Jaha, nyt lähti vauvelilta jo tutti suusta kokonaan.
Joukkueen kasaamiseen liittyy tiettyjä itsestäänselvyyksiä ja lainalaisuuksia jotka useimmat Ässät-fanit tajuavat. Sille, että sinä et näitä tajua, en minä oikeasti voi mitään. En voi sanoa muuta kuin että katso nyt jumalauta tätä ketjua ja niitä viestejä joita tähän on kirjoitettu ja mieti sitten voitko päivittää noita näkemyksiäsi. Minulle on sinänsä ihan sama mitä sinä uskot ja toivot, olen nyt vaan yrittänyt muistuttaa että kannattaisi olla realisti ettei joudu pettymään. Ei Ässät ole ennenkään napsinut pelaajia suoraan mm-kisoista, miksi sitä pitäisi odottaa nyt?
Ainoa itsestäänselvyys ja lainalaisuus on pelaajabudjetti ja se, että tietty määrä pelaajia pitää olla ringissä. Mitä päivittämistä näkemyksissäni on, jos toivon että rakennetaan rauhassa tuntemattomista nimistä tulevia tähtiä JA laitetaan Dixonin verran + pieni osa selkeästi plusmerkkisen kauden tuloista pariin takuuvarmaan huippuhankintaan, jotka pitävät myös niiden vähäisempien Ässä-fanien eli "idioottien" kiinnostusta yllä. Ihan vain tiedoksesi, että nämä "idiootit", kuten minä, edustamme mitä luultavimmin enemmistöä, jos aletaan rahoja laskea.
Tuohon Ässien veto- ja ostovoimaan pitänee huomauttaa, että eipä ole Ässät ollut 35 vuoteen mestari tai pitkiin aikoihin muutaman kauden kuntopuntarissa kärkisijoilla.
Henkilökohtaisuuksiin ehkä pitää kerran puuttua, tämän jälkeen saat käydä tuota sarkaa yksin. Minusta on todella outoa, että aikuinen mies ei osaa vastata muulla kuin lapsellisuuksilla siinä vaiheessa, kun joku huomauttaa tuosta jatkuvasta muiden aliarvioimisesta. Nämä idiootiksi haukkumiset ja fanien luokittelut ovat aina läsnä viesteissäsi, kun jotain asiaa et kykene itse näkemään muulta kuin valmiiksi päättämältäsi kantilta. Ehkä tämä on sinun tapasi saavuttaa jonkinlaista ylemmyydentunnetta ja itsevarmuutta. En tiedä mistä on kyse, mutta tuo viljelemäsi (perusteeton) elitismi alkaa vaikuttaa lähinnä... no jääköön sanomatta keiden touhuilta.
Sinulla on ihan hyviä mielipiteitä, mutta olet täysin sokea muille mahdollisuuksille tai edes pienille variaatioille perusajatuksestasi.
Jos hyvästä mestaruuden jälkeisestä joukkueen kasaamisesta haluaa ottaa mallia, kannattaa muistella hpk:ta ja vuotta 2006. Ei sinne hankittu mitään entisiä nhl-pelaajia vaan hyviä liigamiehiä; AUK, Vihko, Pihlstöm (Vihko ja Pihlström eivät olleet vielä tähtiä). Tuloksena sm-pronssi. Tuolta suunnasta Ässienkin pitää hakea mallia koska rahaa ei ole kuten roskaa. Budjetilla on turha pullistella jos se on 9. suurin koko liigassa.
Uusikartano, Vihko ja Pihlström olivat tuolloin selkeästi keskitasoa parempia liigakiekkoilijoita sekä pisteiden että muiden näyttöjen valoissa. Kyllä minulle kelpaa suurin osa n. 30 pistettä SM-liigassa viime kaudella tehneistä hyökkääjistä. Montako on tulossa? Ja lisäksi: Jukka Jalonen > Pekka Virta.
Edelleenkään en ymmärrä mitä budjetilla pullistelua se on, jos pelaajiin varatut rahat käytetään pelaajiin?