”Löytösi” elintarvikkeiden saralla

  • 625 723
  • 2 201

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En tiedä lasketaanko elintarvikkeiksi mutta jos joku ei ole vielä tutustunut, terveyden lähteeseen, Goji-marjaan, niin suosittelen. Minulle nuo marjat on uusi tuttavuus enkä tiedä mitä kaikkea niistä voi valmistaa, joten syön niitä sellaisenaan ja ovat tosi hyviä. Jos ruokavalioon kuuluu viilejä ym. puuroja niin noihin sopivat varmasti ja ehkä noiden kanssa voisi leipoakin jotain.
Maistakaa, tulette reippaiksi ettekä sairastu koskaan...

Terveisin koo
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Mainosten uhrina päädyin ostamaan Lidlistä Trattoria Alfredo -merkkisiä pizzapaloja, tarjouksessa 12 palaa yhteensä hintaan 5€. Ja onpas muuten hyviä!

Kompataan tätä. Myös samaisen Trattoria Alfredon lasagne oli aivan hyvää valmisruoaksi, hintakin melko alhainen eli 3,79e/kg.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Valion Raparperi-herukka -keitto on aika sairaan hyvää. Tai sitten olen vain potenut raparperin puutetta. Mutta maistuu!

Ylipäätään olen jo jonkin aikaa korvannut ison osan mehuista mehukeitoilla. Vähemmän kaloreita ja ihan yhtä hyviä, mahdollisesti jopa halvempia, jos blandaa vähän vedellä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ylipäätään olen jo jonkin aikaa korvannut ison osan mehuista mehukeitoilla. Vähemmän kaloreita ja ihan yhtä hyviä, mahdollisesti jopa halvempia, jos blandaa vähän vedellä.
Blandaaminen sopii mehuihin ja keittoihin aika usein. Itse olen granaattiomenamehun ystävä, siin nimen omaan blandaamattoman. Kyseinen 100% mehu on vaan tavattoman arvokasta, sikäli kun sellaista sattuu löytämään. Valmiiksi vedellä laimennettu markettimehu on taas liian vesitettyä. Usein teenkin niin, että blandaan sataprosenttista g-mehua vissyvedellä suhteessa noin 1:1 - 1:2. Lopputuote on edelleen maukasta.

Macadamiapähkinät ovat täällä viime kuukausien hittituote, pähkinöiden eliittiä, varsinkin suolattuina ja paahdettuina. Ulkomaanreissuilla olen tavannut myös hunajapaahdettuna versiona, tosi herkkua nämäkin. Kuriositeettina mainitakoon, että macadamiapähkinöissä on sekeästi vähemmän hiilihydraatteja kuin muissa pähkinöissä.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tässä ketjussa jo aikaisemmin mainitut Kitchen Joy Thai-Cubet ovat kyllä pakastesapuskaksi erittäin hyviä, hintakin on ainakin Lidlissä siedettävä 2.99€. Itse löysin nämä vasta joku viikko sitten mutta ostan kyllä takuulla jatkossakin, hyvä olla pakastimessa valmiina jos ei huvita ruokaa tehdä.
 

Mapkob

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL, Jokerit
Virolaisen "NOO" firman (niinpä..) meetwursti oli miellyttävän makuinen, kun tuli tuota yksi paketti ostettua. Höystetty tietysti reilusti natriumglutamaatilla, mutta hei, kerranhan sitä vaan eletään! Suosittelen maistamaan. Löytyy ainakin K-ryhmän kaupoista.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Violan Afrikan paprika -tuorejuusto on aika pirun hyvää. Maistuu tuoreelle.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Violan Afrikan paprika -tuorejuusto on aika pirun hyvää. Maistuu tuoreelle.

On muuten helkkarin maistuvaa tuorejuustoa. Et sä väärässä ollut. Maistuu hyvin rapeakuorisen alppileivän kanssa, jossa on pari siivua tomaattia päällä. Tää purkki loppuu vielä tänään kun Suomen peli alkaa...
 

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
Sokeri/kanelikorput. Suosittelen, jos karkit alkaa tulla suuhun jo automaattisesti ovista ja ikkunoista.

Sokeri/kanelikorppuja on montaa eri laatua ja aina voi vaihdella kokoa.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
On muuten helkkarin maistuvaa tuorejuustoa. Et sä väärässä ollut. Maistuu hyvin rapeakuorisen alppileivän kanssa, jossa on pari siivua tomaattia päällä. Tää purkki loppuu vielä tänään kun Suomen peli alkaa...

Ko. tuotteen ainoa ongelma on, että sitä ei myydä kilon purkeissa ;)

On muuten käsittämätöntä, millaisia määriä juustoa ihminen voi syödä yhdeltä istumalta. Tällaiselle 55-kiloiselle naisellekaan ei ole mikään ongelma tuhota kokonainen oliivichiabatta valeltuna paketillisella Philadelphiaa ja sen jälkeen vielä pari-kolmesataa grammaa Morbier-tuhkajuustoa.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Valion Raparperi-herukka -keitto on aika sairaan hyvää. Tai sitten olen vain potenut raparperin puutetta. Mutta maistuu!

Ylipäätään olen jo jonkin aikaa korvannut ison osan mehuista mehukeitoilla. Vähemmän kaloreita ja ihan yhtä hyviä, mahdollisesti jopa halvempia, jos blandaa vähän vedellä.

Noi Valion keitot toimii hyvin half-and-half sekoituksena mm. rasvattoman piimän tai luonnonjugurtin kanssa. Pitää nälkääkin melko hyvin.

Ryvitan seesaminäkkäri on myös jumalaisen hyvää!
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Tuossa kun noista juustoista höpistiin, niin uusi suosikkini on löytynyt. Ahvenanmaalla tehty Myrskyluodon kermajuusto. Tuota kun laittaa siivuina leivän päälle, niin kyllä on hyvää. Ja menee myös sellaisenaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
ÅCA:n kermajuustot ovat muutenkin varsin hyviä. Myrskyluodosta pidän itsekin, vaikka vahvemmat ovat mieleeni enemmän. Suosittelen Kastelholmia ja erityisestin pitkään kypsytettyä Prostensia. Juustoketjussa lisää hehkutusta.
---

Lidlistä olen tehnyt useitakin hyviä löytöjä. Huvittavaa, että Lidliä katsotaan S-kansan keskuudessa välillä nenän vartta pitkin, vaikka moni tuote on edullisempaa ja usein myös parempaa kuin prismoissa sun muissa. Esim. Gebirgsjägerin hunaja- ja savukinkut, kilohinta kympin kieppeillä, vaikka leikkeleet ovat todella maukkaita ja lihaisia eikä mitään 60% perhekinkkuja. Nugettejea en paljon ole harrastanut, mutta pari viikkoa sitten sorruin kokeilemaan lievän painostuksen alla Lidlin premiumnugetteja tjsp. ja jumankekka, niissä maistui muukin kuin paneeraus. Siellä taisi olla ihan oikeaa broilerin lihaa sisällä, tai ei ainakaan pelkkää harmaata massaa. Yksi poiminta olkoon vielä paperipussissa myytävä moniviljaleipä, todella maukasta, rapeakuorista leipää. Ja tämän sanon jonkinasteisena leipäfriikkinä.

Onhan Lidlin valikoima aika suppea, mutta usein paikoin tuotteet antavat rahalle paljon enemmän vastinetta kuin isoissa ketjuissa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kokkikartanon valmisruoat. Jos tahtoo syödä einesruokia, niin suosittelen lämpimästi näitä. Ovat kuin kotona tehdyn makuisia, usein jopa parempia. Omat suosikkini ovat lasagne ja broilerpasta.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
HK:n täytetyt lihapullat. Makuvaihtoehtoina taco ja tuorejuusto. Grillivartaaseen näitä ja vuoroin sipulia sekä kirsikkatomaattia niin hyvää tulee. Nopeaa ja perkeleen maistuvaa. Hawaiji jengi saa näitä viikonloppuna!
 

Blunttis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat KalPa
Lee Kum Kee - chili garlic sauce. Löytyy ainakin, öö onkse nyt Hakaniemeä, no mutta kuitenkin siinä Hämeentiellä olevasta aasialaisia elintarvikkeita myyvästä liikkeestä heti kauppahallin jälkeen.

Aivan täydellistä kulutustavaraa mihin tarkoitukseen vaan, menee leivän päällä tai mausteena. Nyt kun menen taas piäpogostalla käymään, niin kymmenkunta purkkia lähtee mukaan. Kokeilen kyllä firman muitakin soosseja.
 

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
K-Supermarket Ruokahovista Oulusta on löytynyt toukokuussa San Marcos -salsaa alkuperämaana Meksiko. Koostumus on kuin kotona tehdyllä ja maku aivan salsojen kärkipäätä. Ja hintaa vain vain vaivaiset 99 senttiä 230 g purkilla. Vasta viisi purkkia olen ostanut ja kolme niistä tuhonnut. Pitää kyllä huomenna täydentää varastoja.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Korpelan pienet herkkulihapullat tai jotain sellaista. Lihaisaa ja sopivan mausteista, jotta itse pidän, mutta menee vielä muksuillekin.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kuuluisi varmaan juusto-ketjuun, mutta olen laiska. Cittarissa myydään Dubliner cheddaria. Törkeen hyvää.
 

Sirad

Jäsen
Tykkään aika valtavasti M&M's-pähkinäkarkeista.
Niistä napeista siis. Tai palluroista. Kuulia, mitä ne sitten ikinä onkaan.

Ovat vaan aika hyvän hintasia kun lähtee kaupasta hommaamaan.
En nyt muista tarkkaa hintaa mutta aina se himpun kirpasee maksaa
karkista sellanen hinta (kun en yleensä karkkiin rahaa laita).

Nyt näytti sitten Lidlissä olevan aika lailla vastaavia karkkeja,
"Mister Choc - Milk Chocolate Peanuts" ja hintaa 250g pussilla oli jotakuinkin 1,50€.

Tuotteen Googlettaminen tarjoaa ensimmäisenä facebook-yhteisöä.
En omista FB-profiilia niin en tiedä miten tämä toimii,
mutta kai tämä näkyy muillekin kun näkyy minullekin:

http://www.facebook.com/pages/Mister-Choc-Milk-Chocolate-Peanuts/249946042839
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Felix:n yrtti-balsamico salaattikastike. Eihän tietysti mene perus balsamicon edelle, mutta vaihtelua. Itse kun viettelen erittäin terveellistä elämää, niin ei siinä kaipaa mitään majoneesipohjaisia sotkuja suoniin...

Myös muovinen Jalluflinda on tuonut turvallisuutta tänne. Siisti, kevyt fikassa ja sopii myös salaatteihin.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Pirkan tomaattimurskat (perus, chili, yrtti ja valkosipuli) ovat hyviä, sopivan kokoisia ja erinomaisen kohtuuhintaisia, oliko peräti euron-puolitoista pakkaus. Suolapitoisuus vain 0,6 % eikä lisäaineita.
 
Viimeksi muokattu:

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Tykkään aika valtavasti M&M's-pähkinäkarkeista.
Niistä napeista siis. Tai palluroista. Kuulia, mitä ne sitten ikinä onkaan.
...
En nyt muista tarkkaa hintaa mutta aina se himpun kirpasee maksaa
karkista sellanen hinta (kun en yleensä karkkiin rahaa laita).

MM'seista olen täysin samaa mieltä, ja hinta on luokkaa 200g pussilla 3e, eli 15e / kilo.

Pitääpä sitten katsella Lidlin sekundaversioita, jos olisivat mistään kotoisin.

Itse ketjuun, joulun aikaan Lidlissä myydään suklaapäällysteisiä pähkinärakeita, ne ovat aivan erinomaisia. Harmi kun ei ole muulloin kuin jouluna.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös