsortin taka-ajatuksena se, että kun tarpeeksi kärsit ja saat paskaa niskaasi, niin sitten jo kohta koittaa paremmat ajat, parempi flaksi jne. Ei elämä mene näin. Taivaassa ei ole mitään "kärsimyspankkia", johon "kärsimyksiä kerätään" ja sitten sieltä tulee vastaavasti jotain hyvää jossain vaiheessa. Ei se näin mene."Mutta toisaalta, onni on ansaittava" puhuttaessa yksittäisestä tilanteesta. Sanonta on pohjimmiltaan järkevä, esim. voittaakseen lotossa pitää lotota. Mutta jos minä lottoan ja sinä lottoat ja minä voitan mutta sinä häviät, miten ihmeessä minä olen sen onnen ansainnut ja sinä et.
Tämä räikeä väärinkäytös on syvälle lätkäkulttuuriin pesiytynyt.
Ihan samaa epälogiikkaa on näissä "kärsimysten kautta voittoon" tai "jokaisen sateen jälkeen paistaa aurinko" (kun tällä viitataan johonkin muuhun asiaan kuin säähän) -tyylisissä sananlaskuissa, joissa on jonkinsortin taka-ajatuksena se, että kun tarpeeksi kärsit ja saat paskaa niskaasi, niin sitten jo kohta koittaa paremmat ajat, parempi flaksi jne. Ei elämä mene näin. Taivaassa ei ole mitään "kärsimyspankkia", johon "kärsimyksiä kerätään" ja sitten sieltä tulee vastaavasti jotain hyvää jossain vaiheessa. Ei se näin mene.