Vellihousu
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Porin Ässät
Ykköspakin asema, suuret minuutit. Ovat toki mahdollisia pääkaupunkiseudulla, mutta takuuvarmoja pienessä seurassa. Lähinnä kysymys on kuitenkin siitä, että nämä ovat pelaajan henkilökohtaisia ratkaisuja. Vaakakupissa painavia asioita on täysin mahdotonta ulkopuolisen määritellä. Aina raha tai puitteetkaan eivät ratkaise.
Eivät joo, mutta aika ohuella pohjalla ovat huhut Lepistöön liittyen. Kaikkea voi aina toivoa, mutta tekisit palveluksen ihmiskunnalle kun pitäisi toiveesi ihan omana tietonasi. Järjetöntä inttämistä ilman mitään tietopohjaa. Ja kaiken takana Halli-Harri. No, ehkä olen itse kommentoinut tätä jo tarpeeksi...
Juuri näin, Lukko-meinikiä kaipaan! Onko pakko aina esittää, ettet ymmärrä lukemastasi yhtään mitään?
En minä suoraan sanoen oikein ymmärräkään kirjoituksiasi. Sinä pelkäät että Toivola epäonnistuu scouttauksissaan ja esität siitä syystä että pitäisi hankkia pari kallista tähtitason pelaajaa ikään kuin varmistukseksi. Millä kukaan takaa että nämä tähtipelaajat onnistuvat yhtään paremmin? Paljon on nähty liigassa nimekkäitä floppeja kun joukkueita on kasattu tuollaisella logiikalla. Tjeu: Esa Pirnes, Jokerit.
1-2 kalliimpaa sijoitusta ei ole "tyylin vaihtamista", vaan jatkuvan kilpailukyvyn säilyttämistä. Pitkäjänteinen työ on elintärkeää ja rahalla ei joukkuetta saa tehtyä, se on selvää. Mutta pari tarkoin harkittua korkean profiilin (eli tasaisesti suorittavaa joukkuepelaajaa, jotka lukeutuvat SM-liigatasolla tähtikategoriaan) hankintaa per kausi on minusta järkevä sijoitus ja askel lähemmäs kuuden sakkia, siltä varalta että Toivolakin joskus ampuu ohitse.
Mutta mitä jos nämä tähtihankinnat epäonnistuvat?
Totta hitossa Ässien on tavoiteltava myös korkean profiilin pelaajia. Esimerkiksi Hagmanin kanssa on neuvoteltu ja jossain välissä tavoiteltiin Jani Tuppuraista. Silti kaiken alku ja loppu tulee olla JOUKKUEESSA joka kasataan SEURAN STRATEGIAN mukaan. Sitä on ainakin viisi nimimerkkiä yrittänyt sinulle selittää. Kun kaiken lähtökohtana on joukkue, ei ole pakko käyttää maksimisummia pelaajiin; voidaan hankkia halvemmalla pelaajia jotka istuvat kokonaisuuteen ja ovat laadultaan aivan yhtä hyviä. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?