Martti Huuhaa Innanen muotoili saman kielikuvan paljon värikkäämmin.On kyllä outoa sanoa, että joku "kääntyy haudassaan", kun tapahtuu jotain perinteisestä poikkeavaa. Kyllä ne kalmot pysyvät liikkumatta viimeisellä leposijallaan, kävi niin tai näin.
Aikoinaan palokuntien käyttämä vesipumppumerkki oli nimeltään Esteri. Ja se tosiaan oli siellä paloauton perässä. Siitä sanonta."Vettä kuin Esterin perseestä"
Täh?
Myös mahdollisia selityksiä on Esteri-niminen siipiratasalus, Esterinpäivän sateisuus.Aikoinaan palokuntien käyttämä vesipumppumerkki oli nimeltään Esteri. Ja se tosiaan oli siellä paloauton perässä. Siitä sanonta.
Usein kuulee sanottavan, että "maistuu ihan paskalta"
Tätä käyttää suurin osa kyllä täysin vailla kokemustietoa. Kun sen taas kuulee ihmiseltä, joka oikeasti tietää mistä puhuu, se on sellanen "hattu päästä" -hetki.
Aikoinaan palokuntien käyttämä vesipumppumerkki oli nimeltään Esteri. Ja se tosiaan oli siellä paloauton perässä. Siitä sanonta.
Olen joskus miettinyt tuon sanonnan alkuperää. Tämä auttoi kovasti, kiitokset siitä!!Myös mahdollisia selityksiä on Esteri-niminen siipiratasalus, Esterinpäivän sateisuus.
Oikeasti hyvä sanonta ja monessa työpaikassa voisi tatuoida esimiehen käteen muistuttamaan mistä tehokkuudessa on oikeasti kyse. Olen jo pitkään määrittänyt hyvän työntekijän piirteiksi viisauden, laiskuuden ja vastuuntunnon. Nämä kolme kun ovat balanssissa, niin sellaisesta työntekijästä kannattaa pitää kiinni."Tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä" - tästä tulee mieleen joku nokkeluuttaan hekottava, saikuttava keski-ikäinen läjä jonka duunit lankeavat työkavereille.
Äläs nyt. Tuohan on varsin miellyttävä sanonta. Olen kuullut itselleni kerrottavan usein.Typerin sanonta, jonka olen kuullut on: "Sormet on kuin nippu kyrpiä". Tämä kuullaan silloin, kun joku sorminäppäryyttä vaativa työ, kuten esim. kitaransoitto tai kännykän kosketusnäytön käyttö tuottaa hankaluuksia.
Minun sormiani on useampi kuin yksi nainen kutsunut termillä "magic fingers", kukaan ei ole sormiani kyrviksi sanonut.Äläs nyt. Tuohan on varsin miellyttävä sanonta. Olen kuullut itselleni kerrottavan usein.
Nää on näitä. "Kumpi ompi parempi, Turku vaiko Helsinki...?"Minun sormiani on useampi kuin yksi nainen kutsunut termillä "magic fingers", kukaan ei ole sormiani kyrviksi sanonut.
Kuulostaa ihan Antero Mertarannalta.Katsokaa tätä meteliä
Vanha sanonta "ei nähdä metsää puilta" kuvaa asiaa paremmin.Pitää mennä kauas nähdäkseen lähelle. Mitä vittua? Ei sun lähinäkö siitä parane, vaik oisit miten kaukana
Ei tietenkään nähdä, koska metsä ei ole metsä jos siellä ei oo puita.Vanha sanonta "ei nähdä metsää puilta" kuvaa asiaa paremmin.
Monia asioita Suomessa arvostaa huomattavasti enemmän nähtyään miten ne muualla tehdään eri tavalla / omasta mielestä huonommin, näin niinkuin surkeana esimerkkinä. Eli kai tuo sanonta tarkoittaa, että itsestäänselviä asioita osaa arvostaa vasta kun joutuu olemaan ilman niitä.Pitää mennä kauas nähdäkseen lähelle. Mitä vittua? Ei sun lähinäkö siitä parane, vaik oisit miten kaukana
Omalla työpaikalla myös moista ongelmaa. Hirveellä kiireellä höngitään kolarista toiseen kun uudelleen suunnittelemalla saataisiin kiireet kiinni.Oikeasti hyvä sanonta ja monessa työpaikassa voisi tatuoida esimiehen käteen muistuttamaan mistä tehokkuudessa on oikeasti kyse. Olen jo pitkään määrittänyt hyvän työntekijän piirteiksi viisauden, laiskuuden ja vastuuntunnon. Nämä kolme kun ovat balanssissa, niin sellaisesta työntekijästä kannattaa pitää kiinni.
Ei välttämättä liity aiheeseen, mutta kuinka monta puuta on metsä?Ei tietenkään nähdä, koska metsä ei ole metsä jos siellä ei oo puita.
Typerin sanonta, jonka olen kuullut on: "Sormet on kuin nippu kyrpiä". T
Olen kokeillut polvikipuun sitä jippoa, että ottaa vähän naukkua, josko "pojasta polvi paranisi". No ei se parantunut mutta väliäkö tuolla.Pojasta polvi paranee. Mitä vittua nyt taas? Tarkottaako tuo nyt sitten sitä että aina kun uutta kakaraa puskee maailmaan niin se on parempi ihminen kuin isänsä? Vai että polvikipu paranee kun akka piarasee kakaran maailmaan?