Freddie Freeloader
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Greek Philosophers
Ärsyttävin sana?
-sosiaalidemokratia
Nyt mä näkisin, että sä olet asian ytimessä. Noin itsestäänselvää asiaa en itse ole osannut edes ottaa esiin tässä ketjussa.
Ärsyttävin sana?
-sosiaalidemokratia
Itseäni ärsyttää melko paljon sellaiset sanat kuin vaikkapa suksi, mono tai kenkä, siis sellaisissa yhteyksissä, joissa niiden ei kuuluisi olla yksikössä. Esimerkiksi eräässä mainoksessa näin sanottavan jotain sellaista, että tänään huipputason juoksukenkä halvalla. Siis yhtä kenkääkö siinä yritettiin myydä? Miksei voi sanoa huipputason juoksukengät halvalla? Kaiken huipuksi samassa mainoslehtisessä käytettiin sanaa tennarit. Miksi sukset, monot, tai juoksukengät myydään yksittäisinä, mutta tennarit pareittain?
Itseäni hieman korventaa täällä jatkoajassakin esiintyvät sanat "komppaan" ja "missä pelaa" sekä lehdissä koko talven keikkuva "liukkaus yllätti autoilijat".
...lehdissä koko talven keikkuva "liukkaus yllätti autoilijat".
Olen jo vuosia, turhaan, odottanut seuraavankaltaista haastattelupätkää esim. urheiluruutuun:Itseäni ärsyttää melko paljon sellaiset sanat kuin vaikkapa suksi, mono tai kenkä, siis sellaisissa yhteyksissä, joissa niiden ei kuuluisi olla yksikössä.
Sairausloma.
Sairausloma.
Ei saatana. Joka kerta katkeaa verisuoni päästä kun näkee tai kuulee tuon. Miten se oli vielä muutama vuosi sitten sairasloma? Onko nyt niin, että nykyään ei olla varsinaisesti sairaita, mutta ollaan vaan sairauden takia lomalla vai mitä kummaa?
Hämmästyttää, että valtamediakin käyttää tätä termiä nykyisin aivan järjestäen. Olenko siis missannut jotain?
Olen kuullut seuraavan selityksen: Koska loma ei ole sairas, niin ei käytetä sairaslomaa. Lomalla ollaan sairauden vuoksi -> sairausloma
Kumpikin on oikein, sekä sairasloma että sairausloma. Itsekin olen tottunut käyttämään nimenomaan ensimmäistä vaihtoehtoa.
mediavälittyneisyys
moraalitoimija
yhteisösidos
vaihtoehtoiset moninaisuudet
mahdollisuustietoisuus
simulaatiokulttuuri
elämysyhteiskunta
orientaatiopiste
ruumiillisuus
koulukas
myötäsukainen aikalaistarkkailija
Tietääkö RtSn, että löysit hänen päiväkirjansa?
Suusanallisesti. Siis mitä vittua toi tarkottaa? Ei näin, ei todellakaan.