Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 557 215
  • 9 530

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Cd-levy.

Cd-lyhennehän tulee sanoista compact disc, eli kompakti levy. Kun joku sanoo cd-levy, sanoo hän kompakti levy levy. Pöljää.
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Laittaa synonyyminä sanoille ostaa tai hankkia, ärsyttää ihan vitusti.

"Laitettiin nyt tommonen auto/talo/whatever"

Onko niin vitun vaikeeta sanoa vaikkapa, että ostettiin tommonen eilen"
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Tähän paikkaan àla Toni Nieminen.

Loistava hyppy tähän paikkaan. Tulee ainakin parikymmentä kertaa per lähetys.

Tekemistä àla Toni Nieminen.

Hyppyrin nokalla ei ollut oikeaa tekemistä. Tulee ainakin parikymmentä kertaa per lähetys.

Alkuilmalento àla Toni Nieminen.

Alkuilmalennossa oli loistavaa tekemistä tähän paikkaan kruunaisi kaiken.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Noi muut ovat Niemisen maneereita joille olisi helppo löytää synonyymeja, joten kritiikki on oikeaa, mutta tuo alkuilmalento nyt vaan mielestäni on alkuilmalento. Typerämmältä se kuulostaisi jos puhuisi jostain hypyn alkuvaiheesta tai alkuhypystä, eikö?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Hanipöö. Siis ehkä kauhein sana ikinä. Miksi ihmiset viljelevät tätä sanaa? "öitä hanipöö". Mistä on tälläinen sana saanut alkunsa? Onko joku yrittänyt säikäyttää puolisoaan kenties...esim. mies huutanut naiselleen keittiöstä. "hanii" ja vaimo menee keittiöön katsomaan mitä ihmettä ja sitten mies tulee kulman takaa ja sanoo "pöö/böö". Rumin sana ikinä.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tipaton tammikuu

Tämä termi edustaa kyllä äärimmäisen vässykkämäistä ja individualismin puutetta osoittavaa pahuuttaa. Miten on mahdollista, että olen kuullut jonkun olevan tipattomalla tammikuulla n. 2.000.000 kertaa, mutten ikinä, kenenkään, olevan tipattomalla helmi-joulukuulla?
 

Badawan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tipaton tammikuu

Tämä termi edustaa kyllä äärimmäisen vässykkämäistä ja individualismin puutetta osoittavaa pahuuttaa. Miten on mahdollista, että olen kuullut jonkun olevan tipattomalla tammikuulla n. 2.000.000 kertaa, mutten ikinä, kenenkään, olevan tipattomalla helmi-joulukuulla?

Jere, oletko se sinä?
 

scholl

Jäsen
Tipaton tammikuu

Tämä termi edustaa kyllä äärimmäisen vässykkämäistä ja individualismin puutetta osoittavaa pahuuttaa. Miten on mahdollista, että olen kuullut jonkun olevan tipattomalla tammikuulla n. 2.000.000 kertaa, mutten ikinä, kenenkään, olevan tipattomalla helmi-joulukuulla?

Itse olin kerran tipattomalla toukokuulla. Tai tipattomalla 1-28.5. Paljon fiksumpaa kuin tammikuussa. Silloin on hienot säät urheilla. Tosin jos on vähänkin puolikuntoinen olo niin ei kannata lähteä tipattomuuteen, koska silloin ei saa treeneistä tehoja irti muutenkaan.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hanipöö. Siis ehkä kauhein sana ikinä. Miksi ihmiset viljelevät tätä sanaa? "öitä hanipöö". Mistä on tälläinen sana saanut alkunsa? Onko joku yrittänyt säikäyttää puolisoaan kenties...esim. mies huutanut naiselleen keittiöstä. "hanii" ja vaimo menee keittiöön katsomaan mitä ihmettä ja sitten mies tulee kulman takaa ja sanoo "pöö/böö". Rumin sana ikinä.
Salkkareiden myötä taitaa olla ainakin yleistynyt käyttöön. Joka tapauksessa aivan saatanan ärsyttävä sana.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Ja jotkut jopa äänittävät TV-ohjelmia. Toimiihan toi vaikka konserttitaltioinnissa, jos ei välttämättä halua sitä kuvaa mukaan. Nämä jutut voisi kyllä olla myöskin kielipoliisiketjun kamaa.

Jotkut myöskin savetoivat tai savettavat. Totta, tällaisiinkin termeihin on törmätty ja sekös ärsyttää. Kyllä mä vielä vessassa savella käymisen ymmärrän...
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jääkiekkoon liittyen ärsyttää, kun mainitaan samassa yhteydessä Alpo Suhonen ja (jääkiekko)valmentaja. Näillähän ei mitään tekemistä toistensa kanssa. Ääripäät, sanoisin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tipaton tammikuu

Tämä termi edustaa kyllä äärimmäisen vässykkämäistä ja individualismin puutetta osoittavaa pahuuttaa. Miten on mahdollista, että olen kuullut jonkun olevan tipattomalla tammikuulla n. 2.000.000 kertaa, mutten ikinä, kenenkään, olevan tipattomalla helmi-joulukuulla?

Jos nyt joku kalenterikuukausi täytyisi dokaamatta olla, valitsisin helmikuun. Onhan se 3 päivää lyhyempi kuin tammikuu, karkausvuonnakin kaksi.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Tipaton tammikuu

Tämä termi edustaa kyllä äärimmäisen vässykkämäistä ja individualismin puutetta osoittavaa pahuuttaa. Miten on mahdollista, että olen kuullut jonkun olevan tipattomalla tammikuulla n. 2.000.000 kertaa, mutten ikinä, kenenkään, olevan tipattomalla helmi-joulukuulla?
Kolmena vuonna olen viettänyt tipattoman kuukauden ja olen aina ajoittanut sen loppukesään/alkusyksyyn. En ole koskaan sitonut sitä kalenterikuukauteen, olen vain päättänyt, että tästä eteenpäin 30 päivää korkki kiinni.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Huutonauru. Voi helevata, että on typerä sana ja sitä joutuu kaiken lisäksi nykyisin lukemaan joka toisessa JA:han kirjoitetussa kommentissa.
 
K

kiwipilot

Huutonauru. Voi helevata, että on typerä sana ja sitä joutuu kaiken lisäksi nykyisin lukemaan joka toisessa JA:han kirjoitetussa kommentissa.

Sama. Miten muuten toimii huutonauru? Nauretaan huutamalla? Jonkun sortin räjähtävä naurunpurskahdus? Ärsyttävä termi joka tapauksessa.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jotkut myöskin savetoivat tai savettavat. Totta, tällaisiinkin termeihin on törmätty ja sekös ärsyttää. Kyllä mä vielä vessassa savella käymisen ymmärrän...
Entä sitten nauhoittaminen, jos tallentaa digitaalisesti kovalevylle? Mitähän sanaa tässä pitäisi käyttää? Tallentaa, taltioida, kovalevyttää..?

"Katsoitko sen ohjelman? En katsonut, tallensin sen kovalevylle." Kuulostaa hölmöltä nyt, mutta ehkä kymmenen vuoden päästä jo tuotakin toimintoa kuvaa ihan normaalin kuuloinen sana.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Entä sitten nauhoittaminen, jos tallentaa digitaalisesti kovalevylle? Mitähän sanaa tässä pitäisi käyttää? Tallentaa, taltioida, kovalevyttää..?

"Katsoitko sen ohjelman? En katsonut, tallensin sen kovalevylle." Kuulostaa hölmöltä nyt, mutta ehkä kymmenen vuoden päästä jo tuotakin toimintoa kuvaa ihan normaalin kuuloinen sana.

"Tallensin"? "Otin talteen"? Noin sen itse ilmaisen. Eikö kelpaa?

Nauhoittamisesta, saati sitten äänittämisestä, en ole puhunut sen jälkeen kun vaihdoin videonauhurin digiboksiin.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Nauhoittamisesta, saati sitten äänittämisestä, en ole puhunut sen jälkeen kun vaihdoin videonauhurin digiboksiin.

Vintage on muodissa vaatteissa ja musiikissa, miksei siis sanoissakin? Laitetaan nauhalle peli jos lähetään kylillä käymään tansseissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös