”Löytösi” elintarvikkeiden saralla

  • 625 849
  • 2 201
Jos teidän tarvii saada proteiinia, ettekä tykkää mistään ällön happamista rahkoista, niin ostakaa X-tran maitorahkaa. Siihen kun laittaa sekaan säilykepurkista jotain hedelmää, tai sitten omasta pakastimesta marjoja, niin et edes huomaa syöväsi rahkaa. Suosittelen.

Samaa tavaraa kuin ehrmannin maitorahkat mutta vain isommassa purkissa. Hinta jotain viiskymmentä senttiä halvempi kiloa kohden. Suosin myös tätä, jos kaupan hyllyltä löytyy.
 

Baldrick

Jäsen
Vasikkafondi.. Menee grillilihojen päälle ihan helvetin hyvin ja vaikka paistettuihin kananmuniin.. Aivan mahtavaa.. Hyvän suolainen kastike, johon pääsin tutustumaan tässä viime viikonloppuna kaverin mökillä ollessani. Excellenté! (En vastaa em. sanan oikeinkirjoituksesta.)
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Vasikkafondi.. <klips>.. Hyvän suolainen kastike, johon pääsin tutustumaan tässä viime viikonloppuna kaverin mökillä ollessani.
Hyvää kamaa ovat fondit joo, kai niitä voi noinkin käyttää. Tosin kastikkeita ne eivät varsinaisesti ole, vaan liemitiivisteitä. Kai tiesit tämän?
 

tutzba

Jäsen
Varmaan mainittukin jo tässä ketjussa, mutta itselleni tuli vasta nyt uutena asiana Uncle Ben'sin kastikkeet. Kokkasin Tikka Masala -settiin kanasuikaleita ja ihan oikeasti, se oli parasta ruokaa mitä olen koskaan itsetehtynä syönyt! Suosittelen vahvasti.
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Varmaan mainittukin jo tässä ketjussa, mutta itselleni tuli vasta nyt uutena asiana Uncle Ben'sin kastikkeet. Kokkasin Tikka Masala -settiin kanasuikaleita ja ihan oikeasti, se oli parasta ruokaa mitä olen koskaan itsetehtynä syönyt! Suosittelen vahvasti.

Itsekin tullut kyseistä settiä kokeiltua. Oli kyllä ihan hyvää, mutta jotenkin maistui omaan suuhun vähän liikaa toi kookoksen maku. Kookos ei vain toimi mulle missään muodossa. Yksi mitä kannattaa kanssa kokeilla on Floran ruokakermat. Toimivat tosi hyvin ja helppoa. Paketti hunajamarinoitua kanasuikaleita ja purkki tuota joukkoon. Halutessaan voi laittaa kasviksiakin joukkoon, mutta pelkästäänkin toimii tosi hyvin.
 

Rocco

Jäsen
Tuli ostettua Pirkan grillattuja vihanneksia pakastealtaasta. Aivan kamalaa tavaraa iso osa pussin sisällöstä. Olikohan kesäkurpitsaa ja munakoisoa, mutta molemmat oli kuin kumia.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Varmaan mainittukin jo tässä ketjussa, mutta itselleni tuli vasta nyt uutena asiana Uncle Ben'sin kastikkeet. Kokkasin Tikka Masala -settiin kanasuikaleita ja ihan oikeasti, se oli parasta ruokaa mitä olen koskaan itsetehtynä syönyt! Suosittelen vahvasti.
Meikä on niin huono kokki joten nämä Uncle Ben's hommat kuuluvat vahvasti joka viikkoisiin rutiineihin helppouden ansiosta. Vähintään kerran viikossa tulee tehtyä kanaa, riisiä ja jotain Uncle Ben's kastiketta. Ja on hyvvää.
 

scholl

Jäsen
Samaa tavaraa kuin ehrmannin maitorahkat mutta vain isommassa purkissa.

Myydäänkö Ehrmannin tuotteita siis Suomessakin? Ehrmannin Almighurt on kyllä hyvää jogurttia. Allgäulainen maito, josta tuotteet tehdään on käsitteekseni hyvää sen takia, kun siellä lehmät tallustelevat vapaana niityillä heinää popsien. Täytyy oikein ottaa tarkasteluun tuo asia niin voi syödä baijerilaista jogurttia Suomessakin. En tiennyt, että Ehrmannin tuotteet ovat täällä myynnissä.
 

LaRock

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Myydäänkö Ehrmannin tuotteita siis Suomessakin? Ehrmannin Almighurt on kyllä hyvää jogurttia.

Lidlistähän niitä saa, valitettavasti Ehrmannin tuotteet ovat pääosin täyttä moskaa. Ehrmannin maitorahka menee kyllä paremman puutteessa, muita tuotteita en antaisi pahimmalle vihamiehellenikään. Pthyi!
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ehrmannin maitorahka menee kyllä paremman puutteessa, muita tuotteita en antaisi pahimmalle vihamiehellenikään. Pthyi!

Kun sali-ihmisten pitää saada halpaa prodea niin Ehramin rahka auttaa tuskaan:D
 

Baldrick

Jäsen
Hyvää kamaa ovat fondit joo, kai niitä voi noinkin käyttää. Tosin kastikkeita ne eivät varsinaisesti ole, vaan liemitiivisteitä. Kai tiesit tämän?

Joo, kastike oli ehkä hieman hätiköity sana ja joku mausteliemi saattaa olla osuvampi. Tosin eipä siinä, kyllä sitä lotratakin kelpasi vähän enempi kuin monia muita maustehässäköitä.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Valion mango-appelsiini hedelmämaitojuoma. On helkkarin hyvää, ei liian makea, mutta sellainen maistuva smoothie-tyyppinen juoma.
 

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
En jaksa ketjua kahlata sen enempää mutta muutama poiminta viime viikolta. Rainbown cocktail karjalanpiirakat (15kpl) hintaan 1,52€ oli ihan onnistunut hankinta. Kuori oli oikeesti rukiinen ja rapea ja puurokin oli parempaa kuin Jomppa Koon keittämä. Kaikkiaan erittäin onnistunut tuote hintaan nähden, ostan varmasti uudestaan.

Toinen haku on saman tehtaan suklaatuutit joita myydään ainankin kuuden yksilön paketissa. Hinta oli jotain 1,60€ tms, mut kuitenkin alle kahden esan ja pakko kertoa että erittäin hyvin toimi ainankin mulla. Pääasia oli se että vohveli oli erittäin rapea ja maukas, ei mitään pullaa. Muutenkin ihan maukas tuuttendaali kaikin tavoin joten ostetaan varmasti lisempää, heti huomenna.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
En jaksa ketjua kahlata sen enempää mutta muutama poiminta viime viikolta. Rainbown cocktail karjalanpiirakat (15kpl) hintaan 1,52€ oli ihan onnistunut hankinta. Kuori oli oikeesti rukiinen ja rapea ja puurokin oli parempaa kuin Jomppa Koon keittämä. Kaikkiaan erittäin onnistunut tuote hintaan nähden, ostan varmasti uudestaan.

En tiiä Jomppa_Koon keitoksien laadusta, mutta tämän muun allekirjoitan Rainbow-cocktailpiirakoista minäkin. Puoli-ilmaiseksi erinomaista laatua!
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Rainbown cocktail karjalanpiirakat (15kpl) hintaan 1,52€ oli ihan onnistunut hankinta. Kuori oli oikeesti rukiinen ja rapea ja puurokin oli parempaa kuin Jomppa Koon keittämä. Kaikkiaan erittäin onnistunut tuote hintaan nähden, ostan varmasti uudestaan.
Siis onko nämä jotain pakasteita?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Rainbow'n piirakoista kannattaa tsekata valmistaja, nimittäin ne rukiiset ja minunkin mielestäni hyvät ovat Moilasen leipomia. Hauskaa on lisäksi se, että Moilasen omat piirakat maksavat liki tuplat, ja erona on vain joku voiaromi.

Tiedoksi vielä, että Moilanen leipoo kamansa PIEKSÄMÄELLÄ!
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Meikäläinen ostelee joskus töihin evääksi valmisruokia, ja tältä saralta täytyy kehua pakastealtaasta löytyneitä "Coriander & Co":n valmistamia intialaisia. Näitä olen löytänyt Tampereelta ainakin S-market Pendoliinon valikoimista. Itse olen syönyt näistä "Chicken Tikka Masalaa" sekä "Chicken Kormaa". Molemmat ovat aivan loistavia, eikä hintaakaan ole paljoa. Muistaakseni ne lähtevät mukaan noin kolmella ja puolella eurolla, eli about samaan hintaan kuin Saarioisen tai Atrian tuotteet. Maku näissä intialaisissa on vaan monta kertaa parempi. Aivan loistavaa einestä.
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Bulls, Arsenal, Canucks ja Three Lions
Sellainen tuote kuin Pirkka Savusaunakinkku tarttui mukaan ja olipa hyvää. Kunnon paksuja leikkeleitä, eikä mitään homojen ohuen-ohuita solmussa olevia pikku rääpäleitä. Ehkäpä parhaan makuinen pakkausleikkele, mitä olen maistanut. Hintaa en muista ja miinuksena oli, että pakkaus ei ollut kovin riittoisa, mutta kyllä siittä useat huippuleivät tuli...
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Joo, kyllä. S-Marketin pakastealtaasta itse ainankin poimin.
Oookke, pitää testata. Jotain hyviä (hinta/laatu) juttujen olen tehnyt muutamankin kerran mutten muista merkkiä. Liekö sit noita Moilasen, josta tossa aiemmin puhuttiin. Muistelen vaan että olivat suht halpoja..
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
En tiedä onko jo täällä, mutta laitetaan nyt että Kivikylän Palvarin lihapyörykkä. On muuten sitten ihan kurko valmislihapyörykkä, pesee ja linkoaa Saarioisten ja HK:n vastaavat jauhonappulat. Noi on tasalaatuisia ja maukkaita, eivät jauhoisia ja kokkareisia kuten kahden mainitun firman tuotteet. Suosittelen kokeilla, ette pety.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
En jaksa ketjua kahlata sen enempää mutta muutama poiminta viime viikolta. Rainbown cocktail karjalanpiirakat (15kpl) hintaan 1,52€ oli ihan onnistunut hankinta. Kuori oli oikeesti rukiinen ja rapea ja puurokin oli parempaa kuin Jomppa Koon keittämä. Kaikkiaan erittäin onnistunut tuote hintaan nähden, ostan varmasti uudestaan.

Toinen haku on saman tehtaan suklaatuutit joita myydään ainankin kuuden yksilön paketissa. Hinta oli jotain 1,60€ tms, mut kuitenkin alle kahden esan ja pakko kertoa että erittäin hyvin toimi ainankin mulla. Pääasia oli se että vohveli oli erittäin rapea ja maukas, ei mitään pullaa. Muutenkin ihan maukas tuuttendaali kaikin tavoin joten ostetaan varmasti lisempää, heti huomenna.
Nuo ovat todella hyviä tuotteita, joita meidänkin taloudessa menee varsin paljon. Piirakoita on aina pakkasessa vierasvarana pussi tai pari ja jäätelöä menee ympäri vuoden saunanjälkeisenä.

Hyvinä Rainbown tuotteina mainittakoon myös pakastepatongit, joiden ainoa haittapuoli on hiukan liika suolaisuus sekä murenevuus. Tämän kesän löytö on meillä ollut Rainbow peruna- ja punajuurisalaatit, jotka todella halpoja, mutta hemmetin hyvän makuisia. Suosittelen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä onko jo täällä, mutta laitetaan nyt että Kivikylän Palvarin lihapyörykkä. On muuten sitten ihan kurko valmislihapyörykkä, pesee ja linkoaa Saarioisten ja HK:n vastaavat jauhonappulat. Noi on tasalaatuisia ja maukkaita, eivät jauhoisia ja kokkareisia kuten kahden mainitun firman tuotteet. Suosittelen kokeilla, ette pety.
Täytyy varmaan kokeilla. HK.n ja Saarioisten niissä tavallisissa lihapullissa on lihapitoisuus muistaakseni 46% ja 47%. Atria on vastannut tähän tiukkaan kilpailuun pistämällä lihapulliinsa peräti kokonaiset 14% lihaa. Huvittaa oikein. Itse olen aina välillä ostanut Lidlistä niitä lihapullia, jossa on 80% lihaa.

Lisäaineiden määrän kanssa katson tuotteista aika tarkasti. Suomessa pistetään eineksiin yllättävänkin paljon niitä kaikkia lisäaineita, eivätkä suomalaiset tajua mitään. Syövät vaan kiltisti kaikki myrkyt ja samalla hokevat, että kyllä suomalainen ruoka on sitten maailman parasta. Perinneruuatkin ovat kuin suoraan pula-ajalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös